Zapowiada się ostra konkurencja w handlu

W zeszłym roku rynek handlu w Polsce był wart 222,5 mld zł, a w tym o 1 mld zł więcej (fot. sxc.hu)
PAP/ Dziennik Gazeta Prawna/ pszajer

Ofensywę zapowiadają polskie sieci: Żabka, Abc! i Groszek. Dziesiątki nowych punktów handlowych będą też miały Chata Polska i Lewiatan. Jak ocenia gazeta, w sumie gracze ci zwiększą swoje posiadanie o 1,5 tys. sklepów, a drugie tyle dorzucą mniejsze sieci.

Hitem branży są stacje paliw, bo nie obejmują ich przepisy o zakazie sprzedaży w dni świąteczne. Np. sieć Intermarche otwiera na stacjach swoje minimarkety, a Carrefour ma trzy sklepy na stacjach BP.

W realizacji planów rodzimym sieciom sprzyja rosnąca popularność małych osiedlowych sklepików. Jak wynika z ostatnich badań przeprowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie stołecznego ratusza, aż 68 proc. mieszkańców Warszawy deklaruje, że najchętniej robi zakupy w tego rodzaju placówkach.

Do kupowania towarów w dużych sklepach, takich jak super- i hipermarkety, przyznaje się 41 proc. pytanych warszawiaków. Przewagę małych punktów handlowych nad marketami chcą wykorzystać polskie sieci. To dla nich szansa na zwiększenie obrotów.

Żabka, Groszek oraz Lewiatan otworzą po około 250 sklepów. – Potencjał rozwoju naszej sieci w Polsce jest bardzo duży, przekracza 7 tysięcy sklepów. Dlatego w ciągu najbliższych lat jednym z naszych priorytetów będzie zwiększanie liczby placówek – mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska. Sieć ma obecnie 2150 sklepów.

Przyspieszenie planuje też poznańska Chata Polska, która w tym roku uruchomiła 25 punktów. W przyszłym roku chce otworzyć ich aż 50.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Zapowiada się ostra konkurencja w handlu
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.