Kolejne kłopoty z Dreamlinerem

(fot. boeing.com)
PAP / drr

W Dreamlinerze należącego do japońskich linii lotniczych All Nippon Airways (ANA) wystąpiły problemy z silnikiem, co uniemożliwiło start maszyny - podał w środę rzecznik ANA. We wtorek usterkę w swoim Dreamlinerze stwierdził też inny japoński przewoźnik.

Rzecznik ANA Yoichi Uchida poinformował, że środowy lot Boeinga 787 z Ube na południu kraju na tokijskie lotnisko Haneda nie doszedł do skutku, bo nie uruchomił się jeden z silników.

We wtorek inny japoński przewoźnik Japan Airlines (JAL) musiał zawrócić swojego Dreamlinera z lotu z Tokio do Singapuru z powodu problemów z systemem odladzania samolotu.

DEON.PL POLECA

W obu przypadkach zaznaczono, że usterka nie miała związku z akumulatorami litowo-jonowymi, które były przyczyną wstrzymania w styczniu br. eksploatacji 50 Dreamlinerów już przekazanych odbiorcom.

W kwietniu Boeing dostał pozwolenie na wznowienie lotów, gdy amerykański Federalny Zarząd Lotnictwa (FAA) zaaprobował przedstawione przez koncern plany modyfikacji wadliwych akumulatorów litowo-jonowych.

Kongresmen kwestionuje procedurę FAA w sprawie Dreamlinera

Kongresmen Rick Larsen oświadczył w środę, że czasowy zakaz lotów samolotów pasażerskich Boeing 787 Dreamliner wywołał "uzasadnione wątpliwości", czy certyfikacja tej maszyny przez państwowy Federalny Zarząd Lotnictwa (FAA) przebiegała we właściwy sposób.

W trakcie przesłuchania w Kongresie przedstawicielka FAA Peggy Gilligan zadeklarowała, że organ ten ulepszył metody testowania akumulatorów litowo-jonowych po tym, gdy przegrzanie się dwóch tego rodzaju akumulatorów - co w jednym przypadku doprowadziło do pożaru - spowodowało w styczniu uziemienie wszystkich Dreamlinerów. FAA wyciągnęła z tego incydentu dodatkowe wnioski, między innymi o potrzebie sięgania po większą liczbę partnerów zewnętrznych, którzy pomagaliby w korygowaniu planów certyfikacji nowych technologii - zaznaczyła Gilligan.

Poinformowała również, że ustalenia podjętego w styczniu szerszego przeglądu projektowej i produkcyjnej dokumentacji Dreamlinera powinny być znane w lecie, ale nie podała konkretnej daty.

Rick Larsen został wybrany do Izby Reprezentantów w okręgu obejmującym największą fabrykę Boeinga w Everett w stanie Waszyngton.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Kolejne kłopoty z Dreamlinerem
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.