Kardynał Nycz o tym, ile zarabia arcybiskup

(fot. episkopat.pl)
RMF FM / jp

Dziennikarz radia RMF FM zapytał kardynała Nycza, ile wynoszą jego zarobki jako ordynariusza Warszawy. Hierarcha ujawnił, jak wysoka jest jego pensja.

Kardynał Nycz przyznał: "Moja pensja netto wynosi 2700 złotych, natomiast oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że mam pewne sprawy, o które się nie muszę troszczyć". Jak zauważył dziennikarz, jest to mniejsza suma niż ta, którą zarabia abp Hoser (3500zł).

Kardynał Nycz odparł, że "jeśli chodzi o biskupów i księży pracujących w kuriach (...) jest to granica, w której się obracamy".

Hierarcha dodał również, że do tego należy doliczyć różne koszty, które pokrywa archidiecezja: "dach nad głową i jedzenie, czy jakiś transport do parafii, itd".

DEON.PL POLECA

Kardynał Nycz udzielił stacji radiowej mocnego wywiadu na temat kompromisu aborcyjnego oraz ekshumacji ciał ofiar katastrofy smoleńskiej.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Kardynał Nycz o tym, ile zarabia arcybiskup
Komentarze (47)
LG
Leszek Garbacik
16 lipca 2018, 11:58
Nycz na ....pohybel  
AA
a a
26 października 2016, 18:02
Księżom jako dochód własny przysługują za to pieniądze za odprawiane msze, a także chrzty, pogrzeby i śluby. Przyznaje je tzw. prawo stuły, czyli iura stolae. Ile wynosi? Formalnie "co łaska", ale w większości parafii obowiązują zwyczajowe stawki. - Zwykło się mówić "co łaska", ale też za pogrzeb nie jest to mniej niż 500-800 złotych. Śluby? Minimum 300 złotych - mówi ksiądz z małopolskiej wsi. Za chrzest zwyczajowo płaci się od 50 do 100 złotych. Ślub to wydatek od 400 do 600 zł, pogrzeb: 400 -500 złotych, intencja mszalna to od 20 do 50 złotych. Pieniądze te trafiają zwykle do wspólnej kasy i dzielone są przez liczbę pracujących w parafii księży plus jeden. Proboszcz bierze zwykle podwójną "działkę". Ile z tego jest w miesiącu? Oficjalnie żaden z księży nie mówi, ile dokładnie zarabia. - Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach - usłyszeliśmy od niejednego proboszcza. Od 1,5 do 3,5 tys. zbiera natomiast wikary w jednej z parafii . To jednak tylko "dodatek" do pensji gimnazjalnego katechety. Dochody można oszacować. W średniej wielkości parafii jest rocznie po około 50 ślubów, 150 pogrzebów i około 100 chrztów. Zakładając, że za chrzest wierni zostawią 100 zł, za ślub 500, a za pogrzeb 400, do parafialnej kasy trafi z tego tytułu około 100 tys. zł. Wikary ma z tego 20 tys. zł rocznie, czyli 1,7 tys. miesięcznie. Jeśli dziennie odprawi jedną mszę za 30 zł, zyska kolejne 900. To daje 2,6 tys. zł. Proboszczowi wychodzi około pięciu tysięcy. Od tego księża płacą zryczałtowany podatek (wikary 40-150 zł miesięcznie, proboszcz 130-500 zł) oraz podatek do kurii. ZUS pokrywany jest przez państwo w ramach tzw. funduszu kościelnego. W połączeniu z pensją katechety czy szpitalnego kapelana (niecałe 3 tys. złotych na rękę za pełen etat) daje to zupełnie przyzwoitą sumę. Podobne szacunki kilka lat temu, na podstawie raportu Katolickiej Agencji Informacyjnej, przeprowadziła krakowska firma Sedlak & Sedlak. W 2004 roku oszacowała średnią pensję księdza na 5.564 zł.
26 października 2016, 23:40
Co byś ty "bidulo" zrobiła lub wciaż robiła, gdy by nie ten kościół katolicki ? To ja Ci mówię, "wybij sobie z głowy go", to zobaczysz, jaką pustkę wewnętrzną będziesz miała a tak ? No tak ,to "karmisz" się tylko tym co to niby jest negatywne, skąd inąd wiadomo, że to straszne marudztwo. Marudzisz, jak typowa maruda, czyli co by nie było dobre, to i tak będzie źle, chyba za dużo oglądałaś "smerfów" a tam marudę ? :-). Na koniec - dla Ciebie nie istnieje kościół katolicki, rozumiemy się ? Nie istnieje - i kropka :-), noo od tej pory każdy takie marudzenie, skomentuję - dla Ciebie nie istnieje kościół katolicki. Może, jak to "przeżujesz" to wtedy marudzenie się skończy ? :-).
AA
a a
27 października 2016, 09:38
Ewelinamar 12:59:56 | 2016-10-13 A co powiecie na czyny ''misjonarza'', który sam o sobie opisuje: ''Proszę sobie uważać, bo jak mnie kolega w pracy tak obraził, to doniosłem przełożonej a ona odpowiedziała tylko "dobrze" a mój kolega niedługo potem, wyleciał z roboty. No co, ja to nie umiem się bronić ? Ano właśnie, umiem, i będę się bronił - amen.'' ''...znowu doszło do kłótni między rodzicami i mój ojciec zaczął wyzywać, wobec mnie moją mamę. Nie wytrzymałem i dostał tak mocno "po pysku", że aż upadł, normalnie nie mógł wstać. Tak kończą antychryści Ewelinamar misjonarz | 2016-10-19 08:51:23 Teraz się wijesz jak wąż ale wsześniej jak pobiłeś swojego ojca tak, że nie mógł wstać to byłeś odważny, teraz się skręcasz jak żmija, ale kiegy podkablowałeś swojego kolegę w pracy a on stracił ją to byłeś w pełni podstępnym szatanem. Jestem tutaj aby ciebie wyprowadzić w miejsce tobie przeznaczone. Nie pomogą tobie żadne słowa, boś antychryst całą gębą. i twoje ulubione słowa Milcz i wyjdź!!!
27 października 2016, 10:23
dla Ciebie nie istnieje kościół katolicki. Może, jak to "przeżujesz" to wtedy marudzenie się skończy ? :-).
AA
a a
27 października 2016, 11:23
Ty myśl coś zrobił koledze kablarzu. Jak można poprzez obmowę doprowadzić do zwolnienia "kolegi" w pracy. Świnia ma więcej zasad a co dopiero człowiek. Jak można uderzyć własnego ojca w twarz ( po twojemu w pysk) tak aby chłopina się przewrócił. Jak można przy tym powoływać się na słowa różnych modlitw. Tyś wieprz nad wieprze bo gdybyś miał minimum w sobie uczciwości to więcej byś tu nie przychodził. Ty nie widzisz tego, że to z tobą nikt tutaj nie rozmawia, mimo twoich pedalskich zaczepek w stylu "ja mam silne uda, och ach itp) Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie wchodził w rozmowę z taką kanalią względem innych ludzi ( podkablowany kolega w pracy, który zostaj z niej zwolniony PRZEZ ciebie, i pobity ojciec tak , że nie mógł wstać o własnych siłach) to ty sam w szczególach to opisałeś zwyrodnialcu. I jeszcze w tym twoje wklejane modlitwy. Nie widzisz tego zestawienia??? Precz antychryście!
27 października 2016, 14:07
Anioł Pański, zwiastował Pannie Maryi i poczęła z Ducha Świętego. Oto Ja, służebnica Pańska, niech mi się stanie w/g słowa Twego. A Słowo, stało się ciałem i zamieszkało między nami. Zdrowaś Maryji, łaski pełna, Pan z Tobą, błogosławiona jesteś między niewiastami i błogosławiony owoc, Twojego żywota, Jezus.
AA
a a
27 października 2016, 15:36
Ty myśl coś zrobił koledze kablarzu. Jak można poprzez obmowę doprowadzić do zwolnienia "kolegi" w pracy. Świnia ma więcej zasad a co dopiero człowiek. Jak można uderzyć własnego ojca w twarz ( po twojemu w pysk) tak aby chłopina się przewrócił. Jak można przy tym powoływać się na słowa różnych modlitw. Tyś wieprz nad wieprze bo gdybyś miał minimum w sobie uczciwości to więcej byś tu nie przychodził. Ty nie widzisz tego, że to z tobą nikt tutaj nie rozmawia, mimo twoich pedalskich zaczepek w stylu "ja mam silne uda, och ach itp) Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie wchodził w rozmowę z taką kanalią względem innych ludzi ( podkablowany kolega w pracy, który zostaj z niej zwolniony PRZEZ ciebie, i pobity ojciec tak , że nie mógł wstać o własnych siłach) to ty sam w szczególach to opisałeś zwyrodnialcu. I jeszcze w tym twoje wklejane modlitwy. Nie widzisz tego zestawienia??? Precz antychryście!
27 października 2016, 17:31
A Słowo, stało się ciałem i zamieszkało między nami. Zdrowaś Maryji, łaski pełna, Pan z Tobą, błogosławiona jesteś między niewiastami i błogosławiony owoc, Twojego żywota, Jezus.
AA
a a
27 października 2016, 20:20
A ty myśl coś zrobił koledze kablarzu. Jak można poprzez obmowę doprowadzić do zwolnienia "kolegi" w pracy. Świnia ma więcej zasad a co dopiero człowiek. Jak można uderzyć własnego ojca w twarz ( po twojemu w pysk) tak aby chłopina się przewrócił. Jak można przy tym powoływać się na słowa różnych modlitw. Tyś wieprz nad wieprze bo gdybyś miał minimum w sobie uczciwości to więcej byś tu nie przychodził. Ty nie widzisz tego, że to z tobą nikt tutaj nie rozmawia, mimo twoich pedalskich zaczepek w stylu "ja mam silne uda, och ach itp) Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie wchodził w rozmowę z taką kanalią względem innych ludzi ( podkablowany kolega w pracy, który zostaj z niej zwolniony PRZEZ ciebie, i pobity ojciec tak , że nie mógł wstać o własnych siłach) to ty sam w szczególach to opisałeś zwyrodnialcu. I jeszcze w tym twoje wklejane modlitwy. Nie widzisz tego zestawienia??? Precz antychryście!
28 października 2016, 11:09
Wiesz co Ci powiem :-) i zrobię to :-). Jesteś głupia !!! i to właśnie krzyczę :-), a jak to krzyknąłem mojemu innemu kumplowi w twarz, bo mnie wyzywał od "homo", to się rozpłakał :-). A więc jeszcze raz - jesteś głupia !!!!!
AA
a a
28 października 2016, 11:41
A teraz odejdz z tego miejsca i więcej nie grzesz.
28 października 2016, 11:45
Mój grzech jest moim i kropka i wiem co z nim robić, ale nie pozwolę by mnie ktoś wyzywał od "homo" i to jeszcze publicznie.   Natomiast to całkowita prawda - przyszedł potem do mnie kolega i przepraszał ze łzami w oczach i powiem szczerze czułem się dziwnie. Ja tam nie chcę przeprosin ze łzami, tylko chcę spokoju a właściwie pokoju inna sprawa, że ten pasożyt szatan zawsze mi ten spokój niszczy, ale już nauczyłem się jego chytrych sztuczek i rzadko z nim dyskutuję, ale bronić mi się wolno. Wolno mi się bronić, amen.
AA
a a
29 października 2016, 07:54
Zatem nie czyń drugiemu co tobie nie miło. To proste. Nie tylko na forach lecz wokół ciebie. I zapamiętaj, że tak ciebie piszą jak cię widzą i słyczą.
29 października 2016, 23:10
A Ty przestań rozsiewać plotki, na temat "zarobków" księży. Idź sobie sprawdź ile zarabiają zielonoświątkowcy i "jakie mają oficjalne" (bo o oficjalnych to nie mówią) prowizje i to "dawaj w świat" (przypomnę, że oni są po katolikach drugą tzw. "denominacją Chrześcijańską". To co wyżej służy jedynie "sianiu pociskami złego" a to jest po prostu złe. Natomiast co do kościoła, to proszę się wysilić i policzyć tysiące, tych męczenników za wiarę, którzy oddali życie za Chrystusa i Jego kościół a było ich dużo, a tych nieoficjalnych to miliony i to byli i są świadkowie wiary a ich świadectwu nic nie zaprzeczy, no i amen.
AA
a a
30 października 2016, 12:22
Chłopie to nie są plotki, to słowa samego kardynała Kazimierza  Nycza (63 l.) Masz tu i czytaj i ty nie głoś, że Nycz głosi plotki. http://www.se.pl/wiadomosci/polska/kardyna-kazimierz-nycz-dostajemy-6-miliardow-na-tace_320904.html
AA
a a
30 października 2016, 12:25
A zielonoświątkowcy mnie nie interesuja. Jeśli masz namiary o ich zarobkach to informuj a nie pisz zagatkowo. Tłumaczyłam tobie, że twoim błędem jest pisać bez pokrycia a ty dalej tak robisz. Zmień się człowieku.
30 października 2016, 23:22
No tak, bo "interesują", tylko Ci, którym można "dokopać" przez wypisywanie plotek "oficjalnie co łaska...................", bo interesują, bo można ładować w kogoś wyświechtanymi (powtarzanymi przez brukowce i nie tylko) hasłami, do tego insynuując, że to wszystko "strata". Tak, a co to jest ta strata, albo zysk ? Insynuacje, że "kościół i księża nic nie robią", jest bzdurą, proszę poszukać ile milionom ludzi kościół pomaga materialnie i nie tylko (no tak ale takowe wymaga wysiłku intelektualnego a to przecie taaaaakie trudne.......). Najłatwiej rozśiewać plotki, a ja Ci powiem na dobranoc :-). słowa plotkarza (donosiciela) są jak smakowite kąski, docierają do samych wnętrzności.
30 października 2016, 23:24
p.s. Janka, jak zwykle (no przynajmniej na chwilę :-) ) uspokoiłem.
AA
a a
31 października 2016, 07:53
Ty nie rozumiesz,że słowa określające ile KK zarabia są wypowiedzone przez samego kardynała Nycza. Pokazuje to, że jesteś niespełna rozumu lub dosłownie opętany przez diabła. Napisałeś: słowa plotkarza (donosiciela) są jak smakowite kąski, docierają do samych wnętrzności. Jak widać piszesz to z własnego doświadczenia  bo: ''Proszę sobie uważać, bo jak mnie kolega w pracy tak obraził, to doniosłem przełożonej a ona odpowiedziała tylko "dobrze" a mój kolega niedługo potem, wyleciał z roboty.'' Zatem wnioskuję, że twoje podkablowanie kolegi bardzo ci smakowało, smakowało ci poczucie , że stracił pracę .... i to wszystko za to, że nazywał ciebie homo. Ale wiedz raz na zawsze, że to ty autentycznie mówisz jak homo i nie ma w tym nic dziwnego. Nikt nikogo nie nazwie homo, jeśli ten nie dostarczy mu dowodów związanych z homo. A ty dostarczasz ich bardzo dużo. Dostarczasz je w takiej ilości, że nikt nie powie nawet inaczej, lecz tylko homo. Pisałam ci, abyś zaprzestał oskarżania kogokolwiek bez dowodów, a ty dalej bębnisz szatańskie wersety. Na Jana 777 nigdy nie miałeś wpływu i mieć nie będziesz. Jan 777 działa z ramienia Pana Jezusa Chrystusa. I to on ewentualnie może ciebie poddać egzorcyzmom, bo posiada Moc Ojca Pana Jezusa Chrystusa. Zapamiętaj Jan777 działał tak jak mu nakazuje SAM PAN JEZUS CHRYSTUS. A ty bidoku obiecujesz sobie rzeczy nie do spełnienia.
AA
a a
31 października 2016, 07:58
Ty jak widać jesteś w mocy diabła tak mocno utwierdzony, że nie potrafisz nawet wykazać, że przykładowo Jan777 pisze niby jakąś nieprawdę. Ty sobie sprawy nie zdajesz, że ATAKUJESZ SAMEGO PANA JEZUSA CHRYSTUSA działającego swoją MOCĄ przez Jana777. Nieszczęsna istoto biada ci za to. Bo brniesz do samego piekła.
31 października 2016, 08:22
Ooo, tak, udawadniać, że gdy Chrystus został ochrczony przez św. J. Chrzciciela, to ujawniła się cała Trójca Święta. Oczywiście to proste, ale "dla betonów" to trud nie do pokonania. Udawadniać, że Chrystus posyła uczniów aby "udzielali chrzut w Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego" (co jest bibllijną prawdą), to dla "betonów" nie do przeskoczenia. Albo udowodnić, że przez prawie 2 tys. lat była głoszona prawda Chrześcijańska a tu nagle ktoś tę prawdę podważa, bo mu się w głowie poprzestawiało.   Ok. bardzo proszę, tutaj telefon :-) 605 07 43 65 ja będę odmawiał modlitwę o uwolnienie a "janek" swoje egzorcyzmy, zobaczymy kto to wytrzyma ? ;-).  Z Bogiem - amen - alleluja :-)
AA
a a
31 października 2016, 10:07
Zobacz jak sam potwierdzasz swoją podległość diabłowi. Napisałeś: ''że gdy Chrystus został ochrczony przez św. J. Chrzciciela, to ujawniła się cała Trójca Święta.'' Zobacz co mówi Ewangelia Chrystusa: "A oto otworzyły Mu się niebiosa i ujrzał Ducha Bożego zstępującego jak gołębicę i przychodzącego na Niego. 17 A głos z nieba mówił: «Ten jest mój Syn umiłowany, w którym mam upodobanie». Trudno jest założyć, że nie potrafisz liczyć do trzech. Zatem pojmij: Po chrzcie Jezus Chrystus ujrzał DUCHA BOŻEGO ZSTĘPUJĄCEGO NA NIEGO. I co powiedział ten DUCH BOŻY? Powiedział, że Jezus Chrystus jest JEGO SYNEM UMIŁOWANYM. A więc są TUTAJ DWIE OSOBY A NIE TRZY JAK KŁAMIESZ I JESZCZE MYŚLISZ, ŻE KTOŚ NIE SPRAWDZI TEGO NA CO SIĘ POWOŁUJESZ. Jest określone STĄPIŁ DUCH ŚWIĘTY , KTÓRY JEST OJCEM PANA JEZUSA CHRYSTUSA ( TEN JEST  SYN MÓJ UMIŁOWANY). I JAK WIDZISZ BETONEM JESTEŚ TY BO CI NAKAZALI Z DWÓCH ZROBIĆ TRZY I JESTEŚ ŚLEPY ŻE DWA TO DWA.
AA
a a
31 października 2016, 10:09
Natomiast udzielać chrztu " w cytacie na który się powołujesz znaczy dokładnie udzielać chrztu w IMIĘ JEZUSA a nie w imię bezimiennego ojca czy syna. Ewangelia Jana ponad wszystko wyjaśnia, że IMIĘ OJCA PANA JEZUSA CHRYSTUSA JEST TAKIE SAMO JAK SYNA . IMIĘ TO JEZUS. DLATEGO CHRZCIĆ W IMIĘ OJCA I SYNA TO CHRZCIĆ W IMIE JEZUSA .( bo jest takie samo) pojmij to w końcu. "6 Objawiłem imię Twoje ludziom, których Mi dałeś ze świata." "Ojcze Święty, zachowaj ich w Twoim imieniu, które Mi dałeś4, aby tak jak My stanowili jedno. 12 Dopóki z nimi byłem, zachowywałem ich w Twoim imieniu, które Mi dałeś, ........" Zatem człowieku opamiętaj się i przestań pisać nieprawdę
31 października 2016, 10:56
Nie, nie "beton" nie potrafi zauważyć, że "duch zstąpił" a z nieba głos się odezwał, ponadto Duch Święty nigdy nie przemawia, przemawia jedynie Ojciec, tak samo jak w wieczerniku "Duch Święty zstąpił" i nie powiedział ani słowa, tak samo, gdy "Duch unosił się nad wodami" a gdy Jezus umierał, to powiedział "w ręce Twoje powierzam Ducha Mojego". Duch Święty jest "duchem Jezusa", a Jezus zawsze wskazuje na Ojca. Gdzie indziej Jezus mówił "Ja i Ojciec jedno jesteśmy, kto widzi mnie, widzi i Ojca". Proszę sobie zauważyć to "i", no ale niektórzy nie potrafią zauważyć "ani jednej joty i kreski w Biblii", jedynie wybrane widzi misię interpretują dosłownie albo nadinterpretują.
31 października 2016, 10:58
Ostatni rozkaz 16 Jedenastu zaś uczniów udało się do Galilei na górę, tam gdzie Jezus im polecił. 17 A gdy Go ujrzeli, oddali Mu pokłon. Niektórzy jednak wątpili. 18 Wtedy Jezus podszedł do nich i przemówił tymi słowami: «Dana Mi jest wszelka władza w niebie i na ziemi. 19 Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody4, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. 20 Uczcie je zachowywać wszystko, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata»
31 października 2016, 11:00
Opamiętaj się i nie wyrywaj cytatów biblijnych z kontekstu, do tego nadinterpretując. W imię Chrystusa, opamiętaj się, amen.
AA
a a
31 października 2016, 11:01
Tutaj poczytaj sobie jak apostołowie nakazywali chrzcić ludzi. Wszystkie przykłady pochodzą z Dziejów apostolskich. I PRZESTAŃ KŁAMAĆ , ŻE NAKAZYWALI CHRZCIĆ W IMIĘ OJCA I SYNA ..... CHRZCILI W IMIĘ "JEZUS" BO DOSKONALEWIEDZIELI, ŻE OJCIEC I SYN MAJĄ TAKIE SAMO IMIĘ. IMIĘ "JEZUS" ''47 Wtedy odezwał się Piotr: «Któż może odmówić chrztu tym, którzy otrzymali Ducha Świętego tak samo jak my?» 48 I rozkazał ochrzcić ich w imię Jezusa Chrystusa. ''4 «Jan udzielał chrztu nawrócenia, przemawiając do ludu, aby uwierzyli w Tego, który za nim idzie, to jest Jezusa» - powiedział Paweł. 5 Gdy to usłyszeli, przyjęli chrzest w imię Pana Jezusa. 6 A kiedy Paweł włożył na nich ręce, Duch Święty zstąpił na nich.'' ''Byli jedynie ochrzczeni w imię Pana Jezusa.'' ''3 «Jaki więc chrzest przyjęliście?» - zapytał. A oni odpowiedzieli: «Chrzest Janowy». 4 «Jan udzielał chrztu nawrócenia, przemawiając do ludu, aby uwierzyli w Tego, który za nim idzie, to jest Jezusa» - powiedział Paweł. 5 Gdy to usłyszeli, przyjęli chrzest w imię Pana Jezusa. ''
31 października 2016, 11:04
Tak, tak, każdy fałszywy prorok, tak mówi, to niżej zacytuję :-). Początek boleści 4 Na to Jezus im odpowiedział: «Strzeżcie się, żeby was kto nie zwiódł. 5 Wielu bowiem przyjdzie pod moim imieniem i będą mówić: Ja jestem Mesjaszem3. I wielu w błąd wprowadzą. 6 Będziecie słyszeć o wojnach i o pogłoskach wojennych; uważajcie, nie trwóżcie się tym. To musi się stać, ale to jeszcze nie koniec! 7 Powstanie bowiem naród przeciw narodowi i królestwo przeciw królestwu. Będzie głód i zaraza, a miejscami trzęsienia ziemi. 8 Lecz to wszystko jest dopiero początkiem boleści. Prześladowanie uczniów4 9 Wtedy wydadzą was na udrękę i będą was zabijać, i będziecie w nienawiści u wszystkich narodów, z powodu mego imienia. 10 Wówczas wielu zachwieje się w wierze; będą się wzajemnie wydawać i jedni drugich nienawidzić. 11 Powstanie wielu fałszywych proroków i wielu w błąd wprowadzą; 12 a ponieważ wzmoże się nieprawość, oziębnie miłość wielu. 13 Lecz kto wytrwa do końca, ten będzie zbawiony. 14 A ta Ewangelia o królestwie będzie głoszona po całej ziemi, na świadectwo wszystkim narodom. I wtedy nadejdzie koniec.
31 października 2016, 11:16
19 Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. 20 Uczcie je zachowywać wszystko, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata» "Wszystkie narody", no i poniżej opis zstąpienia na apostołów i Najświętszą Dziewicę, Ducha Świętego. Zesłanie Ducha Świętego 1 Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. 2 Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. 3 Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. 4 I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić. 5 Przebywali wtedy w Jerozolimie pobożni Żydzi ze wszystkich narodów pod słońcem. 6 Kiedy więc powstał ów szum, zbiegli się tłumnie i zdumieli, bo każdy słyszał, jak przemawiali w jego własnym języku. 7 «Czyż ci wszyscy, którzy przemawiają, nie są Galilejczykami?» - mówili pełni zdumienia i podziwu. 8 «Jakżeż więc każdy z nas słyszy swój własny język ojczysty? - 9 1 Partowie i Medowie, i Elamici, i mieszkańcy Mezopotamii, Judei oraz Kapadocji, Pontu i Azji, 10 Frygii oraz Pamfilii, Egiptu i tych części Libii, które leżą blisko Cyreny, i przybysze z Rzymu, 11 Żydzi oraz prozelici, Kreteńczycy i Arabowie - słyszymy ich głoszących w naszych językach wielkie dzieła Boże». 12 Zdumiewali się wszyscy i nie wiedzieli, co myśleć: «Co ma znaczyć?» - mówili jeden do drugiego. 13 «Upili się młodym winem» - drwili inni.
31 października 2016, 11:20
Pierwsze wystąpienie Głowy Kościoła 14 Wtedy stanął Piotr razem z Jedenastoma i przemówił do nich donośnym głosem: «Mężowie Judejczycy i wszyscy mieszkańcy Jerozolimy, przyjmijcie do wiadomości i posłuchajcie uważnie mych słów! 15 Ci ludzie nie są pijani, jak przypuszczacie, bo jest dopiero trzecia2 godzina dnia, 16 ale spełnia się przepowiednia proroka Joela: 17  W ostatnich dniach - mówi Bóg - wyleję Ducha mojego na wszelkie ciało, i będą prorokowali synowie wasi i córki wasze, młodzieńcy wasi widzenia mieć będą, a starcy - sny. 18 Nawet na niewolników i niewolnice moje wyleję w owych dniach Ducha mego, i będą prorokowali. 19 I sprawię dziwy na górze - na niebie, i znaki na dole - na ziemi. Krew i ogień, i kłęby dymu, 20 słońce zamieni się w ciemności, a księżyc w krew, zanim nadejdzie dzień Pański, wielki i wspaniały. 21 Każdy, kto wzywać będzie imienia Pańskiego, będzie zbawiony. 22 4 Mężowie izraelscy, słuchajcie tego, co mówię: Jezusa Nazarejczyka, Męża, którego posłannictwo Bóg potwierdził wam niezwykłymi czynami, cudami i znakami, jakich Bóg przez Niego dokonał wśród was, o czym sami wiecie, 23 tego Męża, który z woli postanowienia i przewidzenia Bożego został wydany, przybiliście rękami bezbożnych do krzyża i zabiliście. 24 Lecz Bóg wskrzesił Go, zerwawszy więzy śmierci, gdyż niemożliwe było, aby ona panowała nad Nim, bo Dawid mówił o Nim: 25 6 Miałem Pana zawsze przed oczami, gdyż stoi po mojej prawicy, abym się nie zachwiał. 26 Dlatego ucieszyło się moje serce i rozradował się mój język, także i moje ciało spoczywać będzie w nadziei, 27 że nie zostawisz duszy mojej w Otchłani ani nie dasz Świętemu Twemu ulec skażeniu. 28 Dałeś mi poznać drogi życia i napełnisz mnie radością przed obliczem Twoim. 29 Bracia, wolno powiedzieć do was otwarcie, że patriarcha Dawid umarł i został pochowany w grobie, który znajduje się u nas aż po dzień dzisiejszy7. 30 Więc jako prorok, który wiedział, że Bóg przysiągł mu uroczyście, iż jego Potomek zasiądzie na jego tronie, 
AA
a a
31 października 2016, 11:20
Duch święty Pan Panów to Bóg. Jego samozobrazowanie się to OJCIEC, ale to wciąż TA SAMA ISTOTA BOSKA. PAN PANÓW - DUCH ŚWIĘTY zobrazował się po to aby być zrozumiałym przez niższe formy życia. Dlatego zstąpienie i głos pochodzą OD JEDNEJ ISTOTY BOSKIEJ. OJCIE C MÓWI BO JEST ZOBRAZOWANIEM SIEBIE Z DUCHA ŚWIĘTEGO. Dlatego jest ważne rozróżnianie pojęc takich jak DUCH ŚWIĘTY PAN PANÓW - BÓG z określeniami TAkimi jak Duch Świety PRAWDA, KTÓRY JEST MOCĄ PANA PANÓW ( DUCHA ŚWIĘTEGO) A NIE OSOBĄ. NALEŻY TO ROZRÓŻNIAĆ.  Dlatego JEZUS powiedziawszy "w ręce Twoje powierzam Ducha Mojego" miał na myśli nie osobę lecz MOC. Ponadto nigdy ani Jan777 ani ja nie twierdziliśmy że Syn nie jest w Ojcu czy "Ja i Ojciec jedno jesteśmy" miało by być błędem Wręcz przeciwnie, zawsze podkreślamy, że OJCIEC I SYN TO JEDNO. DLATEGO WŁAŚNIE NIE MA ŻADNEJ TRÓJCY, BO JEZUS CHRYSTUS MUSIAŁBY POWIEDZIEĆ, ŻE ON I OJCIEC I DUCH ŚWIĘTY JEDNO SĄ. Jak widzisz sam sobie dowiodłeś, że jest OJCIEC I SYN ( GDZIE OJCIEC TO SAMOZOBRAZOWANY DUCH ŚWIĘTY PAN PANÓW.
31 października 2016, 11:20
31 widział przyszłość i przepowiedział zmartwychwstanie Mesjasza, że ani nie pozostanie w Otchłani, ani ciało Jego nie ulegnie rozkładowi. 32 Tego właśnie Jezusa wskrzesił Bóg, a my wszyscy jesteśmy tego świadkami. 33 Wyniesiony na prawicę Boga, otrzymał od Ojca obietnicę Ducha Świętego i zesłał Go, 34 jak to sami widzicie i słyszycie. Bo Dawid nie wstąpił do nieba, a jednak powiada8: Rzekł Pan do Pana mego: Siądź po prawicy mojej, 35 aż położę nieprzyjaciół Twoich podnóżkiem stóp Twoich. 36 Niech więc cały dom Izraela wie z niewzruszoną pewnością, że tego Jezusa, którego wyście ukrzyżowali, uczynił Bóg i Panem, i Mesjaszem».
AA
a a
31 października 2016, 12:04
Słowe te dotyczą ciebie. Bo ty zwodzisz ludzi mocą szatana przeklętego a dodatkowo jeszcze te słowa dotyczą twojej szatańskiej działalności: "42 Rzekł do nich Jezus: «Gdyby Bóg był waszym Ojcem, to i Mnie byście miłowali. Ja bowiem od Boga wyszedłem i przychodzę. Nie wyszedłem od siebie, lecz On Mnie posłał. 43 Dlaczego nie rozumiecie mowy mojej? Bo nie możecie słuchać mojej nauki. 44 Wy macie diabła za ojca i chcecie spełniać pożądania waszego ojca. Od początku był on zabójcą i w prawdzie nie wytrwał, bo prawdy w nim nie ma. Kiedy mówi kłamstwo, od siebie mówi, bo jest kłamcą i ojcem kłamstwa. 45 A ponieważ Ja mówię prawdę, dlatego Mi nie wierzycie. 46 Kto z was udowodni Mi grzech? Jeżeli prawdę mówię, dlaczego Mi nie wierzycie? 47 Kto jest z Boga, słów Bożych słucha. Wy dlatego nie słuchacie, że z Boga nie jesteście». Dlatego jesteś synem ( duchowym) diabła czego sam nie zaprzeczasz Nie pojmujesz prostych słów z NT bo jesteś tylko w mocy swojego ojca diabła. I nic nie pojmiesz dopóki będziesz uznawał Jahwe za ojca swojego "26 «Jeśli kto przychodzi do Mnie, a nie ma w nienawiści5 swego ojca i matki, żony i dzieci, braci i sióstr, nadto i siebie samego, nie może być moim uczniem. 27 Kto nie nosi swego krzyża, a idzie za Mną, ten nie może być moim uczniem.
AA
a a
31 października 2016, 12:04
Słowe te dotyczą ciebie. Bo ty zwodzisz ludzi mocą szatana przeklętego a dodatkowo jeszcze te słowa dotyczą twojej szatańskiej działalności: "42 Rzekł do nich Jezus: «Gdyby Bóg był waszym Ojcem, to i Mnie byście miłowali. Ja bowiem od Boga wyszedłem i przychodzę. Nie wyszedłem od siebie, lecz On Mnie posłał. 43 Dlaczego nie rozumiecie mowy mojej? Bo nie możecie słuchać mojej nauki. 44 Wy macie diabła za ojca i chcecie spełniać pożądania waszego ojca. Od początku był on zabójcą i w prawdzie nie wytrwał, bo prawdy w nim nie ma. Kiedy mówi kłamstwo, od siebie mówi, bo jest kłamcą i ojcem kłamstwa. 45 A ponieważ Ja mówię prawdę, dlatego Mi nie wierzycie. 46 Kto z was udowodni Mi grzech? Jeżeli prawdę mówię, dlaczego Mi nie wierzycie? 47 Kto jest z Boga, słów Bożych słucha. Wy dlatego nie słuchacie, że z Boga nie jesteście». Dlatego jesteś synem ( duchowym) diabła czego sam nie zaprzeczasz Nie pojmujesz prostych słów z NT bo jesteś tylko w mocy swojego ojca diabła. I nic nie pojmiesz dopóki będziesz uznawał Jahwe za ojca swojego "26 «Jeśli kto przychodzi do Mnie, a nie ma w nienawiści5 swego ojca i matki, żony i dzieci, braci i sióstr, nadto i siebie samego, nie może być moim uczniem. 27 Kto nie nosi swego krzyża, a idzie za Mną, ten nie może być moim uczniem.
31 października 2016, 14:01
Jee, znowu "frazesologia stosowana" a na to mam rozwiązanie :-). Oczywiście, że miłujemy Jezusa Chrystusa (chociaż być może zbyt często się go boimy ? ), no i ponżej dowód. Ja mówię otwarcie kocham Cię Jezu :-) i mówię to do osoby, do Chrystusa, jak "św. Pieter" - Pan Mój i Bóg mój. To teraz test - proszę pokaż, jak to miłujesz Jezusa, ooo właśnie, pokaż i nie (wklejaj wyświechtanych - przerobionych na sto sposobób  cytatów), bo "nikt bez pomocy Ducha Świętego nie może powiedzieć Panem jest Jezus, oraz "każdy, który uznaje, że Chrystus przyszedł w Ciele jest z Boga".  No i co - jak to miłujesz Jezusa ?  p.s. "imię Jezus" a którz to hebrajskie (niech Ci będzie Jeszua :-), żebyś się nie przyczepiała do jednej literki :-) ), spolszczył na Jezus ? Specjalnie pytam, bo my mamy Biblię tłumaczoną przez ekspertów językowych i nie tylko i to z języków oryginalnych a nie dziwnych apokryfów.
31 października 2016, 14:10
p.s. Jezus przyszedł aby wypełnić prawo, noo, czyli wcale nie anulował starego testamentu - "Tory" (chociaż przeciwstawił się czemuś, co obecnie zrobili Judaiści, czyli talmudowi) a więc Jezus wypełnił, to co pisali o nim prorocy, jak:  Uczniowie do Emaus. Na to On rzekł do nich: O nierozumni, jak nieskore są wasze serca do wierzenia we wszystko, co powiedzieli prorocy! Czyż Mesjasz nie miał tego cierpieć, aby wejść do swej chwały? I zaczynając od Mojżesza poprzez wszystkich proroków wykładał im, co we wszystkich Pismach odnosiło się do Niego. Tak przybliżyli się do wsi, do której zdążali, a On okazywał, jakoby miał iść dalej. Lecz przymusili Go, mówiąc: Zostań z nami, gdyż ma się ku wieczorowi i dzień się już nachylił. Wszedł więc, aby zostać z nimi. Gdy zajął z nimi miejsce u stołu, wziął chleb, odmówił błogosławieństwo, połamał go i dawał im. Wtedy oczy im się otworzyły i poznali Go, lecz On zniknął im z oczu. I mówili nawzajem do siebie: Czy serce nie pałało w nas, kiedy rozmawiał z nami w drodze i Pisma nam wyjaśniał? W tej samej godzinie wybrali się i wrócili do Jerozolimy. Tam zastali zebranych Jedenastu i innych z nimi, którzy im oznajmili: Pan rzeczywiście zmartwychwstał i ukazał się Szymonowi. Oni również opowiadali, co ich spotkało w drodze, i jak Go poznali przy łamaniu chleba (Łk 24, 25–35). Jak "byk napisane", że Jezus "wypełnił prawo" a więc wypełnił obietnice Ojca, że stanie się zbawicielem. Tak więc odrzucanie Starego Przymierza, jest zaślepieniem, można iść koło Chrystusa a zupełnie go nie rozpoznawać, można o nim pamiętać a "mieć klapki na oczach". Ooo właśnie, zdejmij klapki z oczu, "boś ślepa".
AA
a a
31 października 2016, 16:08
Zobacz jak sam na siebie zakładasz sidła diabła. Napisałeś " bo "nikt bez pomocy Ducha Świętego nie może powiedzieć Panem jest Jezus, oraz "każdy, który uznaje, że Chrystus przyszedł w Ciele jest z Boga".ZATEM CZYTAJ: "jan777 11:18:29 | 2016-08-05 jan777 13:44:46 | 2014-09-07 Umiłowani w Panu Jezusie Chrystusie Piszę to do Was nie na swoją chwałę lecz na chwałę Pana Jezusa Chrystusa. Panie Jezu Chryste ja jan oddaję się Twojemu Boskiemu Sercu najukochańszy Panie Jezu Chryste. Oddaję Tobie  swoją osobę i życie swoje, uczynki, przykrości i cierpienia, wszystko co ze mną związane. Od tej pory tylko TY Panie Jezu Chryste i TWOJA CHWAŁA. Takie jest moje nieodwołalne pragnienie aby być w TOBIE NA ZAWSZE aby czynić wszystko w Duchu Świętym Prawda w MOCY TWOJEGO NAJUKOCHAŃSZEGO OJCA. Panie Jezu Chryste pokładam w Tobie całą moją ufność, wyrzekając się całym sercem wszystkiego, co by się TOBIE NIE PODOBAŁO. Panie Jezu Chryste wierzę w Twoje nieskończone MIŁOSIERDZIE, dlatego jak upadnę proszę podnieś mnie. Proszę CIEBIE Panie Jezu Chryste zniszcz wszystko to we mnie co powoduje moje upadki, wszystko to co jest nie godne Ciebie. Niech czysta miłość Twoja, która jest OWOCEM DUCHA ŚWIĘTEGO PRAWDY  tak głęboko wniknie w moje serce, bym nie mógł zapomnieć o Tobie, ani też oddalić się od Ciebie Panie Jezu Chryste . Błagam Cię przez wszystką dobroć Twoją, by imię moje ‘jan’ zapisane było w Tobie, a IMIĘ TWOJE ‘’JEZUS” było zapisane w duszy mojej gdyż to tylko pragnę  Spraw Panie Jezu Chryste aby każda godzina mego ziemskiego życia była świadectwem ofiarowania się TOBIE . Króluj nam Panie Jezu Chryste" powinieneś przeprosić Jana 777 za swoje niedopuszczalne wypowiedzi. Sam podkreślasz, że : ''bo "nikt bez pomocy Ducha Świętego nie może powiedzieć Panem jest Jezus, oraz "każdy, który uznaje, że Chrystus przyszedł w Ciele jest z Boga".
AA
a a
31 października 2016, 16:15
Czy ty jesteś ograniczony? Kiedy to ja czy Jan777 napisał, że Jezus Chrystus nie wypełnił PRAWA. Człowieku to jest Jana777 podstawa wyjaśniania wielu rzeczy WŁAŚNIE W OPARCIU O TO ŻE JEZUS CHRYSTUS WYPEŁNIŁ PRAWO. Kiedy i gdzie Jan777 czy ja odrzucaliśmy Stare Przymierze??? Zaczynasz zachowywać się bardzo dziwnie! I przestań władać kiepskim językiem bo wrócę do pierwotnej formy rozmawiania z tobą.
31 października 2016, 18:29
Jezus w Nazarecie.  Przyszedł również do Nazaretu, gdzie się wychował. W dzień szabatu udał się swoim zwyczajem do synagogi i powstał, aby czytać. Podano Mu księgę proroka Izajasza. Rozwinąwszy księgę, natrafił na miejsce, gdzie było napisane: Duch Pański spoczywa na Mnie,ponieważ Mnie namaścił i posłał Mnie,abym ubogim niósł dobrą nowinę,więźniom głosił wolność, a niewidomym przejrzenie;abym uciśnionych odsyłał wolnymi,  abym obwoływał rok łaski od Pana.  Zwinąwszy księgę oddał słudze i usiadł; a oczy wszystkich w synagodze były w Nim utkwione. Począł więc mówić do nich: «Dziś spełniły się te słowa Pisma, któreście słyszeli». A wszyscy przyświadczali Mu i dziwili się pełnym wdzięku słowom, które płynęły z ust Jego. I mówili: «Czy nie jest to syn Józefa?» Wtedy rzekł do nich: «Z pewnością powiecie Mi to przysłowie: Lekarzu, ulecz samego siebie; dokonajże i tu w swojej ojczyźnie tego, co wydarzyło się, jak słyszeliśmy, w Kafarnaum». I dodał: «Zaprawdę, powiadam wam: żaden prorok nie jest mile widziany w swojej ojczyźnie.  Naprawdę, mówię wam: Wiele wdów było w Izraelu za czasów Eliasza, kiedy niebo pozostawało zamknięte przez trzy lata i sześć miesięcy, tak że wielki głód panował w całym kraju;  a Eliasz do żadnej z nich nie został posłany, tylko do owej wdowy w Sarepcie Sydońskiej9.  I wielu trędowatych było w Izraelu za proroka Elizeusza, a żaden z nich nie został oczyszczony, tylko Syryjczyk Naaman» Na te słowa wszyscy w synagodze unieśli się gniewem.  Porwali Go z miejsca, wyrzucili Go z miasta i wyprowadzili aż na stok góry, na której ich miasto było zbudowane, aby Go strącić.  On jednak przeszedłszy pośród nich oddalił się.
31 października 2016, 18:30
Jeżeli prorok Izajasz, był "Chrystusowy", to z pewnością inni też i tak mamy: Abrahama, Mojżesza, Izajasza (największy starotestamentalny prorok mesjański), Jeremiasza, Barucha, Ezechiela, Daniela oraz tzw "proroków mniejszych": Ozeasz, Joel, Amos, Abdiasz, Jonasz (na którego powoływał się Chrystus), Micheasz, Nahum, Habakuk, Sofoniasz, Aggeusz, Zachariasz, Malachiasz.
31 października 2016, 18:35
A to znowu wyrwany z kontekstu i nadinterpretowany cytat, gdyż Chrystus mówił również: Bogaty młodzieniec7 16 A oto zbliżył się do Niego pewien człowiek i zapytał: «Nauczycielu, co dobrego mam czynić, aby otrzymać życie wieczne?» 17 Odpowiedział mu: «Dlaczego Mnie pytasz o dobro? Jeden tylko jest Dobry8. A jeśli chcesz osiągnąć życie, zachowaj przykazania». 18 Zapytał Go: «Które?» Jezus odpowiedział: «Oto te: Nie zabijaj, nie cudzołóż, nie kradnij, nie zeznawaj fałszywie, 19 czcij ojca i matkę oraz miłuj swego bliźniego, jak siebie samego!»9 20 Odrzekł Mu młodzieniec: «Przestrzegałem tego wszystkiego, czego mi jeszcze brakuje?» 21 Jezus mu odpowiedział: «Jeśli chcesz być doskonały, idź, sprzedaj, co posiadasz, i rozdaj ubogim, a będziesz miał skarb w niebie. Potem przyjdź i chodź za Mną!» 22 Gdy młodzieniec usłyszał te słowa, odszedł zasmucony, miał bowiem wiele posiadłości. p.s. Ja kocham siebi i bliźniego :-), a że się złoszczę ?, to Jezus też się złościł, bo mówił "groby pobielane............."
AA
a a
2 listopada 2016, 14:43
Napisałeś: ''p.s. Ja kocham siebi i bliźniego :-), a że się złoszczę ?, to Jezus też się złościł, bo mówił "groby pobielane............." Nawet nie widzisz jak sam pokazujesz satanizm  przez siebie. Nawet nie ma w tobie mądrości przeciętnej bo gdyby była nie napisałbyś takiej głupoty. Pokaż gdzie i kiedy Jezus Chrystus dał w "pysk"( to twoje określenie) Józefowi dokładnie jak to ty zrobiłeś względem swojego ojca "Nie wytrzymałem i dostał tak mocno "po pysku", że aż upadł, normalnie nie mógł wstać.'' Pokaż gdzie i kiedy Jezus Chrystus podkablowywał ludzi aby przykładowo tracili pracę. A ty to zrobiłeś : "to doniosłem przełożonej a ona odpowiedziała tylko "dobrze" a mój kolega niedługo potem, wyleciał z roboty. BIADA CI GROBIE POBIELANY
AA
a a
26 października 2016, 17:55
Kardynał Nycz ujawnia, ile Polacy dają na tacę. Szokujące dane 13.04.2016, godz. 10:16 Kardynał Kazimierz Nycz: Dostajemy 6 miliardów na tacę Aż 6 mld zł - właśnie tyle dostaje Kościół z ofiar wiernych na tacę. Taką rewelacją podzielił się z opinią publiczną metropolita warszawski kardynał Kazimierz Nycz (63 l.) podczas jasnogórskich obrad w 2013 roku, gdzie duchowni rozmawiali o stanie finansów polskiego Kościoła. Kościelne fundusze to temat, który od lat interesuje Polaków. W 2013 roku na zwołanym w jasnogórskim klasztorze spotkaniu, biskupi diecezjalni podejmowali między innymi kwestię zastąpienia Funduszu Kościelnego dobrowolnym odpisem podatkowym w wysokości 0,5 proc. I jak wskazali duchowni, jest to bardzo mała część finansów Kościoła. Najwięcej, bo aż 6 mld zł, instytucja otrzymuje od nas, czyli wiernych. A wszystko w ramach tacy
AA
a a
26 października 2016, 17:52
- Ponad 6 mld zł jest z ofiar ludzkich na tacę, natomiast to, co państwo daje przy okazji współfinansowania szkół katolickich, współfinansowania kościelnych zabytków sakralnych, uposażenia katechetów szkolnych, to w sumie ok. 2 mld zł. W tym kontekście 90 mln zł (z Funduszu Kościelnego, który ma być zastąpiony odpisem podatkowym w wysokości 0,5 proc. - przyp. red.) to rzeczywiście symboliczna suma - ujawnił dziennikarzom kard. Kazimierz Nycz. Duchowny mówił przy tym, że na swoją działalność "Kościół potrzebuje mniej więcej 8 mld zł rocznie". Tymczasem z raportu Katolickiej Agencji Informacyjnej wynika, że przeciętnie Polacy dają na tacę od 50 gr do 1,2 zł. I tylko taca z jednej mszy może dać od 500 zł do nawet 4 tys zł przychodu danemu Kościołowi. Księża zarabiają również jako nauczyciele religii. Jak wyliczył tygodnik Newsweek, nauka tego przedmiotu kosztuje polskie państwo 1,35 miliardów złotych. Co ciekawe, większość Polaków uważa, że to Kościół powinien finansować religię w szkołach. Aż 66 proc pytanych jest zdania, że religia powinna być finansowana przez Kościół. Dużo mniej osób – 23,5 proc. - jest natomiast zdania, że ten obowiązek powinno wziąć na siebie państwo. Czyli powinno być tak jak jest obecnie. Sondaż przeprowadzony dla SE.pl można znaleźć tutaj: Czytaj: Sondaż dla SE.pl: Polacy nie chcą płacić za religię w szkołach
AA
a a
26 października 2016, 17:49
Co państwo daje Kościołowi: Pensje katechetów - 350 mln zł Dotacje dla kościelnych uczelni - 221 mln zł w 2013 roku, w 2015 ta suma wzrosła do 264 milionów złotych. Fundusz Kościelny - 89 mln zł w 2013 roku, w 2015 ta suma wzrosła do 130 milionów złotych Dotacje do remontów zabytków kościelnych - 26,6 mln zł Ordynariat Polowy Wojska Polskiego - 19,2 mln zł Caritas Polska - 5,5 mln zł Kapelani szpitalni - 3 mln zł Kapelani więzienni - 2,4 mln zł Kapelani straży granicznej - 842 tys. zł Kapelani straży pożarnej - 745 tys zł Kapelani w policji - 441 tys. zł Kapelani BOR - 150 tys. zł Źródło: raport KAI o finansach Kościoła w Polsce - rok 2013
P
Pawel
26 października 2016, 14:50
dlaczego nie napiszecie kto robił wywiad? to dość istotne. więc napiszę ja. z kardynałem rozmawiał Robert Mazurek, który robi wywiady codziennie o 8 w RMF-FM. Nie podawanie takich informacji to totalne amatorstwo. Bez Roberta Mazurka nie mielibyście artykułu i wyświetleń