Kardynał Dziwisz: "To ma rysy prześladowania"

KAI / drr

- Podważanie autorytetu papieża ma rysy prześladowania - powiedział na Jasnej Górze kard. Stanisław Dziwisz. Zwracając się na początku Mszy św. do około 5 tysięcy księży uczestniczących w sanktuarium w Ogólnopolskiej Pielgrzymce kapłanów metropolita krakowski stwierdził, iż modlitwa na Jasnej Górze jest dziękczynieniem za powołanie a równocześnie wyrazem kapłańskiej gotowości do dalszej służby.

Witając przybyłych na Jasną Górę księży, kard. Dziwisz podkreślił, że pielgrzymka jest wyrazem kapłańskiej wdzięczności za ewangeliczne powołanie a równocześnie wyrazem gotowości do dalszej służby u boku Jezusa Chrystusa, Dobrego Pasterza.

DEON.PL POLECA

 

 

Hierarcha podziękował Benedyktowi XVI za wyrazy duchowej bliskości i łączności z przybyłymi do Częstochowy kapłanami. Równocześnie kardynał zapewnił papieża o wierności i solidarności kapłanów w obliczu krzywdzących ataków, z jakimi się spotyka. - Podważanie jego osobistego autorytetu, a także autorytetu Kościoła, jest wysoce niesprawiedliwe, mające rysy prześladowania - mówił kard. Dziwisz.

Jak stwierdził, wspólnota Kościoła zdaje sobie sprawę ze słabości także i swoich członków ale Kościół jest również święty świętością swojej Głowy - Jezusa Chrystusa oraz świętością niezliczonych swych synów i córek, świadczących na co dzień o swojej wierze, nadziei i miłości.

Jak podkreślił kard. Dziwisz, zgromadzonych na Jasnej Górze biskupów, kapłanów, diakonów, seminarzystów i wiernych świeckich łączy gorąco modlitwa o świętość i apostolską gorliwość kapłana. - Pamiętamy w sposób szczególny o tych polskich kapłanach, którzy złożyli ofiarę ze swego życia podczas panowania nieludzkich totalitaryzmów w XX wieku. Również dzięki ich ofierze, nasza ojczyzna a także Kościół w Polsce może się cieszyć wolnością. Dzień po dniu uczymy się korzystać z tego daru - stwierdził kard. Dziwisz.

Pierwsza od 40 lat Ogólnopolska Pielgrzymka Kapłanów na Jasną Górę odbywa się ona pod hasłem „Wierność Chrystusa - Wierność kapłana”. Na jej zakończenie zostanie skierowany specjalny telegram do Benedykta XVI.

DEON.PL POLECA


Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Kardynał Dziwisz: "To ma rysy prześladowania"
Komentarze (8)
2 maja 2010, 11:11
"Benedykt XVI jest doskonałym teologiem i filozofem." - mam nadzieję, że się nie mylę :), ale tylko Bóg jest doskonały. No i który z nich jest prawdziwym "Ojcem Świętym"? :)
D
Drabiniasty
2 maja 2010, 11:07
"Namiestnik Jezusa Chrystusa", "Książęta Kościoła" itp. - ilekroć słyszę tą feudalną tytułomanię tylekroć jestem zdziwiony - jakaś część duchowości stoi w miejscu. Bóg stworzył świat dynamicznym więc stanie w miejscu oznacza tak naprawdę cofanie się. Poza tym to dziwne, że chcemy być uczniami syna cieśli a sami przyoblekamy się w szaty królewskie, buty od Armaniego, zakładamy pierścienie. Jezus nie nosił tego wszystkiego, nie potrzebował. Do czego nam to jest potrzebne? To co sprawdzało się w Średniowieczu teraz dziwi i niepokoi. Dla "strażników tradycji": W jakich to strojach chodzili Apostołowie? W jakich domach mieszkali? @robert.kozuchowski "Benedykt XVI jest doskonałym teologiem i filozofem." - mam nadzieję, że się nie mylę :), ale tylko Bóg jest doskonały.
2 maja 2010, 11:00
Dziwisz jak widzę wzniósł się na teologiczne wyżyny. Historia pokazuje, że autorytet biskupa Rzymu nie zawsze był oczywistością. I nie chodzi tu tylko o reformację czy schizmę awiniońską, ale też wcześniejsze czasy - relacje między papieżem a patriarchą Konstantynopola. Oczywiście dogmat z 1870 roku załatwia sprawę przynajmniej jeśli chodzi o sprawy wiary. Bo politycznie papież ma taki sam autorytet jak każdy inny polityk.
MF
Michał Faflik
1 maja 2010, 22:11
"katoliku", stajesz się żałosny i namolny. Nikt cię tutaj już nie słucha. Jesteś zwykłym internetowym trollem. Wstawiasz linki do swojego bloga żeby mu podbić ranking w wyszukiwarce?
L
leszek
1 maja 2010, 20:56
tuhanka- jeśli podważasz autorytet Papieża, podważasz autorytet Ducha Świętego, Boga, więc i Jezusa Chrystusa, więc i Boga Ojca,. [/uote] Oj robercie.kozuchowski, znowuż zaczynasz pisać swoje bzdury jako rzekome prawdy wiary. Jeszcze trochę to stwierdzisz, że jak ktoś nie uznaje Twojego autorytetu to w ten sposób wypowiada posłuszeństwo prawdom wiary i popada w herezje ;-( Dogmat o nieomylności Papieża dotyczy wyłącznie ściśle określonych przypadków! Nieomylność Papieża dotyczy: - WYŁĄCZNIE oficjalnych/urzędowych wypowiedzi, - składanych WYŁĄCZNIE w łączności z Kościołem, - i to dotyczących WYŁĄCZNIE spraw wiary/moralności. A więc jeśli nie są to wypowiedzi dotyczące spraw wiary czy moralności, albo nie są to oficjalne wypowiedzi będące urzędowym zajęciem stanowiska w łączności z pozostałymi biskupami, albo nie są to wypowiedzi oparte o w/w, to każdy katolik ma pełne prawo nie uznawać papieża za autorytet. I nie będzie to żadne podważanie autorytetu Osób Trójcy Świętej a jedynie nie uznawanie autorytetu człowieka omylnego jak każdy. Co innego znaczy myśleć inaczej, co innego podważać. Benedykt XVI jest doskonałym teologiem i filozofem. Nie neguję tego że jest wybitnym teologiem i filozofem. Nie bez powodu JP2 ustanowił go niejako strażnikiem ortodoksji. Ale pomiędzy znajomością obowiązującej doktryny a znajomością wszechrzeczy jest jeszcze dużo miejsca na omylność. Jeśli ty znasz filozofię realistyczną i dostatecznie Pismo Święte rozumiesz, to twoje sugestie są nonsensem. Kardynał Dziwisz wie, co mówi i zgadzam się z nim w pełni. Tyle że kardynał Dziwisz nie mówił takich dyrdymałów jak Ty... Droga tuhanka prostym testem na twoją wiedzę będzie pytanie: " Dlaczego akurat w tym czasie Pan Jezus przyjął ludzkie ciało, a nie wcześniej?"- Jeśli znasz odpowiedź to dobrze, jeśli nie polecam filozofię z teologią razem,, albo zdaj sie i zaufaj Namiestnikowi Jezusa Chrystusa. No możesz nawet Jezusa nie słuchać wolna wola. Dobre sobie :-) No to ja Tobie robercie.kozuchowski odpowiem w Twoim stylu: potraktuj to jak chcesz, Twoja sprawa. Możesz nawet Jezusa nie słuchać, masz wolną wolę.
RK
Robert Kożuchowski
1 maja 2010, 20:21
tuhanka- jeśli podważasz autorytet Papieża, podważasz autorytet Ducha Świętego, Boga, więc i Jezusa Chrystusa, więc i Boga Ojca,. Co innego znaczy myśleć inaczej, co innego podważać. Benedykt XVI jest doskonałym teologiem i filozofem. Jeśli ty znasz filozofię realistyczną i dostatecznie Pismo Święte rozumiesz, to twoje sugestie są nonsensem. Kardynał Dziwisz wie, co mówi i zgadzam się z nim w pełni. Droga tuhanka prostym testem na twoją wiedzę będzie pytanie: " Dlaczego akurat w tym czasie Pan Jezus przyjął ludzkie ciało, a nie wcześniej?"- Jeśli znasz odpowiedź to dobrze, jeśli nie polecam filozofię z teologią razem,, albo zdaj sie i zaufaj Namiestnikowi Jezusa Chrystusa. No możesz nawet Jezusa nie słuchać wolna wola.
Alicja Baranowska
1 maja 2010, 19:43
To już nie można mieć innego zdania niż papież, bo się prześladuje Kościół (zwłaszcza, jeśli jest się jego częścią)? Mam wrażenie, że kardynał Dziwisz albo się przejęzyczył, albo nie przemyślał dokładnie, co chce powiedzieć i "chlapnął".
K
katolik
1 maja 2010, 14:12
Jeśli tak, to dlaczego nie słuchają Benedekta XVI? <a href="http://tradycja-2007.blog.onet.pl/ ">tradycja-2007.blog.onet.pl/ </a>