Chrome liderem, ale w Polsce króluje Firefox

"Puls Biznesu" / PAP / drr

3,5 roku potrzebowała Google Chrome, by wyprzedzić microsoftowy Internet Explorer i stać się najpopularniejszą przeglądarką internetową świata - donosi "Puls Biznesu", powołując się na dane firmy analitycznej StatCounter.

Według StatCounter program, którego premiera odbyła się w grudniu 2008 r., miał osiągnąć prawie 33-proc. udział w rynku i zdetronizować dotychczasowego lidera, którego udział w rynku miał spaść do 31,9 proc.

Jednak przeglądarki obu wielkich koncernów mogą tylko pomarzyć o popularności jaką Firefox cieszy się w Polsce. Jak podaje StatCounter, ma on 48 proc. udziału w rynku, a według polskiej firmy badawczej Gemius 43 proc. Analizy Home.pl wykazują, że prawie 47 proc. logowań do usług największej polskiej firmy hostingowej odbywa się za pomocą tej przeglądarki.

Krzysztof Rosiński z Gemiusa wyjaśnia, że silna pozycja Firefox na polskim rynku to efekt m.in. sukcesywnego dążenia do zdobycia uznania klientów biznesowych. Jest ona bardzo często wybierana jako domyślnie instalowane oprogramowanie w polskich firmach - podkreśla.

Rosiński przewiduje jednak, że w 2013 r. Firefox zostanie wyprzedzony w Polsce przez Chrome

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Chrome liderem, ale w Polsce króluje Firefox
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.