BIPOLAND - niesamowity film o naszym kraju!

Matty Brown / youtube.com / pz

Miał jedynie sfilmować Auschwitz i inne obozy zagłady, jednak zakochał się we współczesnej Polsce i nakręcił o niej krótki, lecz pełen emocji film. - Wielu osobom Polska kojarzy się tylko z obozami. Chciałem pokazać, że jest pełnym kolorów, tętniącym życiem miejscem - mówi Matty Brown.

"Jestem filmowcem. Mam silne zamiłowanie do opowiadania historii i pokazywania rzeczy w prowokacyjny, emocjonalny sposób. Od około roku robię filmy, i jak do tej pory była to niesamowita jazda. Staram się rozwijać i próbuję pokazywać świat przez moje oczy" - napisał Matthew Brown na swoim profilu na Facebooku.
Polska to kraj o dwóch obliczach. Cały czas towarzyszy nam poczucie bolesnej historii, ale także pogodne i pełne nadziei spojrzenie w przyszłość - taką Polskę spróbował uchwycić w obiektywie swojego aparatu młody filmowiec z Seattle. Czy mu się to udało? Zobacz!

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

BIPOLAND - niesamowity film o naszym kraju!
Komentarze (22)
T
tulanka
1 września 2014, 16:59
film w porządku - nie rozumiem krytyki
E
ewelina
14 listopada 2013, 09:10
poczatek ok choc znacznie za dlugi.. co do reszty jak dla mnie beznadziejny, kraiobrazy ok ale wg mnie autor pokazal polske jako zacofany kraj!!! gdzie jakies nowoczesne budowle, miejsca... wiecznie aby starsi ludzie, jakies biedne stateczki, ludzie z baeranami czy czyms tam chodzacy po ulicy, stare tramwaje, beznadziejne koleje!!! po takim obrazie to raczej nie chcialabym tu przyjechac!!!
M
m
13 listopada 2013, 17:07
Ten film jest beznadziejny i dziwie sie ze ktos go promuje jako film o Polsce ??? Mam nawet wrazenie ze niektore sceny wcale nie sa krecone w Polsce.... ...ktore wg Ciebie "niektore sceny nie sa krecone w Polsce"? Przyklady podaj, ktore sceny konkretnie :-).
E
Ewelina
12 listopada 2013, 17:04
Trzeba pamiętać o naszej historii! Polacy wiele przeszli a obozy które widziałam na własne oczy przypominają o piekle kóre ludzie wyrządzili na ziemi. Jest to przestroga żeby nigdy już nie dopuścić do tak strasznych rzeczy... Zawsze jest mi przykro kiedy Niemcy mówią że to są nasze Polskie obozy... One nigdy nie były nasze zostały wybudowane na naszej ziemi i to nie my Polacy zgotowaliśmy takie piekło. Trzeba pamiętając o przeszłości iść w przyszłość żyjąc teraźniejszością. Świetny film...
P
pica
12 listopada 2013, 12:04
Dla tych którzy tak krytykują ten film... Film został nakręcony przez młodego Amerykanina, który był przez pewien okres czasu w Polsce. Zastanawiał się w jaki sposób oddać wiernie to co zobaczył... Przyjmijcie to jako twórczość cudzoziemca.
P
Polka
12 listopada 2013, 10:25
To nie jest Polska...
W
wojtekD
12 listopada 2013, 01:02
Ładne zdjęcia. Jeżeli chcesz zobaczyć Polskę to oglądaj od 1:50 do 4:15. Mnie tam nie towarzyszy poczucie bolesnej historii. Co był to było. Myślę, że 68 lat od wojny jest na tyle długo, że zdążyliśmy już sobie przepracować temat wojny. Teraz są sprawy na dziś. Co jest dla mnie Polska, co mogę zrobić dla Polski. Jak ją kocham. Jaki jestem dla moich rodaków? Gdzie jest mój solidarność narodowa?
M
Monika
11 listopada 2013, 23:58
Ten film jest beznadziejny i dziwie sie ze ktos go promuje jako film o Polsce ??? Mam nawet wrazenie ze niektore sceny wcale nie sa krecone w Polsce....
H
hm
11 listopada 2013, 23:35
"Caly czas towarzyszy nam poczucie bolesnej historii" - jakiej bolesnej historii? Widze jedno - potwierdzenie naszych - polskich obozow. Czy autor mial zamiar przekazac swiatu wlasnie te prawde? Jesli tak, to udalo mu sie wysmienicie. Przystepujac jednak do realizacji projektu powinien zapoznac sie z historia. Smutne, bo jeszcze na dodatek wiekszosc ludzi sie tym zachwyca. Gdybym nie znala Polski, nie odnioslabym wrazenia, ze jest kolorowa i tetniaca zycie. Sama technika to za malo. Ale ... ale autor kreci filmy od roku. Ufam, ze bedzie czytal rozne komentarze (te tez) i ... i bedzie robil postepy zarowno w zakresie edukacji jak i realizacji filmu... Zycze powodzenia!
S
Snejk
11 listopada 2013, 22:08
Super ktoś to nakręcił. Jednak czytając wypowiedź autora możnaby było spodziewać się pozytywnego filmu o Polsce. Jest to jednak filmik o obozach zagłady z paroma 5% filmu zdjęciami z Polski. Mógłby również nakręcić filmik o Polsce z pominięciem obozów lub tylko krótką wstawką.
D
dziadek
11 listopada 2013, 17:07
I nie można tego przetłumaczyć ? Czy może już wszyscy Polacy przeszli na angielski ?
J
Jola
11 listopada 2013, 16:22
Prawdę mówiąc zawsze wydawało mi się, że "polskie obozy" to sztuczny problem. Dopóki nie pojechałam na erasmusa i nie przekonałam się, że wielu studentów wybitnych europejskich uczelni podziela pogląd, że to Polacy zbudowali te obozy i że to my jesteśmy odpowiedzialni za holokaust. Uważam, że ten film, mimo że świetnie nakręcony, może być odbierany jako potwierdzenie takiego światopoglądu.
E
EWELINA
11 listopada 2013, 15:21
A DLACZEGO POKAZANIE OBOZU NAZISTOWSKIEGO MA NEGOWAC TO, ZE IDZIEMY DO PRZPDU....NARÓD MUSI PAMIĘTAĆ O PRZESZŁOŚCI, BO DZIĘKI TYM CO PRZETRWALI I WALCZYLI W CZASIE JEJ TRWANIA MOŻEMY TA PRZYSZŁOŚC MIEĆ....
K
kuubaw
11 listopada 2013, 13:33
ja sie nie boję śmierci i nic na tej ziemi mnie nie zaskoczy co od ludzi pochodzi
K
Kasia
11 listopada 2013, 13:28
 "Zgadzam się z przedmówcami. Gdyby film zaczął się od Auschwitz i potem do niego nie wracał - jego wyraz byłby bardziej jednoznaczny i prawdziwy. Współcześni Polacy nie chcą rozpamiętywać tego co koszmarne w przeszłości, chcą iść do przodu, rozwijać się, cieszyć i budować. Pamiętają, ale nie opierają na tym swojej przyszłości..." A może trzeba, żeby film wracał do Auschwitz? A może właśnie nie pamiętają? Bo nadal są polskie obozy, bo nadal brakuje wolności...
K
katrin
11 listopada 2013, 13:25
Zgadzam sie, ze Oswiecim, to niemiecka kultura, nie polska. I chce dodac,z e mieszkajac we Francji tez spotkalam sie z opinia polskich obozow koncentracyjnych.Podzielila sie ze mna kolezanka Zydowka. Byla zaskoczona, jak jej przedstawilam sytuacje Zydow w Polsce od poczatkow,informacje z wikipedii...Oczywiste fakty, ze Sprawiedliwi wsrod Narodow Swiata,to w wiekszosci Polacy, ze Niemcy tylko w Polsce za przetrzymywanie Zydow karali kula w leb(na taka skale Polacy starali sie im pomagac) etc, etc....Nie pamietaja tego...A Zydzi, majac znaczne finanse, a wiec i mozliwosci, nie specjalnie sie angazuja w pomoc uciesnianym narodom(jest kilka sytuacji na swiecie)...Maja pretensje do calego swiata, ze nie bronili ich, ciagle to poczucie wyzszosci....
M
Matka
11 listopada 2013, 12:15
Zgadzam się z przedmówcami. Gdyby film zaczął się od Auschwitz i potem do niego nie wracał - jego wyraz byłby bardziej jednoznaczny i prawdziwy. Współcześni Polacy nie chcą rozpamiętywać tego co koszmarne w przeszłości, chcą iść do przodu, rozwijać się, cieszyć i budować. Pamiętają, ale nie opierają na tym swojej przyszłości...
M
MASADA
11 listopada 2013, 11:54
"Jestem filmowcem" - "...od około roku robię filmy". To chyba jakiś żart, ja jestem fotografem od około roku fotografuję :))) 
M
MASADA
11 listopada 2013, 11:47
Polskie Obozy Zagłady to z tego filmu zostaje najbardziej w pamięci. Smutne, że ktoś zabiera się za realizacje filmu nie mając na uwadze jego ostatecznego wydźwięku.
K
kasia
11 listopada 2013, 11:39
Bardzo ładne. To krótki film, więc musi przemawiać symbolami i skrótami myślowymi, sądzę że robi to dobrze (nie możemy się zamartwiać o to czy zrozumie go każdy Chińczyk, z całym szacunkiem ale jest ich trochę za dużo, poza tym film raczej jest skierowany do widowni anglojezycznej). Co do obrazu wojny u Amerykanow, mimo wszystko Auschwitz chyba zawsze w nim był, nie tylko marynarka wojenna USA.. Słowa kobiety w tle poruszające, ale też barzdo uniewersalne, w ten sposób wyrażali się starsi ludzie z mojej rodziny, wspominając wojnę. Przesłaniem filmu jest dla mnie niesłychana zmienność losów Polski i różnorodność tego co można w niej doświadczyć i zobaczyć, co samo w sobie jest odkrywcze jeśli ktoś dotychczas widział nasz kraj tylko za pomocą jednej kliszy (albo Oświęcim albo Solidarność, albo po prostu szary i biedny kraj gdzieś na wschodzie...)
A
andy
11 listopada 2013, 11:37
Ciekawe doświadczenie, nigdy nie patrzyłem na Polskę przez pryzmat obozów koncentracyjnych Chcę aby mnie tu dobrze zrozumiano - nie mam nic przeciwko Narodowi Żydowskiemu, ale ten film reprezentuje żydowską optykę patrzenia na Polskę i jak niestety nieraz się przekonuję ta optyka dobrze się sprzedaje w Stanach. Dla mnie Oświęcim i Majdanek to pamiątki po hitlerowcach - to niemiecki folklor nie polski.
_
_StuG_
11 listopada 2013, 11:00
nie no sorry, ale to jest manipulacja... co z tego wyciągnie amerykanin, dla którego IIWŚ to amerykańscy chłopcy na Pacyfiku? Co z tego wyciągnie hindus albo chińczyk, dla którego IIWŚ to coś diablo odległego? a no, "polskie obozy" wyciągnie... w ten sposób można pokazywać historię Niemiec, a nie Polski...