Celibat i pedofilia

(fot. deposit photos)

Nie sam celibat, ale to, że jest on obowiązkowy, tworzy specyficzne środowisko, które przyciąga do kapłaństwa osoby bojące się małżeństwa.

Pedofilia zdarza się w każdym środowisku. Pedofilami bywają single i ludzie w związkach małżeńskich (bardziej lub mniej formalnych). Nikt nie może powiedzieć, że niedojrzałość emocjonalna mu nie grozi.

A jednak, jeśli chcemy być skuteczni, to trzeba zastanawiać się nad strukturami zła. Czy istnieją warunki sprzyjające szerzeniu się pedofili? Wiadomo, że pod lupę idą miejsca, gdzie dzieci i młodzież są wychowywane: szkoły, internaty, kluby sportowe, chóry, obozy i kolonie - świeckie i kościelne… Tam łatwiej o okazję.

Sprzyjają też rodziny patologiczne, gdzie dzieci uciekają od swoich i lgną do kogoś, kto zdaje się odpowiadać na ich braki emocjonalne.

DEON.PL POLECA

Jednak trudno nie zauważyć, że Kościół to środowisko szczególnego zaufania społecznego. Dają do myślenia badania (w USA) pokazujące, iż co prawda wśród świeckich w znacznej większości pedofilia miała charakter heteroseksualny, to jednak wśród kleru była głównie homoseksualna. Zatem środowisko księży jest specyficzne. Czym różni się od innych grup mających dostęp "zawodowy" do dzieci? Obowiązkowym celibatem. Nie celibatem, ale obowiązkowym celibatem.

Wśród wychowawców, instruktorów, trenerów są single. Kiedyś w dobrym tonie było, by nauczyciel nie zakładał rodziny. Ale to minęło.

Jedynie wśród duchowieństwa celibat jest nie tylko obowiązkowy, ale i zalecany, a nawet wychwalany. Trudno nie zauważyć, że takie środowisko przyciąga osoby, które nie chcą zakładać rodziny. Tam jest to akceptowane społecznie. Nie dziwi więc, że wśród kandydatów do tego stanu jest sporo osób, które mają problem z założeniem rodziny. Ze względu m.in. na niedojrzałość emocjonalną. (To nie dotyczy wszystkich. Dla wielu duchownych celibat to wyrzeczenie złożone na ołtarzu duszpasterzowania).

"Bezpieczniejszy", czyli bardziej godny zaufania, jest wychowawca żyjący w dojrzałym związku emocjonalnym. Mówiąc potocznie: dobra żona lepiej chroni niż brak żony. Stąd podejrzane jest środowisko, gdzie tak łatwo ukryć się ludziom z problemami emocjonalnymi. A przecież wolimy powierzyć swoje dzieci komuś, kto jest "nienaganny, mąż jednej żony, (…) dobrze rządzący własnym domem, trzymający dzieci w uległości, z całą godnością. Jeśli ktoś bowiem nie umie stanąć na czele własnego domu, jakżeż będzie się troszczył o Kościół Boży?" (por. 1 Tm 3,2-5).

Podsumowując: Nie sam celibat, ale to, że jest on obowiązkowy, tworzy specyficzne środowisko przyciągające osoby, które (świadomie lub nie) boją się małżeństwa. Kościół nie radzi sobie z niedopuszczaniem ich do kapłaństwa. Może by sobie radził, gdyby celibat dla księży był opcjonalny, a więc nie tak oczywisty i stąd podlegający lepszej weryfikacji?

Jacek Siepsiak SJ - dyrektor naczelny Wydawnictwa WAM i redaktor naczelny kwartalnika "Życie Duchowe". Tekst ukazał się pierwotnie w Gazecie Krakowskiej

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Celibat i pedofilia
Komentarze (109)
Ewa Zawadzka
13 marca 2019, 06:38
W świetle coraz to nowych faktów jak molestowanie zakonnic, kolejni sprawcy pedofilii jak profesor Walerian na KUL który uniknął odpowiedzialności ze względu na "przedawnienie" i dziesiątki takich spraw obowiązkowy celibat duchownych okazał się porażką Kościoła. Natomiast celibatu będą bronić księża-homoseksualiści. Dlaczego? Bo będzie wiadome "ksiądz nie ma żony?" "Aaaa... ksiądz to gej".
Ewa Zawadzka
8 marca 2019, 15:35
Tadeuszu, jak coś przytaczasz to sprawdzaj co przytaczasz. To że gej Piotr utrzymujący kontakty homoseksualne z Jankowskim i jakimś politykiem z SLD chciał od nich wyłudzić pieniądze to jedno, a drugie to problem oskarżeń o pedofilię, które złożyły wiarygodne osoby jak Bożena z Australii czy były ministrant Michał czy inni nieujawniający nazwisk i twarzy ale gotowi zeznawać w sądzie. Uwaga. Reportaż drastyczny. [url]https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/przybywa-osob-oskarzajacych-ksiedza-jankowskiego-o-molestowanie,898349.html.[/url] Więc jak już coś przytaczasz to sprawdzaj fakty. 
Oriana Bianka
8 marca 2019, 09:39
Homoseksualizm księży był tematem tabu, podobnie jak pedofilia. "Fronda” pisała kiedyś, że polskim Kościołem rządzi homoseksualne lobby. Poprzez wzajemne wsparcie duchowni-geje mają osiągać wysokie stanowiska w strukturach, a potem otaczać się osobami podobnymi do siebie. „Badania prowadzone od lat i w różnych środowiskach mówią, że przynajmniej 30 proc. kleru to ludzie o orientacji homoseksualnej, z których połowa jest zaangażowana w homoseksualne związki” "Jeśli orientacja zostanie wykryta w seminarium - kariera w strukturach Kościoła jest zakończona. Co innego, gdy homoseksualizm wykryje się u księdza lub dostojnika kościelnego. - W pierwszym przypadku (ksiądz gej) aferze najpewniej ukręci się łeb, a delikwenta wyśle na zagraniczną misję lub do odległej parafii. Ostatecznie do ośrodka Odwaga pod Lublinem, gdzie Kościół postara się go wyleczyć z homoseksualizmu, lub na pustelnię pod Nowym Targiem, gdzie będzie się modlić, aż uzna, że znów jest heteroseksualny. W drugim przypadku (gej-dygnitarz) wszystko zostanie zamiecione pod dywan, a rzecz będzie uznana za niebyłą. Mniej więcej tak, jak przez lata przymykano oczy na incydenty z udziałem arcybiskupa Juliusza Paetza w Poznaniu" Nie twierdzę, że "Fronda" ma zupełną rację, ale to może wyjaśniać dlaczego takie osoby jak McCarric, Pell, Marcial Maciel z Legionów Chrystusa, abp Wiednia Groër oraz abp Paetz zrobili kariery w Kosciele. Dlatego że się wzajemnie wspierali i chronili. Może to też tłumaczyć, dlaczego pedofilia była tuszowana - bo niektórzy z najbardziej wpływych ludzi Kościoła sami dopuszczali sie przestępstw pedofilskich lub molestowania podległych im kleryków, księży lub mnichów.
Oriana Bianka
9 marca 2019, 11:26
http://www.fronda.pl/a/z-papiezem-przeciw-homoherezji,20599.html
7 marca 2019, 22:36
homoseksualizm i pedofilia - tak powinien brzmieć tytuł! te rzeczy się łączą!
Oriana Bianka
8 marca 2019, 12:20
Pomiędzy homoseksualizmem księży a pedofilią księży można dopatrywać się korelacji. Świeccy pedofile w większosci molestują dziewczynki, nie ma więc ogólnie korelacji pomiędzy homoseksualizmam a pedofilią.
8 marca 2019, 13:33
a widzisz koleralcje między celibatem i pedofilią? bo do tego się odnoszę BTW podaj linki do badań na które sie powołujesz
7 marca 2019, 10:08
Ciekawa wiadomość: https://www.tvp.info/41635783/klopoty-z-wiarygodnoscia-oskarzyciela-ks-jankowskiego. Interesujące jest też to, że niby "masowo" ofiary zgłaszją się do fundacji pana Marka Lisińskiego, a nikt nie zgłasza się do prokuratury. Chyba ktoś mocno się boi zeznań, które należy składać pod rygorem odpowiedzialności prawnej. Dlaczego? Można się łatwo domyśleć.
Oriana Bianka
5 marca 2019, 23:37
W artykule jest fragment, do którego chyba nikt się nie odniósł: "Dają do myślenia badania (w USA) pokazujące, iż co prawda wśród świeckich w znacznej większości pedofilia miała charakter heteroseksualny, to jednak wśród kleru była głównie homoseksualna. Zatem środowisko księży jest specyficzne. Czym różni się od innych grup mających dostęp "zawodowy" do dzieci? Obowiązkowym celibatem." Z tego fragmentu można wyciągnąc wniosek, że celibat przyciąga osoby homoseksualne. Każda grupa zawodowa mająca kontakt z dziećmi przyciąga osoby o skłonnościach pedofilskich, ale środowisko księży wyróżnia się tym, że przestępstwa pedofilskie mają charakter homoseksualny. Zatem wniosek powinien brzmiec nieco inaczej, celibat przyciąga do kapłaństwa nie tyle osoby bojące się małżeństwa, co osoby, które nie chcą mieć żony i dla których środowisko mężczyzn i chłopców jest atrakcyjne. 
6 marca 2019, 00:21
> Z tego fragmentu można wyciągnąc wniosek, że celibat przyciąga osoby homoseksualne. Nie ma takiego wynikania. Jeśli obiekt o cechach C1, C2, ..., Cn przyciąga osobników o cesze X, to z tego nie wynika, że można sobie arbitralnie wybrać, że to akurat cecha Cm powoduje przyciąganie osobników z cechą X. Jakie wnioski Pani wyciąga z przytoczonej obserwacji? Czyż nie wyjaśnia ona doskonale stanowiska Deonu nader homoseksualniefilnego do tego stopnia, że kojarzenie homoseksualizm z pedofilą (w obszarze Kościoła) to tutaj tabu?
Oriana Bianka
6 marca 2019, 22:02
Pana rozumowanie jest zupełnie nielogiczne. Proszę postarać się czytać ze zrozumieniem i myśleć samodzielnie. 
Oriana Bianka
6 marca 2019, 22:59
Przyjmuje Pan ponadto błędne założanie, że homoseksualizm wśród księży i zakonników  jest tematem tabu. Nie jest to temat tabu ani na Deonie, ani dla papieża Franciszka, który wiele razy mówił, że homoseksualizm wśród księży i zakonników go niepokoi: „homoseksualizm jest kwestią bardzo poważną, którą od początku trzeba we właściwy sposób rozeznawać z kandydatami”.  " nie można negować faktu istnienia homoseksualnych księży, nie można się jednak na to w żadnej mierze godzić."   W życiu konsekrowanym i kapłańskim na tego rodzaju afekty nie ma miejsca. Dlatego Kościół zaleca, by osób o zakorzenionej tendencji homoseksualnej nie przyjmować do posługi kapłańskiej ani do zgromadzeń zakonnych” – zaznacza Franciszek. I wyraźnie dodaje: „Posługa kapłańska i życie konsekrowane nie są dla nich”. Poleca, by „homoseksualnych księży, zakonników i zakonnice zdecydowanie nakłaniać do pełnego przeżywania celibatu”. http://wiez.com.pl/2018/12/03/franciszek-homoseksualizm-wsrod-ksiezy-i-zakonnikow-mnie-niepokoi/
7 marca 2019, 01:42
Oriana to ty nie czytasz ze zrozumieniem, przeczytaj tekst koru jeszcze raz i powoli, bo logika i myślenie wyraźnie ci się zawiesza. Nie dostrzegasz o czym pisze, a wmawiasz mu to, czego nie napisał.
Oriana Bianka
7 marca 2019, 08:45
Jaki wniosek, Tadeuszu wynika zatem z tego, że wśród świeckich pedofilia ma w większości charakter heteroseksualny, a wśród księży pedofilia ma głównie  charakter homoseksualny? Ks. Siepsiak w powyższym artykule napisał: "Dają do myślenia badania (w USA) pokazujące, iż co prawda wśród świeckich w znacznej większości pedofilia miała charakter heteroseksualny, to jednak wśród kleru była głównie homoseksualna. Zatem środowisko księży jest specyficzne. Czym różni się od innych grup mających dostęp "zawodowy" do dzieci? Obowiązkowym celibatem."  Ks. Siepsiak wskazuje na celibat, który odróżnia środowisko księży od innych grup zawodowych mających dostęp do dzieci. Jeśli się z tym nie zgadzasz, to co Twoim zdaniem sprawia, że pedofilia wśród księży ma w ponad 80% charakter homoseksualny?
7 marca 2019, 23:10
"celibat przyciąga osoby homoseksualne" - bzdura! jeśli osoby homoseksualne chcą żyć w celibacie mogą to zrobić (nie muszą być księżmi) fakt: homoseksualni księżą dopuszczają się czynów pedofilskich częściej niż heteroseksualni księża wniosek: homoseksualiści nie powinni być księżmi
Oriana Bianka
8 marca 2019, 12:14
Zarówno papież Franciszek, jak i jego poprzednik Benedykt XVI wypowiadali się, że nie należy przyjmować mężczyzn homoseksualnych do seminariów, a jednak w seminariach jak i wśród księży są homoseksualiści. Podobno jest ich nawet procentowo więcej niż wśród świeckich. Znasz może odpowiedź dlaczego tak jest? 
8 marca 2019, 13:36
może najpierw podaj dowód że tak jest, to ja się wtedy ustosunkuję, bo "podobno" to ja mogę zostać nawet papieżem
Oriana Bianka
9 marca 2019, 10:16
Proszę: https://www.researchgate.net/publication/329359929_Homoseksualizm_i_kaplanstwo_w_Kosciele_katolickim_na_przestrzeni_wiekow To jest praca ks.Andrzeja Kobylińskiego na temat homoseksualizmu księży.
10 marca 2019, 22:16
to coś przypomina artykuł naukowy tylko strukturą (choć i to nie do końca). Ja bym to nazwał notatką prasową, proszę o link do badań naukowych a nie referatu nt. wycinków z gazet, prywatnych opinii  i ... streszczenia planów KK (tak, tak streszczenia planów a nie prognozy) na któryś tam rok. Konkretne liczby, a nie cytaty, że w opini kogoś tam, w jakiejś (nienaukowej) książce - w KK jest 50% gejów wśród księży.
5 marca 2019, 16:27
podsumowując komentarze: większość zupełnie nie zgadza się z autorem, który pomijając błędy logiczne we rozumowaniu, w sposób widoczy ma problem ze zrozumieniem czym jest celibat.
PM
Patryk M
5 marca 2019, 17:32
Daremne twoje kłamliwe słowa. Wniosek jest inny, że ty chciałeś sprytnie przenieść swoje zasady genderyzmu ale nie udało ci się tego zrobić ZOSTAŁEŚ ZDEMASKOWANY
WDR .
5 marca 2019, 04:11
Panowie Trzaskowski i Rabiej chyba nie żyją w celibacie a jakoś nie mają problemu z pedofilskimi pomysłami seksualizacji małych dzieci.
5 marca 2019, 01:37
Księże Jacku powyższe twoje dziwne wymysły są bardzo niepokojące. Martwię się o twoje kapłaństwo. Twoja teza jest z gruntu fałszywa. Jeśli byłaby prawdą w społeczeństwie nie byłoby kawalerów, bo wszyscy uciekający od małżeństwa (nie widzący w nim realizacji swego życia) kończyliby w seminariach i byliby wyświęcani. A w najgorszym wypadku byliby z seminarium wyrzuceni. Ale tu znowu się nie zgadza, bo wszyscy bezżenni panowie musieliby być po zaliczeniu przynajmniej krótkiego czasu w seminarium. Tak nie jest, nie odkryję Ameryki, jeżeli powiem, że większość tzw. starych kawalerów nigdy nie była w seminarium. I po co te wypociny, które nic nie wnoszą i u podstaw mają zwykłe kłamstwo? Czy celibatariusz nie może tworzyć dojrzałych związków emocjonalnych?
IC
Iwona czaplicka
6 marca 2019, 21:39
Wiekszosc starych kawaerow nie molestuje.
7 marca 2019, 01:48
Być może, nie zaprzeczam. Ale jeszcze większa większość księży nie molestuje, są na to dowody.
Oriana Bianka
7 marca 2019, 08:29
Dlaczego zatem księża molestujący, którzy są mniejszością są ukrywani przez większość księży nie molestujących? Na tym polega wina Kościoła, że księża - przestępcy seksualni byli ukrywani, a powinni być oddani wymiarowi sprawiedliwości. Wśród starych kawalerów nie ma takiej zmowy, aby kryć każdego przestępcę, tylko dlatego, ze jest starym kawalerem.
Maria Łada
4 marca 2019, 19:08
Ja generalnie jestem za zniesieniem celibatu, nie tylko ze względu na pedofilię, ale w ogóle mężczyzna, który ma rodzinę jest jakoś bliżej życia i łatwiej mu nawiązać kontakt z ludżmi. Pedofilia to nie tylko gwałty i jakieś uwiedzenia, ale też molestowanie dzieci przez różne "pieszczoty", całowanie w usta, i to robią po prostu matki, i to wcale nie w rodzinach patologicznych. Ja to widzę na ulicy, ludzie się z tym afiszują w czasie Mszy. To jest przedstawiane jako kontra wobec kultury Zachodu, np Norwegii czy Niemiec. Jest to kreowane jako coś naszego takiego swojskiego przez niektóre media, gdzie są programy o "pokrzywdzonych rodzicach", którym Norwegia np odebrała dziecko. A może oni słusznie odbierają te dzieci nieraz? 
Maria Łada
4 marca 2019, 19:12
I jeszcze uważam za pedofilię częste i akceptowane zwyczajowo w Polsce rozbieranie dzieci do naga na plażach, oraz zmuszanie je do załatwiania się na trawnikach, na oczach ludzi. W Warszawie ciągle to widzę! To jest zło! I to robią mamusie i babcie
Oriana Bianka
4 marca 2019, 20:32
U nas wiele przemocowych zachowań wobec dzieci jest tolerowane. W Norwegii karze się rodziców za przemoc wobec dzieci - jest to przez niektóre środowiska w Polsce krytykowane. Ale zastanówmy się nad takimi statystykami: Polska jest na drugim miejscu w Europie pod względem samobójstw popełnianych przez nieletnich. To jest poważny problem i niewiele się robi, aby zdiagnozować przyczyny. A w jakim kraju w Europie jest najmniej samobójstw popełnianych przez nieletnich? Okazuje się, że w Norwegii... 
4 marca 2019, 23:13
masz racje, to wspaniałe, nareszcie! ktoś tu pisze prawde, odwagi, już jesteś niedaleko ale jeszcze troche musisz nabrać rozumu, dasz radę!
5 marca 2019, 08:27
I jeszcze ta potworna zoofilia. Tyle nagich psów i kotów biega po trawnikach, załątwiają się publicznie... Jak żyć?
IC
Iwona czaplicka
6 marca 2019, 21:41
Golebice tez nagie
6 marca 2019, 22:27
Słusznie piszesz. Obnażone ptaki też mogą gorszyć.
AK
Anna K
4 marca 2019, 17:41
Pedofilii nie można usprawiedliwiać niczym! Łączenie jej z celibatem nie ma sensu, pedofilami są przecież także osoby spoza duchowieństwa, które nie składały ślubów czystości, pedofilia zdarza się niestety także w rodzinach, u mężczyzn, którzy mają żony!       Przyczyn trzeba szukać gdzie indziej. I kształtować charaktery. Szukać rozwiązań, które budują osobowość i rozwiązują problemy.
SK
Sofia Kowalik
4 marca 2019, 18:49
pedofilia to choroba psychiczna; tu nie wystarczy kształtowanie charakteru; ci ludzie często nie chcą tego robić ale czują taki popęd że gwałcą lub molestują
4 marca 2019, 23:14
zgoda - a czy celibat albo jego brak chroni przed chorobami psychicznymi? 
IC
Iwona czaplicka
6 marca 2019, 21:47
A niby jakies laski, szczegolne blogoslawinstwo? Bo w spoleczenstwie 0.2 %pedofili, a w Australii 8% kleru, wg.obliczen antropologa w Stanach 50 razy wiecej nz w calej populacji (moge poszukac tych obliczen) w Polsce na chyba 30 000 ksiezy kilkanscie skandali rocznie - ujawnionych. Wiec srednio kilkadziesiat razy wiecej pedofili wsrod kleru niz wsrod calej populacji.  Ze sie tak osmiele - wpajanie pogardy i nienawisci wobec kobiet,  propagowanie wyzszosci kleru nad innymi ludzimi ( sluzba pioraca, gotujaca nawet w seminarium) uczenie ze sa przedstawicielami boga? Ze im sie nalezy? Ze sa najmadrzejsi? A studia, ze sie osmiele dla kretynow?
AK
Anna K
4 marca 2019, 16:29
Ostatnie artykuły są wręcz przerażające, odsłaniając skalę grzechów (niemodne słowo), zakłamania i upadku duchowieństwa.  Zniesienie celibatu nie jest żadnym rozwiązaniem, w małżeństwie też są różnego rodzaju problemy, jak zdrady, kłótnie itp.  Od mężczyzny bezżennego także wymaga się wstrzemięźliwości, przed ślubem, w sytuacji rozłąki (wyjazdy za pracą itp), w przypadku choroby żony (np zagrożona ciąża, połóg - nawet ponad rok) itp.  Trzeba zarobić na życie. Też bywa trudno.  Jeśli księżom się wydaje, że bez celibatu żyliby bezproblemowo, to chyba nie wiedzą, jak wygląda życie.    To przerażające, jak brakuje wychowania do podstawowych wartości - wierności, obowiązkowości, uczciwości, pracowitości, prawdomówności. Rozpadają się małżenstwa, jak widać z duchowieństwem jest jeszcze gorzej.  Trzeba przypomnieć o sprawach absolutnie podstawowych, które dzisiejsze wychowanie niestety pomija. 
AK
Anna K
4 marca 2019, 16:30
Poprawka: od mężczyzny żonatego...
JK
Jacek K
4 marca 2019, 19:12
Wierzysz, że kiedyś było inaczej? Moim zdaniem żyjesz iluzją...
AK
Anna K
4 marca 2019, 23:36
Nie tylko wierzę, ale wiem, że nadal są uczciwi księża i uczciwe małżeństwa. Pytanie tylko, jakie sa proporcje.
AK
Anna K
4 marca 2019, 23:53
W dziejach Kościoła też były czasy zgorszenia i czasy odnowy wiary. Wystarczy przypomnieć rodzinę Borgiów czy inne niechlubne przypadki na wysokich szczeblach.  Ale przychodziła też odnowa - zwykle "oddolna", np św. Franciszek z Asyżu i jego ubóstwo, prostota i pokora. To za nim poszli inni i od niego i od innych świętych rozpoczynało się nawrócenie.  Więc nie można się tłumaczyć, że dawniej też było źle. Wszystko już było. 'Nic nowego pod słońcem".
PM
Patryk M
4 marca 2019, 14:13
Nawet tutaj na tej stronie dzieją się rzeczy nie do pomyślenia. Oto jedem z piszących zwraca się do księdza Jacka Sepsiak SJ poprzez słowo ''OJCZE'' Pięknie jest po tylu latach znaleść swojego ojca. Tyle rozważań, o dzieciach księży a tu masz babo placek jeden woła do księdza OJCZE. Ciekawe czy ksiądz Jacek Sepsiak SJ wie, że ma syna, który tutaj wystepuje pod nickiem ''trytytka'' Przepiękny dzień dla nich bo ojciec znalazł syna a syn ojca. Nawet dajmy spokój, że tym ojcem jest ksiądz. Zakładam, że ów ''trytytka'' nie zrobił sobie żartu z księdza Jacka SJ bo napewno zna słowa : ''9 Nikogo też na ziemi nie nazywajcie waszym ojcem5; jeden bowiem jest Ojciec wasz, Ten w niebie. 10 Nie chciejcie również, żeby was nazywano mistrzami, bo jeden jest tylko wasz Mistrz, Chrystus.'' Co za szczególne dni nastały!!!
WK
Wiktor Kowal
4 marca 2019, 15:46
Napisz jeszcze do redakcji czasopism sportowych, aby wystrzegaly się nazywania kogoś mistrzem. Taki np. tytuł:  Kubacki mistrzem! musi być chyba sprzeczny z Biblią?
PM
Patryk M
4 marca 2019, 16:28
Absolutnie nie jest sprzeczny z biblia bo jak sam zauważyłeś mistrzem można być w wielu profesjach, a tobie pomogę rozwiązać tę prostą  wypowiedź NIE MOJĄ LECZ SAMEGO PANA JEZUSA CHRYSTUSA. A MIANOWICIE ODPOWIEDZ NA PYTANIE W JAKIM SENSIE WYSTEPUJE SŁOWO ''OJCIEC ''  PRZY KSIĘDZU? ( jeśli nie jest on biologicznym ojcem KOGOŚ TAM) I ZARAZ SAM SOBIE DASZ ODPOWIEDŹ.
PM
Patryk M
4 marca 2019, 16:41
I jeszcze jedno: ''10 Nie chciejcie również, żeby was nazywano mistrzami, bo jeden jest tylko wasz Mistrz, Chrystus.'''' JAKIM TO MISTRZEM  BYŁ  PAN JEZUS CHRYSTUS? Kajakarstwa a może boksu MYŚL TROCHĘ CZŁOWIEKU !!! Tera zobacz jak wygląda twój wpis do mnie  ''Taki np. tytuł:  Kubacki mistrzem! musi być chyba sprzeczny z Biblią?''
4 marca 2019, 23:07
asdf12 ja również poczułem się wyrwany do odpowiedzi bo użyłem słowa "ojciec" Siepsiak, zatem odpowiem. Zrobiłem na Twój temat mały wywiad, oto wyniki: czytasz i komentujesz artykuły o masturbacji i homoseksualizmie. Jednocześnie obesesyjnie podkreślasz że homosekualizm jest zboczeniem. Opisujesz swoje fantazje na temat księzy gejów (ponieważ nie chodzisz do kościoła, nie możesz znać faktów). Moje pytanie brzmi: kto może się ciągle zajmować tematem masturbacji i gejów? A zetem wyznaj wprost kim jesteś i co Ciebie męczy. czego po kryjomu pragniesz? Powiedz, nie osądzam Ciebie, odwagi! Musisz wiedzieć że nałogi są złe, zerwij z nimi. Walcz o swoje zbawienie, nie poddawaj się! 
5 marca 2019, 08:16
Znowu się ośmieszasz. Który to juz raz? Zwrot "ojciec" jest przyjętym w języku polskim zwrotem grzecznościowym stosowanym wobec zakonników. Ksiądz J. Sepsiak jest jezutą, a więc zakonnikiem, zatem zwrot "ojciec" jest tu uprawniony. "Polska język, trudna język"? Wszyscy widzą jak kolejny raz manipulujesz albo udajesz głupiego. No, chyba że nie udajesz...
PM
Patryk M
5 marca 2019, 12:04
10 Na to odrzekł mu Jezus: «Idź precz, szatanie! Jest bowiem napisane: Panu, Bogu swemu, będziesz oddawał pokłon i Jemu samemu służyć będziesz»6. 11 Wtedy opuścił Go diabeł, a oto aniołowie przystąpili i usługiwali Mu.
PM
Patryk M
5 marca 2019, 12:05
10 Na to odrzekł mu Jezus: «Idź precz, szatanie! Jest bowiem napisane: Panu, Bogu swemu, będziesz oddawał pokłon i Jemu samemu służyć będziesz»6. 11 Wtedy opuścił Go diabeł, a oto aniołowie przystąpili i usługiwali Mu.
5 marca 2019, 12:33
Zawsze używasz tego cytatu gdy brakuje Ci argumentów? Teraz już będę wiedział.
PM
Patryk M
5 marca 2019, 13:06
Pan Jezus Chrystus powiedział: ''6 Nie dawajcie psom tego, co święte, i nie rzucajcie swych pereł przed świnie, by ich nie podeptały nogami, i obróciwszy się, was nie poszarpały2.'' Czy teraz rozumiesz ''świnio'' dlaczego nie rozmawiam z tobą? Abys nie deptał słów ''pereł'' jakie do ciebie piszę z NT i abyś nie mógł szarpać kimkolwiek. PRECZ ANTYCHRYŚCIE PRZEKLĘTY!!!
5 marca 2019, 13:24
Widzę, masz wysokie mniemanie o sobie. Twoje słowa to perły? Manipulacje, insynuacje, obrażanie nazywasz perłami? To nawet nie chcę wiedzieć czym dla Ciebie są słowa "kał" wychodzące z twych ust. Spokojnie, szarpać Tobą nie zamierzam, nawet kijem bym Cię nie tknął, bo istnieje ryzyko, że polecisz na prokuraturę. Powiedz tylko, czy zrozumiałeś dlaczego używam wobec księdza Siepsiaka zwrotu "ojciec", bo szkoda byłoby żebyś dalej ośmieszał siebie i swój kościół, który założyłeś.
PM
Patryk M
5 marca 2019, 13:57
''''9 Nikogo też na ziemi nie nazywajcie waszym ojcem5; jeden bowiem jest Ojciec wasz, Ten w niebie.''
5 marca 2019, 16:35
Czy Ty nic nie rozumiesz? Czy swojego tatusia nie nazywałeś ojcem? Zobacz co masz wpisane w dokumentach: stoi tam jasno słowo "ojciec". Zatem zniszcz swój dowód osobisty, spal wszystkie dokumenty, bo wszędzie jest napisane: "ojciec". Tylko ograniczone umysły tego nie rozumieją. A powiedziałeś kiedyś o kimś, że jest dobrym człowiekiem? Jezus rzekł: "Czemu nazywasz Mnie dobrym? Nikt nie jest dobry, tylko sam Bóg". Nie ośmieszaj się! Skończ tę błazenadę.
5 marca 2019, 16:46
co za potworność, jeśli nie "ojcze" to jak do swojego ojca zwracał się homo asdf12? czy mówił do niego po imieniu? czy tego chce nas uczyć? nie znosze tego całego bezstresowego wychowania i genderyzmu, potworność! może jeszcze opowie jak uczy wnuczki na te tematy! stop! nie chce tu tego więcej! niech przestanie! asdf12 kończ! miej litość! ja się poddaje! nie pisz już!
PM
Patryk M
5 marca 2019, 17:17
To ty nic nie rozumiesz. Oczywiście, że do swojego biologicznego ojca zwracałem się przez słowo ojciec. I każdy tak czynił i czyni. Lecz jes bardzo ważne, że tak zwracamy się do biologicznych ojców. NATOMIAT TY MÓWIĄC KSIĘDZU ''OJCZE'' TO W JAKIM SENSIE TO WYRAŻASZ JEŚLI NIE JEST ON TWOIM OJCEM BIOLOGICZNYM PYTAM PRZYGŁUPIASTY CZŁOWIEKU W JAKIM SENSIE MÓWISZ KSIĘDZU ''OJCZE'' ODPOWIADAJ !!!
PM
Patryk M
5 marca 2019, 17:28
A ty co potworna istoto!!! Znowu grasz przygłupiastego? napisałeś: ''nie znosze tego całego bezstresowego wychowania i genderyzmu'' A JA GO WYTĘPIAM BIEDNA ISTOTO. TY WIESZ, ŻE NIE POZWOLĘ TOBIE I PODOBNYM NA WPROWADZANIE SZATAŃSKICH ZASAD. DLATEGO TAK BARDZO OGARNEŁA CIEBIE WŚCIEKŁOŚĆ. ZAPOMNIJ O SWOIM NIBY SPRYCIE JA CIEBIE ZDEMASKOWAŁEM GENDEROWCU. Przed chwilą napisałem tobie: PRECZ PRZEKLĘTY SZATANIE!!! i powtarzam: W IMĘ PANA JEZUSA CHRYSTUSA PRZECZ W MIEJSCE CI PRZEZNACZONE PRZEKLĘTY ANTYCHRYŚCIE!!! Króluj nam PANIE JEZU CHRYSTE.
5 marca 2019, 17:39
Nie, bo to Ty nic nie rozumiesz! Już Ci tłumaczyłem ale Ty dalej masz zakuty łeb. Ale dobrze, jeszcze raz. Jest to forma grzecznościowa, która istnieje od wieków, nie tylko w Polsce. Tak jak mamy określenie pan/pani, choć nikt nie jest Panem (Bogiem), ani szlachcicem (bo to do nich tak się kiedyś zwracano. Zrozumiałeś? Jeśli nie, twoje iq oscyluje w granicach 21 punktów.
5 marca 2019, 17:43
Kogo tutaj ogarnęła wściekłość? Biedny chłopino. Jasiu bidulku. Spójrz, jakim jadem plujesz, jak płonie w Tobie diabelny ogień. Ależ buzuje.
PM
Patryk M
5 marca 2019, 18:24
No widzisz jaki masz zakłuty łeb! Ja wyraźnie zapytałem: ''NATOMIAT TY MÓWIĄC KSIĘDZU ''OJCZE'' TO W JAKIM SENSIE TO WYRAŻASZ JEŚLI NIE JEST ON TWOIM OJCEM BIOLOGICZNYM PYTAM PRZYGŁUPIASTY CZŁOWIEKU W JAKIM SENSIE MÓWISZ KSIĘDZU ''OJCZE'' ty piszesz o punktach a nawet pytania nie rozumiesz Równie dobrze módłbyś grzecznościowo mówić do księdza '' wujek'' jak to mawiają małolaty Jeszcze raz zakuty łbie : pytam w jakim sensie używasz słowa ''ojciec'' względem księdza? Co ma symbolizować to słowo? A JAK TY ROZUMIESZ SŁOWA PANA JEZUSA CHRYSTUSA: ''9 Nikogo też na ziemi nie nazywajcie waszym ojcem5; jeden bowiem jest Ojciec wasz, Ten w niebie.'' Rozumiesz co do ciebie piszę powyżej Króluj nam Panie Jezu Chryste
PM
Patryk M
5 marca 2019, 18:36
Wściekłość ogarnęła ciebie. Ja jestem sługą Pana Jezusa Chrystusa a ON MOIM PANEM I BOGIEM NIE ZAKŁADAŁEM I NIE ZAKŁADAM ŻADNEGO KOŚCIOŁA BO JEST NIM SAM PAN JEZUS CHRYSTUS. TY JESTEŚ  ANTYCHRYSTEM MOCNO ZAKORZENIONYM W MOCY WLADCY TEGO ŚWIATA BO NAWT NIE POJMUJESZ SŁÓW JAKIE CI NAPISAŁEM. Ja PEŁNIĘ WOLĘ PANA JEZUSA CHRYSTUSA BO JEST MOIM PANEM I BOGIEM, JA PISZĘ JEGO SŁOWA A NIE MOJE. PAN JEZUS CHRYSTUS JEST WE MNIE A JA W NIM. PISZĘ PRAWDĘ POCHDZĄCĄ Z MOCY JEGO OJCA DUCHA ŚWIĘTEGO PANA PANÓW. MOJE PISANIE TO OWOC DUCHA ŚWIĘTEGO. NATOMIAST TY KOLEJNY RAZ POTWIERDZIŁEŚ, ŻE ŻYJESZ W MOCY TYLKO POŻĄDLIWOŚCI CIAŁA --W MOCY DIABŁA. DLATEGO WŚCIEKŁOŚĆ CIEBIE OGARNIA. TY JUŻ CAŁY PŁONIESZ DIABELNYM OGNIEM A GĘBE  ZAPLUŁEŚ SAM SOBIE I NAWET JEJ NIE WIDAĆ TYLKO TWOJE PLWOCINY.
5 marca 2019, 19:52
O TY!!! STRASZLIWY CZŁOWIEKU!!! CZY TY ROZUMIESZ CO PISZESZ!??? ZDRADZICKI DYM SPOD KOPYT ZDRADZIŁ CIEBIE! TY WYDAŁEŚ MNIE GENDEROWCU! JA TOBIE SŁÓŻYŁEM TYLE LAT!!! JA CIEBIE DZIŚ: D E M A S K U J E! TYŚ JEST M A N I C H E J C Z Y K I E M! WYZNAJ WIARE W DUCHA SAMOZOBRAZOWANEGO! AMEN!!
PM
Patryk M
5 marca 2019, 20:29
ZAPAMIĘTAJ SŁUGO DIABŁA PRZEKLĘTEGO!!! Ja jestem sługą Pana Jezusa Chrystusa a ON MOIM PANEM I BOGIEM NIE ZAKŁADAŁEM I NIE ZAKŁADAM ŻADNEGO KOŚCIOŁA BO JEST NIM SAM PAN JEZUS CHRYSTUS. TY JESTEŚ  ANTYCHRYSTEM MOCNO ZAKORZENIONYM W MOCY WLADCY TEGO ŚWIATA BO NAWET NIE POJMUJESZ SŁÓW JAKIE CI NAPISAŁEM. Ja PEŁNIĘ WOLĘ PANA JEZUSA CHRYSTUSA BO JEST MOIM PANEM I BOGIEM, JA PISZĘ JEGO SŁOWA A NIE MOJE. PAN JEZUS CHRYSTUS JEST WE MNIE A JA W NIM. PISZĘ PRAWDĘ POCHDZĄCĄ Z MOCY JEGO OJCA DUCHA ŚWIĘTEGO PANA PANÓW. MOJE PISANIE TO OWOC DUCHA ŚWIĘTEGO. NATOMIAST TY KOLEJNY RAZ POTWIERDZIŁEŚ, ŻE ŻYJESZ W MOCY TYLKO POŻĄDLIWOŚCI CIAŁA --W MOCY DIABŁA. Zapamiętaj także: ''3 Otóż zapewniam was, że nikt, pozostając pod natchnieniem Ducha Bożego, nie może mówić: «Niech Jezus będzie przeklęty!». Nikt też nie może powiedzieć bez pomocy Ducha Świętego: «Panem jest Jezus»1.'' 20 Mówi Ten, który o tym świadczy: «Zaiste, przyjdę niebawem». Amen. Przyjdź, Panie Jezu! 21 Łaska Pana Jezusa ze wszystkimi!8 Króluj nam Panie Jezu Chryste
5 marca 2019, 21:02
O ooo TY! a zatem masz tu prawde między Twoje przerażone oczyma! Dzięki temu można rozpoznać dzieci Boga i dzieci diabła: każdy, kto postępuje niesprawiedliwie, nie jest z Boga, jak i ten, kto nie miłuje swego brata. 11 Taka bowiem jest wola Boża, którą objawiono nam od początku, abyśmy się wzajemnie miłowali. 12 Nie tak, jak Kain, który pochodził od Złego6 i zabił swego brata. A dlaczego go zabił? Ponieważ czyny jego były złe, brata zaś sprawiedliwe.
5 marca 2019, 21:03
Spokojnie Jasiu, bo nie zaśniesz z tych nerwów. Tyle napięć... pewnie dlatego tak często wchodzisz na artykuły o homoseksualizmie i masturbacji... Widać, że żyjesz w pożądliwości ciała. Twoim ojcem jest diabeł, bo mówisz takie straszne rzeczy. Pamiętaj, że wysiłek fizyczny dobrze działa na skołatane nerwy. Umyj okna, drzwi, wypoleruj gałki, w drzwiach, podłogi...
5 marca 2019, 21:08
Czego jeszcze nie rozumiesz sługo diabła przeklętego? Powiedz szatanowi żeby z Ciebie wyszedł, to może cokolwiek z tego zrozumiesz. W kulturze chrześcijańskiej jest zwyczaj zwracania się do zakonników (po święceniach kapłańskich) per "ojcze". Tyle i tylko tyle.  Dlaczego tego nie możesz pojąć? Czemu łżesz jak pies gdy piszesz do mnie te straszne rzeczy? Bo jesteś w mocy diabła przeklętego. Idź precz.
5 marca 2019, 21:19
asdf pdf Ty nie miłujesz brata skoro piszesz o nim: 'Jeszcze raz zakuty łbie', a zatem odpowiedz sobie czyjeś ty dziecię nieczyste, no oooo oochocho! robisz wieczorami puf puf i potem rano znowu czytacz o masturbacji i gejach!! nie! nie tak miało być! już dośc, uch musze znowu wziąć leki i się uspokoić przed snem... co żes ty ze mną zrobił istoto straszliwa, diabeł tobą miota jak wicher wyciorem albo ocean małym łupinką od orzecha! fe ! tfu!
PM
Patryk M
5 marca 2019, 22:04
ZAPAMIĘTAJ SŁUGO DIABŁA PRZEKLĘTEGO!!! Ja jestem sługą Pana Jezusa Chrystusa a ON MOIM PANEM I BOGIEM NIE ZAKŁADAŁEM I NIE ZAKŁADAM ŻADNEGO KOŚCIOŁA BO JEST NIM SAM PAN JEZUS CHRYSTUS. TY JESTEŚ  ANTYCHRYSTEM MOCNO ZAKORZENIONYM W MOCY WLADCY TEGO ŚWIATA BO NAWET NIE POJMUJESZ SŁÓW JAKIE CI NAPISAŁEM. Ja PEŁNIĘ WOLĘ PANA JEZUSA CHRYSTUSA BO JEST MOIM PANEM I BOGIEM, JA PISZĘ JEGO SŁOWA A NIE MOJE. PAN JEZUS CHRYSTUS JEST WE MNIE A JA W NIM. PISZĘ PRAWDĘ POCHDZĄCĄ Z MOCY JEGO OJCA DUCHA ŚWIĘTEGO PANA PANÓW. MOJE PISANIE TO OWOC DUCHA ŚWIĘTEGO. NATOMIAST TY KOLEJNY RAZ POTWIERDZIŁEŚ, ŻE ŻYJESZ W MOCY TYLKO POŻĄDLIWOŚCI CIAŁA --W MOCY DIABŁA. Zapamiętaj także: ''3 Otóż zapewniam was, że nikt, pozostając pod natchnieniem Ducha Bożego, nie może mówić: «Niech Jezus będzie przeklęty!». Nikt też nie może powiedzieć bez pomocy Ducha Świętego: «Panem jest Jezus»1.'' 20 Mówi Ten, który o tym świadczy: «Zaiste, przyjdę niebawem». Amen. Przyjdź, Panie Jezu! 21 Łaska Pana Jezusa ze wszystkimi!8 Króluj nam Panie Jezu Chryste
PM
Patryk M
5 marca 2019, 22:15
Zapamiętaj: Ja jestem sługą Pana Jezusa Chrystusa a ON MOIM PANEM I BOGIEM NIE ZAKŁADAŁEM I NIE ZAKŁADAM ŻADNEGO KOŚCIOŁA BO JEST NIM SAM PAN JEZUS CHRYSTUS. TY JESTEŚ  ANTYCHRYSTEM MOCNO ZAKORZENIONYM W MOCY WLADCY TEGO ŚWIATA BO NAWET NIE POJMUJESZ SŁÓW JAKIE CI NAPISAŁEM. Ja wyraźnie zapytałem: ''NATOMIAT TY MÓWIĄC KSIĘDZU ''OJCZE'' TO W JAKIM SENSIE TO WYRAŻASZ JEŚLI NIE JEST ON TWOIM OJCEM BIOLOGICZNYM PYTAM PRZYGŁUPIASTY CZŁOWIEKU W JAKIM SENSIE MÓWISZ KSIĘDZU ''OJCZE'' ty piszesz o punktach a nawet pytania nie rozumiesz Równie dobrze módłbyś grzecznościowo mówić do księdza '' wujek'' jak to mawiają małolaty Jeszcze raz zakuty łbie : pytam w jakim sensie używasz słowa ''ojciec'' względem księdza? Co ma symbolizować to słowo? A JAK TY ROZUMIESZ SŁOWA PANA JEZUSA CHRYSTUSA: ''9 Nikogo też na ziemi nie nazywajcie waszym ojcem5; jeden bowiem jest Ojciec wasz, Ten w niebie.'' Rozumiesz co do ciebie piszę powyżej i przestań łgać jak wściekły pies!!! IDŹ PRECZ W MIEJSCE CI PRZEZNACZONE ANTYCHRYŚCIE PRZEKLĘTY!!! Króluj nam Panie Jezu Chryste
5 marca 2019, 22:32
Czytanie ze zrozumieniem było w szkole podstawowej, ale być może wtedy oddawałeś się uciechom cielesnym zamiast przyłożyć się do nauki. Widać że jesteś w mocy pożądliwości ciała. Ośmieszasz się i nawet tego nie rozumiesz. Ojciec biologiczny jest tylko jeden, podobnie jak matka - tego chyba nie trzeba Ci tłumaczyć jak jakiemuś mułowi. Zatem łżesz jak bura suka (mam na myśli samicę psa) i śmiesz nazywać się uczniem Jezusa? Jesteś uczniem i wiernym sługą diabła przeklętego. I od tego niezbyt rezolutnym. Że też on Ciebie jeszcze trzyma w swoich sidłach, przecież nie ma on z Cienie żadnego pożytku - tak kłamiesz i manipulujesz, że wszyscy widzą to gołym okiem. "Zwycięzca to odziedziczy i będę Bogiem dla niego, a on dla mnie będzie synem. A dla tchórzów, niewiernych, obmierzłych, zabójców, rozpustników, guślarzy, bałwochwalców i wszelakich kłamców: udział w jeziorze gorejącym ogniem i siarką. To jest śmierć druga." To o Tobie sługo diabła. Taki los Cię czeka.
PM
Patryk M
5 marca 2019, 22:53
Widzę , że trzeba Ci tłumaczyć jak jakiemuś mułowi. Zatem łżesz jak bura suka (mam na myśli samicę psa -- to twoje słowa) a zatem: Zapamiętaj: Ja jestem sługą Pana Jezusa Chrystusa a ON MOIM PANEM I BOGIEM NIE ZAKŁADAŁEM I NIE ZAKŁADAM ŻADNEGO KOŚCIOŁA BO JEST NIM SAM PAN JEZUS CHRYSTUS. TY JESTEŚ  ANTYCHRYSTEM MOCNO ZAKORZENIONYM W MOCY WLADCY TEGO ŚWIATA BO NAWET NIE POJMUJESZ SŁÓW JAKIE CI NAPISAŁEM. Ja wyraźnie zapytałem: ''NATOMIAT TY MÓWIĄC KSIĘDZU ''OJCZE'' TO W JAKIM SENSIE TO WYRAŻASZ JEŚLI NIE JEST ON TWOIM OJCEM BIOLOGICZNYM PYTAM PRZYGŁUPIASTY CZŁOWIEKU W JAKIM SENSIE MÓWISZ KSIĘDZU ''OJCZE'' ty piszesz o punktach a nawet pytania nie rozumiesz Równie dobrze módłbyś grzecznościowo mówić do księdza '' wujek'' jak to mawiają małolaty Jeszcze raz zakuty łbie : pytam w jakim sensie używasz słowa ''ojciec'' względem księdza? Co ma symbolizować to słowo? A JAK TY ROZUMIESZ SŁOWA PANA JEZUSA CHRYSTUSA: ''9 Nikogo też na ziemi nie nazywajcie waszym ojcem5; jeden bowiem jest Ojciec wasz, Ten w niebie.'' Rozumiesz co do ciebie piszę powyżej i przestań łgać jak wściekły pies!!! IDŹ PRECZ W MIEJSCE CI PRZEZNACZONE ANTYCHRYŚCIE PRZEKLĘTY!!! Króluj nam Panie Jezu Chryste
6 marca 2019, 20:16
TY JESTEŚ  ANTYCHRYSTEM MOCNO ZAKORZENIONYM W MOCY WLADCY TEGO ŚWIATA BO NAWET NIE POJMUJESZ SŁÓW JAKIE CI NAPISAŁEM. Słowo "ojciec" pada tu grzecznościowo. Czy Ty wiesz co to jest tradycja? Jeśli nie, to dlaczego do nieznajomych zwracamy się przez pan/pani, skoro nie są oni szlachcicami? Nie bądź tępy. Wiem, że szatan zwodzi twój umysł. Nie pozwól mu na to! IDŹ PRECZ W MIEJSCE CI PRZEZNACZONE ANTYCHRYŚCIE PRZEKLĘTY!!!
PM
Patryk M
6 marca 2019, 23:48
ZAPAMIĘTAJ SŁUGO DIABŁA PRZEKLĘTEGO!!! Ja jestem sługą Pana Jezusa Chrystusa a ON MOIM PANEM I BOGIEM NIE ZAKŁADAŁEM I NIE ZAKŁADAM ŻADNEGO KOŚCIOŁA BO JEST NIM SAM PAN JEZUS CHRYSTUS. TY JESTEŚ  ANTYCHRYSTEM MOCNO ZAKORZENIONYM W MOCY WLADCY TEGO ŚWIATA BO NAWET NIE POJMUJESZ SŁÓW JAKIE CI NAPISAŁEM. Ja PEŁNIĘ WOLĘ PANA JEZUSA CHRYSTUSA BO JEST MOIM PANEM I BOGIEM, JA PISZĘ JEGO SŁOWA A NIE MOJE. PAN JEZUS CHRYSTUS JEST WE MNIE A JA W NIM. PISZĘ PRAWDĘ POCHDZĄCĄ Z MOCY JEGO OJCA DUCHA ŚWIĘTEGO PANA PANÓW. MOJE PISANIE TO OWOC DUCHA ŚWIĘTEGO. NATOMIAST TY KOLEJNY RAZ POTWIERDZIŁEŚ, ŻE ŻYJESZ W MOCY TYLKO POŻĄDLIWOŚCI CIAŁA --W MOCY DIABŁA. Zapamiętaj także: ''3 Otóż zapewniam was, że nikt, pozostając pod natchnieniem Ducha Bożego, nie może mówić: «Niech Jezus będzie przeklęty!». Nikt też nie może powiedzieć bez pomocy Ducha Świętego: «Panem jest Jezus»1.'' 20 Mówi Ten, który o tym świadczy: «Zaiste, przyjdę niebawem». Amen. Przyjdź, Panie Jezu! 21 Łaska Pana Jezusa ze wszystkimi!8 Króluj nam Panie Jezu Chryste
7 marca 2019, 15:24
TY JESTEŚ  ANTYCHRYSTEM MOCNO ZAKORZENIONYM W MOCY WLADCY TEGO ŚWIATA BO NAWET NIE POJMUJESZ SŁÓW JAKIE CI NAPISAŁEM. Słowo "ojciec" pada tu grzecznościowo. Czy Ty wiesz co to jest tradycja? Jeśli nie, to dlaczego do nieznajomych zwracamy się przez pan/pani, skoro nie są oni szlachcicami? IDŹ PRECZ W MIEJSCE CI PRZEZNACZONE ANTYCHRYŚCIE PRZEKLĘTY!!!
PM
Patryk M
8 marca 2019, 14:10
ZAPAMIĘTAJ SŁUGO DIABŁA PRZEKLĘTEGO!!! Ja jestem sługą Pana Jezusa Chrystusa a ON MOIM PANEM I BOGIEM NIE ZAKŁADAŁEM I NIE ZAKŁADAM ŻADNEGO KOŚCIOŁA BO JEST NIM SAM PAN JEZUS CHRYSTUS. TY JESTEŚ  ANTYCHRYSTEM MOCNO ZAKORZENIONYM W MOCY WLADCY TEGO ŚWIATA BO NAWET NIE POJMUJESZ SŁÓW JAKIE CI NAPISAŁEM. Ja PEŁNIĘ WOLĘ PANA JEZUSA CHRYSTUSA BO JEST MOIM PANEM I BOGIEM, JA PISZĘ JEGO SŁOWA A NIE MOJE. PAN JEZUS CHRYSTUS JEST WE MNIE A JA W NIM. PISZĘ PRAWDĘ POCHDZĄCĄ Z MOCY JEGO OJCA DUCHA ŚWIĘTEGO PANA PANÓW. MOJE PISANIE TO OWOC DUCHA ŚWIĘTEGO. NATOMIAST TY KOLEJNY RAZ POTWIERDZIŁEŚ, ŻE ŻYJESZ W MOCY TYLKO POŻĄDLIWOŚCI CIAŁA --W MOCY DIABŁA. Zapamiętaj także: ''3 Otóż zapewniam was, że nikt, pozostając pod natchnieniem Ducha Bożego, nie może mówić: «Niech Jezus będzie przeklęty!». Nikt też nie może powiedzieć bez pomocy Ducha Świętego: «Panem jest Jezus»1.'' 20 Mówi Ten, który o tym świadczy: «Zaiste, przyjdę niebawem». Amen. Przyjdź, Panie Jezu! 21 Łaska Pana Jezusa ze wszystkimi!8 Króluj nam Panie Jezu Chryste
Oriana Bianka
4 marca 2019, 13:45
Śpiewający ksiądz z Dusznik Zdroju opowiada publicznie swoją historię: "Gdy miało się urodzić moje dziecko poszedłem do kurii biskupiej, żeby powiedzieć, jak wygląda sytuacja. Kanclerz zaproponował, że jeśli wyrzeknę się dziecka, biskup przymknie na nas oko. Nie mogłem uwierzyć, zrobiło mi się aż niedobrze - mówi ks. Bogdan Skowroński." Ks. Skowroński nie chciał wyrzec się dziecka, zdecydował się na odejście z Kościoła Rzymskokatolickiego i ożenił się z matka dziecka, razem je wychowują. Obecnie jest księdzem w Kościele Polskokatolickim i często koncertuje w uzdrowisku umilajac czas kuracjuszom. Jak można proponować ojcu, aby wyrzekł się dziecka?! Właściwsze jest obecne stanowisko Stolicy Apostolskiej, że ksiądz - ojciec powinien razem z matka zająć się wychowaniem dziecka i zrezygnować z kapłaństwa. Jeśli Kościół chce, aby celibat był zachowany, to niech wychowuje księży na odpowiedzialnych ludzi: albo celibat i wstrzemięźliwośc seksualna, albo załóż rodzinę i wychowuj dzieci. Podwójne życie to nieuczciwość i hipokryzja, a od księży powinniśmy wymagać życia w prawdzie. Trzeba tez mieć na uwadze dobro dziecka: dziecko, które jest przedmiotem tabu z tego powodu, że jego ojciec jest księdzem jest bardzo krzywdzone, bo albo wychowywane jest przez samą matkę, albo ojciec w tajemnicy pomaga w wychowaniu, ale dziecko nie może sie przyznac, kto jest jego ojcem. A przecież w chrześcijaństwie tak ważne jest, abyśmy żyli w prawdzie.
6 marca 2019, 00:02
Świadectwo jednej strony w sprawie, żywotnie zainteresowanej w tym, by swoje odejście z KRK usprawiedliwić i ukazać w jak najlepszym świetle oraz by zachowanie naganne przedstawić jako sytuację w której się było ofiarą jest oczywiście niezwykle wiarygodne.
Ewa Zawadzka
4 marca 2019, 09:44
Pomijając kwestie biblijne ("Duch zaś otwarcie mówi, że w czasach ostatnich niektórzy odpadną od wiary, skłaniając się ku duchom zwodniczym i ku naukom demonów. [Stanie się to] przez takich, którzy obłudnie kłamią, mają własne sumienie napiętnowane. (3) Zabraniają oni wchodzić w związki małżeńskie, [nakazują] powstrzymywać się od pokarmów, które Bóg stworzył, aby je przyjmowali z dziękczynieniem wierzący i ci, którzy poznali prawdę. " - 1 Tymotesza 4:1-3) oowiązkowy celibat duchownych wytworzył fikcję oraz zmusza do obłudy tych duchownych, którzy go nie zachowują. A od dyskusji nad zniesieniem obowiązkowego celibatu Kościół już nie ucieknie. Kto nierozumie problemu z jakim się zmagają dzieci księży niech przeczyta relację jednej z sióstr Steczkowskich o ojcu, który był księdzem, poruszająca historia. Pytanie jak długo Kościół będzie utrzymywał fikcję i powodował masę problemów rodzinnych i moralnych.
4 marca 2019, 11:32
KK nigdzie nie ucieka od dyskusji o celibacie, już wiele razy się na ten temat wypowiadał. to nie zakaz małżeństwa generuje problemy dzieci księży ale brak życia w czystości tych księży... plącze Ci sie wszystko, wypij kawe
Oriana Bianka
4 marca 2019, 13:04
Piszesz oczywiste rzeczy: "to nie zakaz małżeństwa generuje problemy dzieci księży ale brak życia w czystości tych księży." Każdy to wie.  Może znasz sposób na to, aby księża żyli w czystości? Wtedy nie byłoby również problemu pedofilii, molestowań i innych przestępstw seksualnych.
4 marca 2019, 13:53
tak znam - wywalić celibat, bo to generuje grzech! w końcu wszyscy mężowie żyją w czystości non stop! a tak na serio, zastanów się gdyby to co napisałem było takie oczywiste, to ani ten artykuł ani komentarze wielu tu osób by nie powstały. Trzeba pisać prawdę, choć mnie czy Tobie wydaje się ona oczywista, bo inaczej pozostanie tylko bzdurna narracja osób jak o. Sipsiak lub Eaw_Z
Ewa Zawadzka
4 marca 2019, 16:22
Skoro trzeba pisać prawdę to trzeba ją też przyjąć, życie złuszeniami nie rozwiązuje provlemu z moralnością duchownych. Ślub  obowiązkowego celibatu jest ślubem martwym - czy komuś się to podoba czy nie. A do tego ewidentnie sprzeczny z Biblią. Pamiętasz kiedy wprowadzono celibat księży? Albo pamiętasz ile dzieci miał papież Aleksander VI? A o założycielu Legionu Chrystusa tylko wspomnę...
4 marca 2019, 23:11
co za bzdury, dlaczego niby ślub celibatu jest martwy? Jeden ksiądz upadnie inny nie, nie generalizuj i nie etykietuj! A Jezus sam mówił o bezżenności dla Królestwa Bożego. Św Paweł tez o tym pisał, czytaj Pismo, zastanawiaj się, wiem że szukasz Prawy, odwagi!
5 marca 2019, 01:17
Ewa_Z w tej wypowiedzi znów wychodzi twój kompleks - przyznaj się zakochałaś się w księdzu, ale on pozostał wierny przyrzeczeniu celibatu. I tu leży fundament twojej nienawiści do księży i Kościoła.
Ewa Zawadzka
5 marca 2019, 05:43
 A więc nie chcesz odpowiedzieć na postawione pytania. Wcale mnie to jednak nie dziwi. Fakty są jakie są i ich nie zmienisz. Ale odwagi - poznasz prawdę, a prawda Cię wyswobodzi.
Ewa Zawadzka
5 marca 2019, 05:44
Tadeuszu, sam wymyślasz te bzdury czy ktoś Ci pomaga?
5 marca 2019, 08:23
Może pomaga mu kolega asdf12? Ślub celibatu nie jest martwy - żaden z księży nie ma żony. Natomiast jest problem z zachowaniem wstrzemięźliwości seksualnej. Na to jest kilka rozwiązań: lepsza formacja w seminarium, odsiew kandydatów doń, poprawa relacji na linii proboszcz-wikariusz i szereg innych. Ale w twoim odczuciu należy walić jak obuchem wywalając cudze grzechy na wierzch. To oczywiście ważne ale nie metoda idealna.
7 marca 2019, 01:53
To tylko wynika z analizy twoich zapisów w wielu miejscach na tym portalu. Nawet nie wiesz jak bardzo się odsłaniasz.
7 marca 2019, 01:57
Nikt mi nie pomaga :-), trytytka twoje spostrzeżenia są trafne, też tak myślę.
Anna Żebrowska
4 marca 2019, 09:19
Celibat jest sprzeczny z naturą i sprzeczny z wolą Bożą - "Nie jest dobrze, żeby mężczyzna był sam" (Rdz 2,18). Po coś w końcu Bóg stworzył kobietę. Idąc dalej: nie jest dobrze, żeby mężczyźni sami kierowali Kościołem. Do czego te rządy doprowadziły, widzimy dziesiaj - korupcja, skandale seksualne, zamiatanie pod dywan. Celibat to chory pomysł i przyciąga chorych ludzi. Zniesienie celibatu i dopuszczenie kobiet do głosu to konieczność w KK. Zacytuję pewnego mormona: "Mężczyzna, który skończył 21 lat i się nie ożenił, jest zagrożeniem dla społeczności". Nic dodać, nic ująć.
4 marca 2019, 11:30
czyli sama przyznajesz że kobiety zostały stworzonę po to by mężczyzna mógł sobie... ulżyć bidulko... poczytaj co Jezus mówił o bezżenności - nie jest sprzeczna z naturą a co z singielkami starszymi niż 21, też są zagrożeniem dla społeczeństwa???
5 marca 2019, 01:24
efka47 twoje wywody są tak prymitywne, że nawet szkoda podejmować próbę dyskusji. A już cytat z mormona to wisienka na torcie twojej głupoty (przepraszam za wyrażenie). Kiedyś ostatnim grzechem głównym w katechizmie była głupota. Usunięcie go z tej listy nie spowodowało zaniku tego grzechu, czego jesteś dobitnym przykładem.
A
asdf12
4 marca 2019, 08:17
‘’Nie sam celibat, ale to, że jest on obowiązkowy, tworzy specyficzne środowisko, które przyciąga do kapłaństwa osoby bojące się małżeństwa.’’ Nawet gdyby przyjąć, że powyższe słowa mają praktyczne uzasadnienie to należy zastanowić się co powoduje, że osoba boi się małżeństwa., dlaczego się boi itd. Co sprawia że młody mężczyzna o orientacji geja idzie do kapłaństwa.. Odpowiedź jest bardzo prosta ale wcześniej należałoby pokazać prawdziwy procent gejów – księży w KK. Uważam, że jest ich więcej niż 50 %. W okolicach mojego zamieszkania  łatwo jest zorientować się, że przykładowo w jednym kościele jest  11 księży a wśród nich jest 6 gejów, którzy nawet nie starają się tego ukryć. Ta zaraza dająca niby bezpieczeństwo księżom ( brak ciąży)  powoduje, że nawet ta pozostała piątka księży przytoczona w  słowach powyżej jest już prawdopodobnie praktykująca w doodbytowaniu.  Wcześniej czy później będą gejami na całą gębę. Bo jest to dla nich jedyna forma zabezpieczenia fizycznych pociągów. Wypowiedź jednej matki na temat swojego syna który jest  księdzem gejem ( właśnie z opisywanego Kościoła)  jest znana w moim środowisku a brzmi ona tak: to gdzie miał pójść jeśli ‘’baby nie podobały mu się’’ No właśnie w moim odczuciu KK ( kapłaństwo) stało się oazą ochronną dla gejów. Ja doświadczalnie wiem co się działo w seminarium w  Tarnowie. ‘’ Ksiądz uwiódł go, kazał zerwać zaręczyny, a na koniec namówił do przyjęcia kapłańskich święceń. Po latach spędzonych w seminarium i przejściu w stan duchowny, kolejny ksiądz chciał się z nim przespać za przeniesienie do innej parafii. Jak wyglądało życie byłego księdza geja?’’ ( Onet-- RELIGIA) Dopóki KK nie weźmie sobie słów ap Pawła do serca :
PM
Patryk M
4 marca 2019, 08:19
‘’ 21 Ponieważ, choć Boga poznali, nie oddali Mu czci jako Bogu ani Mu nie dziękowali, lecz znikczemnieli w swoich myślach i zaćmione zostało bezrozumne ich serce. 22 Podając się za mądrych stali się głupimi. 23 I zamienili chwałę6 niezniszczalnego Boga na podobizny i obrazy śmiertelnego człowieka, ptaków, czworonożnych zwierząt i płazów. 24 Dlatego wydał ich Bóg poprzez pożądania ich serc na łup nieczystości, tak iż dopuszczali się bezczeszczenia własnych ciał. 25 Prawdę Bożą przemienili oni w kłamstwo i stworzeniu oddawali cześć, i służyli jemu, zamiast służyć Stwórcy, który jest błogosławiony na wieki. Amen. 26 Dlatego to wydał ich Bóg na pastwę bezecnych namiętności: mianowicie kobiety ich przemieniły pożycie zgodne z naturą na przeciwne naturze. 27 Podobnie też i mężczyźni, porzuciwszy normalne współżycie z kobietą, zapałali nawzajem żądzą ku sobie, mężczyźni z mężczyznami uprawiając bezwstyd i na samych sobie ponosząc zapłatę należną za zboczenie. 28 A ponieważ nie uznali za słuszne zachować prawdziwe poznanie Boga, wydał ich Bóg na pastwę na nic niezdatnego rozumu, tak że czynili to, co się nie godzi. 29 7 Pełni są też wszelakiej nieprawości, przewrotności, chciwości, niegodziwości. Oddani zazdrości, zabójstwu, waśniom, podstępowi, złośliwości; 30 potwarcy, oszczercy, nienawidzący Boga, zuchwali, pyszni, chełpliwi, w tym, co złe - pomysłowi, rodzicom nieposłuszni, 31 bezrozumni, niestali, bez serca, bez litości. 32 Oni to, mimo że dobrze znają wyrok Boży, iż ci, którzy się takich czynów dopuszczają, winni są śmierci, nie tylko je popełniają, ale nadto chwalą tych, którzy to czynią. «« Rz 1  »» to zapomnijcie o jakichkolwiek zmianach w KK Geje – księża w KK mieli się dobrze, mają się dobrze i będą się mieć dobrze  w strukturach KK,  co widać po wypowiedziach ( poniżej ) przez gejów, którzy niby w trosce o Autora powyższej wypowiedzi sprytnie umacniają gejostwo w Kościele katolickim.
Andrzej Ak
4 marca 2019, 00:35
Pomieszanie z poplątaniem. Celibat to albo wybór albo obowiązek w przypadku księży. Natomiast pedofilia to dewiacja seksualna, czyli zaburzenie psychiki, zaburzenie postrzegania otaczającego świata. Kiedyś, ba nie tak dawno temu wszelkie dewiacje próbowano leczyć farmakologicznie lub w zakładach psychiatrycznych za pomocą bardzo brutalnych metod. W końcu lobby homoseksualne wymusiło aby dewiacje usunąć z listy chorób w psychiatrii, co nie oznacza że dewiacje nie są chorobami. Jeśli kiedyś w przyszłości będzie można kopiować zawartość mózgu ludzkiego i tą zawartością manipulować, wówczas z jakąś część zaburzeń natury psychiki człowieka będzie można skutecznie leczyć. Tym samym celibat nie ma nic wspólnego z pedofilią i vice versa.
3 marca 2019, 21:48
i znów autor strzelił niczym łysy o kant globusa... potężne! teza artykułu: na księdza idzie chłop, co boi się małżeństwa, obowiązek celibatu gwarantuje mu "ratunek" przed małżeństwem. wniosek: znieśmy celibat, to na księży pójda "normalni" mężczyźni. CO ZA BZDURY! nawet zniesienie celibatu nie gwarantuje "normalnych" księży. Przecież nadal mogliby tam iść ci bojący się małżeństwa, musiałoby istnieć przymusowe małżeństwo ksieży, ale... masa małżeństw się dziś rozpada, zdolność do wejścia w małżeństwo nic nie gwarantuje, zatem jakie jest rozwiązanie ...? to staranna selekcja kandydatów na kapłanów oraz dobra formacja i modlitwa rozwiązują problem - A NIE ZNIESIENIE CELIBATU!  To tak jakbym ja twierdził, że trzeba zmienić 6 przykazanie, to nie będzie rozwodów. 6 przykazanie pokazuje moją kondycję, a nie "jest przyczyną" rozwodów. Przestrzeganie (lub nie) celibatu pokazuje kondycje prezbiterów, a nie stanowi przyczynę naduzyć. Że też ja to musze tłumaczyć starszemu ode mnie księdzu. Jak kogoś swędzi to się drapie...
3 marca 2019, 20:50
Ojcze Jacku, co się dzieje? Od jakiegoś czasu piszesz teksty jawnie uderzające w naukę KK o małżeństwie, teraz walka z celibatem... Nie podejrzewam, że możesz mieć kogoś na boku - to byłaby wręcz śmieszna insynuacja. Ale ewidentnie ta tematyka Ci uwiera. Zbliża się wielki post, czas dobry dla nawracania się, może warto pewne sprawy przemyśleć.
I
Ignacy
3 marca 2019, 19:21
Ciurlać się chce!
Oriana Bianka
3 marca 2019, 16:51
Od duchownych, którzy maja być przewodnikami i nauczycielami dla wiernych powinno się oczekiwać dojrzałosci i uczciwości. Podwójne życie jest nieuczciwe i niemoralne.  Nie zgadzam się, że taka sytuacja, jaką opisuje pani Jarkiewicz powinna być tolerowana: "Księża może mają powołanie do celibatu, ale nie zachowują abstynencji seksualnej ... Wielu odpowiada celibat,bo nie czyni ich odpowiedzialnymi za rodzinę, żonę, dzieci, a pozwala na aktywność seksualną bez zobowiążań." Przecież taka sytuacja świadczy o niemoralności i niedojrzałości mężczyzn, którzy w taki sposób żyją. Mężczyzna powinien brać odpowiedzialność za swoje dzieci i związki z kobietami - albo zakłada rodzinę, albo powstrzymuje się od kontaktów seksualnych.  Niedawno był artykuł o tym, że Kościół stoi obecnie na stanowisku, ze obowiązki rodzicielskie są ważniejsze niż inne zobowiązania i że ksiądz, który staje się ojcem powinien zająć się wychowaniem swoich dzieci i odejść z kapłaństwa. Na szczycie na temat pedofilii powtarzane były słowa: odpowiedzialnośc i transparentnośc. Wymagajmy od duchownych odpowiedzialności i jawności ich życia. Podwójne życie jest tego zaprzeczeniem. A atmosfera ukrywania swoich grzechów, prowadzenia podwójnego życia sprzyja również temu, że nie wydawane sa również czyny pedofilskie, bo wszyscy się wzajemnie kryją. Do takiego wniosku doszli również dziennikarze prowadzacy śledztwo w sprawie pedofilii, co zostało przedstawione w filmie "Spotlight".
KJ
Katarzyna Jarkiewicz
3 marca 2019, 17:30
Nikt nie toleruje w Kościele takiej sytuacji. To absurd. Oczywiście był i jest problem ukrywania przez księży związków hetero lub homoseksualnych, problem korzystania z usług prostytutek tzw. koloratek, problem alimentowania dzieci z tych związków. Nie wiem,czy zostanie on kiedykolwiek rozwiązany,bo dotykamy natury ludzkiej,ale z pewnością wystąpienie kard. Stelli idzie w tym kierunku,że każde wykryte naruszenie abstynencji seksualnej,a zwłaszcza dotyczące rodzicielstwa,będzie wyłączało z kapłaństwa automatycznie. Kościół na nowo kieruje się w stronę ascezy formacyjnej, co oczywiście również ma wpływ na dyskusję o celibacie pogłębiając jego znaczenie w Kościele
Oriana Bianka
4 marca 2019, 12:53
Jeżeli nikt nie toleruje podwójnego życia księży, to po co byłby fundusz alimentacyjny dla dzieci księży? Każdy zakon i każda diecezja ma fundusz alimentacyjny przeznaczony na taki cel.  Kard. Stella zaprezentował stanowisko Stolicy Apostolskiej odnośnie księży, którzy mają dzieci, że winni opuścić stan kapłański i "towarzyszyć matce w wychowaniu potomka". To jest obecne stanowisko Stolicy Apostolskiej i takie postawienie sprawy jest uczciwsze niż namawianie księdza, aby pozostał księdzem i wyrzekł się dziecka, jak to się nieraz działo w przeszłości. Opowiada o tym wielu księży, np. ks. Skowroński z Dusznik: "Gdy miało się urodzić moje dziecko poszedłem do kurii biskupiej, żeby powiedzieć, jak wygląda sytuacja. Kanclerz zaproponował, że jeśli wyrzeknę się dziecka, biskup przymknie na nas oko. Nie mogłem uwierzyć, zrobiło mi się aż niedobrze". Ks Skowroński odszedł z KRK i ożenił się z matka dziecka, jest znany jako śpiewający ksiądz z Dusznik (jest księdzem w Kosciele Polskokatolickim).
PM
Patryk M
3 marca 2019, 13:19
Pani Katarzyna Jarkiewicz ''Kościół nie ma problemu z celibatem duchownych,ale ma problem z wstrzemięźliwością seksualną księży.....'' Mogłaby Pani przełożyć to zdanie bardziej na język polski?
KJ
Katarzyna Jarkiewicz
3 marca 2019, 15:15
Celibat to usankcjonowane prawem kościelnym niezawieranie małżeństw przez duchownych. Celibat nie wnika w naturę seksualną mężczyzn, choć zakłada,że duchowni skoro nie mogą zawierać małżeństw, to są zdolni do ich zawarcia,ale z powodu powołania tego nie czynią. Ks. Siepsiak sugeruje,że motywacja nadprzyrodzona (z powołania celibat) nie jest obecna u alumnów,a zastępuje ją motywacja psychologiczna (strach przed małżeństwem). Ja zaś wnoszę,że nie jest to sedno zagadnienia, skoro mamy do czynienia z obecnością homoseksualistów wśród księży i obecnością w społeczeństwie dzieci duchownych. Księża może mają powołanie do celibatu, ale nie zachowują abstynencji seksualnej - jak mówił ks. Tischner i często się w górach tak mówi: baciarzą. Wielu odpowiada celibat,bo nie czyni ich odpowiedzialnymi za rodzinę, żonę, dzieci, a pozwala na aktywność seksualną bez zobowiążań. Sama dyskusja o celibacie nie ma dziś większego sensu,bo w społeczeństwie jest kryzys małżeństwa i nawet gdyby dopuścić śluby księży, to i tak nie rozwiązałoby to problemu "baciarzenia", a naraziło rodziny duchownych na zdrady i rozwody.
PM
Patryk M
3 marca 2019, 15:53
Dziękuję za wyjaśnienie.
KJ
Katarzyna Jarkiewicz
3 marca 2019, 11:32
Kościół nie ma problemu z celibatem duchownych,ale ma problem z wstrzemięźliwością seksualną księży,dlatego kard. Stella zaprezentował stanowisko Stolicy Apostolskiej odnośnie księży,którzy mają dzieci,że winni opuścić stan kapłański i "towarzyszyć matce w wychowaniu potomka". Jak rozumiem nie nakłada to obowiązku na byłych księży małzeństwa z tymi kobietami,zwłaszcza że wielu z duchownych może mieć dzieci z wielu seksualnych związków. Moim zdaniem zniesienie obowiązku celibatu nie poprawi ani sytuacji Kościoła, ani nie zmieni nic w obszarze kryzysu instytucji małżeństwa, które obecnie jest jedynie popularne w środowisku LGBT, a wśród heteroseksualnych par mamy progres w obszarze niesformalizowanych związków i regres w obszarze małżeństw. Małżeństwo dla heteroseksualnych par jawi się jako bardziej opresyjne i silniej naznaczone rozpadem niż związki nieformalne, gdzie nie ma obowiązku wierności,wyłączności i odpowiedzialności za drugiego współmałżonka. Rozumiem,że ks. Jacek przeżywa frustrację widząc stan Kościoła, ale zaklinanie rzeczywistości nic nie da.Obowiązkowy celibat jak na razie łatwiej modelować w obszarze choćby formacyjnym, a i koszty dla Kościoła są mniejsze
Piotr Stanibor
3 marca 2019, 10:38
Od problemów z celibatem do pedofilii daleka droga. Księża to wolni ludzie i upust energii seksualnej mogą dać na wiele innych sposobów zanim zaczną krzywdzić dzieci. Każdy będzie oczywiście niezgodny z założeniami celibatu, ale nie skrzywdzi tych najmniejszych i nie będzie największym zgorszeniem. Problemem nie są więc zdrowi ludzie jakoby na plebaniach przeobrażający się w magiczny sposób w pedofilów, ale sam materiał który trafia już do seminariów.
3 marca 2019, 09:09
Uwiera ...
3 marca 2019, 21:56
myśle że w tym wypatku może to nie być nawet sprawa osobista, choć kto wie, ale przede wszystkim pyszałkowate zadęcie, że ja oto... uf uf wiem lepiej od całego Kościoła, co i jak, a ten ciemny lud mnie już mierzi... znam te stany z autopisji haha, to rozumiem autora