PAP / mh
Światowi przewoźnicy proponują objąć kontrolą emisję dwutlenku węgla ich samolotów - powiedzieli szefowie linii lotniczych, z którymi rozmawiała PAP. Podkreślili, że chcą globalnego porozumienia w tej sprawie. Na razie obowiązek kupna pozwoleń dotyczy tylko przewoźników w UE.
Światowi przewoźnicy proponują objąć kontrolą emisję dwutlenku węgla ich samolotów - powiedzieli szefowie linii lotniczych, z którymi rozmawiała PAP. Podkreślili, że chcą globalnego porozumienia w tej sprawie. Na razie obowiązek kupna pozwoleń dotyczy tylko przewoźników w UE.
"Dziennik Gazeta Prawna" / PAP / drr
Państwo ma dopłacać do energooszczędnych domów, sprzętu AGD i aut. Środki będą pochodziły z handlu prawami do emisji CO2, który w ciągu pięciu lat może dać 14 mld zł, a do końca dekady co najmniej 27,3 mld zł - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Państwo ma dopłacać do energooszczędnych domów, sprzętu AGD i aut. Środki będą pochodziły z handlu prawami do emisji CO2, który w ciągu pięciu lat może dać 14 mld zł, a do końca dekady co najmniej 27,3 mld zł - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
PAP / ad
Rozpatrując odwołanie Komisji Europejskiej od wyroku sądu pierwszej instancji, Trybunał UE potwierdził w czwartek, że KE przekroczyła swe uprawnienia, narzucając w 2007 r. Polsce obniżony limit uprawnień do emisji CO2 na lata 2008-12.
Rozpatrując odwołanie Komisji Europejskiej od wyroku sądu pierwszej instancji, Trybunał UE potwierdził w czwartek, że KE przekroczyła swe uprawnienia, narzucając w 2007 r. Polsce obniżony limit uprawnień do emisji CO2 na lata 2008-12.
PAP / drr
Politycy koalicji są zgodni, że polskie weto w sprawie tzw. kroków milowych na drodze do redukcji CO2 w UE było konieczne, bo rozwiązania te uderzałyby w polską gospodarkę. Z kolei europoseł SLD Marek Siwiec uważa, że Polska ze swojego weta będzie musiała się wycofać.
Politycy koalicji są zgodni, że polskie weto w sprawie tzw. kroków milowych na drodze do redukcji CO2 w UE było konieczne, bo rozwiązania te uderzałyby w polską gospodarkę. Z kolei europoseł SLD Marek Siwiec uważa, że Polska ze swojego weta będzie musiała się wycofać.
PAP / ad
Chińskie Linie Lotnicze zagroziły wstrzymaniem kontraktów na dostawy Airbusów. Jest to forma presji na władze EU, by wycofały się z wprowadzenia opłat za emisję CO2 przez samoloty pasażerskie. Przedstawiciel Airbusa sprzyja chińskim postulatom.
Chińskie Linie Lotnicze zagroziły wstrzymaniem kontraktów na dostawy Airbusów. Jest to forma presji na władze EU, by wycofały się z wprowadzenia opłat za emisję CO2 przez samoloty pasażerskie. Przedstawiciel Airbusa sprzyja chińskim postulatom.
PAP / psd
Nie ma przełomu w rozmowach ministrów środowiska o redukcji CO2 w UE do 2050 r. - poinformowała PAP osoba z kręgów zbliżonych do uczestników piątkowych rozmów. Atmosfera nie jest pozytywna - dodała. Rozmowy o nowych celach redukcji emisji CO2 mogą się przeciągnąć do wieczora.
Nie ma przełomu w rozmowach ministrów środowiska o redukcji CO2 w UE do 2050 r. - poinformowała PAP osoba z kręgów zbliżonych do uczestników piątkowych rozmów. Atmosfera nie jest pozytywna - dodała. Rozmowy o nowych celach redukcji emisji CO2 mogą się przeciągnąć do wieczora.
Julita Żylińska / PAP / slo
Teraz tylko kilka krajów popiera pełne przejście do 30-proc. redukcji emisji CO2; duńska prezydencja nie będzie forsować tego celu, jeśli nie uda jej się przekonać głównych gospodarek UE - zapewnił duński minister ds. klimatu i energii Martin Lidegaard.
Teraz tylko kilka krajów popiera pełne przejście do 30-proc. redukcji emisji CO2; duńska prezydencja nie będzie forsować tego celu, jeśli nie uda jej się przekonać głównych gospodarek UE - zapewnił duński minister ds. klimatu i energii Martin Lidegaard.
PAP/ ad
Poza UE, której emisja CO2 to 11 proc. globalnej, inne potęgi, tj. USA, Chiny i Rosja, nie chcą nowej umowy klimatycznej i wiążących celów redukcji CO2 w czasie kryzysu. UE ma nadzieję, że uda się jej w Durbanie skłonić partnerów do takiej umowy od 2020 r.
Poza UE, której emisja CO2 to 11 proc. globalnej, inne potęgi, tj. USA, Chiny i Rosja, nie chcą nowej umowy klimatycznej i wiążących celów redukcji CO2 w czasie kryzysu. UE ma nadzieję, że uda się jej w Durbanie skłonić partnerów do takiej umowy od 2020 r.
PAP / psd
KE do końca września czeka na wnioski o bezpłatne pozwolenia na emisję CO2 oraz wykaz elektrowni proponowanych przez 10 krajów UE. Wykaz taki przygotował już polski rząd. KE ma 6 miesięcy na rozpatrywanie wniosków - poinformował PAP rzecznik KE ds. środowiska.
KE do końca września czeka na wnioski o bezpłatne pozwolenia na emisję CO2 oraz wykaz elektrowni proponowanych przez 10 krajów UE. Wykaz taki przygotował już polski rząd. KE ma 6 miesięcy na rozpatrywanie wniosków - poinformował PAP rzecznik KE ds. środowiska.
PAP / drr
Polska, jako jedyna odrzuciła we wtorek deklarację ws. obniżania emisji CO2 do 2050 r.; a w czwartek PE - wbrew polskim apelom - najpewniej opowie się za wzrostem redukcji emisji do 2020 r. do 30 proc. Zieloni mówią wprost o izolacji Polski. Sojusznikiem jest biznes.
Polska, jako jedyna odrzuciła we wtorek deklarację ws. obniżania emisji CO2 do 2050 r.; a w czwartek PE - wbrew polskim apelom - najpewniej opowie się za wzrostem redukcji emisji do 2020 r. do 30 proc. Zieloni mówią wprost o izolacji Polski. Sojusznikiem jest biznes.
PAP / drr
Australijskie władze chcą, by zabijanie dzikich wielbłądów zostało oficjalnie uznane za sposób redukcji gazów cieplarnianych. Propozycja znalazła się w przedstawionym w czwartek dokumencie konsultacyjnym ministerstwa ds. zmian klimatycznych i energetyki.
Australijskie władze chcą, by zabijanie dzikich wielbłądów zostało oficjalnie uznane za sposób redukcji gazów cieplarnianych. Propozycja znalazła się w przedstawionym w czwartek dokumencie konsultacyjnym ministerstwa ds. zmian klimatycznych i energetyki.
"Dziennik Polski" / PAP / drr
Naukowcy z AGH pracują nad rozwiązaniem, dzięki któremu samochody będą zużywać mniej energii, kierowcy zaoszczędzą na paliwie, a środowisko zyska na zmniejszeniu zanieczyszczeń - informuje "Dziennik Polski".
Naukowcy z AGH pracują nad rozwiązaniem, dzięki któremu samochody będą zużywać mniej energii, kierowcy zaoszczędzą na paliwie, a środowisko zyska na zmniejszeniu zanieczyszczeń - informuje "Dziennik Polski".
Bartosz Wilk / deon.pl
Z dr Tomaszem Telukiem - prezesem Instytutu Globalizacji, autorem książki "Mitologia efektu cieplarnianego" - rozmawiał Bartosz Wilk
Z dr Tomaszem Telukiem - prezesem Instytutu Globalizacji, autorem książki "Mitologia efektu cieplarnianego" - rozmawiał Bartosz Wilk
PAP / Michał Kot
Komisja Europejska ogłosiła w czwartek, że przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości będzie bronić swojej decyzji o ograniczeniu polskich emisji CO2 w latach 2008-2012. KE odwołała się od korzystnego dla Polski wyroku unijnego Sądu Pierwszej Instancji z września, uchylającego tę decyzję.
Komisja Europejska ogłosiła w czwartek, że przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości będzie bronić swojej decyzji o ograniczeniu polskich emisji CO2 w latach 2008-2012. KE odwołała się od korzystnego dla Polski wyroku unijnego Sądu Pierwszej Instancji z września, uchylającego tę decyzję.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}