Ks. Pastwa: czy według ks. Oko jestem zdrajcą?

(fot. youtube.com)
natemat.pl / ml

- Nie zgadzam się z postawą anty-dialogu ks. Dariusza, który mówi, że "Gazeta Wyborcza" jest największym ośrodkiem nienawiści do Kościoła - napisał na portalu natemat.pl ks. Rafał Pastwa, kierownik lubelskiego oddziału "Gościa Niedzielnego" .

Na prowadzonym przez siebie blogu skomentował jeden z odcinków programu "Kropka nad i". Jego zdaniem takie wypowiedzi jak ks. Oko w rozmowie z Robertem Biedroniem sprawiają, że na wszystkich księży patrzy się w podobnych kategoriach.

- Nie zgadzam się na to, by na podstawie jego wypowiedzi - ludzie przyklejali mi łatki, a także innym księżom, którzy z szacunkiem podchodzą do każdego człowieka i do osiągnięć nauki, posługując się słowami, które nie budzą zdziwienia czy niesmaku - skomentował.

Ks. Pastwa nie zgadza się również z ocenami ks. Oko co do niektórych tytułów prasowych i ich klasyfikowania. - Czy zdaniem ks. profesora jestem zdrajcą i człowiekiem nienawiści skoro czytam "GW" i "Tygodnik Powszechny"? Jak zatem poradzi sobie ks. profesor z tym, że czytelnik obu tytułów pracuje w lubelskiej redakcji "Gościa Niedzielnego"? - zapytał.

DEON.PL POLECA


Zdaniem duchownego wszelkie bezkrytyczne podejście do prasy jest błędne. - Nie wmawiajmy ludziom, że od czytania gazet stracą wiarę. Zło nazywajmy złem, ale nie szukajmy go wszędzie i w każdym. I nie za wszelką cenę - podsumowuje.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Ks. Pastwa: czy według ks. Oko jestem zdrajcą?
Komentarze (23)
8 października 2015, 20:13
"... Nie wmawiajmy ludziom, że od czytania gazet stracą wiarę". to cytat z księdza Pastwy a czy ktoś zna wypowiedź ks. Oko do której się on odnosi?
8 października 2015, 19:08
Mam nadzieję, że to wystąpienie ks. Pastwy nie jest wstępem przed kolejnym coming outem;-) To oczywiście żart.
AC
Anna Cepeniuk
8 października 2015, 18:40
Zgadzam się z ks. Pastwa.... "... Nie wmawiajmy ludziom, że od czytania gazet stracą wiarę".... Bo to bezsensowne.... Może lepiej przyjrzeć się postępowaniu niektórych duszpaterzy... i ks. Charamsy.... Uważam, że z antyświadectw więcej ludzi traci wiarę... I nikogo to chyba za bardzo nie interesuje...
jazmig jazmig
8 października 2015, 18:21
Ks. Pastwa przykleja łatki ks. Oko, jego towarzystwo przykleja łatki jemu, w tej sytuacji proponuje ks. Pastwie zmienić towarzystwo oraz samemu się zmienić.
Rafał Dąbrowa
8 października 2015, 17:44
Uwierzcie, szatan to nie jest jakiś infantylny stworek z różkami, to jest istota duchowa która, jak niektórzy mówią, jest inteligentniejsza od człowieka. Wygląda na to, że w dzisiejszych czasach piekło się otworzyło i szatan zwodzi ludzi tak, jak jeszcze nigdy wcześniej. Zachowuje się jak gentelman - uwodzi, skłóca ze sobą ludzi, a potem się wycofuje. Więc jeśli uwierzyłeś, że drugi człowiek jest wrogiem, to uwierzyłeś w kłamstwo diabła. Diabeł działa po obu stronach barykady po to, by skłócać ludzi, by ludzie się nienawidzili. Jeśli więc chcemy zmieniać ludzi, to przyprowadzajmy ich do Boga. Jeśli ich serca otworzą się na Boga, to Bóg dokona reszty. To nie są przelewki, tu chodzi o życie wieczne.
jazmig jazmig
8 października 2015, 18:24
Czy muzułmanin obcinający głowę chrześcijaninowi, jest jego przyjacielem?
M
Myślący
8 października 2015, 14:27
Dzięki taki ludziom jak ks. Oko Kościół w Polsce jeszcze ma się nie najgorzej. Szkoda tylko, że ,,postępowi" księża typu ten mądraliński chcą sprowadzić Kościół do poziomu kościoła na zachodzie Europy!
PP
Piotr Polmański
8 października 2015, 16:19
Rzeczywiście ma sie nie najgorzej. W ostatnich 10 latach odeszło z Kośioła ponad 2 mln wiernych. Ostatnio odszedł nawet ze stanu duchownego ks. b. juz rzecznik ŚDM w Krakowie, bo został ojcem..     No popatrzcie, jak to na wszystko trzeba mieć oko..:)
8 października 2015, 13:57
Trzeba być ślepym, aby nie widzieć, co jest celem niektórych polskich gazet. Trzeba być głuchym, aby nie słyszeć, czemu słuzą artykuły w tych gazetach.
WD
Wojtek Duda
8 października 2015, 15:38
westchnienie nad "Naszym Dziennikiem " ? 
9 października 2015, 07:20
Która polska gazeta propaguje katolickie postawy, takie jak antykoncpecja, in-vitro czy aborcja? Która polska gazeta propaguje katolickie postawy, takie jak zwiazki partnerskie, homoseksualizm, seks pozamałzeński?
Rafał Dąbrowa
8 października 2015, 13:41
Wrogiem Kościoła jest szatan. Tylko i wyłącznie. Żadni ludzie nie są wrogami. Walczymy o ludzi - o wszystkich, także redaktorów GW, czy innych gazet, także o ludzi którzy kradną, mordują, czy co tam jeszcze robią - oni nie są wrogami Kościoła. Chociaż jest to trudne, ale przecież Bóg jest po naszej stronie. Albo jesteśmy narzędziem w Bożych rękach, i kochamy wszystkich ludzi, albo myślimy po swojemu, szukamy wrogów w innych ludziach, tylko nie łudźmy się że Bóg będzie nas w tym wspierał.
8 października 2015, 13:55
Bezrozumna, ślepa miłość to nie jest cecha chrześcijanina. Roztropnośc kaze nam nazywać rzeczy po imieniu, wskazywać, iz celem neiktórych tytułow prasowych jest atak na katolików, wyciąganie ich z Kościoła. Chocby poprzez manipulacje słowem. Z faktu, iż kazdy człowiek jest naszym bliźnim, nie wynika iż mamy być ślepi i głusi. To co proponujesz to nie miłość, lecz tchórzostwo i obojętność ubrana w ładne szaty miłych słówek. Miłośc bliźniego pozwala na wskazanie bliźniemu iż źle czyni i bliższy tej miłości jest ks. Oko, niż Ci co tak o taj miłości rozprawiaja, będąc obojętnymi na zło chocby tworzone przez niektórych dziennikarzy
Rafał Dąbrowa
8 października 2015, 16:52
Oni są przede wszystkim perfidnie okłamywani. To, czego się boję, to zrobić coś wbrew Bogu. Dlatego usilnie staram sie poznać, jaka jest wola Boża.
9 października 2015, 07:17
Jak juz to oni daja sie perfidnie okłamywać. Sa winni, bo zaufali szatanowi.  Kazdy ma prawo do wyboru swej drogi życia. Jak nie będzie sie mówiło, iż źle wybrali, to będą żyli w przekonaniu, iz wybrali dobrze.  Jak będziesz tchórzliwie milczał, to współodpowiadasz za ich wybory. To sie nazywa grzechami cudzymi.
A
Artur
8 października 2015, 13:37
A kto to jest ks. Pastwan?
8 października 2015, 13:33
Brawo! Bardzo potrzebny głos.
8 października 2015, 13:17
Ksiądz Oko ma oczywiście wszelkie prawo gadać co mu ślina na język przyniesie. Ale powinno być wyraźnie powiedziane i napisane, że ksiądz Oko reprezentuje wyłącznie samego siebie i wypowiada się wyłącznie we własnym imieniu. Nie ma żadnego powodu, aby nie tylko księża ale i wszyscy katolicy w Polsce mieli się wstydzić, że ksiądz Oko odpływa w jakieś kosmiczne dyrdymały i banialuki. Wstydzić się powinien wyłącznie ten, co księdzu Oko nadał tytuł naukowy.
8 października 2015, 14:29
To chyba przesada, niezależnie od tego kto ten tytuł dostał... A dlaczego niby ma się wstydzić? Tytuł naukowy świadczy de facto o spełnieniu pewnych wymagań formalnych... czy coś w tej mierze zostało złamane?
8 października 2015, 14:57
Człowiek z tytułem naukowym powinien czuć się do stosowania naukowych kryteriów nie tylko w pracy naukowej, ale także w sferze publicznej. Np posiadać cechy jak - obiektywizm, a nie "dowodzenie" z góry założonych hipotez - dążenie do prawdy a nie przyklejenia etykietki - precyzja, ścisłość, stosowanie poprawnych pojęć i definicji - odrożnianie wiedzy naukowej od nienaukowej - odróżnianie faktów od poglądów - powoływanie się na fakty, a nie na poglądy - umieć poddać krytyce także własne oceny, dostrzec i skorygować własne błędy - nie ograniczać się do wygłaszania własnych poglądów ex-cathedra, ale także słuchać uważnie innych i dyskutować za pomocą logicznych argumentów z osobami reprezentującymi inny punkt widzenia - stosowanie poprawnego rozumowania, logiki, prawidłowego wyciągania wniosków z przesłanek, dowodzenie, sprawdzanie itp itd Tytuł naukowy to nie jest dyplom za złożenie pracy w terminie, ale podsumowanie całego dorobku, gdzie sama praca jest tylko ostatnim etapem, konkluzją. Zgadza się ?
8 października 2015, 13:05
Co ksiądz Rafał Pastwa powiedział dobrego księdzu Dariuszu Oko? Czy ograniczył się tylko do szukania w nim zła? Czy nie zgadza się by przypinali księdzu łatki na podstawie wypowiedzi: - ks. Charamsy - ks. Kijowskiego - ks. Lemańskiego - ks. Małkowskiego - ks. Jankowskiego - prymasa Wyszyńskiego - prymasa Glępa - papieża Jana Pawła II... Co ksiądz Rafał Pastwa powiedział dobrego księdzu Dariuszu Oko?
PP
Piotr Polmański
8 października 2015, 16:24
widocznie nie spojrzał zbyt głęboko, ale czy musiał ?
8 października 2015, 12:57
Jak to dobrzeże mamy takich księży!Może znajomi przestaną mi wmawiać że katolicy to ludzie o punkcie widzenia i sposobie prowadzenia dyskusji ks.Oko!