Znamy wyniki wyborów ze 100 proc. obwodów

(fot. AP/Andrzej Hrechorowicz)
PAP / TNS OBOP / ad

Państwowa Komisja Wyborcza podała we wtorek oficjalne wyniki niedzielnych wyborów parlamentarnych. PO wprowadzi do nowego Sejmu 207 posłów, PiS - 157, Ruch Palikota - 40, PSL - 28, SLD - 27, a Mniejszość Niemiecka - jednego. Frekwencja wyborcza wyniosła 48, 92 proc.

W niedzielnych wyborach parlamentarnych PO otrzymała 39,18 proc. głosów, PiS 29,89 proc., Ruch Palikota 10,02 proc., PSL 8,36 proc., a SLD 8,24 proc.

W przeliczeniu na mandaty Platforma ostatecznie wprowadzi do Sejmu 207 posłów, a PiS - 157. Trzecią siłą w Sejmie będzie Ruch Palikota, który będzie reprezentowany przez 40 posłów.

Na czwartym miejscu uplasowało się PSL, zdobywając 28 miejsc w ławach poselskich; piąty jest SLD z 27 mandatami.

DEON.PL POLECA

9 października na PO zagłosowało 5 mln 629 tys. 773 osoby, na PiS - 4 mln 295 tys. 16 , na Ruch Palikota - 1 mln 439 tys. 490, na PSL - 1 mln 201 tys. 628, a na SLD - 1 mln 184 tys. 303.

Do Sejmu wejdzie też jeden poseł Mniejszości Niemieckiej, na którą zagłosowało 28 tys. 14 wyborców (0,19 proc. głosów). Komitetów mniejszości narodowych nie obowiązują progi wyborcze.

Poza Sejmem znalazły się komitety: PJN (315 tys. 393 głosy - 2,19 proc.), Nowa Prawica Janusza Korwin-Mikkego (151 tys. 837 głosów - 1,06 proc.), Polska Partia Pracy (79 tys. 147 głosów - 0,55 proc.), Prawica (35 tys. 169 głosów - 0,24 proc.) i Nasz Dom Polska - Samoobrona Andrzeja Leppera (9 tys. 733 głosy - 0,07 proc.).

PO i PiS praktycznie podzieliły się mandatami w 100-osobowym Senacie. W nowej kadencji w tej izbie zasiądzie 63 senatorów PO, 31 - PiS; dwóch reprezentantów będzie miało PSL; jednego - inicjatywa Obywatele do Senatu; będzie też trzech senatorów niezależnych.

Senatorowie niezależni to: Włodzimierz Cimoszewicz, Kazimierz Kutz oraz Marek Borowski. Inicjatywę Obywatele do Senatu reprezentuje wiceprezydent Wrocławia Jarosław Obremski.

Frekwencja wyborcza w wyborach do Senatu wyniosła 48,92 proc.

W 2007 roku PO zdobyła 209 mandatów poselskich (a więc o 2 więcej niż w 2011 r.), a PiS 166 (o 9 więcej niż obecnie).

Mniej posłów w przyszłym Sejmie będzie miało także PSL. Dotychczas klub ludowców liczył 31 posłów; w nowej kadencji w ławach poselskich zasiądzie ich 28.

Najbardziej zmniejszy się klub SLD, który w porównaniu z wyborami w 2007 r. "skurczy się" niemal o połowę. W poprzednich wyborach Sojusz zdobył 53 mandaty, teraz zaledwie 27.

Mniejszość Niemiecka, bez zmian w porównaniu z 2007 rokiem, będzie reprezentowana przez jednego posła.

Z kolei w nowej kadencji Senatu PO będzie miała o 3 senatorów więcej niż dotychczas. W 2007 r. Platforma miała w izbie wyższej 60 senatorów; teraz 63.

W porównaniu z mijającą kadencją w Senacie zasiądzie więcej senatorów niezależnych. Dotychczas był jeden senator niezależny - Włodzimierz Cimoszewicz; teraz będzie ich trzech.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Znamy wyniki wyborów ze 100 proc. obwodów
Komentarze (79)
Jacek
11 października 2011, 12:05
Obawiam się ,ze mamy ze sobą jednak bardzo mało wspólnego, zwłaszcza w kwestii poczucia humoru :-). Tak, zauważyłem już, że Ci go tutaj brakuje :)) Podobnie jak konsekwencji, dobrej pamięci i logiki w dyskusji :)) To jednak nie umniejsza faktu, że pewnie jesteś w porządku i chcesz dobrze... tylko czasem coś się chlapnie nie tak i potem trzeba tego bronić w imię wyimaginowanej godności własnej ;)
.
.
11 października 2011, 11:50
@jad Widzę że wróg ci potrzebny, [...] pozdrawiam Pozwól, że wytnę powtórzenia. Nic nie zrozumiałeś: nie uważam Cię za wroga, a ta dyskusja sprawiła mi dużo zabawy. Poza tym podkreślałem, że wydaje mi się, na podstawie Twoich wypowiedzi, że w najistotniejszych kwestiach pewnie byśmy się zgodzili ;) Również pozdrawiam. Obawiam się ,ze mamy ze sobą jednak bardzo mało wspólnego, zwłaszcza w kwestii poczucia humoru :-).
.
.
11 października 2011, 11:48
Znaczy się najlepszym rozwiązaniem byłaby anarchia ?
M
macias-t
11 października 2011, 11:27
Wg PKW, 51,08% uprawnionych do głosowania nie zagłosowało na nikogo. W związku z tym, zgodnie z zasadami (tfu!) demokracji, należałoby rozwiązać parlament, bo większość wyborców chce, żeby nie rządził nikt...
G
Gosc
11 października 2011, 10:42
Sodoma i Gomora w Polskim Parlamencie. Dramat. Ale moze w koncu Epikopat sie obudzi, bo mam wrazenie, ze sie troszke "zasiedzial"...
Jacek
11 października 2011, 10:12
@jad Widzę że wróg ci potrzebny, [...] pozdrawiam Pozwól, że wytnę powtórzenia. Nic nie zrozumiałeś: nie uważam Cię za wroga, a ta dyskusja sprawiła mi dużo zabawy. Poza tym podkreślałem, że wydaje mi się, na podstawie Twoich wypowiedzi, że w najistotniejszych kwestiach pewnie byśmy się zgodzili ;) Również pozdrawiam.
11 października 2011, 10:09
Na szczęście nie korzystam z onetów itp.. Za dużo szamba. Co zrobić, że niektórzy lubią się w nim taplać?
E
Etyk
11 października 2011, 09:39
Popatrzcie na hipokryzje onetu! Najpierw popiera wszelkie odmiany nienormalnosci a teraz lapie sie za glowe i mowi :'patrzcie kto wszedl do parlamentu'!
.
.
11 października 2011, 08:22
@jad Widzę że wróg ci potrzebny, jeżeli wmówiłeś sobie że jestem zwolennikiem aborcji, to nic cię nie przekona. A jak to za mało, wkładasz w moje usta inne słowa, których nie wypowiedziałem, wróg musi być odpowiednio zły. Najwyrażniej nie umiesz się obejść bez walki z "wrogami chrześcijństwa",  i nie jest ważne czy są to autentyczni wrogowie, czy tylko przez ciebie wyimaginowni. No cóż... pozdrawiam
RK
Radziwiłł kontra Wołodyjowski
11 października 2011, 02:20
 Jakie to wartości ukrzyżowano w tych wyborach? - odróżnianie dobra od zła ! ukrzyżowano sprawiedliwość, prawdę, wartości chrześcijańskie, wybrano wiele antywartości... które prezentują zwycięscy "Jeśli chcemy wychować nowe elity musimy rozpocząć od nauczania młodych ludzi historii. Naród bez dziejów, bez historii, bez przeszłości, staje się wkrótce narodem bez ziemi, narodem bezdomnym, bez przyszłości. Naród, który nie wierzy w wielkość, i nie chce ludzi wielkich, kończy się". Prymas Stefan Wyszyński " Największe zagrożenie dla wolności człowieka jest wówczas, kiedy się go zniewala, mówiąc jednocześnie, że się go czyni wolnym. To jest największe niebezpieczeństwo. I temu trzeba się przeciwstawić. To trzeba sobie uświadomić." Jan Paweł II (Karol Wojtyła)
.
...
11 października 2011, 01:31
Biorąc pod uwagę zmasowany atak medialny na PiS, trwający całą poprzednią kadencję i dwa lata rządów tej partii, to utrzymanie poprzedniego stanu posiadania należy uznać za skuteczną obronę. Strona przeciwna usiłowała doprowadzić do jak najgłębszej erozji poparcia PiS i to się nie powiodło. Wyniki wyborów pokazują, że o kierunku politycznych zmian w Polsce zdecydują nie wyborcy, nie politycy, ale koniunktura gospodarcza. Jeśli przyjdzie uderzenie kryzysu, to zmiecie każdy nowy rząd i rozwali parlament. I jeszcze jedno. Pojawienie się w Sejmie RP menażerii spod znaku Janusza Palikota świadczy o głębokim, fatalnym zdeprawowaniu części naszych współobywateli. Naród polski jest jeden, ale nie da się ukryć, że w polskim społeczeństwie mamy do czynienia z pęknięciem, którego „skleić” się już nie da. Pozostaje ostra walka o dominację w kulturze, nauce, polityce i gospodarce, która musi się skończyć ostateczną klęską jednej ze stron. Walka o to, czy w naszym państwie wygra Naród, czy też kosmopolityczny motłoch, wiedziony przez zaklinaczy rzeczywistości z wibratorami w dłoni. I jest to wręcz dramatyczna klęska i zarazem odpowiedzialność hierarchicznego KK w Polsce za dotychczasowy sposób prowadzenia narracji uwikłanej masońskim i katolewicowym szatańskim zwodzeniem sojuszu ołtarza z tronem !
STANISŁAW SZCZEPANEK
10 października 2011, 23:48
Polacy mają jeszcze po prostu zbyt dobrze. Komu dobrze się dzieje, głosuje na partię rządzącą - niezadowoleni - na opozycję. Musi wszystko pieprznąć, aby wreszcie przejrzeli na oczy.
D
Dami
10 października 2011, 22:02
Można już dziś stwierdzić, że znowu opozycja w Sejmie i Senacie oraz Prezydent będą skutecznie przeszkadzać rządowi i większości parlamentarnej w trudnych acz koniecznych reformach. I, że znowu rządzący nie będą mogli z tego właśnie powodu spełnić swoich wiarygodnych, rzetelnych obietnic. To zagwarantuje wygrane wybory za 4 lata. No, chyba, że któryś stadion zawali się uroczyście w czasie Euro 2012. Ale to też będzie wina opozycji.
Jacek
10 października 2011, 21:57
Ja ???????????? Tak. Pytasz o moje dylematy moralne. Mam prawo pytać, ty masz prawo nie odpowiadać. Gratulacje, twierdzisz, że czegoś nie powiedziałeś, udowadniam Ci, że nie masz racji, a Ty zamiast uczciwie przyznać się do pisania bzdur, piszesz kolejne: Po przemyśleniu muszę jednak stwiedzić że twój grzech to takze mój , jak to ująłeś, interes. [...] tworzymy wspólnotę Kościoła, i każdy indywidulany grzech rani [...] też pozostałych członków wspólnoty.[...] Nie wiem, jaki kościół tworzysz, ale w Kościele Katolickim indywidualny grzech nie obciąża wspólnoty :)) Tak było w komuniźmie :) A konkretnie... :) Jesli masz tu coś mądrego do powiedzenia to chętnie posłucham. Dobry człowieku, pisałeś o całokształcie wartościowych rządów i ustaw PO. Zapytałem Cię o konkrety, a Ty mi na to - co ja mam do powiedzenia. Na temat moralno-chrześcijańskich ustaw PO nie mam nic do powiedzenia, to Ty stwierdziłeś, że takie istnieją :) Pytam więc, o jakież to ustawy Ci chodzi? Mi osobiście nie podoba się system sądownictwa To bardzo fajnie ii w ogóle i bardzo na temat :) I rozwiązywanie problemów, jak opieka nad ciężarną kobietą w trudnej sytuacji ,jedynie przez system kar, które zapobiegną jej desparackim i oczywiście bardzo złym czynom. Zabójstwo nie jest chrześcijańską odpowiedzią na ubóstwo. Chociaż tak na serio akurat tu pewnie byśmy się zgodzili, państwo powinno dotować ubogie rodziny posiadające dzieci. A tak mniej serio - PO już uchwaliło taką ustawę? No nie? Nie??
Jacek
10 października 2011, 21:57
@jad Oj Jad, rozpedzasz się w dyskusji sam ze sobą. Wiem czemu głosujesz na PO :) Powyższe, to już Elbrus bezsensu :) A gdzieześ to w moim komentarzu wyczytał ???? Tu: Trzeba mieć ogroooomne klapy na oczach, żeby cała etykę chrześcijańską sprowadzać do kwestii karania za aborcjię czy dopuszczania in vitro. [...] To po prostu żenujące.
Bolesław Zawal
10 października 2011, 20:07
O coś nowego Adamajkis zaczął mówić ludzkim głosem i nie pluje jadem przeciwko zwolennikom PIS.
A
as
10 października 2011, 20:01
Tusk mówił, .ze jest wierzący, "tylko mylą się jemu święta :"kiedy się ubiera choinkę- - a kiedy święci jajka"
.
.
10 października 2011, 19:54
@jad Oj Jad, rozpedzasz się w dyskusji sam ze soba. Otóż błędem nazywam stwierdzenie, że prawne przyzwolenie na aborcję jest moralnie uzasadnione. A gdzieześ to w moim komentarzu wyczytał ???? Nie. Nazywasz natomiast czynem moralnym prawne przyzwolenie na aborcję :) Ja  ??????????????????????????? Tak. Pytasz o moje dylematy moralne. Mam prawo pytać, ty masz prawo nie odpowiadać. Po przemyśleniu muszę jednak stwiedzić że twój grzech to takze mój , jak to ująłeś, interes. Tak z czysto chrześcijańskiego punktu widzenia, tworzymy wspólnotę Kościoła, i każdy indywidulany grzech rani nie tylko jednostkę ale też pozostałych członków wspólnoty. Choć myślę że znalazłoby się na to jakieś lepsze określenie, niż ów "interes". A konkretnie... :) Chcesz dyskutować o jakiś sprawach gospodarczych, czy polityce zagranicznej ? Jesli masz tu coś mądrego do powiedzenia to chętnie posłucham. Mi osobiście nie podoba się system sądownictwa. Przetrzymywanie w aresztach przez wiele miesięcy zanim zapadnie wyrok. Skazywanie za drobne przewinienia. Mętne prawo, w którym każdy może czuć się przestępcą, no chyba, ze nic nie robi :-). Niski poziom etyczny sędziów, których nie uczy się sądzenia, a jedynie znajomości paragrafów. Zawiły system podatkowy.  I rozwiązywanie poważnych problemów, jak choćby opieka nad  ciężarną kobietą w trudnej życiowej sytuacji ,jedynie przez system kar, które zapobiegną jej desparackim i oczywiście bardzo złym czynom.
O
obywatel
10 października 2011, 19:49
 30% głosów to bardzo dużo . kto lekceważy wyborców PiS popełnia duzy bład. to ludzie, którzy cenią wartości i wiedzą co jest ważne. może nie bija po mordach dziennikarzy. ale maja juz dość opluwania i osmieszania ich. to 30% społeczeństwa czyli ponad 10 mln ludzi. nie można obrażać tylu ludzi. a Tusk robi to od ponad 6 lat. PO ma przeciwko sobie dużą część społeczeństwa. i to społeczeństwa stałego w swoich poglądach, patrzącego krytycznie i oceniającego. zabranie pieniędzy z OFE nie minie bez śladu. wszystkie decyzje tego rzadu bedą rozliczone. co sie odwlecze to nie uciecze
Bolesław Zawal
10 października 2011, 18:07
~krzyżują wartości, nie widzis Jakie to wartości ukrzyżowano w tych wyborach? Proponuję przejżyj sobie te dane <a href="http://www.deon.pl/wiadomosci/polska/art,10087,kto-wygral-w-aresztach-i-zakladach-karnych.html">www.deon.pl/wiadomosci/polska/art,10087,kto-wygral-w-aresztach-i-zakladach-karnych.html</a>
A
AntyPiS
10 października 2011, 17:45
Najbardziej pocieszające po wyborach roku 2005,2007 i 2011 jest to, że PiS nie ma żadnych szans na zgromadzenie więcej niż 30 procent głosów i samodzielne rządzenie. To max na co stać tę partię. I kamień spada mi z serca jak o tym pomyślę :-)
KW
krzyżują wartości, nie widzis
10 października 2011, 17:07
Ty się dobrze czujesz? Jak można porównywać Kaczyńskiego do Jezusa? Co będą teraz Kaczyńskiego krzyżować? Miejże litośc są granice propagandy i paranoi. chodzi o wartości chrześcijańskie i niezapieranie się Ewangelii , Przykazań Bożych i Krzyża Jezusa, nie bądź naiwnie podchwytliwy na pozycji przekrętnych  chwytów... na dziedzińcu byli i faryzeusze...
PP
prawda przeraża
10 października 2011, 17:02
Jarosław i PiS przegrali bo mówili prawdę, krytykowali złe rządy, wysprzedaż majątku narodowego, dociekali przyczyn katastrofy smoleńskiej, mówili o suwerennosci Polski, przegrali bo się ich bardzo bali wszyscy umoczeni, skorumpowani, a część społeczeństwa nie zna historii Polski prawdziwej....
WS
w sumieniach przegrani...
10 października 2011, 16:57
czym tu się chwalić, że wygrali na nienawiści i oszczerstwach do Jarosława, do obrońców Krzyża, do RM, TRWAM, do moherowych beretów, i na wartościach antychrześcijańskich ? na kłamstwie smoleńskim ? socjotechniką, pijarem, czy to chwalebne aby na dzisiejszym dziedzińcu Piłata wybierać Barabasza, nie Jezusa ?  
Jacek
10 października 2011, 16:31
@jad i jeszcze: jeżeli coś zarzucam to tzw "chrześcijanom" , a nie chrześcijanom Ok. De facto boli Cię to, że ci ludzie, "tzw chrześcijanie" jak ich określasz, są obłudni i wykorzystują walkę przeciw aborcji do celów politycznych? Ale czy tak naprawdę ich ocena ich obłudy to Twój czy mój problem? Czy wtedy i Ty nie stajesz się sędzią i czy nie błądzisz, jak oni? Poza tym, dopóki walczą przeciw aborcji - to tę walkę popieram. Nie chodzi mi o nic więcej. Nie mówię, że są idealni, nie mówię, że są bardzo źli. Nie jestem również pewien ich obłudy :)
Jacek
10 października 2011, 16:25
@jad Pierwsza dobra rada: czytaj ze zrozumieniem. Proszę, nie powtarzaj po mnie Druga dobra rada : jak nie rozumiesz to pytaj . Dobry człowieku :) Niech Ci będzie, obiecuję zapytać, gdy przestanę Cię rozumieć :) Chętnie też przyznam, że się mylę , tylko własciwe co w moim rozumowaniu nazywasz błedem ? Dobrze natomiast, że Ty pytasz :) Otóż błędem nazywam stwierdzenie, że prawne przyzwolenie na aborcję jest moralnie uzasadnione. Czy ja zabójstwo nienarodzonego dziecka nazywam czynem moralnym ? Nie. Nazywasz natomiast czynem moralnym prawne przyzwolenie na aborcję :) Czy ja mówię , że twój grzech to mój interes ? Tak. Pytasz o moje dylematy moralne. Czy ja mówię że postępowanie wbrew przykazaniu "nie zabijaj" jest moralne? Tak. Patrz wyżej. Dopuszczenie, przyzwolenie na zabójstwo jest postępowaniem wbrew "nie zabijaj". Jest bardzo wiele konkretów chrześcijańskiej etyki. [...] Każda ustawa czy roporządzenie to taki konkret. A konkretnie... :)
.
.
10 października 2011, 16:12
@jad i jeszcze: jeżeli coś zarzucam to tzw "chrześcijanom" , a nie chrześcijanom
10 października 2011, 16:08
Prawo wyborcze powinno uzyskiwać się po 25 roku życia. Wniosek po wynikach palikoterii w tej grupie wiekowej... Zbyt dużo osób w tej grupie nieodpowiedzialnych, robiących sobie jaja ze spraw poważnych, zbuntowanych przeciw wszystkiemu, ulegających manipulacjom... WSPOMNIENIE '68 Żółknące na bibliotecznych półkach w krajach Europy Wschodniej dzieła Marksa czy Lenina przeżywały na liberalnym Zachodzie wśród protestujących studentów nieoczekiwany renesans. Dołączyły do nich nowe bożki jak wódz Vietcongu Ho Chi Minh, Mao Tse Tung, odpowiedzialny za ludobójstwo w Chinach, czy też kubański terrorysta Che Guevara. <a href="http://tygodnik.onet.pl/1,9087,druk.html">http://tygodnik.onet.pl/1,9087,druk.html</a>
.
.
10 października 2011, 16:06
@jad Pierwsza dobra rada: czytaj ze zrozumieniem. Czy to moja wina, że nie rozumiesz o czym piszę ?  Druga dobra rada : jak nie rozumiesz to pytaj . Nie każdy tekst, którego nie rozumiesz jest głupi. Niekiedy problem może leżeć po drugiej stronie. Chętnie też przyznam, że się mylę , tylko własciwe co w moim rozumowaniu nazywasz błedem ? Czy ja zabójstwo nienarodzonego dziecka nazywam czynem moralnym ? Czy ja mówię że nie ma grzechów ? Czy ja mówię , że twój grzech to mój interes ? Czy ja mówię że postępowanie wbrew przykazaniu "nie zabijaj" jest moralne? Jest bardzo wiele konkretów chrześcijańskiej etyki. Również w sposobie sprawowania władzy. Każda ustawa czy roporządzenie to taki konkret. Dlatego nie mogę zgodzić się na ocenianie rządzacych tylko na podstawie kilku ustaw o aborcji i in vitro. Zwłaszcza , ze taka postawa jest wspaniałym polem do wykorzystywania wartości chrześcijańskich działaniach czysto propagandowych. W końcu można głosować przeciw aborcji i in vitro i nic więcej nie robić, żeby zostać uznanym za dobrego chrześcijanina. Bardzo to wygodne.
T
truteń
10 października 2011, 15:20
Twierdzenie, że katolik powinien wybierać PiS bo głosowali za całkowitym zakazem aborcji czy in vitro jest błędne. O wyborze partii nie może decydować 1 sprawa, a nawet kilka - choćby bardzo ważnych. Należy patrzeć całościowo. A PiS mnie odpycha wszystkim innym. Odpycha? Reagujesz emocjonalnie, ale to zrozumiałe. Mnie też często razi retoryka Kaczyńskiego. Pomimo tego prawne przyzwolenie na mordowanie dzieci nie jest coś, na co może zgodzić się katolik. To mi akurat wystarczy, żeby nie głosować na PO, SLD czy Palitrawkę.
Jacek
10 października 2011, 15:14
Jeśli nie, to nie jest o wasz najważniejszy problem moralny. Nie ma "najważniejszych" i "mniej ważnych" zagadnień moralnych. Istnieje moralność i jej brak. Albo coś jest moralne, albo nie. Zabójstwo nienarodzonego dziecka jest niemoralne. No więc jakie , jako chrześcijanie , macie dylematy moralne ? Rozumiem, że chodzi Ci o to, kiedy my, chrześcijanie postępujemy niemoralnie? Po pierwsze, nie Twój interes :) Po drugie, nie ma żadnych "dylematów", tylko grzechy. A może to wy żyjecie bezmyślnie, bezustannie rozprawijąc o tym co powiini robić inni , nie zauważając tego co w waszym życiu tak naprawdę istotne ? Nie wypowiadam się na temat tego, co powinni robić inni. Twierdzę, że postępowanie wbrew przykazaniu "nie zabijaj", w tym przyzwolenie na zabójstwo, jest niemoralne. Nie mówię nic na temat czyjegokolwiek postępowania. Czytaj ze zrozumieniem. Zenujące jest to, ze niektórzy tzw "chrześcijanie" nie zauważają, ze to oni osobiście, kilkadzisiąt razy dziennie dokonują wyboru między dobrem z złem. I tez wybór nie dotyczy tylko tych, którzą sądza za oborcję, albo dopuszczają in vitro. Moralność chrześcijańska daleko odeszła od życia coniektórych chrześcijan. Którzy konkretnie :)) Coś tam kiedyś było mówione o belce :) Dobry człowieku "~.". Nadużywasz słowa "żenujące" w stosunku do innych. Zarzucasz chrześcijanom w ogóle - brak etyki chrześcijańskiej. Nie podajesz konkretów. Nie umiesz się wysłowić. Czemu bierzesz się za dyskusję w obszarach, które Cię przerastają? Czemu w ogóle bierzesz się za dyskusję, skoro i tak nie przyjmiesz do wiadomości, że mógłbyś się mylić :)
TU
Tak uważam
10 października 2011, 14:56
Twierdzenie, że katolik powinien wybierać PiS bo głosowali za całkowitym zakazem aborcji czy in vitro jest błędne. O wyborze partii nie może decydować 1 sprawa, a nawet kilka - choćby bardzo ważnych. Należy patrzeć całościowo. A PiS mnie odpycha wszystkim innym.
.
.
10 października 2011, 14:49
Jad, Aura, czyżbyście na codzień stawali problemem czy dokonać aborcji czy nie ? Jeśli nie, to nie jest o wasz najważniejszy problem moralny. No więc jakie , jako chrześcijanie , macie dylematy moralne ? A może to wy żyjecie bezmyślnie, bezustannie rozprawijąc o tym co powiini robić inni , nie zauważając tego co w waszym życiu tak naprawdę istotne ? Zenujące jest to, ze niektórzy tzw "chrześcijanie" nie zauważają, ze to oni osobiście, kilkadzisiąt razy dziennie dokonują wyboru między dobrem z złem. I tez wybór nie dotyczy tylko tych, którzą sądza za oborcję, albo dopuszczają in vitro. Moralność chrześcijańska daleko odeszła od życia coniektórych chrześcijan.
Jacek
10 października 2011, 14:37
Trzeba mieć ogroooomne klapy na oczach, żeby cała etykę chrześcijańską sprowadzać do kwestii karania za aborcjię czy dopuszczania in vitro. Aczkolwiek wielu tzw. prawdziwych katolików tak postępuje. To po prostu żenujące. Nie całą. Piąte - "nie zabijaj". Podpada pod również pod "będziesz miłował...". Nie sądzę, żeby oczekiwanie, żeby "nie zabijaj" było realizowane w praktyce, było żenujące czy też niezgodne z PODSTAWAMI etyki chrześcijańskiej. Myślę, że nie zastanowiłeś się w ogóle nad tym, co piszesz. To niestety bardzo typowe dla krytyków chrześcijaństwa.
A
Aura
10 października 2011, 14:32
To czego trzeba nie mieć, żeby przymknąć oczy na dopuszczanie do aborcji i tworzenie nadliczbowych dziecięcych zarodków i chowanie ich do lodówki?? Jakie to chrześcijaństwo?
.
.
10 października 2011, 14:13
Deklaracje to nie wszystko. Wejdź na stronę sprawdzposla.pl i zobacz na wlasne oczy jak glosowali poslowie PO. Kliknij na PO, a następnie kliknij na Pis. To jest ujawnienie prawdziwych preferencji. Po czynach a nie po słowach. Głosowania parlamentarzystów oceniałem stosując zasady etyki katolickiej. Jako potwierdzenie tej oceny, przy opisie większości głosowań umieściłem odnośniki do artykułów prasowych oraz odpowiednich paragrafów Katechizmu Kościoła Katolickiego. Kolorem zielonym oznaczyłem oddane głosy, broniące życie i rodzinę, czerwonym - niszczące, pomarańczowym - wstrzymanie się od głosu (lub dla senatorów obecność i brak głosowania), żółtym brak obecności podczas głosowania, a bez dodatkowego koloru - dla osób, które w czasie głosowania nie były parlamentarzystami. <a href="http://sprawdzposla.pl/Sejm/klPO.htm">http://sprawdzposla.pl/Sejm/klPO.htm</a> <a href="http://sprawdzposla.pl/Sejm/klPiS.htm">http://sprawdzposla.pl/Sejm/klPiS.htm</a> Trzeba mieć ogroooomne klapy na oczach, żeby cała etykę chrześcijańską sprowadzać do kwestii karania za  aborcjię czy dopuszczania in vitro. Aczkolwiek wielu tzw. prawdziwych katolików tak postępuje. To po prostu żenujące.
S
Słaba
10 października 2011, 14:01
Przewiduję, że w nadchodzących czasach czeka nas realizacja wspólnej części programów wyborczych PO-Palikot-SLD. No i może jeszcze marihuana, jako nowoczesne opium dla mas, na otarcie łez. Obawiam się, że możesz mieć rację. Za wyjątkiem "otarcia łez" - raczej przy aprobacie badź milczącej zgodzie większości. Do tego mogą dojść trendy odwrotne niż w UE - lobby GMO i zupełny  brak krytycyzmu (a może realizmu) w lobby atomowym.
K!
KONTRAST !
10 października 2011, 13:48
Deklaracje to nie wszystko. Wejdź na stronę sprawdzposla.pl i zobacz na wlasne oczy jak glosowali poslowie PO. Kliknij na PO, a następnie kliknij na Pis. To jest ujawnienie prawdziwych preferencji. Po czynach a nie po słowach. Głosowania parlamentarzystów oceniałem stosując zasady etyki katolickiej. Jako potwierdzenie tej oceny, przy opisie większości głosowań umieściłem odnośniki do artykułów prasowych oraz odpowiednich paragrafów Katechizmu Kościoła Katolickiego. Kolorem zielonym oznaczyłem oddane głosy, broniące życie i rodzinę, czerwonym - niszczące, pomarańczowym - wstrzymanie się od głosu (lub dla senatorów obecność i brak głosowania), żółtym brak obecności podczas głosowania, a bez dodatkowego koloru - dla osób, które w czasie głosowania nie były parlamentarzystami. <a href="http://sprawdzposla.pl/Sejm/klPO.htm">http://sprawdzposla.pl/Sejm/klPO.htm</a> <a href="http://sprawdzposla.pl/Sejm/klPiS.htm">http://sprawdzposla.pl/Sejm/klPiS.htm</a>  
S
Sławek
10 października 2011, 13:27
Apostołowie pełni lęku zamknęli się w Wieczerniku. Lud podburzony przez żydów wybrał Barabasza. (Pierwsze znane mi demokratyczne wybory). A Barabasz był zbrodniarzem. Ciągle czekam na zstąpienie Ducha Świętego.
M
Militiades
10 października 2011, 13:06
Przewiduję, że w nadchodzących czasach czeka nas realizacja wspólnej części programów wyborczych PO-Palikot-SLD. No i może jeszcze marihuana, jako nowoczesne opium dla mas, na otarcie łez. 
A
Aura
10 października 2011, 12:41
Deklaracje to nie wszystko. Wejdź na stronę sprawdzposla.pl i zobacz na wlasne oczy jak glosowali poslowie PO. Kliknij na PO, a następnie kliknij na Pis. To jest ujawnienie prawdziwych preferencji. Po czynach a nie po słowach.
MZ
Moim zdaniem
10 października 2011, 12:38
Następny który uważa, że katolik to pisowiec. jedyna partia wg sumienia dla katolików to PiS; nie wyprzedaje i nie sprzdaje Polski, opowiada się za wartościami chrzescijańskimi, patriotycznymi, nie za Barabaszem, jest za wyjaśnieniem katastrofy smoleńskiej, w przeciwieństwie do innych partii, jest za normalnością w rodzinie, w życiu społecznym, jest przeciw sodomii, rozwiązłosci, przeciw aborcji, in vitro, eutanazji, związkom, małżeństwom homoseksualnym adoptującym i nie adoptującym dzieci katolik słucha RM, TRWAM - a nie p o d s ł u c h u j e i a t a k u j e, katolik pozostaje przy wartosciach kultury i sztuki, której fundamentem jest Biblia i Ewangelia.... Jeśli uważasz, że katolik musi popierać PIS to jesteś daleki od katolicyzmu. Kościół Jezusa Chrystusa nie jest kościołem jednej partii. Kościół jest katolicki - czyli powszechny. a partia zawsze będzie obejmować tylko część (partia z łac. pars - część). Katolik wybiera zgodnie z sumieniem. A jeśli nie ma takiej partii, na którą spełniłaby jego oczekiwania, to wybiera w istocie mniejsze zło. A to, że dla jednych mniejszym złem jest PIS, a dla innych PO to już inna sprawa.
Martino
10 października 2011, 11:00
@Xleszek: Tutaj nie ma żadnej sensacji. W każdych wyborach pojawiają się jakieś efemerydy. Kiedyś to był ów osławiony Tymiński, potem była Akcja Wyborcza, Samoobrona, Liga Polskich Rodzin. Tyle tylko, że dzisiaj są wyłącznie wspomnieniem. W tych wyborach wyskoczył Palikot, a w następnych będzie pewnie jakiś inny "palikot'. Partia Palikota to przecież "partia" wykreowana przez prasę i telewizję. Istnieje po prostu grupa wyborców, która - podobnie jaki klienci w markecie - rzucają się na rózne nowości i promocje, jeśli tylko się o nich dużo pisze, gada i ładnie błyszczą. Nie zgadzam się. Moim zdaniem porównujesz rzeczy nieporównywalne. 1. Inaczej niż w przypadku innych "efemeryd", które pojawiały się na polskiej scenie politycznej, Ruch Poparcia Palikota nie daje się określić jako partia jakiejś jednej konkretnej grupy społecznej; 2. Żadna dotychczasowa efemeryda nie uzyskiwała tak znaczącego poparcia w grupie najmłodszych wyborców; 3. Ruch Poparcia Palikota nie jest partią roszczeniową, a jej program nie jest zbudowany jako odpowiedź na frustrację ludzi "poszkodowanych" przez przemiany w kraju. "Czy zgadza się pani z opinią, że Palikot to taka Samoobrona-bis? Nie. Samoobrona startowała jako partia jednej warstwy społecznej. Natomiast zwolennicy Ruchu Palikota rekrutują się na płaszczyźnie programu, a nie sytuacji życiowej, pozycji społecznej. " (wywiad z M. Grabowską, dyrektor CBOS w dzisiejszej "Rzeczpospolitej")
M
Matysek
10 października 2011, 10:17
No coz przegrala najbardziej zazydzona partia .Kaczynski -Kalsztain powinien odejsc,ludzie sie jednak na nim wyznali.
KP
katolik popiera tylko PiS
10 października 2011, 09:23
Wg mnie kto wierzy w Boga ten powinien omijac szerokiem łukiem Ruch Palikota, SLd i PO. oczywiście, nie można Panu Bogu świeczke a diabłu ogarek, nikt nie mówi, że łatwo być katolikiem, katolik musi od siebie wymagać ale również od innych katolik ciągle staje do wyboru na dziedzińcach Piłatów; wybrać JEZUSA czy Barabasza, wybierać musi każdego dnia, i opowiedziawszy się za JEZUSEM idzie za nim naśladując Go, nie chowa Krzyża za piec; nie oddaje złem za zło, lecz walczy o prawo i sprawiedliwość, modli się za wrogów i prześladowców.... za Nergala, który śpiewa w swej piosence chrześcijanie dla lwów...drze biblię, parodiuje chorych, papieża, a partie PO, Palikota, SLD nie reagują, promują takiego artychę, i sztukę prymitywną tupeciarską. Uwierzyli Marksowi, że religia jest sprawą prywatną i postępują tak jakby nigdy nie mieli umrzeć.... komu się dają wodzić ???
9
93QA3
10 października 2011, 09:19
Z tego wnisek jest krotki: polak przed szkoda i po szkodzie glupi Czy Twoja wypowiedź nie podchodzi pod ten głupi paragraf obrazy narodu polskiego? Art. 133. Kto publicznie znieważa Naród lub Rzeczpospolitą Polską, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. 
KP
katolik popiera tylko PiS
10 października 2011, 09:02
Następny który uważa, że katolik to pisowiec. jedyna partia wg sumienia dla katolików to PiS; nie wyprzedaje i nie sprzdaje Polski, opowiada się za wartościami chrzescijańskimi, patriotycznymi, nie za Barabaszem, jest za wyjaśnieniem katastrofy smoleńskiej, w przeciwieństwie  do innych partii, jest za normalnością w rodzinie, w życiu społecznym, jest przeciw sodomii, rozwiązłosci, przeciw aborcji, in vitro, eutanazji, związkom, małżeństwom  homoseksualnym adoptującym i nie adoptującym dzieci katolik słucha RM, TRWAM - a nie  p o d s ł u c h u j e   i   a t a k u j e, katolik pozostaje przy wartosciach kultury i sztuki, której fundamentem jest Biblia i Ewangelia....
.
.
10 października 2011, 08:58
Jakże nasz system wartości może być prosty. Popieram PiS, atakuję PO i całą resztę świata ...i już biorą mnie prościutko do nieba.Chrześcijaństwo to naprawdę bułka z masłem. A jak PiS kiedyś wygra wybory to będziemy mieć w Polsce zwycięstwo nad szatanem i prawdziwy raj na ziemi. Pozostanie tylko pozamykać w więzieniach, wszystkich którzy inaczej myślą, ale to już żaden problem. Wystarczy mała reforma prawa i sądownictwa.
D
długoPIS
10 października 2011, 08:45
Dziękuję Panu Panie Sławomirze Skiba za mądre słowa pociechy :-)
P
PL
10 października 2011, 08:43
Z tego wnisek jest krotki: polak przed szkoda i po szkodzie glupi
AI
Antykomuch i antymamon
10 października 2011, 08:27
Wg mnie  kto wierzy w Boga ten powinien omijac szerokiem łukiem  Ruch Palikota, SLd i PO. Niesttey Polacy żyją  z głowami w telewizorach, których kanałami rządzą bogaci wspierający PO najmocniej. W PiS dominuje słaby II garnitur jarosław z negatywnym elektoratem. Polacy tez zagłosowali na Klicha i Arłukowicza.  Krótko mówiąc zasługuja pOlacy za ten wybór na to co przedstawia dzisiejsza ewangelia.  Czasami wydaje mi się,że  Polacy  to jak powiedział Piłsudski "k...", a ja mówię "naród leniwych, chciwych idiotów".  Zbliża się czas rozliczenia, a suwerenność nie jest dana raz na zawsze.
G
Grace
10 października 2011, 00:33
 A teraz juz bez emocji. Wynik dzisiejszych wyborow to : Nieszczescie ? Szczescie ? Kto to wie ? "Wszystko co na pozor wydaje sie nam zlem, moze w sobie kryc dobro. I na odwrot, to co zdaje sie dobrem, moze w rzeczywistosci byc zlem. Tak wiec rozwazniej jest zostawic Bogu decyzje, co jest szczesciem, a co nieszczesciem, i dziekowac Mu, ze dla tych, ktorzy Go kochaja, wszystkie rzeczy obracaja sie na dobre." Nieszczescie ? Szczescie ? Kto to wie ? /fragm.Sadhana,deMello/
9 października 2011, 23:39
@Maciej Wręcz przeciwnie uważam. Zwyciężyły siły bardziej jasne i mniej ciemne. Jak pod Lepanto...
TN
trudna nadzieja
9 października 2011, 23:39
A patrząc z nieco innej perspektywy pomyślałem sobie (jeszcze przed dniem wyborów): żaden przełom się nie dokona. Węgrzy o zasadniczą zmianę modlili się w Krucjacie modlitwy (głównie różańcowej) za Ojczyznę bodaj 4 lata! My z Krucjatą dopiero powoli ruszamy. Pora zacząć się intensywnie modlić. Pozwolę sobie podpowiedzieć pomocną lekturę dr W. Łaszewskiego: "X (czyli dziesiąta) krucjata". Bez wielkiej modlitwy i interwencji Królowej Polski wyjednującej Łaskę Pana zabiegi polityczne nie zmienią dość fatalnego staczania się (zobacz: sukces Palikota z jego hasłami!) znacznej części "elektoratu"... Gdzie nas to pociągnie? Zwłaszcza gdy trzeźwo widzi się (domniemane i wątpliwe) "sukcesy" partii większościowej. - A przecież jest to i tak elemencik większej - europejskiej i jeszcze znacznie większej - "układanki". Tak! "Tylko Bóg może nas uratować!" - Na ogół tylko jakś "swięta reszta" widzi to jasno (jak w Starym Testamencie) Dziś jest podobnie. Warto tę "Resztę" zasilać roztropną myślą i wierną modlitwą... Tym bardziej że polityka (serca polityków) się degeneruje. Bez wyraźnego odniesienia do Boga wszystko się - wolniej lub szybciej - degeneruje i stacza w otchłań. Pora na religijną przemianę serc. Polityczne gry mające na celu głównie zdobycie władzy i czerpanie z niej korzyści - Polski nie odmienią.   
NO
nie obiecał Pan Jezus łatwizny
9 października 2011, 23:37
O niezniszczalności swojej Oblubienicy Kościoła zapewnił przecież sam Pan Jezus, kiedy przekazał św. Piotrowi władzę nad Kościołem mówiąc jednocześnie, że bramy piekielne Go nie przemogą. Przykład naszego Pana i Mistrza wiernego aż po Kalwarię, każe nam pozostać wiernymi nawet wówczas, gdyby wszyscy dokoła zwątpili, uciekli w przerażeniu lub ulegli presji rozwścieczonego tłumu. W obliczu zdrad i apostazji tylu chrześcijan, którzy ulegli pokusie bycia w zgodzie z duchem tego świata, i nadciągającej nocy ataków oraz prześladowań ze strony wrogów Kościoła, staje przed nami konieczność opowiedzenia się za Chrystusem lub przeciw Niemu. Nie ma tu miejsca na stanie pośrodku, jak próbował to uczynić Piłat umywając ręce. Konieczność wyboru staje się coraz bardziej paląca nie tylko w obliczu nowych prześladowań, przygotowywanych przez złego ducha i jego wspólników, ale bardziej jeszcze ze względu na nadchodzącą karę, a przede wszystkim zapowiedź zwycięstwa na tym świecie Niepokalanej, co sama oznajmiła w Fatimie słowami: W końcu moje Niepokalane Serce zatriumfuje! Czy staniemy w szeregach wojska Maryi, czy też z powodu własnych grzechów, lenistwa, głupoty lub strachu odmówimy wstąpienia do Jej armii, Ona zmiażdży głowę węża. Lepiej więc dla nas, abyśmy, gdy nastąpi ta decydująca bitwa, byli pod Jej sztandarem. Jak mówił podczas ostatniej pielgrzymki do Fatimy Ojciec Święty Benedykt XVI, oby te siedem lat, które dzielą nas od stulecia Objawień, przyspieszyło zapowiadany triumf Niepokalanego Serca Maryi ku chwale Trójcy Przenajświętszej. Sławomir Skiba
Artur Demkowicz SJ
9 października 2011, 23:22
Za PAP: Wybory do Sejmu i Senatu w USA wygrało zdecydowanie Prawo i Sprawiedliwość, pokonując z wielką przewagą Platformę Obywatelską. Podobnie jak w kraju, trzecie miejsce zajął Ruch Palikota. Polacy w USA głosowali w sobotę. Według nie wszędzie ostatecznych jeszcze obliczeń, PiS uzyskało łącznie 14 057 głosów, PO - 5030 głosów, Ruch Palikota - 766 głosów, PSL - 396 głosów, SLD - 323 głosy, a PJN - 212 głosów. Partia Jarosława Kaczyńskiego wygrała z ogromną przewagą w okręgu wyborczym Chicago, gdzie zdobyła 9096 głosów - prawie 6 razy więcej niż PO. W okręgu Nowy Jork zdobyła 4227 głosów, pokonując tam PO, na którą głosowało 2455 wyborców.
9 października 2011, 23:10
Wygrało PO!!! Wspólnymi siłami osiągneliśmy sukces!!! Donals Tusk jest wspaniałym premierem .To szczeście dla Polski . Pozdrawiam serdecznie z B-stoku. Dobrze, że tak wielu ludzi modli się za Ojczyznę i medytuje dla jej dobra. Oczywiście część z nich (ci z twardego elektoratu PiS) może czuć się zawiedziona wynikiem... Dziękuję, że modlili się o najlepszy wynik dla Polski!
Z
Zbyszek
9 października 2011, 23:08
Dramatem nie jest to, że "lud wybrał". Dramatem jest to, że lud NIE wybrał. Ponad połowa po prostu wypięła się na swoją przyszłość.
M
Maciej
9 października 2011, 23:07
Maciej 2011-10-09 22:52 Wstyd że taki "prezent" dali chrześcijanie w Dniu Papieskim. Pokazali czym dla nich jest nauczanie bł. Jana Pawła II. Jak liczą się z nauką Kościoła Katolickiego w sprawie poszanowania życia od chwili poczęcia, Sakramentu Małżeństwa,nauki religii. Najbardziej przerażające jest że młodzi którzy jak mówił Ojciec Święty "są nadzieją Kościoła" wybrali zdecydowanego wroga wiary i moralności chrześcijańskiej. Jakie to pokolenie JP II? Bardzo czarno widzę przyszłość naszej Ojczyzny. Jutro we wszystkich kościołach powinny być wywieszone czarne flagi.Jakiego jeszcze trzeba znaku od Boga aby Naród się nawrócił??
MB
mało było modlitwy
9 października 2011, 23:04
- MODLITWA ZA OJCZYZNĘ – Kapłan: Zachowaj Panie, Rzeczpospolitą naszą. Wierni: Która w Tobie, Boże mój nadzieję pokłada. K. Ześlij, Panie, pomoc z przybytku Twego. W. Z nieba wysokiego ją wesprzyj. K. Niech nie bierze nad nią góry nieprzyjaciel. W. A duch nieprawości niechaj jej nie szkodzi. K. Niech Bóg sprowadzi pokój do jej domów. W. I bezpieczeństwo do jej posiadłości. K. Panie, wysłuchaj modlitwy nasze. W. A wołanie nasze niech do Ciebie przyjdzie. K. Pan z wami. W. I z duchem twoim. K. Módlmy się. Prosimy Cię, Panie, za przyczyną Najświętszej Maryi Panny, Królowej Polski, i wstawiennictwem Świętych Patronów naszych - Wojciecha, Stanisława i Andrzeja Boboli - ochraniaj Rzeczpospolitą naszą od wszelkich przeciwności, a gdy całym sercem korzy się przed Tobą, zasłoń ją łaskawie od zasadzek nieprzyjacielskich. Przez Chrystusa Pana naszego. W. Amen. [na podstawie Rytuału z 1927 r.] K. Od długiej, ciężkiej pokuty dziejowej – W. Wybaw nas Panie! K. Od kajdan niewoli – W. Wybaw nas Panie! K. Od godziny zwątpienia - W. Wybaw nas Panie! K. Od podszeptów zdrady – W. Wybaw nas Panie! K. Od gnuśności naszej – W. Wybaw nas Panie! K. Od ducha niezgody – W. Wybaw nas Panie! K. Od nienawiści i złości – W. Wybaw nas Panie! K. Od wszelkiej złej woli – W. Wybaw nas Panie! K. Od śmierci wiecznej – W. Wybaw nas Panie! K. Pomoc Boska niech będzie zawsze z nami! W. Amen.
M
minimax
9 października 2011, 23:03
Dramat dla Polski , lud tak wybral wiec nalezy zaakceptowac taki wybor. Bedziemy swiadkami nowoczesnosci europejskiej w Polsce, w wydaniu Tuska i Palikota w eutanazji, aborcji, zwiazkow homoseksualnych, niszczenia kosciola, gospodarki. Jak zyc w takim kraju ? jak zyc ? Może lepiej wyjedź jak uważasz, że tu nie będzie jak żyć. Może Holandia? Chyba bardziej pasowałaby Białoruś?...
E
Ewka91
9 października 2011, 23:02
Wygrało PO!!! Wspólnymi siłami osiągneliśmy sukces!!! Donals Tusk jest wspaniałym premierem .To szczeście dla Polski . Pozdrawiam serdecznie z B-stoku.
DR
dobra rada
9 października 2011, 22:48
Dramat dla Polski , lud tak wybral wiec nalezy zaakceptowac taki wybor. Bedziemy swiadkami nowoczesnosci europejskiej w Polsce, w wydaniu Tuska i Palikota w eutanazji, aborcji, zwiazkow homoseksualnych, niszczenia kosciola, gospodarki. Jak zyc w takim kraju ? jak zyc ? Może lepiej wyjedź jak uważasz, że tu nie będzie jak żyć. Może Holandia?
9 października 2011, 22:27
Dajcie spokój lękom!
G
Grace
9 października 2011, 22:26
 Dramat dla Polski , lud tak wybral wiec nalezy zaakceptowac taki wybor. Bedziemy swiadkami nowoczesnosci europejskiej w Polsce, w wydaniu Tuska i Palikota w  eutanazji, aborcji, zwiazkow homoseksualnych, niszczenia kosciola, gospodarki. Jak zyc w takim kraju ? jak zyc ?
Z
Zbigniew
9 października 2011, 22:22
Chyba najgorszym z możliwych wyników tych wyborów jest frekwencja. Przerażający jest fakt, że 53% Polaków ma gdzieś, kto będzie o nich decydował. Sam słyszałem o takich, którzy nie byli głosować, bo wyjazd na grzyby, wesele czy weekend w górach. Załamka na pełnym froncie... :-(
Józef Więcek
9 października 2011, 22:20
...Tymczasem arcykapłani i starsi namowili tłumy, żeby prosili o Barabasza.... i dostali .
L
leszek
9 października 2011, 22:00
 Tutaj nie ma żadnej sensacji. W każdych wyborach pojawiają się jakieś efemerydy. Kiedyś to był ów osławiony Tymiński, potem była Akcja Wyborcza, Samoobrona, Liga Polskich Rodzin. Tyle tylko, że dzisiaj są wyłącznie wspomnieniem. W tych wyborach wyskoczył Palikot, a w następnych będzie pewnie jakiś inny "palikot'. Partia Palikota to przecież "partia" wykreowana przez prasę i telewizję. Istnieje po prostu grupa wyborców, która - podobnie jaki klienci w markecie - rzucają się na rózne nowości i promocje, jeśli tylko się o nich dużo pisze, gada i ładnie błyszczą. 
Martino
9 października 2011, 21:53
Ciekawe jest porównanie wyniku osiągniętego przez Palikota (dysydent z PO) i przez Polska Jest Najważniejsza (dysydenci z PiS). Jeżeli wyniki sondażowe okażą się zbliżone do ostatecznych, będzie to oznaczało, że J. Palikot osłabił swym odejściem nie Platformę, lecz SLD. Wydaje się, że SLD "przespała" moment pojawienia się w Polsce elektoratu tzw. nowej lewicy. Okazuje się, że może wejść do Sejmu i uzyskać znaczące poparcie partia, która powstała właściwie z niczego w kilka miesięcy, a jej lider otwarcie mówi o sprawach, które nawet dla dotychczasowej lewicy były tematami tabu, jak np. zalegalizowanie eutanazji, "miękkich" narkotyków, stworzenie nowego modelu relacji państwo-Kościół itp. Wydawało się, że w Polsce dla takiej lewicy nie ma "targetu". Okazuje się jednak, że już jest. I to jest jedna z największych niespodzianek tych wyborów.
L
leszek
9 października 2011, 21:51
 Wyniki wyborów są podobne do poprzednich, bo przez te 4 lata nic się takiego niezwykłego nie stało, żeby nagle wyborcy mieli zasadniczo zmienić poglądy. Rządowi nawet będzie lepiej rządzić, ma dodatkowego partnera do koalicji w postaci tego Palikota. Najprawdopodbniej będzie taka samo koalicja z PSL - bo po co zmieniać co się sprawdziło - a w razie czego zawsze w odwodzie jest Palikot.
Artur Demkowicz SJ
9 października 2011, 21:36
Homo Homini dla Polsat News: PO - 37,3 proc., PiS - 29,1 proc., SLD - 11,6 proc., PSL - 9, 5 proc., Ruch Palikota - 8,6 proc. - to kolejne przybliżenie sondażowe Homo Homini podane w niedzielę przez Polsat News. Poniżej progu znalazły się: Polska Jest Najważniejsza - 2,3 proc., Polska Partia Pracy - 0,9 proc., Nowa Prawica - 0,5 proc. Według sondażu Homo Homini frekwencja w niedzielnych wyborach wyniosła 47 proc.
9 października 2011, 21:35
Ufff... Odetchnąłem z ulgą. PO przeczytaniu pogardliwych komentarzy jeszcze bardziej.
C
Chorel
9 października 2011, 21:35
No to klęska. Gratuluje POlaczkom głupoty... Masz rację - ja też nie spodziewałem się tak wysokiego wyniku PIS... btw - klawiatura (tzn. Shift) Ci się zacina, nową możesz kupić już za 10 zł, więc mocno kieszonkowego nie naruszysz.
U
uomo
9 października 2011, 21:33
No to mamy utrzymany satus quo. Wystarczy, że Palikot utworzy koalicje z PO i większoscią parlamentu nic się nie zmieni dla wiekszości obywateli. Chociaż...coś się zmieni, aby wszystko mogło pozostać takie samo: wykupienie i zamknięcie pozostałych koncesji gazowych w Polsce przez Gazprom, interwencja Rosji w Gruzji, przyjęcie Euro przez Polskę w najgorszym momencie inflacji.
M
Miriam
9 października 2011, 21:31
Chwała Bogu, że nie PIS na pierwszym miejscu!
P
Patriota
9 października 2011, 21:31
 Teraz zniszczą kraj Tuskomatoły i Palicepy. Płakać się chce..:(
TN
tylko nie to
9 października 2011, 21:30
 dlaczego katolicy glosuja na ta partie ? czyzby nie zobaczyli strony www.sprawdzposla.pl? oni sa przeciwko zyciu...
I
ila
9 października 2011, 21:25
Z dwojga złego i tak źle...
Z
zawiedziony
9 października 2011, 21:19
 No to klęska. Gratuluje POlaczkom głupoty...