W KEP o duszpasterstwie młodzieży przed synodem

(fot. Eliza Bartkiewicz / BP KEP)
PAP / kw

O przyszłorocznym synodzie poświęconym młodzieży i Światowych Dniach Młodzieży 2019 w Panamie rozmawiali w czwartek w siedzibie Konferencji Episkopatu Polski m.in. księża pracujący z młodymi. Zaprezentowano też nowe logo polskiego biura ŚDM.

Dyrektor Krajowego Biura Organizacyjnego ŚDM ks. Emil Parafiniuk podkreślił w rozmowie z PAP, że w ramach przygotowań do zaplanowanego na 2018 r. w Watykanie XV Zwyczajnego Zgromadzenia Ogólnego Synodu Biskupów, którego temat brzmi "Młodzież, wiara i rozeznanie powołania", trwa gromadzenie odpowiedzi na ankiety dotyczące duszpasterstwa młodych i powołań. Na podstawie m.in. ankiet, rozesłanych do episkopatów na całym świecie, zostanie przygotowany "Instrumentum laboris" - dokument, na którym będą pracowali ojcowie synodalni.

"Celem ankiet jest wsłuchanie się w sytuację ludzi młodych, w sytuację duszpasterstwa młodzieży i duszpasterstwa powołań"- powiedział ks. Parafiniuk, odpowiedzialny za opracowanie ankiet w Polsce i przekazanie ich wyników do watykańskiego sekretariatu Synodu Biskupów.

DEON.PL POLECA

Bp Marek Solarczyk, przewodniczący Rady KEP ds. Duszpasterstwa Młodzieży poinformował, że synteza wniosków z ankiet zostanie przygotowana do końca czerwca. Dodał, że ankieta dotyczyła dwóch bloków tematycznych: przeżywania wiary i odczytywania powołania. "O przygotowanie odpowiedzi zostali poproszeni duszpasterze młodzieży, wspólnoty młodzieżowe, osoby odpowiedzialne za duszpasterstwo powołaniowe czy alumni seminariów, a także przedstawiciele wielu innych środowisk" - powiedział PAP bp Solarczyk.

Ks. Parafiniuk zaznaczył, że program duszpasterski, który ma przygotować młodzież do ŚDM, zostanie - podobnie jak w poprzednich latach - przygotowany wspólnie przez księży i samą młodzież. "Zgodnie z zachętą papieża Franciszka, głównym tematem będą postaci Maryi i Ducha Świętego" - poinformował.

Bp Solarczyk poinformował, że ze względu na duży koszt biletu do Panamy, podobnie jak w zeszłym roku, Kościół zorganizuje program "Bilet dla Brata 2.0". Rok temu akcja była skierowana do młodzieży ze Wschodu. Inicjatywa jest koordynowana przez Krajowe Biuro Organizacyjne ŚDM 2019 i ma polegać na zachęcaniu diecezji do zbierania pieniędzy, za które zostaną zakupione bilety dla pielgrzymów z Polski.

Podczas spotkania zaprezentowano nowe logo KBO ŚDM, składające się z drogi i krzyża powstałego z promieni. Jak można przeczytać na stronie KEP, promienie symbolizują Boże Miłosierdzie, co nawiązuje do hasła ŚDM z 2016 r. "Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią". Symbol drogi odnosi się z kolei do słów papieża Franciszka "Zejdź z kanapy". Autorką grafiki jest Karolina Błażejczyk z diecezji warszawsko-praskiej.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

W KEP o duszpasterstwie młodzieży przed synodem
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.