Joanna Słowińska - koncert pieśni pasyjnych

Data rozpoczęcia: 04 kwietnia 2012 godz. 20:00
Miejscowość: Warszawa
Organizator: Polskie Radio - Studio im. Wł. Szpilmana
Udział: Płatny
Koszt udziału: 15,00

Joanna Słowińska | Płaczcie anieli


Pieśni pasyjne i wielkanocne, kanoniczne i ludowe – traktujące o męce i zmartwychwstaniu Chrystusa. Również: kompozycje autorskie: współczesna refleksja – muzyczna i poetycka – osnuta wokół tajemnicy Wielkiego Piątku.

Koncert w scenografii rzeźb Antoniego Rząsy:
http://www.facebook.com

"Śpiewane białym głosem najstarsze polskie pieśni wielkanocne brzmią zaskakująco współcześnie. (…) Głos i muzyka kreują misterium, w którym instrumenty dodatkowo nadają opowiadanym zdarzeniom emocjonalną, poruszającą warstwę." ["Gazeta Wyborcza"">


--------------------------​---
04.04.2012 Warszawa – Polskie Radio, Studio im. Wł. Szpilmana, Al. NIepodległości 77/85, koncert antenowy z udziałem publiczności, godz. 20.00
-----------------------------

Joanna Słowińska - śpiew, skrzypce
Michał Jurkiewicz - instrumenty klawiszowe, altówka, organy
Paweł Odorowicz - altówka
Jan Słowiński - altówka, lira korbowa

Z a p r a s z a m y ! ! !

* szczegóły: w kalendarium wydarzeń fb i na stronie www.slowinska.art.pl
--------------------------​---

w programie m.in.:
● Płaczcie anieli / sł. XVIII w. muz. wg Śpiewnika kościelnego ks. Michała Marcina Mioduszewskiego (1838) ● Jezusa Judasz przedał / sł. i muz. Ładysław z Gielniowa (XV w.) ● A pod krzyżem Maryja / sł. Jan Słowiński, muz. Joanna Słowińska ● W Wielki Piątek rano / słowa: trad., muz. Joanna Słowińska ● Ogrodzie oliwny / sł. XVII w. muz. wg Śpiewnika kościelnego ks. Michała Marcina Mioduszewskiego (1838) ● O krwi najdroższa / sł. wg Śpiewnika Eucharystycznego, muz. wg Śpiewniczka kościelnego ks. Jana Siedleckiego ● Krzyżu Święty / sł. XVI w. wg Śpiewnika kościelnego ks. Michała Marcina Mioduszewskiego (1838) ● Dobranoc głowo święta / sł. XVII w. muz. wg Śpiewnika kościelnego ks. Michała Marcina Mioduszewskiego (1838) ● Chrystus Pan zmartwychwstał / sł. wg Teofila Klownowskiego, muz. wg Śpiewnika kościelnego ks. Michała Marcina Mioduszewskiego (1838)

VIDEO: http://www.youtube.com/​watch?v=kS11hY0N31M
MP3: http://slowinska.art.pl/​?p=1059

--------------------------​-----------
J o a n n a S ł o w i ń s k a
Jedna z najbardziej wszechstronnych polskich wokalistek, charyzmatyczna pieśniarka. Miłośnikom etno i world music – znana z repertuaru inspirowanego polską i słowiańską muzyką tradycyjną. Z autorskimi recitalami występowała w większości krajów Europy i w USA (NY Broadway Symphony Space, Chicago Cultural Center). Koncertuje z zespołem złożonym z krakowskich instrumentalistów.
Prowadzi autorską działalność edukacyjną Centrum Głosu [Kraków, ul. Zabłocie 23">, współpracuje z Ośrodkiem Praktyk Teatralnych Gardzienice [wykładowca Akademii Teatralnej">.
W latach 2004-2007 solistka „Tryptyku Świętokrzyskiego”. Współpracuje z Jarosławem Besterem ["Bal u Pana Boga"">, z Zygmuntem Koniecznym [„Konieczny w teatrze Staniewskiego”, „Serce moje gram”, „Norwid – Bal”, „Noc listopadowa”">.
Laureatka wielu prestiżowych festiwali [m.in. Festiwalu Polskiego Radia Nowa Tradycja (1999, 2004, 2005), Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2004), Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu (finalistka Superjedynek 2009 za studyjny, autorski album "Możesz być"; laureatka Akademii Fonograficznej ZPAV">. W plebiscycie Polskiego Radia Nowa Tradycja jej solowe płyty wyróżniono tytułem Folkowej Płyty Roku [„Live in Alchemia” (2005), „Możesz być” (2008)">.

p r a s a :
"osobowość na miarę Cesarii Evory, Omary i Lila’i Downs – tej, co śpiewała we „Fridzie” [Wojciech Ossowski, Polskie Radio, Trójka">

" pierwsza dama polskiego folku – jedna z najbardziej fascynujących i wyrazistych wokalistek na polskiej scenie muzycznej" [Tomasz Janas, „Gazeta Wyborcza”">

"uwielbiam być zaskakiwany, kocham te momenty, gdy dreszcze przechodzą mi po plecach, a płyta, piosenka bądź jakakolwiek kompozycja, zaskoczą mnie do tego stopnia, że w sposób absolutny skupiają moją uwagę na dziele. Aby nie przeciągać, powiem wprost. Płyta, o której tych kilka słów, taka jest. Wymyka się kompletnie z ustalonych stylistycznych ram, przez co już intryguje". [Piotr Iwicki, „JazzForum”, "infomuzyka.pl"">