Ziobro: chcemy kary bezwzględnego dożywocia

(fot. PAP/Grzegorz Momot)
PAP / pz

Zbigniew Ziobro zapowiedział w sobotę, że klub Solidarna Polska zgłosi niebawem projekt nowego Kodeksu karnego, wprowadzający karę bezwzględnego dożywocia. Podkreślił, że w Polsce nie jest możliwe wprowadzenie kary śmierci. Polityk ostro też skrytykował rządy Donalda Tuska.

Przywrócenia kary śmierci za szczególnie drastyczne zabójstwa chce PiS. Ziobro powiedział na spotkaniu w Biłgoraju, że osobiście jest zwolennikiem kary śmierci i że jeśli doszłoby w Sejmie do głosowania nad taką propozycją, to klub Solidarna Polska z pewnością w większości będzie za nią.

- Ale jednocześnie wiemy, że to głosowanie ma charakter wyłącznie symboliczny, ponieważ niestety, albo niektórzy powiedzą "stety", ta kara nie jest możliwa dzisiaj do wprowadzenia w Polsce. I to trzeba uczciwie powiedzieć - podkreślił polityk. Jednocześnie zapowiedział, że klub Solidarna Polska chce takich zmian Kodeksu karnego, by realnie chronić Polaków przed "bezwzględnymi bandytami".

Ziobro mówił, że lepiej, by w Sejmie zajmować się projektami, które są możliwe do realizacji. Dlatego - jak mówił - "niebawem nasz klub Prawa i ... , Prawa i Sprawiedliwości, chciałem powiedzieć, Solidarnej Polski" zgłosi projekt nowego Kodeksu karnego zakładający karę bezwzględnego dożywocia.

DEON.PL POLECA


Na regionalnej konwencji Solidarnej Polski w Biłgoraju skrytykowano działalność obecnego gabinetu, m.in. za prowadzoną politykę unijną czy politykę prorodzinną. Jacek Kurski zarzucił PO m.in., że "likwiduje państwo" poprzez - jak wyliczał - zamykanie szkół, punktów pocztowych, zapaść na kolei czy w służbie zdrowia. W jego ocenie, obecna "władza odwraca się tyłem do obywateli".

Kurski zarzucił PO, iż chce oszczędzać m.in. na becikowym, a nie sięga do głębokich kieszeni, w tym banków i hipermarketów. Dlaczego nie ma podatku bankowego, my będziemy tego żądać - zapowiedział polityk. Dodał też, że państwo traci, bo bardzo często hipermarkety wykazują zerowy dochód, po to by nie zostawiać pieniędzy w naszym kraju.

Według niego, potrzebna jest nowa formuła opozycji, która wygra z PO. Apelował o zwycięstwo w wyborach polskiej prawicy. Zapewnił, że Solidarna Polska nie ma wroga na prawicy, a przeciwnikiem jest tylko PO.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Ziobro: chcemy kary bezwzględnego dożywocia
Komentarze (9)
26 listopada 2011, 22:58
A jak się komuś na żywca wyrywa ręce, nogi - tak jak dzieciom w matkach podczas aborcji - to jest już drastyczne czy jeszcze nie? <a href="http://mocniejszy.wordpress.com/2011/04/14/straznicy-zbrodniczego-kompromisu-aborcyjnego/">http://mocniejszy.wordpress.com/2011/04/14/straznicy-zbrodniczego-kompromisu-aborcyjnego/</a> Czyli za aborcję kara śmierci?za in vitro tezi? "Ziobro: chcemy kary bezwzględnego dożywocia"
26 listopada 2011, 22:46
A jak się komuś na żywca wyrywa ręce, nogi - tak jak dzieciom w matkach podczas aborcji - to jest już drastyczne czy jeszcze nie? <a href="http://mocniejszy.wordpress.com/2011/04/14/straznicy-zbrodniczego-kompromisu-aborcyjnego/">http://mocniejszy.wordpress.com/2011/04/14/straznicy-zbrodniczego-kompromisu-aborcyjnego/</a> Czyli za aborcję kara śmierci?za in vitro tezi?
26 listopada 2011, 22:43
A jak się komuś na żywca wyrywa ręce, nogi - tak jak dzieciom w matkach podczas aborcji - to jest już drastyczne czy jeszcze nie? <a href="http://mocniejszy.wordpress.com/2011/04/14/straznicy-zbrodniczego-kompromisu-aborcyjnego/">http://mocniejszy.wordpress.com/2011/04/14/straznicy-zbrodniczego-kompromisu-aborcyjnego/</a>
T
topla
26 listopada 2011, 22:38
absurd...PIS twierdzi, że kieruje się etyką chrześcijańską, a nagle zapomnieli, że Jan Paweł II chciał zniesienia kary śmierci.
26 listopada 2011, 21:14
Ja proponuję Kurskiemu i Ziobrze, aby zamiast dowalać podatki, zajęli się zmniejszaniem biurokracji i uzależnienia gospodarki od aparatu biurokratycznego. To jest droga do pozyskania wyborców i pole, na którym z powodzeniem mogą walczyć przeciwko PO. @jazmig, o czym Ty piszesz?... Nie chodzi mi teraz - jak zresztą nigdy docelowo - o czepianie się PO ("bo to PO to to złe yyy złe). Ale choćby w kwestii zmniejszania biurokracji można spokojnie przytoczyć fakt, jak po dwuletnich rządach PiS rządząca przez 4 lata (i dziś również) PO zwiększyła o ok. połowę administrację. Szokiem dla mnie jest, że Ty tego może nie wiesz?? Przecież to nie jest tajmnica sprzed wieków... co do zwiększenia biurokracji to oczywiście masz rację zwiększa się ona sukcesywnie od roku 1989 i jak dotychczas żaden rząd żadnej formacji się z tego nie wyłamał.Az strach pomyśleć co bedzie powiedzmy za 20 lat?
26 listopada 2011, 20:54
Ja proponuję Kurskiemu i Ziobrze, aby zamiast dowalać podatki, zajęli się zmniejszaniem biurokracji i uzależnienia gospodarki od aparatu biurokratycznego. To jest droga do pozyskania wyborców i pole, na którym z powodzeniem mogą walczyć przeciwko PO. @jazmig, o czym Ty piszesz?... Nie chodzi mi teraz - jak zresztą nigdy docelowo - o czepianie się PO ("bo to PO to to złe yyy złe).  Ale choćby w kwestii zmniejszania biurokracji można spokojnie przytoczyć fakt, jak po dwuletnich rządach PiS rządząca przez 4 lata (i dziś również) PO zwiększyła o ok. połowę administrację.  Szokiem dla mnie jest, że Ty tego może nie wiesz?? Przecież to nie jest tajmnica sprzed wieków...
26 listopada 2011, 20:41
 U nas to jakieś poplątanie z pomieszaniem im partia uważa się za bardziej prawicpową tym bardziej lewicowa w poglądach na gospodarkę ,kasują nawet SLD
J
jp100%
26 listopada 2011, 20:37
Jamzig 1000% poparcia. tylko wolnośc ekonomiczna i zniesienie koncesji, represji itd moze nas uratować
jazmig jazmig
26 listopada 2011, 20:27
  O ile zgadzam się ws. dożywocia, to reszta wywodów Kurskiego świadczy o jego ignorancji ekonomicznej. Jasne jest, że można nałożyć podatki na banki i hipermarkety, ale te podatki zapłacą klienci, a w dodatku chętnie się dowiem, dlaczego mamy opodatkować dodatkowo hipermarkety, a nie inne sklepy. Słabością ziobrystów jest właśnie ich lewicowość w gospodarce. Oni nie rozumieją, że podatki zawsze płaci ostatecznie ostatni w łańcuchu, czyli zwykły człowiek. Ja proponuję Kurskiemu i Ziobrze, aby zamiast dowalać podatki, zajęli się zmniejszaniem biurokracji i uzależnienia gospodarki od aparatu biurokratycznego. To jest droga do pozyskania wyborców i pole, na którym z powodzeniem mogą walczyć przeciwko PO.