Zapowiedź salonu Maserati w Warszawie
– Chcemy rozpocząć sprzedaż w przyszłym roku, na początku w Warszawie. Na razie nie mogę ujawnić, gdzie będzie pierwszy salon. Trwają negocjacje w tej sprawie – mówi Dante Cinque, dyrektor zarządzający spółki GranTurismo Italia, tej samej, która oferować będzie w Polsce auta marki Ferrari.
Na chwilę obecną Dante Cinque nie chce ujawnić więcej szczegółów. Nie wiadomo więc, ile sztuk tych aut rocznie zamierza sprzedawać, ile nowe auta będą kosztować ani gdzie poza Warszawą mogłyby się znaleźć salony tej marki. W tej ostatniej sprawie pewną wskazówką mogą być domeny zarejestrowane przez GranTurismo Italia, z których można się dowiedzieć, ze spółka nie wyklucza rozwoju sieci także w Poznaniu, Gdańsku czy Krakowie.
Na siedzibę pierwszego w Polsce salonu Ferrari Grupa Sobiesława Zasady wybrała dawny gmach warszawskiego Domu Partii przy ul. Nowy Świat 6/12. Obok znajduje się gmach Giełdy Papierów Wartościowych, naprzeciwko – salon Emporio Armani. Salon Ferrari miał ruszyć na przełomie października i listopada, potem na początku grudnia. Ten termin też okazał się nieaktualny, bo 16 listopada dawna siedziba władz PZPR została wpisana na listę zabytków. Prace adaptacyjne zostały wstrzymane.
– Teraz nawet na pomalowanie ścian musimy mieć zgodę konserwatora. Nie mieliśmy wyjścia i przygotowaliśmy projekt aranżacji salonu – mówi Dante Cinque.
– Nie wpłynął do nas żaden wniosek z prośbą o pozwolenie na prowadzenie prac adaptacyjnych w budynku. Na razie nie miałoby to i tak żadnego znaczenia. Decyzja o wpisaniu obiektu do rejestru zabytków nie jest prawomocna i w związku z tym nie mogę podejmować żadnych kroków w tej sprawie. Być może przebudowę wnętrza wstrzymał śródmiejski wydział architektury – mówi Ewa Nekanda-Trepka, stołeczny konserwator zabytków.
Mimo opóźnienia w uruchomieniu salonu sprzedaż superaut w Polsce rusza. - Już w tym tygodniu jadę z pierwszymi polskimi klientami do siedziby marki we włoskim Maranello. Tu odbędzie się uroczystość przekazania samochodu, a następnie na życzenie klienta samochód będzie dostarczony prosto do jego domu – zaznacza Dante Cinque.
Firma ma już sporo zamówień, ilości jednak nie ujawnia. Podobnie jak nie chce podać, na jaką liczbę sprzedanych aut liczy w 2010 r. Wiadomo natomiast, który model cieszy się największym powodzeniem. – Najwięcej zamówień mamy na model Ferrari California. Jest idealny na polskie warunki. Nadaje się i na weekend, i do pracy. Świetnie sprawuje się na torze – zachwala Dante Cinque.
Skomentuj artykuł