Ustawa antyaborcyjna: kto za, a kto przeciw

Sala plenarna Sejmu - zdjęcie z dnia 11 stycznia 2007 r. (fot. Piotr VaGla Waglowski / wikipedia.pl)
PAP / wm

Klub SLD zgłosił w czwartek w Sejmie wniosek o odrzucenie w pierwszym czytaniu obywatelskiego projektu całkowicie zakazującego aborcji. PiS, PSL, PJN chcą skierowania go do prac w komisji. Posłowie PO ws. projektu mają głosować zgodnie z własnym sumieniem.

Sejm debatował w czwartek nad obywatelskim projektem nowelizacji ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży, który zakłada wykluczenie z prawa tych wyjątków, które dopuszczają w Polsce aborcję.

Autorzy projektu uzasadniają, że ludzkie życie także w fazie prenatalnej chroni konstytucja. Zaznaczają, że ustawa, która dopuszcza przerywanie ciąży, w niektórych przypadkach jest więc niezgodna z ustawą zasadniczą. Podkreślają, że nie ma żadnych przesłanek, aby życie ludzkie w fazie prenatalnej było gorzej chronione niż w jakiejkolwiek innej fazie rozwoju.

DEON.PL POLECA

Wniosek o odrzucenie projektu w pierwszym czytaniu zgłosił b. minister zdrowia Marek Balicki (SLD). "Projekt ten jest oparty na fałszywych założeniach i błędnych przesłankach" - ocenił.

Zaznaczył, że w wielu przypadkach obecna ustawa jest stosowana bardziej restrykcyjnie niż wynika to z przepisów. Ponadto - jak ocenił - narusza zasadę państwa świeckiego. "Państwo świeckie kieruje się awyznaniowością. Regulacji związku wyznaniowego czy kościoła nie możemy przenosić do porządku państwowego" - powiedział. Dodał także, że państwo powinno być "neutralne światopoglądowo" - podkreślił. "Prawo należy zmienić, ale nie w takim kierunku, jak chcecie to zrobić" - dodał.

Bolesław Piecha (PiS) zaproponował, aby projekt skierować do komisji nadzwyczajnej, która miałaby przedstawić sprawozdanie z prac nad nim do 1 września. Powiedział, że "konstytucja chroni życie od momentu poczęcia". Podkreślił, że przedstawiony projekt to potwierdza.

Janina Okrągły (PO) zaznaczyła, że obecnie obowiązująca ustawa jest kompromisem, który został wypracowany w długiej debacie publicznej ponad 20 lat temu, i w społeczeństwie nie budzi sprzeciwu. "Nie ma przyzwolenia społecznego na żadne skrajne prawe czy lewe rozwiązania" - powiedziała posłanka. W jej ocenie przedstawiony projekt "niweczy kompromis". "Obecne prawo jest wystarczające i dostatecznie reguluje te kwestie" - dodała.

Na koniec debaty Okrągły dodała, że posłowie Platformy "szanując inicjatywę obywatelską" nad wnioskiem o odrzucenie projektu w pierwszym czytaniu będą głosować "zgodnie z własnym zdaniem i własnym sumieniem".

Za skierowaniem projektu do dalszych prac w komisji opowiedziała się Elżbieta Jakubiak (PJN) i Piotr Walkowski (PSL). "Dzieckiem jest każda osoba od momentu zapłodnienia do śmierci" - argumentował Walkowski.

Przedstawiciel Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej Mariusz Dzierżawski zaznaczył, że 90 proc. legalnych aborcji jest dokonywanych w przypadku, gdy badania prenatalne wskazują na duże prawdopodobieństwo ciężkiego i nieodwracalnego uszkodzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającym jego życiu. "Zabijanie chorych dzieci jest czynem wyjątkowo odrażającym. Przepis ten stawia współczesną Polskę obok hitlerowskich Niemiec, które uważały chorych za bezwartościowe śmieci" - podkreślił.

"Gwałt jest zbrodnią, która powinna być zdecydowanie ścigana i surowo karana. Zezwolenie na zabicie dziecka w niczym nie poprawia sytuacji skrzywdzonej kobiety, lecz obarcza ją dodatkowym cierpieniem" - ocenił. Podkreślił, że jest wiele organizacji społecznych, które takiej osobie oferują realną pomoc - wsparcie psychiczne i finansowe, również ewentualne zorganizowanie adopcji. "Na adopcję czeka wiele rodzin" - dodał Dzierżawski.

Po zakończeniu debaty kilkudziesięciu posłów zadawało pytania przedstawicielowi wnioskodawców oraz ministerstwa zdrowia.

M.in. Jan Dziedziczak (PiS) pytał wiceministra zdrowia Adama Fronczaka, jaka jest wielkość podziemia aborcyjnego w Polsce, a także o to, ile par oczekuje na adopcję dziecka. Fronczak zaznaczył, że nie zna takich danych i że są to pytania do przedstawicieli innych resortów. Poinformował jednak, że w 2009 roku wszczęto 108 postępowań dotyczących przerwania ciąży za zgodą kobiety, a 14 postępowań w przypadku przerwania ciąży bez zgody kobiety; sądy rozpoznały 32 sprawy - 10 postępowań zostało umorzonych, 15 osób skazanych, 3 osoby pozbawiono prawa do wykonywania zawodu. Jak dodał, nie dysponuje pełnym bilansem za 2010 rok.

Zgodnie z obecnym prawem, przerwanie ciąży może nastąpić gdy: stanowi zagrożenie dla życia lub zdrowia kobiety ciężarnej; badania prenatalne lub inne przesłanki medyczne wskazują na duże prawdopodobieństwo ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu; zachodzi uzasadnione podejrzenie, że ciąża powstała w wyniku gwałtu. W dwóch pierwszych przypadkach przerwanie ciąży jest dopuszczalne do chwili osiągnięcia przez płód zdolności do samodzielnego życia poza organizmem kobiety ciężarnej. W trzecim - jeśli od początku ciąży nie upłynęło więcej niż 12 tygodni.

Liberalizacji prawa aborcyjnego domagają się z kolei środowiska lewicowe, w tym SLD, UP, Zieloni 2004, Partia Kobiet, Federacja na Rzecz Kobiet i Planowania Rodziny oraz Kampania przeciw Homofobii. We wtorek klub SLD zorganizował w tej sprawie wystawę przed Sejmem.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Ustawa antyaborcyjna: kto za, a kto przeciw
Komentarze (29)
M
MR
2 grudnia 2011, 12:46
 Studentko Naszym życiem, macierzyństwem, ojcostwem, cierpieniem  kierują prawa natury. Nie działają doskonale. Dlaczego? To kwestia wiary w Boga i Jego plany. Gdy spotka mnie cierpienie, tragedia chciałbym umieć powiedzieć słowami Prymasa Wyszyńskiego z filmu o Nim ..."Nie pytam dlaczego, bo to by umniejszało moja wiarę." 
M
Monika
28 listopada 2011, 19:04
Żaden człowiek nie ma prawa decydować o zakończenia życia tak bezbronnej istoty. Ten malutki człowiek sam się nie obroni to my ludzie majacy głos powinniśmy ich bronić i dać szansę na życie tak jak i my ją dostaliśmy!!!
MP
mądrość pochodzi od Boga
15 lipca 2011, 23:31
Dla katolika białe pozostaje białe, a czarne - czarne. Zły czyn nie stanie się dobrym dlatego, że ktoś go popełnił i potrzebuje "wytłumaczenia". Robiąc źle, ludzie często chcą uspokoić swe sumienie. Tworzą wówczas różne "filozofie" i tzw. "etyki wielowariantowe", w myśl których - "o wszystkim decyduje sytuacja". Ale Biblia zna tylko jeden wariant. "Biada tym - pisze, prorok Izajasz - którzy zło nazywają dobrem, a dobro złem, którzy zamieniają ciemność w światłość, a światłość w ciemność, zamieniają gorycz w słodycz, a słodycz w gorycz. Biada tym, którzy we własnych oczach uchodzą za mądrych i we własnym mniemaniu za rozumnych!" (Izajasza 5:20,21). Autostrada bez pasów i barierek oznacza śmierć. Łamiąc przykazania krzywdzimy przede wszystkim siebie, lecz także żyjących wokół nas innych ludzi. Filozofia tych czasów, która mówi: "Rób co chcesz, byle było ci fajnie i przyjemnie" - jest oszustwem. "Teoria względności" to domena fizyki i w żaden sposób nie powinna być stosowana w życiu człowieka.
N
ng
15 lipca 2011, 19:38
Nikt nie ma prawa decydować o moim życiu ani o moim macierzyństwie.  Codziennie w wyniku aborcji ginie 120 000 dzieci, Ty naprawdę sądzisz, że to są "te" zagrażające życiu matki? A DLACZEGO TY UZURPUJESZ SOBIE PRAWO O DECYZJI ŻYCIA BĄDŹ ŚMIERCI INNEGO CZŁOWIEKA ? BO JESTEŚ MATKĄ POCZĘTEGO I ZUPEŁNIE BEZBRONNEGO CZŁOWIEKA ? DZIWNE TO MACIERZYŃSTWO... I JAKIEŚ TAKIE NIELUDZKIE.
.
...
6 lipca 2011, 11:26
Nikt nie ma prawa decydować o moim życiu ani o moim macierzyństwie. Kto dał wam, ludziom prawo do decydowania o tym, kiedy kobieta ma umrzeć. Piszecie, ze tylko bog daje i odbiera zycie, jakim prawem chcecie je odbierac kobietom, ktorym ciąża zagraza zyciu. To jest traktowanie kobiet jak inkubatorów, instrumentów do rodzenia dzieci. W takim razie nie bedziemy rodzic dzieci! Bedziemy stosowac antykoncepcje az milo, na przekor panstwu i kosciolowi i patriarchalnemu systemowi. Jak dowiedziałam się o tej ustawie byłam w ciezkim szoku. Pomyslcie: kobieta która powiedzmy w 3 miesiacu dowiaduje sie ze jak urodzi to umrze i zostało jej pół roku życia mimo ze jest zdrowa i może dalej żyć i dać życie w przyszłości. Chcecie zafundować kobietom i ich rodzinom piekło! Żaden mąż chyba nie chce zeby jego zona poswiecala w ten sposob swoje zycie. Mysle, ze nie chce tracic najwazniejszej osoby w swoim zyciu. All in all, cała praca na rzecz praw kobiet wzięła w łeb. Codziennie w wyniku aborcji ginie 120 000 dzieci, Ty naprawdę sądzisz, że to są "te" zagrażające życiu matki?
ZD
zadzwon do posła
6 lipca 2011, 11:20
<a href="http://www.pro-life.org.pl/2011/06/wacz-sie-do-akcji-zadzwon-do-posa.html">http://www.pro-life.org.pl/2011/06/wacz-sie-do-akcji-zadzwon-do-posa.html</a>
AD
adzwon do posła
6 lipca 2011, 11:13
<a href="http://www.prawodonarodzin.pl/rozpoczynamy-druga-faze-akcji--rdquo-zadzwon-do-posla-rdquo-,187,794,a.html">http://www.prawodonarodzin.pl/rozpoczynamy-druga-faze-akcji--rdquo-zadzwon-do-posla-rdquo-,187,794,a.html</a>
DS
do studentki
6 lipca 2011, 10:00
Studentko, jak będziesz w ciąży, jestem pewna, że nie zabijesz swojego dziecka, gdy będzie zagrażać Twojemu życiu. Chyba, że zabijesz je.. ale wtedy patrz na nie na USG jak wije się i broni przed wyrywaniem go z Twojej macicy. Dla Ciebie link <a href="http://aborcja.web-portals.pl/aborcja-wstep.html">http://aborcja.web-portals.pl/aborcja-wstep.html</a> uwaga, link, tylko dla doroslych !!
S
studentka_pw
6 lipca 2011, 01:32
Nikt nie ma prawa decydować o moim życiu ani o moim macierzyństwie. Kto dał wam, ludziom prawo do decydowania o tym, kiedy kobieta ma umrzeć. Piszecie, ze tylko bog daje i odbiera zycie, jakim prawem chcecie je odbierac kobietom, ktorym ciąża zagraza zyciu. To jest traktowanie kobiet jak inkubatorów, instrumentów do rodzenia dzieci. W takim razie nie bedziemy rodzic dzieci! Bedziemy stosowac antykoncepcje az milo, na przekor panstwu i kosciolowi i patriarchalnemu systemowi. Jak dowiedziałam się o tej ustawie byłam w ciezkim szoku. Pomyslcie: kobieta która powiedzmy w 3 miesiacu dowiaduje sie ze jak urodzi to umrze i zostało jej pół roku życia mimo ze jest zdrowa i może dalej żyć i dać życie w przyszłości. Chcecie zafundować kobietom i ich rodzinom piekło! Żaden mąż chyba nie chce zeby jego zona poswiecala w ten sposob swoje zycie. Mysle, ze nie chce tracic najwazniejszej osoby w swoim zyciu. All in all, cała praca na rzecz praw kobiet wzięła w łeb.
P
prawo?
5 lipca 2011, 12:40
tu już przesadziłaś co to za porównanie. spytaj kobiet, które poddawały się aborcji, ciąża to nie choroba, to życie... żadna wrażliwa kobieta nie potrafi zapomnieć a ile niebezpieczeństw grozi chyba że jest niewrażliwa a takich jest mniej. Gwałciciele bezkarni będą wobec aborcji to ich może zachęcić... A co jeśli jest niewrażliwa i niewierząca?
SK
spytaj kobiety nie mężczyzny
5 lipca 2011, 12:32
tu już przesadziłaś co to za porównanie. spytaj kobiet, które poddawały się aborcji, ciąża to nie choroba, to życie... żadna wrażliwa kobieta nie potrafi zapomnieć a ile niebezpieczeństw grozi chyba że jest niewrażliwa a takich jest mniej. Gwałciciele bezkarni będą wobec aborcji to ich może zachęcić...
P&
przeżyła "na przekór&q
5 lipca 2011, 11:16
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=NpOFcqrqBa0">http://www.youtube.com/watch?v=NpOFcqrqBa0</a> Dziękuję za ten link
W
W
5 lipca 2011, 11:14
Drodzy państwo , obecna ustawa jest wystarczająca , chodź i były przypadki kiedy to kobieta nie otrzymała aborcji mimo potwierdzenia od lekarzy zagrożenia życia i musiała rozstrzygać spór przez Trybunał w Strasburgu. Legalne aborcje przeprowadzane w Polsce są tylko ,gdy sytuacja jest patologiczna. „Połączenia w mózgu nienarodzonego dziecka do 24. tygodnia ciąży nie są na tyle rozwinięte, by mogło ono odczuwać ból. ”.(w polsce aborcja jest do 12 tyg!) — Teraz przyjmijmy ,że przeszła nowelizacja tej ustawy. Rodzi się bardzo chore dziecko ,które przez daną chorobę umiera w wielkim bólu. Dlaczego chcecie by taka istota przechodziła piekło przez wasze sumienie?Osoba mi bliska pracuje na oddziale opieki Neonatologicznej ...uwierzcie ,że jest tam wiele bólu , cierpienia , śmierci. Kobieta przeżyła potworny gwałt, dlaczego przez wasze sumienie musi rodzić dziecko ,które powstało przez ten koszmar? Są kobiety ,które mimo tego decydują się na poród ale niektóre nie potrafią z tą myślą żyć. Kobieta może umrzeć przez wasze sumienie – bo dla was jest ważniejszy ten zapłodniony zarodek? Jeśli nowelizacja przejdzie – wcale nie zniweluje aborcji – powiększy się aborcja podziemna oraz wiele kobiet bedzie zmuszona na wyjazd za granicę by tam bezpiecznie usunąć ciąże. Dlaczego dla waszych potrzeb wiele kobiet będzie musiało cierpieć? Postarajcie się zrozumieć kobiety ,które muszą przejść przez to. Popieram aborcje wyłącznie w tych skrajnych – patologiczncyh przypadkach. Aborcja nie jest przymusem , jest wyborem. Pozdrawiam Kobieto, zabijasz dziecko czy zabijasz zarodek? Życie i śmierć do Boga należy. To są dramaty i cierpienia W KAŻDYM PRZYPADKU, a nie, że jak zabijesz dziecko z gwałtu, to jakby splunąć. Kobieto, to wraca, WSZYSTKO WRACA, koszmar WRACA. Nie uwolnisz nikogo od późniejszego koszmaru zabicia dziecka, np. z gwałtu. Śmierć duchowa jest równie straszna jak śmierć cielesna, a właściwie o wiele straszniejsza. Osoby, które przeżyły - po swoich strasznych czynach - śmierć duchową, a wyrwane z niej dzięki xxx (za długo pisać), zawsze opowiadają o tym jak o piekle na ziemi. Trzeba modlić się do Boga, by nie dopuszczał do złego.
P
prawo?
5 lipca 2011, 11:12
— Teraz przyjmijmy ,że przeszła nowelizacja tej ustawy. Rodzi się bardzo chore dziecko ,które przez daną chorobę umiera w wielkim bólu. Dlaczego chcecie by taka istota przechodziła piekło przez wasze sumienie?Osoba mi bliska pracuje na oddziale opieki Neonatologicznej ...uwierzcie ,że jest tam wiele bólu , cierpienia , śmierci. pomyśl o późniejszym cierpieniu duchowym tych kobiet, dosyć, że gwałt to jeszcze aborcja ? Nie może być ustawy o zabijaniu, bo największym prawem jest dekalog, Prawo Boskie, Bóg daje życie i wie kiedy i jak powołać do siebie. Czy wszystko można przewidzieć ? A może te biedne cierpiące dzieci uratują kogoś od piekła cierpieniem ? Dziwne, że partie, które żądają aborcji mają korzenie w krwawym komuniźmie, gdzie dzieci traktowano gorzej niż zwierzęta, jeszcze niedawno za PRL-u była przemoc a teraz nie ma opieki nad dziećmi od rzadu, rodzice nie mają pracy, dzieci chleba, witamin, godnego życia, bezpieczeństwa, tu potrzeba prawa i ustaw. Prawo zezwalające na aborcję przyniesie jeszcze większe cierpienie, bo umrzemy i wtedy będzie cierpienie. A ile jest cierpienia w domach dziecka, pogotowiach opiekuńczych, w rodzinach patologicznych, SLD i liberałowie jakoś o to nie zabiegają, tam szkoda im pieniędzy. A niewierzący czy chce czy nie stanie kiedyś przed Bogiem, bo każdy musi umrzeć. Gdybyś prześledziła historie doszłabyś do wniosku że Prawo Boskie zmieniało się względem podejścia do życia !!!! Bardziej chodzi Ci chyba o prawo kościelne, więc prawo ludzkie.  pomyśl o późniejszym cierpieniu duchowym tych kobiet, tu już przesadziłaś co to za porównanie.
SP
są prawa ludzkie i Boskie
5 lipca 2011, 10:09
— Teraz przyjmijmy ,że przeszła nowelizacja tej ustawy. Rodzi się bardzo chore dziecko ,które przez daną chorobę umiera w wielkim bólu. Dlaczego chcecie by taka istota przechodziła piekło przez wasze sumienie?Osoba mi bliska pracuje na oddziale opieki Neonatologicznej ...uwierzcie ,że jest tam wiele bólu , cierpienia , śmierci. pomyśl o późniejszym cierpieniu duchowym tych kobiet, dosyć, że gwałt to jeszcze aborcja ? Nie może być ustawy o zabijaniu, bo największym prawem jest dekalog, Prawo Boskie, Bóg daje życie i wie kiedy i jak powołać do siebie. Czy wszystko można przewidzieć ? A może te biedne cierpiące dzieci uratują kogoś od piekła cierpieniem ? Dziwne, że partie, które żądają aborcji mają korzenie w krwawym komuniźmie, gdzie dzieci traktowano gorzej niż zwierzęta, jeszcze niedawno za PRL-u była przemoc a teraz nie ma opieki nad dziećmi od rzadu, rodzice nie mają pracy, dzieci chleba, witamin, godnego życia, bezpieczeństwa, tu potrzeba prawa i ustaw. Prawo zezwalające na aborcję przyniesie jeszcze większe cierpienie, bo umrzemy i wtedy będzie cierpienie. A ile jest cierpienia w domach dziecka, pogotowiach opiekuńczych, w rodzinach patologicznych, SLD i liberałowie jakoś o to nie zabiegają, tam szkoda im pieniędzy. A niewierzący czy chce czy nie stanie kiedyś przed Bogiem, bo każdy musi umrzeć.
K
kobieta
5 lipca 2011, 07:45
Drodzy państwo , obecna ustawa jest wystarczająca , chodź i były przypadki kiedy to kobieta nie otrzymała aborcji mimo potwierdzenia od lekarzy zagrożenia życia i musiała rozstrzygać spór przez Trybunał w Strasburgu. Legalne aborcje przeprowadzane w Polsce są tylko ,gdy sytuacja jest patologiczna. „Połączenia w mózgu nienarodzonego dziecka do 24. tygodnia ciąży nie są na tyle rozwinięte, by mogło ono odczuwać ból. ”.(w polsce aborcja jest do 12 tyg!) — Teraz przyjmijmy ,że przeszła nowelizacja tej ustawy. Rodzi się bardzo chore dziecko ,które przez daną chorobę umiera w wielkim bólu. Dlaczego chcecie by taka istota przechodziła piekło przez wasze sumienie?Osoba mi bliska pracuje na oddziale opieki Neonatologicznej ...uwierzcie ,że jest tam wiele bólu , cierpienia , śmierci. Kobieta przeżyła potworny gwałt, dlaczego przez wasze sumienie musi rodzić dziecko ,które powstało przez ten koszmar? Są kobiety ,które mimo tego decydują się na poród ale niektóre nie potrafią z tą myślą żyć. Kobieta może umrzeć przez wasze sumienie – bo dla was jest ważniejszy ten zapłodniony zarodek? Jeśli nowelizacja przejdzie – wcale nie zniweluje aborcji – powiększy się aborcja podziemna oraz wiele kobiet bedzie zmuszona na wyjazd za granicę by tam bezpiecznie usunąć ciąże. Dlaczego dla waszych potrzeb wiele kobiet będzie musiało cierpieć? Postarajcie się zrozumieć kobiety ,które muszą przejść przez to. Popieram aborcje wyłącznie w tych skrajnych – patologiczncyh przypadkach. Aborcja nie jest przymusem , jest wyborem. Pozdrawiam
4 lipca 2011, 09:55
Jesli środowiska katolickie tak bardzio chcą tej ustawy niech więc też zaczną walczyć o drakońskie kary dla gwalcicieli ! To przez ich zwyrodnialstwo dochodzi do niechcianych ciąż, których ofiary najchętniejby sie pozbyły. Więc do dzieła katole, pokazcie, że nie jesteście zakłamanymi hipokrytami Nie wiem dlaczego problem aborcyjny kojarzy Ci się z gwałcicielami? Gdy główne powody aborcji legalnych (zgodnych z ustawą) dotyczyły zgrożenia zdrowia kobiety albo stwierdzenia uszkodzenia płodu. Same dane (nieoficjalne) odnośnie przestępstw na tle seksualnym i wykonanych aborcji mają się nijak do twojego twierdzenia. Skojarzenie wynika zapewne z treści ustawy. A niskie kary za gwałt są rzeczywiście pokłosiem myślenia aborcjonistów.
M
morgan
4 lipca 2011, 09:18
 czy określenie "katole" to tylko impertynencja, czy już brak kultury. czy Loona jest gotowy/a do rozmowy, czy chce tylko pokrzyczeć? pozostaję z szacunkiem.
L
Loona
3 lipca 2011, 21:39
Jesli środowiska katolickie tak bardzio chcą tej ustawy niech więc też zaczną walczyć o drakońskie kary dla gwalcicieli ! To przez ich zwyrodnialstwo dochodzi do niechcianych ciąż, których ofiary najchętniejby sie pozbyły. Więc do dzieła katole, pokazcie, że nie jesteście zakłamanymi hipokrytami
O
osimplex
1 lipca 2011, 11:19
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=NpOFcqrqBa0">http://www.youtube.com/watch?v=NpOFcqrqBa0</a> Dziękuję za ten link
T
teresa
1 lipca 2011, 08:52
Zdaje się ,że ktoś powinien przypomnieć posłom,że zostali wybrani przez naród  do tej intratnej służby jako wyrazilciele  poglądów Polaków  ,gdybyśmy wiedzieli wcześniej jakie mają sumienia  nasi parlamentarzyści      -                                                                     W ŻYCIU BYŚMY NA NICH NIE ZAGŁOSOWALI !!!
M
Maurycy
1 lipca 2011, 07:53
Odnośnie badań prenatalnych... Pan Dzierżawski odpowiedział, że ustawa nie zakazuje wykonywania badań prenatalnych, natomiast tą kwestię powinna regulować ustawa o ochronie zdrowia. Podobnie z edukacją seksualną - ustawa o szkolnictwie. To jest ustawa o ochronie życia i nie ma potrzeby umieszczać w niej tego co reguluje ustawa o ochornie zdrowia czy edukacji. Przeczytałem tą propozycję ustawy i nie ma tam ani słowa o zakazie badań. To jest zagranie polityczne, bo odrazu budzi negatywne emocje do tej ustawy.
PA
przeżyła aborcję
30 czerwca 2011, 23:23
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=NpOFcqrqBa0">http://www.youtube.com/watch?v=NpOFcqrqBa0</a>
oczywiście, że tak
30 czerwca 2011, 23:21
Czy ktoś z tej bandy kiedyś zrozumie, że kwestia ochrony życia nie jest kwestią li tylko religijną NIE TRZEBA BYC KATOLIKIEM, BY BRONIĆ NIENARODZONYCH, oczywiście!! Trzeba być człowiekiem.
W
wfwpy
30 czerwca 2011, 23:04
Czy ktoś z tej bandy kiedyś zrozumie, że kwestia ochrony życia nie jest kwestią li tylko religijną, ale jest również podstawą interesu państwowego i zawiera w sobie wiele innych kwestii i argumentów, jak tylko religia? Brońmy życia!
E
Ewa
30 czerwca 2011, 22:14
 Badania prenatalne sa przede wszystkim po to, aby móc wczesnie zaczać leczyć chore dziecko. Czesto jeszcze w łonie matki.Aby uratowac mu życie natychmiast po urodzeniu. Nie bardzo wiec rozumiem - z jednej strony zakaz aborcji a z drugiej zakaz badań prenatalnych czyli doprowadzanie do urodzen dzieci chorych, umierajacych, które mogłyby mieć szansę normalnego życia gdyby te badania przeprowadzono. Jakas paranoja. O co tu chodzi?
J
jer
30 czerwca 2011, 21:31
 Przedstawiciel Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej Mariusz Dzierżawski zaznaczył, że 90 proc. legalnych aborcji jest dokonywanych w przypadku, gdy badania prenatalne wskazują na duże prawdopodobieństwo ciężkiego i nieodwracalnego uszkodzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającym jego życiu.  Dlatego w projekcie jest propozycja ogranczenia badań prenatalnych ?!?! Przez propozycje takich głupot projekt staje nonsensowny. 
A
anonim
30 czerwca 2011, 21:26
Liberalizacji prawa aborcyjnego domagają się z kolei środowiska lewicowe w tym SLD - LSD dla ludu UP - unia pracy macht frei od problemu wielodzietności Zieloni 2004 - jak mniej ludzi będzie, to się zazielenią puste rynki Partia Kobiet - po co mężczyźni? Płeć męska do aborcji? Federacja na Rzecz Kobiet i Planowania Rodziny - kolejna seksistowska oraganizacja na rzecz planowania kryzysu demograficznego Kampania przeciw Homofobii - kampania lęku (-fobia) przed poczętym człowiekiem (homo-) Potem się dziwią, że swoimi działaniami płodzą homofobów.
T
teresa
30 czerwca 2011, 21:05
Co ma do tego Bóg [ za przeproszeniem Panie Boże!]- wszyscy uczą siuę biuologii w szkole i wiedzą skąd się bierze dzieci, z pewnością nie z SLD-owskiej marchewki.Trzeba nas było  -Naród -w ciemnocie chować,a nie do szkół posyłać.. Na szczęście Bóg strzegł konstytucji i szary obywatel zna ją i interpretuje lepiej ,niż polityk z Noblem. Każdy myśleć może