Czy internet prześcignął telewizję?
Informacje o śmierci tradycyjnej telewizji są mocno przesadzone, ale komercyjne stacje mają powód do niepokoju.
Podstawowym środkiem komunikacji dla coraz większej liczby Polaków staje się bowiem internet - wynika z badania IRCenter.
Przybywa m.in. osób, które wolą oglądać materiały wideo w sieci niż w telewizji.
Aktywni internauci korzystają w tym celu przede wszystkim z Youtube’a (92 proc.) i Facebooka (85 proc.), a dopiero potem włączają Polsat lub TVN (po 66 proc.). Dla tej grupy konsumentów najważniejszymi dodatkowymi mediami są TV kablowa i satelitarna - 76 proc. oraz TV publiczna - 72 proc.
Przez internet korzystają z darmowego VoD (92 proc.), radiowych stacji online (66 proc.), a także płatnych materiałów VoD (15 proc.). Osoby oglądające treści wideo w telewizorze, komputerze i urządzeniach mobilnych chętniej też za to płacą.
Skomentuj artykuł