Kadafi: NATO chce ukraść ropę naftową

"Prędzej jednak umrzemy niż znajdziemy się pod okupacją Zachodu" (fot. DefenseImagery.mil)
PAP / zylka

NATO zmierza do okupacji Libii, by ukraść jej ropę naftową - powiedział Muammar Kadafi w nagraniu audio, opublikowanym w czwartek wieczorem przez telewizję Arrai, której siedziba znajduje się w Syrii.

- Będziemy walczyć wszędzie. W każdej dolinie, w każdej oazie, na każdej ulicy - ostrzegał Kadafi, w 42. rocznicę przewrotu, który wyniósł go do władzy w Libii. Apelował także do swych zwolenników by byli przygotowani na długą walkę z okupantami i rebeliantami. - Podpalimy ziemię pod ich nogami - groził Kadafi.

- NATO i inne imperialistyczne siły chcą podbić Libię, by przejąć jej bogactwa naturalne. Prędzej jednak umrzemy niż znajdziemy się pod okupacją Zachodu - mówił Muammar Kadafi.

Był to już drugi apel Kadafiego, opublikowany w czwartek. Wcześniej arabskie telewizje przekazały komunikat, w którym obalony dyktator także apelował do swoich zwolenników, by kontynuowali walkę z powstańcami i nie poddali się.

DEON.PL POLECA


Nadal nie wiadomo, gdzie Muammar Kadafi się ukrywa. Pojawiły się spekulacje, że mógł schronić się w Syrcie, swej rodzinnej miejscowości na wybrzeżu Morza Śródziemnego, lub w mieście Sabha, położonym na pustyni na południu kraju. Oba te ośrodki są w rękach zwolenników obalonego dyktatora.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Kadafi: NATO chce ukraść ropę naftową
Komentarze (16)
2 września 2011, 13:32
Ok, teraz lepiej rozumiem, o co Ci chodziło. Przepraszam wobec tego za błędną interpretację :-)
J
ja
2 września 2011, 13:16
 W zasadzie pierwszy akapit mojej wypowiedzi pomiwnien brzmieć: Czystej postaci kapitalizm, taki ze snów JKM, nie przewiduje majątku narodowego w rękach państwa. Z kolei czystej postaci socjalizm to 100% majątku narodowego w rękach państwa.
J
ja
2 września 2011, 13:04
 Jeśli w interesie Libii leży Twoim zdaniem poddanie się pozorom prawa, to moje zdanie w tej kwestii jest inne. Gdzie coś takiego zasugerowałem?
J
ja
2 września 2011, 13:02
Czystej postaci kapitalizm, taki ze snów JKM, nie przewiduje majątku narodowego. Z kolei czystej postaci socjalizm to 100% majątku narodowego.  Czy takie uzasadnienie wystarczy, byś nie przypisywała mi lekkomyślności i ciasnoty umysłowej? Ciekaw jestem, co właściwie rozumiesz pod pojęciem " ochrony majątku narodowego"? Czy np., gdyby w Polsce nie było żadnej własności państwowej a wszyscy posiadacze byli Polakami (zakaz sprzedaży składników majątku narodowego obcokrajowcom), to majątek narodowy byłby właściwie chroniony? 
2 września 2011, 12:46
To ciekawe. Twoim zdaniem akurat i wyłącznie do ideologii socjalizmu należy teoria o konieczności ochrony majątku narodowego ? Dostrzegam w tym nie tylko lekkomyślność (w odniesieniu do samej teorii), co i ciasnotę (przypisanie tego socjalizmowi). Zresztą, wracając już nawet do samej Libii, kradzież to kradzież. Jeśli w interesie Libii leży Twoim zdaniem poddanie się pozorom prawa, to moje zdanie w tej kwestii jest inne.
J
ja
2 września 2011, 12:33
Skąd nagle wziął się socjalizm w rozmowie ?:-) Czy ja go bronię lub promuję? Nie. Twój pierwszy post skojarzył mi się z socjalistycznymi teoriami o rozkradaniu majątku "naszego" przez "obcych". 
2 września 2011, 11:20
Polskie firmy miały i mają koncesje na poszukiwanie ropy i gazu w Libii; szereg naszych przedsiębiorstw jest zainteresowanych w udziale w odbudowie tego kraju, będziemy im to umożliwiać - oświadczył dzisiaj szef MSZ Radosław Sikorski. to dobrze, czy źle dla Libii? Nie wiem. Czas pokaże. W kilku miejscach na świecie wraz z ropą wyssano wiele krwi, a w ładne słowa pana Sikorskiego nie wierzę. Zresztą nigdy i nigdzie ładne słowa niczego nie dowodzą i nie gwartantują ;)
2 września 2011, 11:18
Tak, zgadzam się z Tobą, że kapitalizm nie jest idealny ale socjalizm jest gorszy. Skąd nagle wziął się socjalizm w rozmowie ?:-) Czy ja go bronię lub promuję? Nie.
J
ja
2 września 2011, 11:07
 Polskie firmy miały i mają koncesje na poszukiwanie ropy i gazu w Libii; szereg naszych przedsiębiorstw jest zainteresowanych w udziale w odbudowie tego kraju, będziemy im to umożliwiać - oświadczył dzisiaj szef MSZ Radosław Sikorski. to dobrze, czy źle dla Libii?
J
ja
2 września 2011, 10:58
Czyja zgoda w kraju rozdartym wojną jest autoryzowana, uprawniona? Czyja wolna, w związku z tym, że "coś za coś"? Czy sądzisz, że nie istnieje rabunek w świetle prawa? Myślę, że przeceniasz wpływy Zachodu w Libii. Oby nowy libijski rząd nie pokazał nam za chwilę gestu Kozakiewicza. W interesie Zachodu ale także obywateli Libii jest to, żeby powstała tam demokracja ale nie jest to przesądzone. Tak, zgadzam się z Tobą, że kapitalizm nie jest idealny ale socjalizm jest gorszy.
2 września 2011, 10:52
Czyja zgoda w kraju rozdartym wojną jest autoryzowana, uprawniona? Czyja wolna, w związku z tym, że "coś za coś"? Czy sądzisz, że nie istnieje rabunek w świetle prawa?
J
ja
2 września 2011, 10:42
Oczywiście nie mam najmniejszych wątpliwości, że Zachód jest zainteresowany przejęciem kontroli nad libijską ropą. Ale to jednak coś innego niż kradzież. Gdy kradniesz nikogo nie pytasz o zgodę.  
J
ja
2 września 2011, 10:38
Jak będą kraść? My (Polska - członek NATO) też? Kradnąc. Za rękę pewnie nikt nikogo nie złapie. Czyli będziemy wydobywać libijską ropę bez koncesji wydanej przez libijski rząd? Nie płacąc libijskich podatków i pensji libijskim robotnikom? Jaki interes w tym będzie miała Libia, że się na to zgodzi?
2 września 2011, 10:29
Jak będą kraść? My (Polska - członek NATO) też? Kradnąc. Za rękę pewnie nikt nikogo nie złapie.
J
ja
2 września 2011, 09:55
Zbrodniarz powiedział prawdę. Socjalizm wiecznie żywy... Jak będą kraść? My (Polska - członek NATO) też?
2 września 2011, 09:42
Zbrodniarz powiedział prawdę.