Milion SMS-ów z nauczaniem Kościoła

(fot. kiwanja / flickr.com / CC BY)
KAI / drr

Więcej mieszkańców Afryki ma dostęp do telefonów komórkowych niż do wody pitnej. W RPA w użyciu jest więcej telefonów niż mieszkańców, a wiadomości SMS-owe są czterokrotnie bardziej popularne niż przesyłanie e-maili. Dlatego Kościół w tym kraju znalazł się w czołówce wykorzystania telefonii komórkowej do upowszechniania swego nauczania. Sieć "Radość i Nadzieja" Instytutu Jezuickiego w Johannesburgu wysłała w maju milionowego SMS-a.

Dyrektor Instytutu, Raymond Perrier powiedział Radiu Watykańskiemu, że akcja SMS-owa jest częścią szerszego projektu, który ma pobudzić katolików do zaangażowania w głębsze poznanie nauczania Soboru Watykańskiego II. Obejmuje on także artykuły w gazetach, audycje radiowe, wiadomości e-mail itp.

Zdaniem Perriera SMS-y są "fantastycznie skuteczne", pozwalając dotrzeć np. do mieszkańców odległych terenów wiejskich. Aby je otrzymywać, trzeba jednak zalogować się do tego serwisu. Subskrypcja kosztuje niewielką kwotę tygodniowo, a w zamian otrzymuje się codziennie jedną wiadomość.

DEON.PL POLECA

Celem inicjatywy jest pokazanie katolikom, że "nauczanie Kościoła jest bardzo szerokie". - Istnieje tendencja do myślenia, że Kościół porusza jedynie "kościółkowe" tematy, takie jak liturgia itp. W rzeczywistości istnieje wspaniałe nauczanie Kościoła nt. gospodarki, ochrony środowiska, prawa człowieka, rasizmu itd. - tłumaczy Perrier.

- Idziemy za sugestią Benedykta XVI, aby Rok Wiary stał się szansą to ponownego czytania Katechizmu Kościoła Katolickiego. Dlatego używamy Katechizmu jako źródła dla SMS-ów - wyjaśnia dyrektor jezuickiego Instytutu. Deklaruje, że inicjatorzy akcji chcą dotknąć nie tylko rozumu, ale także serca i wyobraźni odbiorców.

SMS-y są skierowane do mieszkańców RPA. Natomiast mieszkańcy innych krajów mogą mieć dostęp do zawartych w nich treści na Twitterze (@hopejoy50).

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Milion SMS-ów z nauczaniem Kościoła
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.