Nie jesteśmy patriotami na zakupach
Dla połowy Polaków pochodzenie produktów nie ma znaczenia - wynika z sondażu zaprezentowanego w "Pulsie Biznesu".
Kierujemy się przede wszystkim jakością towaru, na co zwraca uwagę 47 proc. ankietowanych i ceną, która jest istotna dla 28 proc. Oprócz relacji ceny do jakości ważna jest dla polskich klientów rozpoznawalność marki.
Aż 43 proc. zapytanych konsumentów przyznało, że nie jest dla nich istotne czy towar został wyprodukowany w Polsce. W przedziale wieku 15 do 24 lata ten odsetek wynosi jeszcze mniej, bo tylko 24 proc.
Osobne zagadnienie to faktyczne określenie co jest właściwie polskie, a co nie. Niektóre nasze marki są już własnością obcego kapitału. Ale wciąż produkują w Polsce. Z kolei rodzime firmy zlecają czasem wykonanie wyrobów za granicą, np. w Chinach.
Ważne jest jednak, że kupując towary w sklepach wspieramy tak czy owak polską gospodarkę.
Skomentuj artykuł