Zdjęcia kobiecych ciał, które wzbudziły kontrowersje

( fot. Jade Beall from 2.bp.blogspot.com )
kk

W świecie, w którym synonimem piękna stał się Photoshop, galeria Jade Beall może szokować. Autorka pokazuje, że ciało kobiety po urodzeniu dziecka jest doskonałe w swojej niedoskonałości, a prawdziwego piękna nie można mierzyć ilością filtrów z Instagrama.

Facebook uznał część zdjęć Jade Beall za niestosowne i kontrowersyjne, a w konsekwencji usunął je z serwisu. Beall nie wini portalu, podkreśla, że restrykcje Facebooka to jedynie odzwierciedlenie tego, co społeczeństwo uznaje za akceptowalne. Ma świadomość, że rezygnując z hipersztucznych zdjęć, złamała zasadę tego co uznajemy za atrakcyjne.

Jade deklaruje, że celem jej pracy jest budowanie poczucia własnej wartości w społeczeństwie, które budzi w kobietach niepewnosć i wstyd. Fotograf chce inspirować kobiety do tego, aby potrafiły zobaczyć i przyjąć swoje naturalne piękno.

DEON.PL POLECA


Kiedy kobieta zaczyna wierzyć, że jest autentycznie piękna, uwalnia się od przytłaczających wątpliwości i poczucia, że jest tą gorszą.
- to fragment z albumu Jade Beall poświęconego naturalnemu pięknu kobiet.

Źródło i prawa do zdjęć: Jade Beall / materiał na podstawie huffingtonpost.com

Album Jade Beall - A beautifull body project

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Zdjęcia kobiecych ciał, które wzbudziły kontrowersje
Komentarze (123)
U
urszula
15 czerwca 2016, 12:36
Sa piekne. Tak po ludzku ciesze sie ich szczesciem i zazdroszcze...bo nie wiem czy kiedys bede mama.
AK
Artur Kozłowski
22 kwietnia 2015, 19:56
Piękne są kobiety po porodach ich rozstępy ,brzuszki duże,piersi mleczne wszystko to cud życia.i ja tam byłem brzuch kopałem a teraz całuję ikocham.Kto tego nie rozumie to tylko brak inteligencji i empati.
27 marca 2016, 13:37
Ach, jakie romantyczne! Szkoda tylko ze nie prawdziwe... Można mieć inteligencje i empatię, a jednocześnie czuc obrzydzenie do tego, co brzydkie. Jeśli tego nie kumasz, to sam masz cos nie tak ze swoją kopułą.
MR
Maciej Roszkowski
8 lutego 2018, 20:57
Podziwiam takt kulturę osobistą i delikatność.
A
Anka
12 kwietnia 2015, 20:45
Jak macie jakiś problem to polecam [url]http://www.problemymalzenskie.com[/url]
M
malimarta
21 marca 2015, 22:13
Po co te dyskusje,jak Ty czujesz spełnienie a Facet Cię uwielbia za to kim Jesteś i za to co mu dałaś-a dałaś wiele-a nie za to jak wyglądasz?!
D
duża
21 marca 2015, 08:13
odpowiedź dla SIDES-----nie każda otyłość świadczy o obżarstwie;((( ciekawe jakbyś się zachował będąc otyły z powodu choroby?  życzę spokoju ducha i zdrowia
S
SIDES
22 marca 2015, 13:52
O ile mi wiadomo ciąża to nie choroba, ten tekst nie mówi o chorych ale o po ciąży a po ciąży kobieta może być jeszcze piękniejsza niż przed pod warunkiem, że się postara. Nadal twierdzę, że jak kobieta jest zadbana to się lepiej czuję, ma wyższe poczucie wartości, mniej zawistnie patrzy na inne zadbane kobiety, bardziej siebie akceptuje, mniej obgaduje te zadbane itd... zatem drogie panie dbajcie o ciało, absolutnie to wyjdzie na zdrowie i fizyczne i psychiczne i kobiet i waszych mężów/ chłopaków/partnerów itd...
K
kasia
8 kwietnia 2015, 22:47
ciąża to nie choroba, za to często to cudowny stan prowadzący do wielu zaburzeń i chorób... słyszałeś  o zaburzeniach gormonalnych, o zrypanej tarczycy, o problemach z układem wydalniczym, wypadaniu macicy itp itd?
S
sides
20 marca 2015, 16:24
No cóż, nie ma co dyskutować co się komu podoba, dla jednych piękne dla innych niezbyt. Ja myślę jednak, że każda kobieta chce być piękna i nie mam na myśli piękna wewnętrznego ale jak najbardziej to fizyczne. Piękno wewnętrzne owszem dodaje blasku i nadaje urok niemniej rozlazłe i zaniedbane ciało skutecznie potrafi to piękno wewnetrzne też przygłuszyć. Kobieta powinna być zadbana, w miarę ogarnięta wagowo (nadwaga postarza, jest nieestetyczna i niezdrowa i nie ma co tu dywagować a na dokładkę świadczy o obżarstwie co nie jest zbyt pożądaną cnotą również duchową). Są takie panie co dużo mówią, że akceptują swoje delikatnie ujmując krągłości ale w głębi wcale tak nie jest i tylko narasta frustracja często zresztą nie do końca uświadomiona w przyczynie. Moje panie, zabierać się za siebie i nie wytłumaczenia, są teraz możliwości i kosmetyczne i fitnesowe na każdą kieszeń, bądźcie piękne na wiosnę a lepsze samopoczucie gwarantowane no i przede wszystkim uśmiech, najlepszy odmładzacz.  A te zdjęcia... no cóż, w kolorze wyglądało by to jeszcze gorzej...
Krzysztof Łoskot
19 marca 2016, 20:39
Napisałaś "każda kobieta chce być piękna". A ja uważam że raczej chce być uważana za piękną. Od tego są bliscy, szczególnie mąż! On powinien kochać jej cellulitis, jej rozstępy, fałdki i często ją o tym informować. Żebyś nie wiem jak dbała o siebie to w końcu i tak będziesz to wszystko miała! I co? On ma Cię porzucić? Ma Cię już nie lubić? Macie się rozejść lub żyć na niby? Popatrz na małe dzieci jak tulą się do swych grubych i pomarszczonych babć i dziadków. One żyją w prawdzie!!
W
Weronika
20 marca 2015, 08:40
Piękne zdjęcia!
M
menia
19 marca 2015, 22:07
Piękne fotki. Takie gadanie facetów jest wkurzające,a jak wyglądają te wszystkie "mięśniaki" co im się sadło wylewa,co drugi facet ma ten sweet mięsień piwny i jak to wygląda,bleee!!! Panowie może czas najwyższy zadbać o siebie???
27 marca 2016, 13:33
Piękne fotki kobiet, a panowie z brzuchem są juz blee? Stosujesz podwójne standardy, sama jestes blee.
M
mama
19 marca 2015, 20:23
Piękne i naturalne zdjęcia.
W
wp
19 marca 2015, 16:07
rozstepy tez mozna w fotoszopie zrobic
K
Katrin
19 marca 2015, 13:22
Kochane Panie, ktore jeszcze nie macie rozstepow, przybralam 14 kilo w ciazy, nie mam rozstepow. Smarowalam sie olejkiem naturalnym eko z apteki. Bogu dzieki skora wytrzymala. Niestety nie udalo sie zgubic wszystkich dodatkowych kilogramow, bo niestety po ciazy mam problemy z niedoczynnoscia tarczycy...Tyje patrzac na jezdzenie, chodze na spacery po 2 godziny dziennie, cwicze...I nic...Ale kocham swoja miekkosc, malo tego moj kanon meskiego piekna, to lysiejacy blondyn, slusznego wzrostu i grubawy!
E
ewa
19 marca 2015, 14:15
po drógim porodzie ja również mam niedoczynność tarczycy i ciężko zbić wagę.i z tego powodu coraz bardziej się denerwóję swoim wyglądem.chciałabym chociasz trochę schudnąć z brzucha.i zaczynam popadać w kompleksy.
O
Ort
19 marca 2015, 15:20
Morze po czecim bendzie łatfiej ;)
B
Bela
19 marca 2015, 18:02
Ja niczym się nie smarowałam i po dwójce dzieci nie mam rozstępów. Niektóre kobiety smarują się drogimi kosmatykami a i tak mają rozstępy. Dlatego myślę, że to kwestia genetyki.
M3
mama 37
19 marca 2015, 18:20
ja mam ten sam problem po jednym porodzie.niedoczynnosc tarczycy (plus pare innych schorzeń)i tez cała nadwaga w brzuchu niestety :/
M
misio
19 marca 2015, 19:23
witam ja mimo smarowania i niewielkiego przytycia popekalam przy porodzie i wychodze z zalozenia ze tak musialo byc przy pierwszym porodzie bylo to samo mam PCO i niedoczynnosc tarczycy schudnac nie moge chociaz wiele razy sie staralam to i tak przytylam taka uroda kochanego ciala nigdy nie za duzo
J
jewka
19 marca 2015, 19:26
:D   .... - ale trochę wredne ;)
K
Kaśka
20 marca 2015, 07:32
a ja schudłam po 4 ciąży do wagi z sprzed 8 lat i tylko sie cieszyć dziećmi. ważyłam nawet 75 kg a teraz 58 kg a to wszystko zrobiła cukrzyca ciążowa (wstrzykiwałam insulinę) musiałm przejść radykalnie na dietę wytrzymałam ale były dni że płakałam że nie moge tego zjeśc czy tego, ciężko było ale warto dla dziecka a teraz się cieszę że tak wyglądam.
N
nata
20 marca 2015, 09:08
Moim zdaniem to może być kwestia genetyki, choć może i masażu.  Przytyłam 28kg w pierwszej ciąży, bo byłam szczupła. Nie mam ani jednego rozstępu. Nie ma czym się chwalić. Urodziłam troje dzieci i też nic. Moja mama miała rozstępy, moja córka już ma. Więc może to oliwka którą smarowałam kiedy skóra mi się rozciągała?
A
Aga
20 marca 2015, 14:04
Oprucz tsh ( powinno być w granicy 1) zbataj FT3 i Ft4. Wilicz procenty z ft3 ft4  na http://www.chorobytarczycy.eu/kalkulator oba powinny być na poziomie 50% lub więcek. Jeżeli Ft3 jest niskie to nie schudniejsz nawet gdybyś piła samą wodę bo konwersja jest złą. Poza tym trzeba się dobrze odrzywiać ponieważ paradoksalnie za mało kalorii może powodować tycie bo nasz metabolizm jest obniżony i musimy go czymś pobudzać do działania.
L
lolo
30 marca 2015, 13:35
W ciąży przytyłam 17kg, obsesyjnie się smarowałam olejkami po 3-4x dziennie dzięki czemu nie mam rozstępów, wróciłam do swojej wagi dzięki ćwiczeniom i diecie, mam niedoczynność tarczycy. Moja córcia ma 3 miesiące. Jak chce sie schudnąć i być zadbanym to się da. Nie ma co zwalać na ciąże, nadczynność czy geny. 
H
Hehe
19 marca 2015, 11:30
Sama natura!
O
och_i_ach
19 marca 2015, 11:15
PIEKNE ZDJĘCIA!!!! :)
RD
Rodząca dziecko
19 marca 2015, 07:50
Drodzy panowie ,wiecie jak to jest rodzić? Nie wiecie? To jest tak jakby facet miał wysrać czajnik!
RC
Rodzący czajnik
19 marca 2015, 08:07
Z urodzeniem czajnika nie miałem problemu - ale pytanie jak ja go połknąłem??? ;)
Z
Zadowolony
19 marca 2015, 10:27
Jaka urzekająca kobiecość! Co za subtelność! :( Nie jestem jednak mężem ani ojcem autorki wpisu, uff :-)
A
Asia
19 marca 2015, 11:10
Sama rodziłam rok temu i Twoj komentarz jest troche nie na miejscu. Zazdroscisz mezczyznom, ze nie rodzą? Bo ja nie. Uwazam, ze to cudowne nosic w sobie swoje dziecko, czuc jego ruchy a pozniej przytulic zaraz po urodzeniu. Oczywiscie, brzuch bardzo przeszkadza pod koniec ciazy, przyszla mama jest bardzo ograniczona, nie moze robic tych rzeczy, ktore robi przyszly tatuś. Ale i tak uwazam, ze dziecko wszystko wynagradza. W koncu to tylko 9 miesiecy ;)
P
Paula
19 marca 2015, 13:23
hymmm :) jesteś pewny, że nie ;) 
B
Bela
19 marca 2015, 18:07
Nie zgadzam się. Dwójka moich dzieci urodziła się bez dużego wysiłku. Rodziłam w pozycji wertykalnej na krzesełku porodowym.
B
Bela
19 marca 2015, 18:09
PS. Dziecko nie jest wydaliną.
A
Allie
19 marca 2015, 19:09
Jak to ktoś mądry kiedyś powiedział mężczyznom "Spróbujcie przecisnąć ananasa przez dziurkę wielkości mandarynki, a w pewnym stopniu już będziecie mieli wyobrażenie trudu, któremu musi podołać kobieta". :)
K
kobieta
19 marca 2015, 19:51
To masz szczęscie kobieto, że tobie tak łatwo. Szanuj te, które cierpią męki godzinami, mury w szpitalach pękają od ich krzyków.
KW
Kopnięty w jaja
19 marca 2015, 21:16
Bo cię nigdy nikt w jaja nie kopnął...
A
aga
19 marca 2015, 01:10
Tragednia ,gołych silikonów nikt nie blokuje a naturalne piękno nie ma siły przebicia.Dla Panów którzy zawzięcie dyskutują na temat wyżej pokazanych pan... najpierw zerknijcie w lustro a dopiero oceniajcie.
M
mike
19 marca 2015, 11:51
patrze w lustro i nie podobają mi sie niestety wieloryby. rozstepy rozstepami ale oblepienie tluszczem jest słabe
M
mwa
18 marca 2015, 23:31
Hahahaha Facebook uznał te zdjęcia uznając je za niestosowne? Zgłosiłam kiedyś zdjęcie Rafalali, na którym pokazuje gołą d... i inne części ciała. Dostałam odpowiedź, że to nie narusza regulaminu. Przypadek? Nie sądzę.
M
mwa
18 marca 2015, 23:31
miało byś "usunął te zdjęcia"
PZ
proponuję zamianę ról
18 marca 2015, 23:16
Szkoda, że żaden z wymądrzających się "panów" nigdy nie zajdzie w ciążę i nie będzie w stanie pokazać jak powinno dbać się o siebie w tym okresie. Już widzę jak liczycie kalorie podczas ciąży, a zaraz po porodzie (który w Waszym mniemaniu też zapewne nie jest aż tak straszny), od razu zabieracie się za siebie i ćwiczycie, znów liczycie kalorie, aby tylko jak najszybciej powrócić do tej Waszej "formy". Kobieta jest obolała nie tylko po porodzie, ale również w trakcie ciąży. To normalne, że ciało kobiety się zmienia i w wielu przypadkach nie mamy na to wpływu, ale najlepiej jest krytykować i nie podnosić na duchu. Naprawdę, jednym z moich największych pragnień (które niestety nigdy się nie spełni) jest to, aby każdy mężczyzna mógł w swoim życiu choć raz zajść w ciążę, przeżywać ból porodu (choć nie powinno się myśleć o tym tylko jako o bólu) i żyć z rozstępami do końca swoich dni. Ciekawa jestem czy wtedy wciąż byliby za dbaniem o siebie i wracaniem do formy, czy może jednak już bardziej za akceptacją i pokochaniem siebie takim, jakim się jest :) Pozdrawiam "prawdziwych mężczyzn", a Paniom ze zdjęć gratuluję odwagi i zazdroszczę daru macierzyństwa :)
M
mike
19 marca 2015, 11:52
sa dziewczyny ktore po porodzie i w trakcie nadal wygladaja pieknie
A
Agi
19 marca 2015, 15:00
Natura różnie obdarza... a piękno kryje się w całym człowieku niezależnie od kilogramów, rozstępów, zmarszczek itp.
H!
hahahahahahhahahha !!!!!!!!!
19 marca 2015, 15:12
bo mają cycki
J
Johny
18 marca 2015, 22:47
Żonę kocha się nie dlatego, że ma kilka rozstępów mniej lub wiecej ale pomimo, że je ma. I kocha się później gdy ma zmarszczki i jeszcze późnej gdy jest stara i kulawa... Wyspiański malując "Macierzyństwo" wybrał kobietę karmiącą piersią i to jest piękno, które można pokazać. Jej zmasakrowany brzuch zostawił głęboko pod odzieniem do ewentualnego wglądu przez męża lub lekarza. I nie mówcie w imię politycznej poprawności, że te brzuchy na fotografiach wyglądające jak samochody po crasch-testach są piękne. No chyba, że piękne inaczej...
A
Agi
19 marca 2015, 15:03
To "pomimo" wynika z tego, że piękno "obrazu" jest w oczach patrzącego:-)
MR
Maciej Roszkowski
22 marca 2016, 21:36
Tak, są piękne inaczej. Inaczej niż seksbomby, celebrytki i inne idiotki. Są piękne, bo są prawdziwe, bo widać w nich przeżyte i przeżywane macierzyństwo. I dlatego są godne podziwu i miłości. 
D
darek
18 marca 2015, 22:14
brzuch mamy jest jak order na piersi bohatera, kwestia ładny czy nie jest nieistotna, prawdziwy mężczyzna- ojciec jest dumny i kocha matkę swoich dzieci.
LR
Lady Rozczarowana
18 marca 2015, 22:20
Dziękuję za te słowa, przywracasz wiarę w mężczyzn, a właściwie, sądząc po poniższych komentarzach, w całą ludzkość.
M
Monika
19 marca 2015, 11:01
Mądre słowa, mój mężczyzna jest tego samego zdaniai bardzo to w Was podziwiam i doceniam. Jeśli masz kobietę to zapewne jest z Tobą szczęśliwa, a jeśli nie masz - w przyszłości jakąś kobietę uszczęśliwisz. :)
E
Era
18 marca 2015, 21:55
Co jest brzydkie nie bedzie ładne. Mimo całej tej ideologii o macierzyństwie ( sama urodziłam 3 dzieci) pokazane na zdjęciach brzuchy ładne nie sa. Kropka. Wiec FB miał racje, ze je wyrzucił ze względów estetycznych.
NW
nie wierze w ludzkosc
18 marca 2015, 22:00
zmieniłaś płeć? -.-
E
Era
18 marca 2015, 22:07
A dlaczego miałabym zmieniać płeć. Facet ze zwisającym brzuchem tez sie nie nadaje na gole fotografie tylko poprzez fakt, ze został ojcem. Trochę zmysłu estetycznego. Nikt nie mówi, ze macierzyństwo jest złe. Tylko tak jak 80 latka nie nosi mini tak kobieta po ciąży nie powinna wystawiać do fotografii brzucha. Bo i po co?
&I
"Bo i po co?"
18 marca 2015, 22:16
Może po to by zauważyć, że to naturalne? Te zdjęcia zostały usunięte z facebooka, a jakiego powodu? Bo pokazują rzeczywistość? Poprzedni komentarz to właśnie dowód na to, że kobieta jest niedoceniana nawet przez inne kobiety, które przeszły to samo co ona. Do czego dochodzi, by 20-latki broniły kobiet po ciązy i to one dostrzegały w nich NATURALNE PIĘKNO, którego nie dostrzega nawet inna matka. 
U
uwięziony
18 marca 2015, 23:06
Po co? Po to, aby pokazać że to naturalne. Że jesteśmy tylko ludźmi, a nie obrazkami, które muszą być piękne, bo inaczej nadają się do śmietnika. Jesteśmy częścią natury i poród i efekt poporodowy to naturalny proces, który każdemu z nas jest bliski i nikt nie powinien się tego wypierać nawet z samego szacunku dla drugiego człowieka..
PN
prawda nie fałsz
18 marca 2015, 23:09
ze wzgledów estetycznych czyli prawdziwych i nieretuszowanych. Morał taki że niektórzy wiec i Ty wolą patrzeć na estytyke, w sumie to bardziej na estytkę nieprawdziwą na zdjecie przerobione na kompie. Wiec ja wybieram prawde a nie fałsz.
J
Jeż
18 marca 2015, 23:13
...bo zdjęcia pokazują rzeczywistość.... Hmmm. Znam rożne " rzeczywistości", które sa b " rzeczywiste", ale nikt sie jakoś nie kwapi z ich pokazywaniem ( np zawartość toalety). Nie wiem dlaczego kobieta, która urodziła dziecko ( skąd inad piękna rzecz) musi sie dowartościowywać poprzez wystawianie po ciążowego brzucha do zdjęcia. 
LD
Leonardo da Vinci
18 marca 2015, 23:16
Naturalne nie zawsze znaczy piękne.
J
Jeż
18 marca 2015, 23:23
Prawdziwe i naturalne jest tez g....o pływające w toalecie. Ciekawe dlaczego estetycznie niesmaczne?
A
aaaaaagggggaaaaa
19 marca 2015, 07:55
Wiele lat temu Ignacy Krasicki napisał niezwykle mądrą bajke MALARZE. Doskonale wpisuje się w te komentarze. Ludzie zawsze woleli być hipokrytami. Piękne nie jest tylko to, co wizualnie przyjemne. Piękne jest to, co dobre, kochane. Jeśli meżczyzni wypowiadają sie na temat piękna tych kobiet , to nie popatrza na swoje obwisłe brzuchy wylewające sie znad paska, zwiotczałe ramiona zamiast pięknej muskulatury.
*
*
19 marca 2015, 12:03
dlaczego porównujesz człowieka do tego co pływa w toalecie ? sam z rana także porównujesz swoje odbicie z zawartością muszli ?
B
betinus
19 marca 2015, 12:47
nie rozumię czy na FB musi być pokazywane same piękno przecież nie tak wygląda życie !!!! urodziłam trije dzieci i miałam szczęście mój brzuch tak nie wyglądam ale nie rozumię dlaczego ma to być nie pokazywane !!!!!
E
EWA
19 marca 2015, 14:25
BO FB TYLKO POKAZUJE JAKIEŚ MODELKI I TAKIE TAM CO MAJĄ NAŁADOWANE Z KILOGRAM TAPETY BY UKRYĆ ICH NIE DOSKONAŁOŚCI TAKA JEST PRAWDA.
J
jewka
19 marca 2015, 19:33
sęk w tym, że na FB jest pełno treści O WIELE BARDZIEJ nieestetycznych i jakoś to wrażliwej cenzurze nie przeszkadza ..... poza tym swoją wypowiedzią wręcz prowokujesz do stwierdzenia "biedne te twoje dzieci"
LR
Lady Rozczarowana.
18 marca 2015, 21:43
A ja chciałabym się dowiedzieć, czy wszyscy "panowie", którzy uraczyli tę galerię takimi zachwycającymi komentarzami wyglądają jak z okładek gazet? Zapewne ich ciężki trening (o ile w ogóle) polegał na piciu odżywek ku zwiększeniu tzn. masy. Szkoda, że tacy "panowie" nie myślą w ogóle o dziecku, na które w pierwszej kolejności, wpłyną te kosmetyki. I jak tu szanować takich "panów", którzy nie doceniają daru macierzyństwa, pragną oglądać tylko wyretuszowane zdjęcia modelek, promujące sztuczność, chcąc zwiększyć odczuwaną przyjemność ? Mam 22 lata i po tych komentarzach wiem, że trafić na PRAWDZIWEGO mężczyznę to cud.
!
!!!
18 marca 2015, 21:45
AMEN SISTER!
R
rk
18 marca 2015, 22:49
Prawda, ale cuda się zdarzają :) Są jeszcze PRAWDZIWI MĘCZYZNI na tym świecie.
G
gocha
18 marca 2015, 21:34
w ciążach byłam dawno,ale te wszystkie kilogramy,rozstępy nie mialy jakiegoś znaczenia-widzialam,że mój mąż mnie kocha ,a dzieci pięknie rosną ,ludzie mnie (większości) lubią i chcą ze mną przebywać,to moje ciało nie stanowi dla mnie ograniczenia i te zdjęcia kobiet są tego dowodem-też siebie akceptują i to się liczy ! :)
W
women
18 marca 2015, 21:26
Dużo zależy ile kobieta przytyła w ciąży. Ja nigdy nie miałam rozstępów, pomarszczonego brzucha i nawet nie widać śladu po cesarce. 
K
Kamil
20 marca 2015, 12:40
Jakiś lekarz się wypowiadał i powiedział że zdrowe przytycie kobiety w ciaży to ok. 10 kg.
J
Johny
18 marca 2015, 21:24
To chyba czas najwyższy przenieść te zdjęcia z FB na Instagrama - tam poziom tolerancji (w świetle ostatnich afer) jest chyba znacznie większy. A zdjęć mi nie żal - w pewnym wieku kobiety nie powinny się już nago fotografować. I nie ma to nic wspólnego z miłością małżeńską! Tak jak ochydny jest obwisły brzuch piwny faceta tak samo brzuch po ciąży z rozstępami do pięknych nie należy. A kto uważa inaczej niech się wybierze na plażę naturystów, ułoży wśród niemieckich 70-latek i delektuje "pięknością inaczej".
E
Era
18 marca 2015, 22:00
Pełna zgoda. FB opowiedział sie w tym wypadku za pięknem. Fakt, ze facet z obwisłym brzuchem został ojcem tez nie czyni go atrakcyjnym modelem dla zdjeć na FB.
3
337
18 marca 2015, 20:47
Jak dorastałam pocieło mi skórę rozstępami i mały miałam na to wpływ. W ciąży mimo że przytyłam 25 kg. i oprócz tradycyjnego smarowania balsamem po kąpieli - nie dostałam żadnego rozstępu i wróciłam do normy czyli pozbyłam się nadmiaru po 2 latach a moja koleżanka z którą jednocześnie zaciążyłyśmy - szalała i cuda kupowała - ma masę pociążowych "paseczków" na ciele. To poprostu kwestia rodzaju struktury skóry.   
K
Kamil
18 marca 2015, 20:19
Niezła nagonka.. ;) Ja jednak przychylam sie do tej opini że kobieta powinna dbać o siebie w ciąży i po, tzn. odpowienia dieta albo liczba kalorii, ćwiczenia, odpowiednie kosmetyki (ogólnie stosowanie zasad zdrowego życia) i wtedy zachowa piękne ciało albo przynajmniej ograniczy te pociążowe defekty. Bo niestety wiele kobiet wykorzystuje ciążę jako wymówkę na swoje zaniedbanie. Więc drogie Panie, dbajcie o siebie a panowie doceniajcie starania swoich Pań i odciążajcie je żeby miały czas na to dbanie o siebie:)
K
Kamil
18 marca 2015, 21:00
Nie wiem skąd tyle negatywnych ocen, przecież to prawda, lekarze specjalisci też to zalecają, można doczytać o zapotrzebowaniach kalorycznych w ciąży itp. Jak kobieta dba o siebie tak ogólnie to i po ciąży szybko wraca do formy. I jak ze wszystkim, duże znaczenie mają tu już same chęci, próby żeby o siebie zadbać, nawet jesli efekty sa mało widoczne. Mężczyzna doceni już samo to staranie. A tak w ogóle to dbanie o siebie dla współmałżonka to jest przecież okazywanie miłości, nawet w jakiejś konferencji dla par o tym słyszałem. Ps. Pomijam tu oczywiście ocenę podejścia kobiet które nie mogą "dbać o siebie" ze względów zdrowotnych bo to jest jasne.
M
Marlena
18 marca 2015, 21:33
Kamil, może chodzi o to, że czasami kobieta na prawdę nie ma na to wplywu. Kobiety tyją przez nadmiar estrogenu czy przez inne czynniki. Znam kobiety, które od zawsze zdrowo się odżywiały i nie szalały z kaloriami, a przytyły.  Trochę więcej tolerancji i współczucia dla kobiet! Żeby mężczyźni tak o siebie dbali :P  
E
Ewa
18 marca 2015, 22:43
Stąd tyle negatywnych ocen, że większość z tych zdjęć była robiona zaraz po porodzie (sądzę, że te z pomarszczoną skórą na brzuchu i dość świeżymi rozstępami) i kobieta choćby nie wiem jak o siebie dbała, nie wyprzedzi czasu. Do wszystkiego potrzeba CZASU. I systematyczności. Ciało powoli wraca do normy, a gadanie, że ciąża to wymówka to niedbania o siebie, to jakaś bzdura. Sama dzieci jeszcze nie mam, więc wypowiadam się tylko na podstawie piśmiennictwa i relacji koleżanek-matek. Dziecko naprawdę zajmuje mnóstwo czasu, zwłaszcza pierwsze dziecko w początkowych dniach życia :). I kobieta może sobie chcieć o siebie zadbać, ale naprawdę może być zajęta czymś istotniejszym. Nie zostawi przecież dziecka głodnego, nieprzewiniętego i brudnego tylko po to, żeby się posmarować balsamem do ciała ;). Dlatego popieram Twoje ostatnie słowa: panowie, odciążajcie swoje kobiety, bo to się opłaci obu stronom :). I oczywiście dziecku :).
D
dykta
18 marca 2015, 23:49
Takie podejście , że jak się dba w ciąży, to nie będzie rozstępów etc.. już wskazuje na to, że ulegacie presji społeczeństwa o byciu szczupłym wysportowanym. nie rozumiem komentarzy typu, ze jak stara i pomarszczona , to zcemu robić zdjęcia, ze to już nieestetyczne.. A WŁAŚNIE MOŻE PO TO ROBIĆ ZDJĘCIA BY POKAZAĆ COŚ CO JEST WAŻNE : NP. MIŁOSĆ MACIERZYŃSKĄ, CIEPŁO, PIĘKNO MATKI OBEJMUJĄCEJ SWOJE DZIECKO, CZUŁOŚĆ, KTÓRA MOŻE WZRUSZYĆ NAWET NAJWIĘKSZEGO TWARDZIELA.. jeśli ktoś uwaza , ze zdjęcie jest po to zeby pokazać neiskazitelny wygląd , to współczuję... Dodam, że ciaza to nie jest czas na to, żeby za wszelka cenę zabezpieczyć swoją sylwetkę, bo po ciąży zmienimy się w pomarszczone , grubem społecznie nieakceptowane kobiety. wydaje mi sie , ze ciaża powinna byc czasem przede wszystkim psychizcnego, duchowania przygotowania na macierzyństwo (tu mozna by wiele wymienic waznych spraw: chociążby wyzcyszczenei sobie przestzreni na każdej płaszczyźnie, by po narodzinach moc spokojnie oddać sie macierzyństwu, bez presji, ze inne rzeczy są ważniejsze) no i zdrowotnego,( zadbać o to, by dobrze sie odżywiać- zdrowa dieta- anie wyszczuplająca!) dodam jeszcze , że z powodów estetycznych wiekszość kobeit odstawia dziecko od piersi po 3 miesiącach karmienia.. co jest niezwykle smutne,  tylko dlatego, by cycek nie był obwisły, mleko zanika, bo matki boją się dużo jeść,zeby nie przytyć ( podzcas karmienia jest duże zapotrzebowanie) wszyscy dyskutuja , czy et zdjęcia są estetyczne, czy nie, KTO Z WAS SPOJZRAŁ NA NIE JAK NA OBRAZ MIŁOŚCI I CZUŁOŚCI?!
N
nie_dla_manipulacji_reklam_itp
19 marca 2015, 11:03
od kiedy używanie kosmetyków składa się na stosowanie zasad zdrowego trybu życia?
OF
o feeeee
18 marca 2015, 20:05
a mnie obrzydza facet z tłustym i obwisłym brzuchem. O feeeeeee
K
Kamil
18 marca 2015, 21:02
No bo facetów tez obowiązuje dbanie o siebie dla ukochanej ;)
B
B.Brol
18 marca 2015, 19:43
Trzeba sie bylo smarowac,smarowc,smarowc....i uwazac na siebie a nie wszystko kwitowac: jestem w ciazy moge wszystko.....
maść żmijowa
18 marca 2015, 19:58
smaruj się po głowie, może ci pomoże i powtarzaj wszystko mogę
ZC
Zdzisław Cielesz
18 marca 2015, 17:57
zawsze będzie mi się podobało ciało mojej żony, bo urodziła mi trzy cudowne córki. I tyle!
M
Mama
18 marca 2015, 17:54
Rozstępy i ciążowe kilogramy to nie jest jakaś reguła. Mam wiele koleżanek, które nie straciły figury po wielu ciążach. Ja po ciąży mam lepszą figurę niż przed, bo zaczęłam ćwiczyć. Bieganie za dzieckiem - robi swoje. Polecam macierzyństwo. 
M
miki
18 marca 2015, 17:37
jestem matką 3 dzieci, nie jestem idealna, mam kilkanaście kilo więcej, roztępy itd...  kobieta nawet nie rodząc, ale zwyczajnie starzejąc się traci urok i powab, młode ,jędrne ciało nie jest wieczne... w każdej jest piękno, czy to młoda czy stara, gruba lub chuda, zależy tylko jak ona się widzi i kto na nią w jaki sposób patrzy... i wiecie co?! ja jestem szczęśliwa, mam partnera któremu nadal się podobam, wiem że jestem kochana... ale najważnejsze co mam to moje dzieci.... to wszystko daje mi szczęście i poczucie własnej wartości. Pozdrawiam.
RB
Reprobus Blady
18 marca 2015, 17:34
Mam to w nosie czy komuś się te zdjęcia podobają, czy nie. Ktoś przypomniał jak wyglądają prawdziwe kobiety, a nie laleczki z reklam, telewizji i internetowych obrazków i od razu go załatwilii. Kobieta w mediach ma być przede wszystkim ładna, a cała reszta nie wchodzi w rachubę. To nic że znasz obce języki, masz coś do powiedzenia, umiesz wiele ciekawych rzeczy, jesteś brzydka i tyle. -Ile jeszcze kobiet ma cierpieć przez ten chory przekaz??? Moja ocena tego jest taka: -Żyjemy w świecie pełnym plastiku, sztuczności i kłamstwa. Ktoś próbował przebić tą bańkę i oberwał. Komuś zależy na tym by jeszcze bardziej uzależnić nas od wirtualnych lub medialnych pokazówek i broń Boże nie odkrywać piękna  i brzydoty, kontrastów, kształtów i obrazów oraz sytuacji które niesie ze sobą prawdziwe życie. Oni na tym zarabiają, i chcą nas uzależnić od tej swojej pustej bajki.
B
B.brol
18 marca 2015, 19:45
Doskonale usprawiedliwienie na rozlazla figure .......gratuluje
RB
Reprobus Blady
18 marca 2015, 20:49
Teraz usiądź lepiej, bo padniesz. Ja, który napisałem powyższy komentraz jestem facetem. Reprobus to taka ortodoksyjna aluzja do imienia Krzysztof.  Wygoogluj sobie, to będziesz wiedział. Aha, jeszcze jedna sprawa - mam szczupłą sylwetkę, jeden kolega mi zazdrości, a drugi mówi że jestem przeraźliwie chudy.
18 marca 2015, 17:12
Jakiś nowy rodzaj terroru - terror macierzyński. Jeśli nie podoba ci się ewidentnie brzydkie ciało lub jeśli masz odwagę nazwać je brzydkim, bo jest brzydkie, to w ramach macierzyńskiej poprawności politycznej dostajesz się na cenzurowane. Podobnie jeśli uważasz, że matka nie powinna karmić odsłoniętą piersią w miejscach publicznych, restauracjach, kościołach itd.
I
Ivcia
18 marca 2015, 17:36
Restauracja to miejsce gdzie się je, zatem dlaczego maluch nie może zjeść posiłku? Kobieta karmiąc go nie "wywala" całej piersi na widok publiczny. Jeśli ktoś ma z tym problem, to najwidoczniej ma również problem z samym sobą. Bowiem to nie jest ani obrzydliwe, ani gorszące. Jest to całkowicie naturalne i fakt, że wzbudza w kimś oburzenie jest dla mnie zadziwiające. Tak naprawdę możnaby przyczepić się do kogokolwiek, że je np w autobusie.
G
gofer
18 marca 2015, 19:51
Twoj problem polega na tym, ze jestes przekonany, ze te ciala sa brzydkie i to jest fakt. Prawda jest taka, ze te ciala sie Tobie nie podobaja a nie sa brzydkie, ew. sa brzydkie Twoim zdaniem. 
N
N.
20 marca 2015, 11:08
Ivcia przeczytaj ze zrozumieniem - "nie powinna karmić odsłoniętą piersią w miejscach publicznych". TŁUMACZĘ - samo karmienie jest jak najbardziej prawidłowe, bo dzieciak też przecież może być głody, ale chodzi tylko o to, aby zakryć czymś pierś (chusta, pielucha tetrowa itd.). I tak, wiele kobiet wywala cały cycek na wierzch i to powoduje oburzenie, a nie sam fakt karmienia.
T
Tutiki
18 marca 2015, 17:10
Problemem jest powód usunięcia zdjęć. Wśród osób, które znam pojawiają się bardziej kontrowersyjne, nagie i wręcz wulgarne zdjęcia- one ciągle są!!!! Polityka Fb faktycznie zadziwiająca.
T
Tere
18 marca 2015, 17:03
Nie widzę nic pięknego w pomarszczonym brzuchu. Kobieta może być piękna przed porodem, ale nigdy po. Kobieta może być piękna zawsze. Sztuką jednak jest godzenie się z nieodwracalnymi niekiedy zmianami. Nie wszystko można naprawić za sprawą ćwiczeń i diety, dlatego bycie piękną pomimo tego, co nieodwracalne, jest znacznie większym wyzwaniem niż obnoszenie niczym nieskażonej urody. Bycie matką to poświęcenie na wielu polach, ale też wartość i szczęście, za które warto czasem zapłacić mniej estetyczną linią brzucha. Skoro kobieta nie może być piękna po porodzie, rozumiem, że mamy w imię estetyki powtórzyć  mężczyznom słynną anegdotę o tym, jak wyginęły mamuty? (On, zerkając zalotnie: "yhmmm...?" Ona, zdecydowanie kręcąc głową: "y! y!")
Z
ZZZZZZZZ
18 marca 2015, 17:35
To tak jak facet, który nie może.
T
Tere
18 marca 2015, 22:42
Pierwsze zdanie jest cytatem z Łukasza, a nie moją opinią.
Ł
Łukasz
18 marca 2015, 16:52
Nie widzę nic pięknego w pomarszczonym brzuchu. Kobieta może być piękna przed porodem, ale nigdy po.
D
dorota
18 marca 2015, 17:01
do Łukasz - chyba jeszcze nie masz dzieci..albo nigdy nie kochałeś prawdziwie żadnej kobiety !!! KOBIETA = PIĘKNO , a tym barzdiej MATKA KOBIETA = PIĘKNO ... ojjj chyba musisz dorosnąć
U
Ula
18 marca 2015, 17:07
Nie warto karmić trolla.
E
Ela
18 marca 2015, 17:08
... kobieta po porodzie nie musi być brzydka i pomarszczona... wystarczly odpowiednia dieta i ćwiczenia :) Chociaż to smutne, że niektórzy uważają macierzyństwo z "końcem piękna" kobiety.
E
emma
18 marca 2015, 17:10
i tu sie zgodze , dziecię za to pięknieje zabierając mamie urodę . Troche czasu musi upłynąć ... za to te przed są cudne :P e tam jak się kocha to i pomarszczony brzuch to pestka ;)
A
An
18 marca 2015, 17:18
Elu, nie każda kobieta jest w stanie wrócić do swojej poprzedniej figury, niestety.
A
anka
18 marca 2015, 17:32
nie,nie wystarczy.jesli ma sie slaba tkanke to skora peka i pojawiaja sie rozstepy.czy chcesz czy nie.
Z
ZZZZZZZZZZ
18 marca 2015, 17:38
To jak facet, który już nie może.
G
gabi
18 marca 2015, 20:15
dokładnie, ja jestem z tych gruboskórnych i mi akurat skóra nie pękła nigdzie ( ciąza po ciązy)
E
Ela
18 marca 2015, 21:08
Nie każda jest w stanie wrócić, bo nie każda ma tyle samozapracia... polecam pooglądać zdjęcia zdeterminowanych kobiet które coś postanowiły w swoim życiu i do tego doszły... Najłatwiej jest powiedzieć że nie ma się czasu ćwiczyć ani zdrowo jeść.
T
Tere
18 marca 2015, 22:49
Jasne, że determinacją można wiele zdziałać, ale naprawdę są przypadki i sytuacje, że samymi ćwiczeniami i dietą naprawi się wiele, ale nie wszystko. I co? Kobieta ma się czuć gorsza (i jeszcze niezorganizowana i mało zdeterminowana), ponieważ nie ma brzucha jak modelka? Dbać o siebie trzeba,także dla dobra związku, ale seks między dwojgiem kochających się ludzi to nie konkurs piękności, jak mawiał - mój bardzo wysportowany i kochający piękno ś.p. Narzeczony.
Ł
Łukasz
19 marca 2015, 22:16
Mam troje dzieci i kocham swoją żonę. To chyba pani musi dorosnąć, jeśli wszędzie pani widzi piękno, nawet w kobietach zmaltretowanych porodem. 
P
pcz
18 marca 2015, 16:20
er, rozumiem, że jak twoja partnerka (bo chyba słowo żona nie przejdzie ci przez gardło) się zestarzeje i to i ówdzie pomarszczy, to wymienisz na nowszy, gładszy model. Rozmiem też, że zawsze masz świeży oddech, nie puszcasz bąków :), a twój pot po godzinach na siłowni pachnie fiołkami? Dobra rada - wywal telewizor, odłącz internet i zacznij żyć jak człowiek, bo póki co media zrobiły ci papkę z mózgu. 
E
er
18 marca 2015, 16:46
a o co wy się tak wsciekacie:)? nie mowimy teraz o starosci tylko o rzeczach ktore mozna zmienic dbaniem o siebie i cwiczeniami
J
jewka
18 marca 2015, 16:17
i to TAKIE zdjęcia FB uznał za "niestosowne" ??????????????
E
er
18 marca 2015, 15:36
pomarszczona skóra to nic pięknego kobiety powinny dbac żeby to się wchlonęło albo ćwiczyc nie ma co gloryfikowac tego że po urodzeniu kobieta będzie zapuszczona
X
xman
18 marca 2015, 15:44
odezwał się patriarchat
M
Maja
18 marca 2015, 16:09
A sam pewnie masz brzuszek piwny, buahahaha :D
18 marca 2015, 17:08
Może ma ktoś brzuszek piwny, a może nie, ale wciskanie komuś ewidentnej brzydoty i mówienie mu, że to piękno, to jest kpina z inteligencji każdego normalnego człowieka.
E
Ela
18 marca 2015, 17:10
Dokładnie, nie traktujcie bycia mamą jako przyzwolenia do tego by wyglądać jak koszmar... W pomarszczonym brzuchu nie ma absolutnie żadnego uroku.
A
An
18 marca 2015, 17:10
Mam dla Ciebie złą wiadomość - nie każda kobieta może powrócić do swojej wcześniejszej sylwetki. Jestem w szoku, jak wiele wymaga się teraz od kobiet - muszą zawsze wyglądać pięknie, muszą być szczupłe. Przed ciążą - ćwiczyć, po ciąży ćwiczyć, a nawet w trakcie ciąży - ćwiczyć. Nie dość, że cały dzień (czasem - noc) zajmuje się dzieckiem, to jeszcze w międzyczasie ma gdzieś wcisnać regularne ćwiczenia? Wymagacie od kobiet bycia jakimś robotem.
M
MomOf6
18 marca 2015, 17:26
Elu, a Ty zapewne jestes mama z najgladszym brzuszkiem na swiecie ?
RB
Reprobus Blady
18 marca 2015, 17:34
Mam to w nosie czy komuś się te zdjęcia podobają, czy nie. Ktoś przypomniał jak wyglądają prawdziwe kobiety, a nie laleczki z reklam, telewizji i internetowych obrazków i od razu go załatwilii. Kobieta w mediach ma być przede wszystkim ładna, a cała reszta nie wchodzi w rachubę. To nic że znasz obce języki, masz coś do powiedzenia, umiesz wiele ciekawych rzeczy, jesteś brzydka i tyle. -Ile jeszcze kobiet ma cierpieć przez ten chory przekaz??? Moja ocena tego jest taka: -Żyjemy w świecie pełnym plastiku, sztuczności i kłamstwa. Ktoś próbował przebić tą bańkę i oberwał. Komuś zależy na tym by jeszcze bardziej uzależnić nas od wirtualnych lub medialnych pokazówek i broń Boże nie odkrywać piękna  i brzydoty, kontrastów, kształtów i obrazów oraz sytuacji które niesie ze sobą prawdziwe życie. Oni na tym zarabiają, i chcą nas uzależnić od tej swojej pustej bajki.