Marketing Ewangelii i nowe technologie

(fot. facebook.com/facebogpl)
KAI / pz

"Marketing Ewangelii" i nowe technologie w służbie Kościoła - to niektóre z tematów, które podejmą biskupi z państw Europy odpowiedzialni w swoich konferencjach episkopatu za media. Dyskutować oni będą w dniach 8-10 listopada w Barcelonie.

Ich doroczne spotkanie, organizowane przez komisję ds. mediów Rady Konferencji Biskupich Europy (CCEE), przebiegać będzie tym razem pod hasłem: "Ewangelizować duszę Europy. Wkład komunikacji społecznej". 50 lat po publikacji dekretu Soboru Watykańskiego II o środkach przekazu "Inter mirifica" biskupi zastanowią się nad "wyzwaniami i posiadanymi narzędziami dla przekazywania Ewangelii w aktualnym kontekście europejskim, który nie przestaje ewoluować".

Uczestnicy spotkania omówią wyzwania stojące przed działalnością misyjną Kościoła w Europie, a także sposób komunikowania się papieża Franciszka i posługiwanie się nowymi technologiami przez Stolicę Apostolską. Przedstawione będą dobre przykłady korzystania z nowych technologii w Kościele. Temat jednej z konferencji brzmi: "«Marketing Ewangelii» - środki komunikacji handlowej w służbie głoszenia Ewangelii".

W ojczyźnie Antonio Gaudiego europejscy biskupi będą mogli się przekonać, że "architektura może stać się narzędziem komunikacji i nowej ewangelizacji". Na zakończenie spotkania odprawią Mszę św. w zaprojektowanej przez Gaudiego bazylice Sagrada Familia.

Przewodniczący komisji ds. mediów CCEE, bp José Ignacio Munilla Aguirre podkreśla, że "wraz z rozwojem komunikacji społecznej na kontynencie europejskim, który jest głęboko chrześcijański, zauważamy tendencję do działania tak, jakby Bóg nie istniał". - W tym kontekście Kościół ma obowiązek ewangelizacji duszy naszego kontynentu, który bardziej niż kiedykolwiek potrzebuje prawdy Ewangelii - uważa ordynariusz diecezji San Sebastian.

W Barcelonie obecni będą m.in. miejscowy arcybiskup, kard. Lluís Martinez Sistach, przewodniczący Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu abp Claudio Maria Celli i Ludovine de la Rochère, przewodnicząca Kolektywu Manif pour Tous, który organizował we Francji wielkie manifestacje przeciwko prawnemu zrównaniu związków homoseksualnych z małżeństwami.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Marketing Ewangelii i nowe technologie
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.