"GREAT Britain" - polsko-brytyjskie innowacje

"Innovation is GREAT" to element brytyjskiej międzynarodowej rządowej kampanii promującej Zjednoczone Królestwo.
PAP / slo

Zacieśnienie polsko-brytyjskiej współpracy na rzecz innowacji jest jednym z celów uruchomionej w czwartek kampanii "Innovation is GREAT". Jest to część brytyjskiego rządowego programu "GREAT Britain", skierowana do uczelni i innowacyjnych przedsiębiorstw.

Kampania "Innovation is GREAT" obejmuje pięć rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Prowadzona jest w Polsce, w Czechach, Słowacji, Węgrzech i w Rumunii.

Ambasador Wielkiej Brytanii w Polsce, Robin Barnett stwierdził, że rząd brytyjski dostrzega ogromny potencjał, jeśli chodzi o współpracę Wielkiej Brytanii z Polską w kilku istotnych obszarach innowacyjności. W ramach kampanii "Innovation is GREAT" stawia się przede wszystkim na trzy sektory: ochronę zdrowia oraz nauki przyrodnicze, energetykę, a także infrastrukturę. - Razem możemy zrobić coś wyjątkowego! - zaznaczył ambasador.

Martin Oxley z Ambasady Brytyjskiej wyjaśnił z kolei w rozmowie z PAP, że program zachęcić ma polskich i brytyjskich innowatorów, by wspólnie realizowali badania. Wypracowane razem rozwiązania będą komercjalizowane - w Polsce lub w Wielkiej Brytanii powstawać więc będą komercyjne firmy oferujące komercyjne produkty lub usługi, które z czasem sprzedawane będą na wielu rynkach. - Efektem tego projektu mają być więc m.in. dobre polskie produkty sprzedawane od razu w Wielkiej Brytanii, a z czasem - również na całym świecie.

Zaznaczył, że w ramach kampanii "Innovation is GREAT" zorganizowanych ma być w Polsce kilka spotkań promujących współpracę na rzecz innowacji. W październiku odbyć się mają one w Warszawie i Krakowie, a w przyszłym roku również w Gdańsku. Podczas nich spotykać się mają m.in. przedstawiciele uczelni z Polski i Wielkiej Brytanii. Analizować będą swoje mocne strony i nawiązywać współpracę.

W jej wyniku powstawać mają innowacyjne pomysły, które trafią na rynek. - Chcemy rozwinąć współpracę polskich i brytyjskich uczelni, aby połączyć świat akademicki z biznesem i komercjalizować rozwiązania na rynkach globalnych - tłumaczył Oxley i przyznał, że zyskać na tym mają obie strony.

Zapytany o dotychczasową współpracę między polskimi i brytyjskimi innowatorami stwierdził, że jest jeszcze dużo do zrobienia. Dodał, że kampania ma nie tylko pokazać, że Wielka Brytania jest innowacyjna, ale również pomóc polskim uczelniom, które chcą nawiązać współpracę z uczelniami lub firmami z Wielkiej Brytanii.

Wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Włodzisław Duch, który był obecny na inauguracji programu, stwierdził, że ciągle potrzebujemy innowatorów. - Innowacje są kluczem do lepszej przyszłości naszych krajów. A muszą one bazować na nauce. Muszą powstawać dzięki wzajemnemu uczeniu się od siebie - stwierdził. Dodał, że polscy naukowcy i przedsiębiorcy mogą dzięki współpracy z kolegami z Wielkiej Brytanii zdobyć wiedzę i umiejętności.

"Innovation is GREAT" to element brytyjskiej międzynarodowej rządowej kampanii promującej Zjednoczone Królestwo. Oprócz części poświęconej innowacjom promowana jest m.in. brytyjska kultura, dziedzictwo narodowe, brytyjskie firmy, technologie, edukacja.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"GREAT Britain" - polsko-brytyjskie innowacje
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.