Zakończył się 17. Przystanek Woodstock

Zakończył się 17. Przystanek Woodstock (fot. PAP/Lech Muszyński)
PAP / ad

Zakończył się 17. Przystanek Woodstock w Kostrzynie nad Odrą (Lubuskie). Do późnej nocy na festiwalowym polu bawiły się setki tysięcy osób.

W sobotę specjalny projekt "Przystanek Republika" poświęcony 30-leciu zespołu Republika i dziesiątej rocznicy śmierci jej lidera Grzegorza Ciechowskiego zaprezentowali muzycy: Zbyszek Krzywański, Leszek Biolik, a także Ania Dąbrowska, Kasia Kowalska, Jacek Bończyk, Glaca (Sweet Noise, My Riot), Andrzej "Kobra" Kraiński (Kobranocka), Tomek "Lipa" Lipnicki (Illusion, Lipali), Tomek Makowiecki (No No No), Titus (Acid Drinkers), Maciej Silski.

Z uczestnikami festiwalu dyskutowali tam prezes NBP prof. Marek Belka, himalaiści Kinga Baranowska i Piotr Pustelnik, dziennikarz i publicysta Bartosz Węglarczyk, dyrektor Muzeum Warszawskiego Jan Ołdakowski, aktorzy Jan Nowicki i Andrzej Grabowski. Z przyczyn osobistych w ASP nie mógł się pojawić Wojciech Mann.

17. Przystanek Woodstock rozpoczął się w czwartek. Pierwszy na scenie zagrał zespół Plateau ze specjalnym "Projektem Grechuta". Wystąpiły także grupy Heaven Shall Burn Zebrahead, H-Blockx oraz Skindred.

DEON.PL POLECA

W trakcie festiwalu odbywały się też różnorodne warsztaty, pokazy filmów, konkursy.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Zakończył się 17. Przystanek Woodstock
Komentarze (32)
N
Nie
9 sierpnia 2011, 18:14
pan-ujmy sobie tutaj, ale ty-tujmy. Jeden jest Pan :) To wybór tych ludzi. Kiedyś mieli znacznie ograniczony, bo przymus był i terror fizyczny i psychiczny: inkwizycja, potem już tylko straszenie piekłem, wreszcie przymus obyczajowy i walka z totalitaryzmami, w której Instytucja była bastionem wolności. A teraz? W dużej mierze odpadło "jak trwoga, to do Boga". Można podejmować bez większej presji wolne (w tym zniewalające) decyzje. Wreszcie ludzie mogą realizować wolną wolę. I wybierają... Może chcą np. swobodnie uprawiać seks przedmałżeński czy inny? Albo zdrazdzać i kombinować cwaniacko bez dręczących wyrzutów sumienia. Albo uprawiają wschodnie sztuki walki i słysząc demonizujące je krytykę nie potrafią tego zdzierżyć. Albo należeli do koła przyjaciół RM i mieli kontakt z własnym proboszczem, jak mój kolega. Trzba popytać i poobserwować tych, dla których było za ciasno w strukturach kościelnych. Może w wielu przypadkach wskazują oni, co trzeba zmienić.  Czy Instytucja nie pokutuje za łamanie przez wieki wolności jednostek?
P
PLK
9 sierpnia 2011, 16:39
@PLK Jezus był, kim był. Natomiast każdy ma swoją wizję Jego, czyli de facto każdy wierzy w innego Jezusa. Przekładając ówczesne realia na obecne śmiem twierdzić, że zostałby uznany za reprezentanta New Age, a więc ignorowany, krytykowany czy wręcz zwalczany zarówno przez ośrodki kościelne, jak i naukowe. Nie sądzę, by wśród nich znalazł się bp Pieronek. Ale kto wie... Może Rabbi znów by zawstydził "prawdziwych" patriotów mówiąc agnostycznemu dziennikarzowi GW czy TVN słowa, które wypowiedział do rzymskiego okupanta: Takiej wiary nie znalazłem w żadnych, "jedynych, polskich i katolickich mediach". Kto wie... Sukcesem jezuitów jest to, że nie uciekło ze struktur KRzK więcej osób, że zatrzymali tych, którym zaczęło się robić ciasno, pokazując im, że jest dla nich wsytarczająco dużo miejsca, że warto zostać. Nie wiem, jak natomiast podziała na wahających się sekciarska, moim zdaniem, działalność P. Natanka. Oby z nią się stykający zachowali zdrowy rozsądek i skupiali się na tym, co w KRzK dobre i bezcenne! Najpierw co do ostatniej opinii. Czyli wedłóg Pana sukcesem jest średnia wieku wiernych na poziomie 70., frekwencja na mszy w wielkich miastach na poziomie 10% do 20% przy frekwencji wśród nastolatków na poziomie jednoprocentowym (na woodstock pojechalo 500 000, a ile na światowe dni młodzieży?). Kim są konkretnie osoby "którym zaczęło się robić ciasno" w kościele? Od kiedy zaczeło im się robić ciasno i dla czego? Co znaczy "ciasno"? Co do pierwszego stwierdzenia  że "każdy ma swoją wizję Jezusa" to pragnę tylko uzupełnić tą wypowiedź o to że "prawda zawsze leży pośrodku".
JT
ja tylko pytam
9 sierpnia 2011, 15:36
Deonie , Nie ma ciekawszych wiadomości?
9 sierpnia 2011, 14:19
A tak a pro pos Biskupa Pieronka, to raczej on powinien dostać karę za szkodliwe wypowiedzi do mediów. Podzielam Twoje zdanie. "Działalność" biskupa Pieronka powoduje wiele szkód w Kościele. To w takim razie co zrobić z takimi wypowiedziami: - Idzie się w kierunku zorganizowania ustawy na mocy której będzie można strzelać do Polaków. Strzelać do Polaków! - wołał redemptorysta. - Także matek Polek oczekujących dziecka, w stanie błogosławionym, dzieci i inwalidów! Bez ostrzeżenia! Strzelać! Mówię gdzie ja jestem? To chyba nawet nie robiło ZOMO. Oni coś tam krzyczeli jak mieli strzelać. To mi przypomina nazizm i stalinizm. Trzeba te słowa wziąć pod uwagę przy stanowieniu prawa. Należy także wziąć pod uwagę że ,,nie wolno kopać człowieka , chyba że czerwonego" i karygodny fakt że od 1939 r w Polsce nie rządzą Polacy. Dobrego samopoczucia życzę
9 sierpnia 2011, 14:15
A tak a pro pos Biskupa Pieronka, to raczej on powinien dostać karę za szkodliwe wypowiedzi do mediów. Podzielam Twoje zdanie. "Działalność" biskupa Pieronka powoduje wiele szkód w Kościele. To w takim razie co zrobić z takimi wypowiedziami: - Idzie się w kierunku zorganizowania ustawy na mocy której będzie można strzelać do Polaków. Strzelać do Polaków! - wołał redemptorysta. - Także matek Polek oczekujących dziecka, w stanie błogosławionym, dzieci i inwalidów! Bez ostrzeżenia! Strzelać! Mówię gdzie ja jestem? To chyba nawet nie robiło ZOMO. Oni coś tam krzyczeli jak mieli strzelać. To mi przypomina nazizm i stalinizm. Trzeba te słowa wziąć pod uwagę przy stanowieniu prawa. To w takim razie należy wziąć pod uwagę również to żeby nie stosować tortur w szkołach nie gwałcić pacjentów  w szpitalach itp.Czy nie odróżniasz troski od podłości i głupoty czy tylko udajesz
G
Groszek
9 sierpnia 2011, 13:49
A tak a pro pos Biskupa Pieronka, to raczej on powinien dostać karę za szkodliwe wypowiedzi do mediów. Podzielam Twoje zdanie. "Działalność" biskupa Pieronka powoduje wiele szkód w Kościele. To w takim razie co zrobić z takimi wypowiedziami: - Idzie się w kierunku zorganizowania ustawy na mocy której będzie można strzelać do Polaków. Strzelać do Polaków! - wołał redemptorysta. - Także matek Polek oczekujących dziecka, w stanie błogosławionym, dzieci i inwalidów! Bez ostrzeżenia! Strzelać! Mówię gdzie ja jestem? To chyba nawet nie robiło ZOMO. Oni coś tam krzyczeli jak mieli strzelać. To mi przypomina nazizm i stalinizm. Trzeba te słowa wziąć pod uwagę przy stanowieniu prawa.
9 sierpnia 2011, 13:44
A tak a pro pos Biskupa Pieronka, to raczej on powinien dostać karę za szkodliwe wypowiedzi do mediów. Podzielam Twoje zdanie. "Działalność" biskupa Pieronka powoduje wiele szkód w Kościele. To w takim razie co zrobić z takimi wypowiedziami: - Idzie się w kierunku zorganizowania ustawy na mocy której będzie można strzelać do Polaków. Strzelać do Polaków! - wołał redemptorysta. - Także matek Polek oczekujących dziecka, w stanie błogosławionym, dzieci i inwalidów! Bez ostrzeżenia! Strzelać! Mówię gdzie ja jestem? To chyba nawet nie robiło ZOMO. Oni coś tam krzyczeli jak mieli strzelać. To mi przypomina nazizm i stalinizm.
P?
przekażesz ?
9 sierpnia 2011, 13:40
To śmieszne... To śmieszne, jak prostym jest dla ludzi wyrzucić Boga, a potem dziwić się, dlaczego świat zmierza do piekła. To śmieszne, jak bardzo wierzymy w to, co napisane jest w gazetach, a poddajemy w wątpliwość to, co mówi Biblia. To śmieszne, jak bardzo każdy chce iść do nieba, pod warunkiem, że nie będzie musiał wierzyć, myśleć, mówić, ani też czynić czegokolwiek, o czym mówi Biblia. To śmieszne, jak ktoś może powiedzieć "Wierzę w Boga" i nadal iść za szatanem, który, tak a'propos również "wierzy" w Boga. To śmieszne, jak łatwo osądzamy, ale nie chcemy być osądzeni. To śmieszne, jak możesz wysyłać tysiące "dowcipów" przez e-mail, które rozprzestrzeniają się jak nieokiełzany ogień, ale kiedy zaczynasz przesłania dotyczałce Pana, ludzie dwa razy zastanawiają się czy podzielić się nimi. To śmieszne, jak wiadomości sprośne, bezwstydne, pikantne i wulgarne swobodnie przenoszą się w cyber-przestrzeni lecz publiczna dyskusja o Bogu w szkole i w miejscu pracy jest tłumiona. To śmieszne, jak ktoś może być zapalony dla Chrystusa w niedziele, a przez resztę tygodnia jest niewidzialnym chrześcijaninem. Śmiejesz się? To śmieszne, że kiedy przeczytasz tę wiadomość nie wyślesz jej do zbyt wielu osób z twojej listy adresowej, ponieważ nie jesteś pewny, w co wierzą lub co pomysią o tobie kiedy im to wyślesz. To śmieszne, jak bardzo mogę być przejęty tym co inni ludzie pomyślą o mnie, zamiast tym, co Bóg pomyśli o mnie. Czy myślisz? Przekaż to dalej, jeśli uważasz, że warto. Jeśli nie, to wyrzuć... Nikt się o tym nie dowie. Lecz jeśli to wyrzucisz, nie stój z boku i nie narzekaj nad fatalnym stanem tego świata!"
;
;-)
9 sierpnia 2011, 11:46
@PLK Jezus był, kim był. Natomiast każdy ma swoją wizję Jego, czyli de facto każdy wierzy w innego Jezusa. Przekładając ówczesne realia na obecne śmiem twierdzić, że zostałby uznany za reprezentanta New Age, a więc ignorowany, krytykowany czy wręcz zwalczany zarówno przez ośrodki kościelne, jak i naukowe. Nie sądzę, by wśród nich znalazł się bp Pieronek. Ale kto wie... Może Rabbi znów by zawstydził "prawdziwych" patriotów mówiąc agnostycznemu dziennikarzowi GW czy TVN słowa, które wypowiedział do rzymskiego okupanta: Takiej wiary nie znalazłem w żadnych, "jedynych, polskich i katolickich mediach". Kto wie... Sukcesem jezuitów jest to, że nie uciekło ze struktur KRzK więcej osób, że zatrzymali tych, którym zaczęło się robić ciasno, pokazując im, że jest dla nich wsytarczająco dużo miejsca, że warto zostać. Nie wiem, jak natomiast podziała na wahających się sekciarska, moim zdaniem, działalność P. Natanka. Oby z nią się stykający zachowali zdrowy rozsądek i skupiali się na tym, co w KRzK dobre i bezcenne!
9 sierpnia 2011, 10:45
A tak a pro pos Biskupa Pieronka, to raczej on powinien dostać karę za szkodliwe wypowiedzi do mediów. Podzielam Twoje zdanie. "Działalność" biskupa Pieronka powoduje wiele szkód w Kościele.
P
PLK
8 sierpnia 2011, 16:56
Tylko gdzie są obecne sukcesy Jezuitów? ******* Jezus na łamach GW? Powtarzam: zachował by się tak samo jak ks. Natanek wobec ekipy TVN. Piłatowi Jezus też się nie tłumaczył. Nie rozmawiał by ani z GW ani z żadnym innym medium prywatnym, tylko zwracal by się bezpośrednio do wiernych, nie wykluczone że też poprzez internet. A tak a pro pos Biskupa Pieronka, to raczej on powinien dostać karę za szkodliwe wypowiedzi do mediów. Nie jest mi znany przyadek aby ks. Natanek wypowiadał się dla mediów prywatnych, korzysta tylko z bezpośredniego przekazu internetowego.
M
Monita...
8 sierpnia 2011, 16:11
secreta Societatis Jesus, czyli „Poufne rady jezuitów”: http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TH/czarne_l_jezuitow.html <a href="http://niniwa2.cba.pl/protokoly_janusz_tazbir_1.htm">http://niniwa2.cba.pl/protokoly_janusz_tazbir_1.htm</a>
8 sierpnia 2011, 16:09
Dobre pytanie. Bo w końcu faryzeuszy też nie odrzucał.
C
C
8 sierpnia 2011, 16:06
o by powiedzieli, gdyby Jezus nie odrzucał dziennikarzy GW i spotykał się z nimi, a Jego wypowiedzi publikowano na łamach GW? Posypałyby się pieronki?
8 sierpnia 2011, 15:54
@theONA W takim razie cały portal deon.pl jest niefortunnym pomysłem i kropka. No, jak dla mnie nie, ale każdy ma prawo do własnej oceny. A porównywanie deonu z GW jest wręcz obraźliwe ;)
P
PLK
8 sierpnia 2011, 15:52
@theONA W takim razie cały portal deon.pl jest niefortunnym pomysłem i kropka.
8 sierpnia 2011, 15:27
@theONA tylko tu nie chodzi o woodstock, tylko o sposób (pozytywny!!!) relacjonowania jego poprzez deon.pl. I z tąd krytyka Jezuitow. Zgodzę się, że cytowanie tego w formie kserokopii z PAP było niefortunnym pomysłem.
P
PLK
8 sierpnia 2011, 15:21
@theONA tylko tu nie chodzi o woodstock, tylko o sposób (pozytywny!!!) relacjonowania jego poprzez deon.pl. I z tąd krytyka Jezuitow. Warto moim zdaniem rozróżniać między obecnymi jezuitami a rozwiązanym zakonem z epoki renesansu. Obecni Jezuici (moderniści) zadają się być dokładną odwrotnościa tych pierwszych (kontrreformatorzy).
8 sierpnia 2011, 15:19
@Monita, możesz podać źródło ? Bo to ciekawe jest.
8 sierpnia 2011, 15:17
O, nie! Rodzi się dzisiaj! Bida, jeśli się nie zrodzi! Dobrze, ustalmy więc, że chodziło mi o narodzenie w sensie biologicznym, społecznym, historycznym i kulturowym :-)
M
Monita...
8 sierpnia 2011, 15:09
Jeśli chodzi o Jezusa, to dzisiaj najpewniej zostałby uznany za post-/ modernistę i krytykowany jako przedstawiciel New Age, a jeszcze bardziej przemilczany przez "prawowiernych" i "racjonalistów". W to akurat wątpię. I coraz bardziej niepokojące stają się te liczne interpretacje tego, jaki to byłby Jezus, gdyby urodził się dzisiaj. Nie stało się tak. Urodził się tam i wtedy. Kropka. O, nie! Rodzi się dzisiaj! Bida, jeśli się nie zrodzi!
M
Monita...
8 sierpnia 2011, 15:08
„Co się w świecie urodzi, zwłaszcza nietrafnego, tego wszystkiego jezuitowie przyczyną, (...) wyglądam rychło, kto się ozwie i pokaże, że i Jadam by nie zgrzeszył w raju, ani się by nie dał Jewie namówić na jabłko, by był jeden jezuita weń nie wmówił. I Kain by nie zabił Abla, by był mu jezuita pałki nie podał” — ubolewał w 1611 r., jezuita Kasper Sawicki zdobyć władzę nad światem Trzy lata później jedną z drukarni krakowskich opuściła broszurka, która wywołała w Europie poruszenie. Tytuł mówił sam za siebie: Monita secreta Societatis Jesus, czyli „Poufne rady jezuitów”. Miały to być tajne instrukcje przeznaczone do użytku wewnętrznego zakonu, napisane rzekomo ręką samego generała Klaudiusza Acquavivy. Miały ukazywać zakulisowe działanie jezuitów, których celem było zdobycie władzy nad światem. Punkt po punkcie przedstawiono w nich, jak jezuici mają postępować, by wkraść się w łaski królów, możnych i kleru, jak omotać ich siecią intryg i uzależnić od siebie. Do końca XVII w. ukazały się aż dwadzieścia dwie edycje broszury. Monita były oczywiście fałszerstwem. Napisał je wyrzucony z zakonu Hieronim Zahorowski, który chciał się w ten sposób zemścić na swoich braciach. I trzeba przyznać, że mu się to udało. Tak doskonale podrobił styl Acquavivy, że przez wieki uważano, że jest to autentyk. Pomimo tego, że autor dzieła został ujawniony i przyznał się do fałszerstwa, nikt nie chciał uwierzyć wyjaśnieniom zakonników. Wszak Monita secreta zawierały pouczenie nakazujące wyparcie się instrukcji, gdyby posiadł je ktoś niepowołany.
V
veritas
8 sierpnia 2011, 14:36
"Festiwal muzyczyny", "wydarzenie kulturalne" - z tarzaniem się w błocie uczestników. Biedna dzieciarnia nie rozumie, że ten obyczaj to nie przypadek, bo spęd ma na celu sprowadzić ją do poziomu wieprzy.
8 sierpnia 2011, 14:27
Jeśli chodzi o Jezusa, to dzisiaj najpewniej zostałby uznany za post-/ modernistę i krytykowany jako przedstawiciel New Age, a jeszcze bardziej przemilczany przez "prawowiernych" i "racjonalistów". W to akurat wątpię. I coraz bardziej niepokojące stają się te liczne interpretacje tego, jaki to byłby Jezus, gdyby urodził się dzisiaj. Nie stało się tak. Urodził się tam i wtedy. Kropka.
8 sierpnia 2011, 14:20
Wcale Przystanku Woodstock nie bronię, to, co piszecie o tej imprezie, to prawda. Same nazwy niektórych z wykonawców mówią za siebie i jak dla mnie to jest jedna wielka ściema, gdzie pewnie i przyjedzie masa ludzi, którym to nie zaszkodzi, bo chcą tylko się wyszaleć, a i - przynajmniej krótkofalowo - negatywnych skutków nie odczują. Natomiast ogólnie pod modnymi hasłami tolerancji, zabawy dla młodych, "bo  młodzi muszą się wyszumieć", szanowania odmienności  itd. - w rzeczywistości jest jeden wielki syf. I nie chodzi mi o to, że przeszkadza mi widok punka. Pajac w czerwonych okularach kreuje się i jest kreowany na jakiś autorytet, zbijana jest wielka forsa, z której ogromna część idzie nie wiadomo na co i tyle. Dodam, że już były podnoszone głosy - jakoś dziwnie wytłumione - że sprzęty zakupione przez WOŚP stoją i się kurzą albo są po cichu wyprzedawane. Gdzie realia tej pomocy poza wielkim szumem? Natomiast przyrównywanie jezuitów do V kolumny - czyli do masonerii, wydaje mi się jednak - że tak się subtelnie wyrażę - nieco przesadzone.
P
PLK
8 sierpnia 2011, 13:47
@theONA No dobra. Średnia wieku zbliża się do 65, bo są obecne przedszkolaki.
X
X6I2P
8 sierpnia 2011, 13:44
Proszę sobie pooglądać "Największą gwiazdę imprezy" czyli zespół The Prodigy. Oni się wcale nie kryją, poowiedział bym że są ostentacyjni. I nie chodzi mi o to  że dorosły człowiek wie że oni i tak tylko udają dla kasy, ale tam są właśnie tylko nastolatki i niektórzy mogą nie rozumieć. http://youtu.be/wmin5WkOuPw http://youtu.be/6_PAHbqq-o4 http://youtu.be/xMVTKOoy1uk http://youtu.be/BKXKWBcaV3A I dla tego Jezuicki portal deon.pl JEST pseudokatolicki i to jest fakt. @~;-> (co to za dziwny nick?) 1. Żadnego Polaczka nie znam i nie słyszałem. 2. Są fakty o Jezusie i są sztuczki sofistyczne. Czym się wyróżniał Jezus? Stanął przeciwko imperium romanum oraz przeciwstawił się faryzejstwu w religii. Co robią dziejśi Biskupi (nie wszyscy) i Jezuici? Stają po stronie antychrześcijańskich władz państwowych i chodują faryzejstwo (świeckie organizacje parafialne). 3. Którzy kapłanie przypominają Jezusa? N.p: Ks. Popiełuszko, śmierć męczeńska. Ks. Małkowski, staje po stronie słabszych . Ks. Natanek, daje po mordzie oszustom z TVN. (tak! dokładnie jak Jezus nieźle musiał dać popalic handlarzom w świątyni.) I wszyscy oni mieli albo mają duże problemy z chierarchią! To jest fakt. No chyba że Panu ksiądz jeżdżący limuzyną, otaczający się w parafii wdowami i przytakujacy mediom, bankierom, międzynarodowym koncernom etc. przypomina Jezusa?
;
;->
8 sierpnia 2011, 12:22
Pobrzmiało sprokurowanym przez wyrzuconego z zakonu Polaczka antyjezuickim paszkwilem, który o prawie trzy stulecia wyprzedził "Protokoły mędrców Syjonu". Jeśli chodzi o Jezusa, to dzisiaj najpewniej zostałby uznany za post-/ modernistę i krytykowany jako przedstawiciel New Age, a jeszcze bardziej przemilczany przez "prawowiernych" i "racjonalistów".
8 sierpnia 2011, 10:57
Dokładnie, bo komu jest potrzebne drugie GW-no tylko pseudo katolickie? Wszystko dla mnie jasno wskazuje na to że Jezuici to piąta kolumna katolicyzmu i w ogóle chrześcijaństwa. A nie przepraszam Jezuici to moderniści którzy tak zmodernizowali kościół że jak by dzisiaj zapisał się do nich sam Jezus to by wyleciał z kretesem jako szaleniec niezrównoważony psychicznie. Życzę wszystkiego najlepszego w tow. wzajemnej adoracji. (a średnia wieku wiernych w kościołach zbliża się do 70.) No nie przesadzaj. PS I dziękujemy Jezuitom za wykształcenie Stalina na genialnego zbrodniaża. No naprawdę, proszę Cię.
P
PLK
8 sierpnia 2011, 10:38
Dokładnie, bo komu jest potrzebne drugie GW-no tylko pseudo katolickie? Wszystko dla mnie jasno wskazuje na to że Jezuici to piąta kolumna katolicyzmu i w ogóle chrześcijaństwa. A nie przepraszam Jezuici to moderniści którzy tak zmodernizowali kościół że jak by dzisiaj zapisał się do nich sam Jezus to by wyleciał z kretesem jako szaleniec niezrównoważony psychicznie. Życzę wszystkiego najlepszego w tow. wzajemnej adoracji. (a średnia wieku wiernych w kościołach zbliża się do 70.) PS I dziękujemy Jezuitom za wykształcenie Stalina na genialnego zbrodniaża.
;
;->
7 sierpnia 2011, 23:56
"Posiadacze prawdy" mogą publikować w innym miejscu.
P
PLK
7 sierpnia 2011, 23:51
Ani słowa o praktycznie jawnie satanistycznym przesłaniu tej imprezy. Po co komu taki portal pseudo chrześcijański. PS ks. Dr. Natanek nie ma 100% racji, on ma 1000% RACJI !