A4 gotowa, ale nie będzie można jeździć

(fot. sxc.hu)
PAP / pz

Na Podkarpaciu jeszcze w tym roku zakończy się budowa 33-kilometrowego odcinka autostrady A4 - od węzła Dębica Pustynia do węzła Rzeszów Zachodni. Kierowcy nie będą mogli jednak z niego korzystać, dwa sąsiednie odcinki trasy nie są bowiem jeszcze gotowe.

Mimo zapowiedzi m.in. polityków, że podkarpacki odcinek A4 będzie gotowy na Euro 2012, dotąd oddano jedynie niespełna 7-kilometrowy odcinek, który jest częścią obwodnicy Rzeszowa. Wkrótce oddany zostanie znacznie dłuższy fragment tej trasy od Dębicy do Rzeszowa, ale nie będzie można nim jeździć.

- Niestety tak się nieszczęśliwie złożyło, że odcinek ten znalazł się pomiędzy tymi odcinkami, na których odstąpiliśmy od umowy z dotychczasowymi wykonawcami. Oznacza to, że odcinek będzie gotowy, ale nie będzie dopuszczony do ruchu, do czasu kiedy wybudowane zostaną węzły, które umożliwią wjazd na ten fragment drogi - wyjaśniła rzeczniczka rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Joanna Rarus.

Węzły, które zapewniałyby wjazd na ten odcinek A4, to: Dębica Pustynia i Rzeszów Zachód - wybudować je mieli inwestorzy sąsiednich odcinków, czyli Hydrobudowa i Radko.

DEON.PL POLECA

Rarus podkreśliła, że nikt nie był w stanie przewidzieć, że firmy te ogłoszą upadłość i konieczne będzie odstąpienie od umów. - Nowi wykonawcy, którzy będą kontynuowali budowy po tych nierzetelnych inwestorach, w pierwszej kolejności będą prowadzić prace na węzłach tak, aby jak najszybciej umożliwić oddanie do ruchu odcinka Dębica - Rzeszów - zaznaczyła rzeczniczka.

Na razie ogłoszono przetarg na dokończenie odcinka po firmie Radko. Trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na dokończenie prac po Hydrobudowie.

Zaawansowanie prac na odcinku, który będzie gotowy jeszcze w tym roku, wynosi 90 proc. Jak poinformowała Bożena Wielgo z firmy Budimex, która buduje ten fragment autostrady od Dębicy do Rzeszowa, dobiegają końca roboty ziemne oraz wzmacnianie podłoża.

- Kończymy układać ostatnią, ścieralną warstwę asfaltu; powoli do końca dobiega również montaż ekranów akustycznych oraz stalowych barier ochronnych. Wzdłuż autostrady zamontowano już 80 proc. oświetlenia. Niemal gotowe są już zbiorniki retencyjne i kanalizacja deszczowa - dodała.

W ramach tego odcinka wykonawca wybudował m.in. 24 wiadukty, 16 mostów, trzy przejścia (wiadukty) dla zwierząt nad autostradą oraz dwa pod drogą.

Autostrada A4 przebiegać będzie od dawnego przejścia granicznego z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. Łączna długość autostrady wyniesie ok. 670 km. Podkarpacki odcinek tej trasy to ponad 160 km.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

A4 gotowa, ale nie będzie można jeździć
Komentarze (8)
G
Groszek
8 października 2012, 23:20
@Tedo >Tak się składa, że strona rządowa po katastrofie zachowywała się skandalicznie. Pamiętasz chyba śmiech Komorowskiego i pozostałej świty PO, na lotnisku podczas oczekiwania na trumny ofiar katastrofy. Teorie spiskowe rodzą się tylko wówczas, gdy prawda jest przykrywana kłamstwami. A tych kłamstw było w ustach polityków PO bez miary. >Tylko zła wola prokuratury spowodowała, że amerykański specjalista nie uczestniczył w sekcjach zwłok ekshumowanych ofiar. A dodam, że uczestniczył on w dziesiątkach sekcji na całym świecie i żadna prokuratura nie odmawiała jego prośbom uczestniczenia. Polscy prokuratorzy jak widać są wyjątkowi. >Jak dotąd niczego nie popieram, ale też nie zamykam umysłu na możliwość zamachu. Nic nie dzieje się bez przyczyny. W dodatku w tak dużej skali. >Ja w odróżnieniu od Ciebie modlę się, by Polską przestali rządzić ludzie dla których "Polskość to nienormalność". > Niczego nie zakładam. Każdy może błądzić, ale nie będę udawał, że pada deszcz, gdy plują mi w twarz. Nie jestem PiS-owcem i wcale nie uważam, że i tam nie ma wilków przebranych za owieczki (przypadek PJN), ale w PO są same wilki niestety. > Kolejny raz kłamiesz pisząc o aferach gdy rządził PiS. To, że Kaczyński wyrzucił z koalicji Leppera po tym jak ten ostatni spotykał się potajemnie pod Poznaniem z Tuskiem, to żadna afera, ale konsekwencje politycznej nielojalności. Podobnie było z Marcinkiewiczem, którego też Tusk namawiał do zdrady. A "wielka afera z taśmami Beger" była zwykłym szukaniem większości w Sejmie. Tusk z Pawlakiem nie raz przeprowadzał takie same rozmowy, ale TVN jakoś nie robiło z tego afery. Więcej obiektywizmu, a mniej propagandy Tedo.
T
Tedo
8 października 2012, 16:29
... >>Zdradzenie swoich obywateli, generałów, Prezydenta, przez oddanie całego śledztwa w ręce Rosjan nazywasz likwidowaniem podziałów w społeczeństwie??? - No powiedz sobie szczerze... Niezależnie jakby strona rządowa zachowała się po katastrofie to i tak obraz, który kreujesz byłby negatywny. Taka niestety prawda. I to jest właśnie smutne, że z góry zakłada się złą wolę, spiski, wersje o zamachach i do z góry postawionej tezy dołącza się działania, które mają tę tezę poprzeć. >>Kto tu dzieli społeczeństwo na tych "wykształconych" i tych, którzy chcą modlić się na grobach swoich bliskich, a nie obcych osób??? - Prawda, mają prawo modlić się na grobach swoich bliskich. Ale niektórzy nie chcą się modlić, tylko chcą udowodnić złą wolę patomorfologów, prokuratorów no i oczywiście rządu, który specjalnie miałby źle przeprowadzić sekcję zwłok dziesiątek ofiar porozrzucanych w tysiącach kawałków. No smieszne i żałosne.Takie często są prawdziwe intencje tych działań, a nie modlitwa. >>Prawo do prawdy nazywasz szukaniem teorii spiskowych - Sam wiesz, że w umyśle popierasz wersję zamachu itp. Więc nie nazywaj swojego patrzenia prawem do prawdy tylko subiektywnym spojrzeniem i będzie jaśniej :-) >>a modlitwę o odejście skompromitowanych rządzących wyśmiewasz jako manifestację polityczną. - Modlitwy nie wyśmiewam. Ale nie popieram modlitw i mszy św. o to, żeby druga opcja upadła. To nie walka z komuną. >>Tak właśnie robili mordercy świętego patrona Solidarności- ks. Jerzego Popiełuszki. - Nie porównuj czasów komunizmu z obecnymi. Lepiej się za Jego pośrednictwem pomódl za zgodę w narodzie. Zakładasz, że każdy kto nie z PIS to diabeł. >>Kim Ty jesteś??? -Polakiem, który nie chce wojny "polsko - polskiej" :-)
T
Tedo
8 października 2012, 16:28
@Groszek>> >>widzę, że trafiłem na polityka PO. - Nie jestem politykiem:-) Przykro mi, że Cie zawiodłem. Powielanie SMS-owych bajek o zagrożeniu tym "faszystowskim PiS-em".. - A są takie ? Nawet nie wiedziałem. No ale skoro są, to może warto, żebyś je przemyślał. Mogą mieć dobre kształcące przesłanie. >>O jakiej jeździe piszesz? O tym, że walczono z korupcją.. - No z tego co pamiętam to jazda z tamtym rządem to była niezła. Istny cyrk na kółkach! A i afer też nie udało się uniknąć, jak w każdym rządzie z resztą. Na samych świętych nigdy nie trafisz. W żadnym rządzie. A to, że teraz same afery dostrzegasz a wtedy nie, to dlatego, że z góry przyjmujesz, że obecna opcja jest zła . Wad Swojego ugrupowania nie dostrzegasz. Wiec troche więcej obiektywizmu proszę. >>Jak więc ten człowiek ma was zadowolić? Kogo? Was? No sorry ale mnie nie musi nikt zadowalać. Troche grzeczniej proszę. >>Umówić się z seryjnym samobójcą? Hmm, mam nadzieje, że nie każdy kto ma inne zdanie trafi na zwolennika takich rozwiązań. ..
G
Groszek
8 października 2012, 13:09
Tedo, widzę, że trafiłem na polityka PO. Powielanie SMS-owych bajek o zagrożeniu tym "faszystowskim PiS-em" to Twoja rola, więc nie dziwią mnie podane przez Ciebie kłamstwa. Kłamie szef partii, to nic dziwnego, że robią też tak szeregowi politycy PO. Ale po kolei. O jakiej jeździe piszesz? O tym, że walczono z korupcją, zamiast ją ukrywać jak ma to miejsce obecnie? Afery hazardowej nie było w PO, stwierdził przewodniczący komisji (oczywiście z PO) do pustych krzeseł. Można i tak. Nie będę przytaczał kolejnych, bo zabrakło by miejsca. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasło: "afery PO" i mamy za chwilę pełen obraz działanie tej partii. PiS o tym mówi, bo to chyba nic dziwnego, że opozycja wytyka błędy rządącym. Ale nawet gdy J. Kaczyński nie zabiera głosu przez kilka dni, z ust polityków PO "miłujących zgodę" słyszymy oskarżenia o "agresywne milczenie" szefa PiS. Jak więc ten człowiek ma was zadowolić? Umówić się z seryjnym samobójcą? Zdradzenie swoich obywateli, generałów, Prezydenta, przez oddanie całego śledztwa w ręce Rosjan nazywasz likwidowaniem podziałów w społeczeństwie??? Kto tu dzieli społeczeństwo na tych "wykształconych" i tych, którzy chcą modlić się na grobach swoich bliskich, a nie obcych osób??? Prawo do prawdy nazywasz szukaniem teorii spiskowych, a modlitwę o odejście skompromitowanych rządzących wyśmiewasz jako manifestację polityczną. Tak właśnie robili mordercy świętego patrona Solidarności- ks. Jerzego Popiełuszki. Kim Ty jesteś???
T
Tedo
7 października 2012, 14:52
@Groszek No jak rządził PIS z LPR i Samoobroną to dopiero była jazda!. Co do korupcji to zawsze w jakims stopniu sie w Polsce pojawia. Obecnie nie sądze, żeby była większa niż wcześniej. Co do afer, to o jakich mówisz? Większośc z nich to pojawić się mogła niezależnie kto by rządził. Nie za bardzo widzę co rządy PO mają wspólnego z powstaniem afery dot. np. Amber Gold. Poprostu zawaliła prokuratura i sądy, które nie zapobiegły kolejnym nadużyciom w obrocie gospodarczym. To samo mogło by powstać za rządów PIS. Tyle, że PIS to rozdmuchuje jakby to rząd winny. Ja poprostu nie tęsknie do tego co PIS reprezentuje czyli przeogromnej chęci władzy, żeby sie tylko do żłobu dostać, ziania nienawiścią, ciągłego wzbudzania niezadowolenia, tworzeniu spiskowych teorii o zamachu w Smoleńsku,  wykopywaniu trupów i robieniu relikwi z samolotowego złomu, robienia wszystkiego, żeby wśród Polaków były ogromne podziały z uwagi na sympatie polityczne. A ostatnio jak widze, że mszę świętą odprawia się przy manifestacji politycznej to się słabo robi. Miałem wrażenie, że Kaczyński był wsród współcelebransów. Żałosne. To Polsce i Polakom ani Kościołowi dobrze nie służy.
G
Groszek
7 października 2012, 12:58
Lemingu, obudź się i nie głosuj juz nigdy na POpaprańców!!!! Dość tego NIErządu i NIEmocy tuskańskiej! Haha PIS by sobie poradził?? Haha. Śmieszne. Ciekawe czy każdy u siebie w domu wielkie inwestycje prowadzi tak sprawnie szybko i bezboleśnie. Najlepiej wszystko zwalić na nielubianą opcję polityczną. Tedo, jeżeli Ci odpowiada sposób rządzenia, a właściwie niszczenia Polski, to nadal głosuj na tych, którzy obcinali budżet kancelarii śp.Prezydenta, a teraz go zwiększają mimo kryzysu, którzy nawoływali do nie płacenia abonamentu RTV, a teraz szukają sposobu jak zmusić Polaków by go płacili, którzy obiecywali tanie państwo, a powiększyli liczbę urzędników do nie spotykanej w UE skali, itd ... I nie powielaj SMS-owych bajek, że PiS by sobie nie poradził. Skąd o tym wiesz??? Jesteś jasnowidzem, czy prorokiem??? Skala niegospodarności, korupcji, nepotyzmu w czasach rządów PO+PSL jest nie do pobicia. Nawet za rządów SLD nie było tylu afer. A te co były, były rozliczane, a nie jak obecnie zamiatane pod dywan. Obudź się Tedo!
T
Tedo
7 października 2012, 09:55
Lemingu, obudź się i nie głosuj juz nigdy na POpaprańców!!!! Dość tego NIErządu i NIEmocy tuskańskiej! Haha PIS by sobie poradził?? Haha. Śmieszne. Ciekawe czy każdy u siebie w domu wielkie inwestycje prowadzi tak sprawnie szybko i bezboleśnie. Najlepiej wszystko zwalić na nielubianą opcję polityczną.
N
nutek
7 października 2012, 09:33
Lemingu, obudź się i nie głosuj juz nigdy na POpaprańców!!!! Dość tego NIErządu i NIEmocy tuskańskiej!