Agresja wobec Kościoła, agresja wobec rodziny

KAI / slo

Narastająca agresja wobec Kościoła katolickiego i wobec przesłania, jakie niesie Chrystus, idzie równolegle z agresją skierowaną przeciwko rodzinie - powiedział abp Henryk Hoser otwierając 25 listopada siódmy w diecezji warszawsko-praskiej Ośrodek Formacji Rodziny w Jabłonnie.

- Nie zapominajmy, że rodzina złożona z ojca, matki i dziecka jest na ziemi ikoną Trójcy Świętej, a więc jest taką strukturą miłości, bez której świat zamiera - dodał.

W homilii, nawiązując do obchodzonej tego dnia uroczystości Chrystusa Króla, abp Hoser zwrócił uwagę, że Królowanie Jezusa Chrystusa nie ma nic wspólnego z ludzkim, ziemskim pojęciem sprawowania władzy. - Jest ono wieczne i niezniszczalne. Nie można go wskazać palcem tu czy tam, ponieważ istnieje w ludzkich sercach. Jest to bowiem Królestwo prawdy, pokoju, i sprawiedliwości - tłumaczył. - Choć nie jest ono z tego świata, to możemy w nim uczestniczyć przyjmując Jego prawa. A najpełniejszym i uprzywilejowanym momentem spotkania z Jezusem Królem jest każda Msza św. - zauważył kaznodzieja.

DEON.PL POLECA

- Bóg pragnie również, aby nasze ziemskie życie układało się według prawa Królestwa Niebieskiego - zauważył abp Hoser podkreślając, że człowiek bez Boga nie jest w stanie sam siebie zrozumieć, stąd jego zagubienie. - Coraz więcej ludzi nam współczesnych nie wie po co i dlaczego żyje, a im bardziej poszukują na własną rękę odcinając się od Boga, tym bardziej błądzą - zauważył.

Zdaniem biskupa warszawsko-praskiego, Jezus oczekuje od nas, abyśmy byli aktywnymi głosicielami Jego Królestwa. - Każdy z nas ma być wierny swojej wierze. Mamy jej strzec, ją rozwijać, ożywiać i rozkrzewiać, ponieważ wiara, która się nie przekłada na życie, czyli jest nieobecna w naszych decyzjach, postanowieniach i działaniach jest wiarą martwą - stwierdził abp Hoser.

- Niech otwarcie kolejnego Parafialnego Ośrodka Formacji Rodziny będzie dla nas okazją do wyjścia z letargu i podjęcia troski o nasze ogniska domowe - zaapelował arcybiskup. Zwrócił uwagę, że

Narastająca agresja wobec Kościoła katolickiego i wobec przesłania, jakie niesie Chrystus, idzie równolegle z agresją skierowaną przeciwko rodzinie - powiedział abp Henryk Hoser otwierając 25 listopada siódmy w diecezji warszawsko-praskiej Ośrodek Formacji Rodziny w Jabłonnie.

- Uważa się ją jako instytucję, która generuje przemoc, deformuje sumienia, źle wychowuje w związku z czym proponuje się nowe formy życia rodzinnego, takie jak małżeństwa homoseksualne, które z rodziną nie mają nic wspólnego - podkreślił abp Hoser przestrzegając, że ta swoista zamiana wiary na ideologię, jeszcze bardzie prowadzi człowieka na manowce. - Nie zapominajmy, że rodzina złożona z ojca, matki i dziecka jest na ziemi ikoną Trójcy Świętej, a więc jest taką strukturą miłości, bez której świat zamiera - przypomniał. Zachęcał jednocześnie do korzystania z nowo otwartego Parafialnego Ośrodka Formacji Rodziny. - Dobra nowina o rodzinie musi dotrzeć do każdego dlatego też zapraszamy do tego miejsca zarówno młode małżeństwa, jak i osoby z dużym stażem - zachęcał bp warszawsko-praski.

Uroczyste poświęcenie 7 w diecezji Parafialnego Ośrodka Formacji Rodziny odbyło się po liturgii.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Agresja wobec Kościoła, agresja wobec rodziny
Komentarze (15)
TO
teresa oczywiście.
26 listopada 2012, 19:32
A tak w ogóle, skoro akceleracja zawiodła...pytajcie pediatrzy... To do lat 12-wiedza podstawowa,ruchy frykcyjne.Gimnazjum- 13-16 wersje czyste stosunków międzyludzkich, wreszcie szlify artystyczne- samouczek,albo kurs przedmałżeński bez zajęć praktycznych w wersji naukowej ,życiu bliskiej.    I ta wiem,że po mnie przyjdzie kryzys ,więc mi się nie chce o czymś zapomnieć.
MR
masz rację Tereso
26 listopada 2012, 19:04
(..) Co za tym idzie- Ginekolodzy i onkolodzy polscy...jak długo można brać hormony antykoncepcyjnie ...do menopauzy? Nikt nie dożyje. - jak dożyje, to ma KUPOWAĆ i brać dalej na "leczenie" menopauzy i .. zamkinij dziób, bo cię sępy zakraczą. 
TC
teresa czwarta
26 listopada 2012, 18:45
Jeszcze jedna sprawa.Czy edukujemy seksualnie,aby nasze niedojrzałe potomstwo wiedziało ,że seks to życie,czy chodzi tylko o to,żeby przedstawić wersje odbytnicze i szerzyć hasła tolerancji prawa wobec intymnego ,dobrowolnego świata seksu dorosłych członków społeczeństwa. Bo mnie suię zdaje,że idzie tu o życie,trwanie gatunku oraz kontrolę nad płodnością,oczywiście wedle sumienia,wiedzy medycznej i wolnej woli. Co za tym idzie- Ginekolodzy i onkolodzy polscy...jak długo można brać hormony antykoncepcyjnie ...do menopauzy? Nikt nie dożyje.
T
tak
26 listopada 2012, 17:49
A może tak coś o Sakramencie Małżeństwa? Pojęcie "matka", "ojciec", "dziecko" wystarcza? Dziwne. Byle mężczyzna i kobieta, a czy cywilne małżeństwo, czy cywilno-kościelne to już obojętne... A nieprawda! Dzieci z nieprawego łoża bardzo cierpią duchowo, coraz więcej przypadków samobójstw u takich dzieci! Jakby śmierć duchową przeżywają.. "coś" w psychice każe im siebie karać za grzechy rodziców. Niestety coraz więcej takich śmierci duchowych, bardzo cierpią! Są takie świadectwa (opowiadane), tylko ludzie o tym nie piszą, bo się wstydzą. - popieram uwagę. Biblia wyraźnie przestrzega, że: "dzieci cudzołożników nie osiągną celu, zniknie potomstwo nieprawego łoża. Jeśli nawet żyć będą długo - za nic będą miani i na końcu niechlubna będzie ich starość." (Mdr 3, 16n) Tyle, że trzeba zaufać Bogu. Mocne przylgnięcie do Jezusa sprawi, że wiele naprawią i mogą umrzeć takie osoby szcześliwie. Bo dla Boga nie ma nic niemożliwego.
26 listopada 2012, 14:27
@T7HRR Pojedynczy człowiek kontra Kościół?? Śmiechu warte. Janusz pytam sie czy to Ty sam wpisujesz czy ktoś Cie cytuje bez autoryzacji.
A
Apostol
26 listopada 2012, 14:21
Kościoła nikt nie prześladuje, tylko usycha na naszych oczach, bo się odciął od Tradycji. Jeśli usycha to znaczy, że nie wydaje dobrego owocu. Drzewo, które nie wydaje dobrego owocu zostanie wrzucone w ogień. Jezus zwycięży w upokorzeniu, tym bardziej zwycięży każde wyzwanie w nie sprzyjajacych warunkach. Królestwo Boże nie jest ani w murach, ani między anonimowymi wiernymi, ani tu ani tam. Królestwo Boże jest między wami! Objawia ono swą moc w współżyciu ludzi w łasce, tworzeniu wspólnot ludzi otwartych na relacje, pragnących twórczego i głębokiego obcowania z Duchem Świętym. To właśnie w małych i energicznych wspólnotach może zachodzić odpowiednie skuteczne nawracanie oraz wzrastanie społeczności, w tym rozprzestrzenianie wiary.
JC
jeszcze coś
26 listopada 2012, 14:18
A może tak coś o Sakramencie Małżeństwa? Pojęcie "matka", "ojciec", "dziecko" wystarcza? Dziwne. Byle mężczyzna i kobieta, a czy cywilne małżeństwo, czy cywilno-kościelne to już obojętne... A nieprawda! Dzieci z nieprawego łoża bardzo cierpią duchowo, coraz więcej przypadków samobójstw u takich dzieci! Jakby śmierć duchową przeżywają.. "coś" w psychice każe im siebie karać za grzechy rodziców. Niestety coraz więcej takich śmierci duchowych, bardzo cierpią! Są takie świadectwa (opowiadane), tylko ludzie o tym nie piszą, bo się wstydzą.
K
katolik
26 listopada 2012, 14:16
@T7HRR Pojedynczy człowiek kontra Kościół?? Śmiechu warte.
A
Apostol
26 listopada 2012, 14:05
Drodzy Rodzice! Dziecko prędzej czy później pozna mechanizm współżycia, wążne jest aby dziecko rozumiało, że sex jest dobry, lecz jest często przekoloryzowany i traci swoją wartość bez miłości. Trzeba nauczyć dziecko zawierzyć swoje życie dla obietnicy czystej miłości, którą Bóg nam przygotował w przyszłości, w tym świcie i doskonałej w Królestwie Bożym. Innymi słowy uczmy dzieci mądrości i wiary w świętą Bożą obfitość, którą On chce nas obdarować. Zaś w zamian pragnie Jezus naszej duchowej (wewnętrznej) żywej miłości.  
26 listopada 2012, 13:57
Kościoła nikt nie prześladuje, (...) Janusz? Janusz Palikot? to Ty?czy tylko ktoś cię cytuje?
K
katolik
26 listopada 2012, 13:52
Kościoła nikt nie prześladuje, tylko usycha na naszych oczach, bo się odciął od Tradycji. Boicie się prawdy, bo nie można napisać komentarza???
K
katolik
26 listopada 2012, 13:50
Kościoła nikt nie prześladuje, tylko usycha na naszych oczach, bo się odciął od Tradycji.
T
teresa3
26 listopada 2012, 13:40
Boję się,że źle mnie zrozumiecie.Polecam wyłącznie to co zdrowe- w zakresie układu moczowo-płciowego,czyli obopólną fizjologię.   Pamiętaj-płodność to cenny dar, nie choroba,żeby ją zwalczać. Leczenie niepłodności kosztuje wiele i wszystkich nas. Zdrowie jest tanie.Chodzi tu tylko o samokontrolę,niech pociąg rusza na czas. Jeśli zaś ryzykujesz i zajdziesz w ciążę- weź na swe barki braki odpowiedzialności za decyzje życiowe, nie patrz na panie marszałek,rodziców- zrób to co powinien zrobić uczciwy człowiek. Jest wielu ,którzy czekają na adopcję.
T
teresa
26 listopada 2012, 13:32
Mam nadzieję,że ustawa autorstwa pani Nowickiej nie będzie głupia.Oby się tylko znawcy seksualnego życia gatunku Homo sapiens zanadto nie zabawili w kamasutrę w ramach wiedzy szkolnej. To dzieci.One mają znać fizjologię-dlaczego są płciowe... Do innowacji polecam zestaw ze środkiem znieczuleniowym.Wiem co mówię,miałam np.gastroskopię i bronchoskopię.    Skąd się biorą dzieci? Na pewno nie z pożycia erotycznego dwóch kobiet,czy dwóch mężczyzn. Za nowocześnie? Prościej już nie mogę.
T
teresa
26 listopada 2012, 13:31
Mam nadzieję,że ustawa autorstwa pani Nowickiej nie będzie głupia.Oby się tylko znawcy seksualnego życia gatunku Homo sapiens zanadto nie zabawili w kamasutrę. To dzieci.One mają znać fizjologię. Do innowacji polecam zestaw ze środkiem znieczuleniowym.Wiem co mówię,miałam np.gastroskopię i bronchoskopię.    Skąd się biorą dzieci? Na pewno nie z pożycia erotycznego dwóch kobiet,czy dwóch mężczyzn. Za nowocześnie? Prościej już nie mogę.