Aż 99 proc. kleryków ma profil w mediach społecznościowych. Z jakich platform najchętniej korzystają?

Obecnie 99 proc. włoskich alumnów jest aktywnych w mediach społecznościowych, podczas gdy kiedy zaczynali swoje studia seminaryjne, tylko 9,1 proc. kandydatów do kapłaństwa miało profil w internecie. Fot. Depositphotos
KAI / pk

Obecnie 99 proc. włoskich alumnów jest aktywnych w mediach społecznościowych, podczas gdy kiedy zaczynali swoje studia seminaryjne, tylko 9,1 proc. kandydatów do kapłaństwa miało profil w internecie. Wyniki trzyletnich badań opublikował Fabio Bolzetta, przewodniczący Stowarzyszenia Włoskich Katolickich Stron Internetowych (WeCa).

  • 99 proc. włoskich alumnów jest aktywnych w mediach społecznościowych, w porównaniu do zaledwie 9,1 proc. kandydatów do kapłaństwa na początku ich studiów seminaryjnych. Najczęściej używane platformy to WhatsApp, Facebook, Instagram, YouTube i TikTok.
  • 88 proc. kleryków uważa, że media społecznościowe mogą być pomocne w duszpasterstwie i planują ich używać w swojej przyszłej posłudze, mimo że preferują kontakty osobiste z ludźmi.
  • Choć obecność w internecie jest powszechna, 26,8 proc. alumnów nie publikuje postów, a 31,1 proc. robi to rzadko. 64,4 proc. przyszłych księży dostrzega potrzebę formacji seminaryjnej w zakresie korzystania z mediów cyfrowych.

Z badań wynika, że dla 88 proc. kleryków konta w mediach społecznościowych "mogą być narzędziami użytecznymi w duszpasterstwie" i zamierzają ich używać w pełnieniu swojej przyszłej posługi. Najczęściej korzystają oni z WhatsAppa (96,2 proc.), Facebooka (74,2 proc.), Instagrama (70,8 proc.), YouTube’a (67,5 proc.) i TikToka (15,3 proc.).

DEON.PL POLECA

 

 

Przyszli kapłani podkreślają pierwszeństwo kontaktów z ludźmi w realu

Niemal co trzeci seminarzysta (28,7 proc.) ma na swoim najliczniej obserwowanym profilu do 400 "znajomych", podczas gdy 16,7 proc. alumnów ma ich ponad tysiąc. Jednocześnie przyszli kapłani podkreślają pierwszeństwo kontaktów z ludźmi w realu.

Ich obecność w sieci jest jednak odwrotnie proporcjonalna do aktywności. 26,8 proc. deklaruje bowiem, że nigdy nie publikuje postów na swych profilach, a 31,1 proc. robi to tylko raz lub dwa w miesiącu. Ograniczają się oni zazwyczaj do linkowania treści innych użytkowników.

64,4 proc. przyszłych księży zauważa też potrzebę formacji seminaryjnej w dziedzinie korzystania z przestrzeni cyfrowej.

Źródło: KAI / pk

DEON.PL POLECA


Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Aż 99 proc. kleryków ma profil w mediach społecznościowych. Z jakich platform najchętniej korzystają?
Komentarze (2)
MN
Mariusz Nowak
15 stycznia 2025, 18:38
Pewno są ciekawi normalnego świata.
LG
~Ludwik Gawor
15 stycznia 2025, 22:46
Zaklada pan, ze oni zyja w nienormalnym swiecie, a pan - w normalnym. A jesli jest odwrotnie? Kiedys ksiadz w ramach katechezy zabral nasza klase do klasztoru klauzorowego i powiedzial, gdy wracalismy, ze siostry zyja w wolnosci, a my zyjemy w potwornym zamknieciu i ograniczeniu. Madre to bylo.