Chrome liderem, ale w Polsce króluje Firefox

"Puls Biznesu" / PAP / drr

3,5 roku potrzebowała Google Chrome, by wyprzedzić microsoftowy Internet Explorer i stać się najpopularniejszą przeglądarką internetową świata - donosi "Puls Biznesu", powołując się na dane firmy analitycznej StatCounter.

Według StatCounter program, którego premiera odbyła się w grudniu 2008 r., miał osiągnąć prawie 33-proc. udział w rynku i zdetronizować dotychczasowego lidera, którego udział w rynku miał spaść do 31,9 proc.

Jednak przeglądarki obu wielkich koncernów mogą tylko pomarzyć o popularności jaką Firefox cieszy się w Polsce. Jak podaje StatCounter, ma on 48 proc. udziału w rynku, a według polskiej firmy badawczej Gemius 43 proc. Analizy Home.pl wykazują, że prawie 47 proc. logowań do usług największej polskiej firmy hostingowej odbywa się za pomocą tej przeglądarki.

DEON.PL POLECA

Krzysztof Rosiński z Gemiusa wyjaśnia, że silna pozycja Firefox na polskim rynku to efekt m.in. sukcesywnego dążenia do zdobycia uznania klientów biznesowych. Jest ona bardzo często wybierana jako domyślnie instalowane oprogramowanie w polskich firmach - podkreśla.

Rosiński przewiduje jednak, że w 2013 r. Firefox zostanie wyprzedzony w Polsce przez Chrome

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Chrome liderem, ale w Polsce króluje Firefox
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.