Święty Jan od Krzyża napisał: „Ojciec wypowiedział odwiecznie tylko jedno słowo, a wypowiedział je w ciszy i tylko w ciszy możemy je usłyszeć”. To sugeruje, że cisza jest ojczystym językiem Boga, a wszystkie inne języki są tylko słabym jego tłumaczeniem – pisze o. Thomas Keating OCSO w książce „Modlitwa głębi. Jak znaleźć wewnętrzny spokój”, której fragment publikujemy.
Święty Jan od Krzyża napisał: „Ojciec wypowiedział odwiecznie tylko jedno słowo, a wypowiedział je w ciszy i tylko w ciszy możemy je usłyszeć”. To sugeruje, że cisza jest ojczystym językiem Boga, a wszystkie inne języki są tylko słabym jego tłumaczeniem – pisze o. Thomas Keating OCSO w książce „Modlitwa głębi. Jak znaleźć wewnętrzny spokój”, której fragment publikujemy.
Jak wskazuje doświadczony trapista, to właśnie ona jest kluczem do wzrastania i ostatecznego wypełnienia.
Jak wskazuje doświadczony trapista, to właśnie ona jest kluczem do wzrastania i ostatecznego wypełnienia.
Wiara jest główną drogą do osiągnięcia zbawienia. Gdy tylko przyjdzie, nadaje życiu nowy kierunek. A chrześcijanin jest jak ktoś wchodzący do windy.
Wiara jest główną drogą do osiągnięcia zbawienia. Gdy tylko przyjdzie, nadaje życiu nowy kierunek. A chrześcijanin jest jak ktoś wchodzący do windy.
Można żyć bez chwil ciszy wewnętrznej, podczas gdy nie można żyć bez jedzenia i snu. Ale rodzi się wtedy pytanie o jakość naszego życia. Jeśli ta duchowa potrzeba nie zostanie zaspokojona, to może dać o sobie znać w przeróżny sposób.
Można żyć bez chwil ciszy wewnętrznej, podczas gdy nie można żyć bez jedzenia i snu. Ale rodzi się wtedy pytanie o jakość naszego życia. Jeśli ta duchowa potrzeba nie zostanie zaspokojona, to może dać o sobie znać w przeróżny sposób.
Dla Ojców Kościoła istniała tylko jedna duchowość, duchowość Jezusa Chrystusa, który umarł i zmartwychwstał i który przekazuje swojego Ducha światu. Z czasem pojawiła się tendencja do różnicowania form, w których starano się ująć całe bogactwo misterium Chrystusa.
Dla Ojców Kościoła istniała tylko jedna duchowość, duchowość Jezusa Chrystusa, który umarł i zmartwychwstał i który przekazuje swojego Ducha światu. Z czasem pojawiła się tendencja do różnicowania form, w których starano się ująć całe bogactwo misterium Chrystusa.