Kuźniar, Pawłowicz i kolejna klapa

Marcin Łukasz Makowski
Marcin Łukasz Makowski

Prawica boi się wygrywać - to jedyna rzecz, jaka przychodzi mi po głowy po porannym wywiadzie (monologu), którego w TVN24 udzieliła poseł Krystyna Pawłowicz.

Niby wszystkie atuty były w rękach pani profesor: PiS prowadzi w sondażach, PO i Ruch Palikota wykazują tyle inicjatywy, co pijany poseł na sejmiku szlacheckim, a ostatnie uliczne podrygi liberalnej lewicy (Marsze Równości i Marsz Szmat), pokazały dobitnie, że jedyne, na co stać te środowiska, to nieczytelna dla większości odbiorców obscena.

DEON.PL POLECA

Wystarczyło spokojnie porozmawiać z Jarosławem Kuźniarem, nie dać się sprowokować i jak krowie na rowie wytłumaczyć: jeśli ktoś wychodzi na ulice z gołym biustem, ubrany jak prostytutka, to w rzeczywistości robi sobie środowiskowy happening, a nie walczy z gwałtami. Można było podkreślić, że ustawa o zaostrzeniu kar za przestępstwa seksualne została odrzucona głosami koalicji, zaproponować jakąś merytoryczną inicjatywę obywatelską i - przede wszystkim - nie dać się sprowadzić do poziomu dyskusji o "szmatach", używając języka szmat. Co z tego, że prof. Pawłowicz miała rację, a ulica w centrum stolicy to nie miejsce na pochody "prostytutek i alfonsów"? Dla poseł Prawa i Sprawiedliwości to było za mało. Musiały paść słowa o k…., gdzieś w to wszystko musiała zostać wpleciona Anna Grodzka (która się rzekomo zeszmaciła), czy też obwisłe piersi demonstrantek (z którymi wstyd do ludzi wychodzić).

Prawica w chwili świętego oburzenia po prostu traci rozum i z nonszalancją trwoni mozolnie zdobywane społeczne zaufanie. Te bowiem nie należy do radykałów. Wiele razy broniłem pani profesor w różnych felietonach, ale w tym przypadku jest mi po prostu wstyd. Może nie tyle za słowa, bo zakłopotanie dziennikarzy, którzy wcześniej bili brawo podrygom facetów przebranych za baby czy innym "Dniom Cipki", teraz zakrawa na hipokryzję. Tutaj chodzi o coś innego. Osoba, która wywiad rozpoczyna od zwrócenia uwagi redaktorowi, żeby doszkolił się z konstytucji, a na końcu odsyła go na studia, sama dała się rozegrać medialnie jak uczeń podstawówki.

Niby można powiedzieć, że jeśli ktoś głównym motywem swojej manifestacji czyni wulgarną prowokację, ze spokojem powinien przyjąć wulgarną ripostę, ale nie w tym rzecz. Pawłowicz z dumą odparła Kuźniarowi, że "nie dała się zagadać". Owszem, ale w momencie w którym on milczał, posłanka dała mu do ręki wszystko, o czym mógł marzyć, zanim rozpoczął się ten feralny wywiad. Prawica obraża, prawica stygmatyzuje, prawica śmieje się z ofiar gwałtu.

Beznadziejny marsz, wszystkie argumenty w rękach, wystarczyło spokojnie odpowiadać i czekać na wybory, ale nie, to było za dużo.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Kuźniar, Pawłowicz i kolejna klapa
Komentarze (67)
V
veritatis
26 maja 2013, 09:47
Makowski pisze tak jak sobie zyczą deonowicze. Tak sa zamawiane artykuły? Fajny ten deon, taki fajny jezuicki portal!
X
xxxxwwweee
26 maja 2013, 06:59
Staszku dałes sie podejśc jak dziecko czy ty nie zauważyłeś ekspresji wpisu katarzyny?ton tego wpisu a nawet szyderstwo.Zgadzam sie z poglądami piszącego ten artykuł (Łukasz Marcin Makowski ) i nie podobaja się mi występy w tv a tej w której była prof.Pawłowicz w szczegolności,podpuszczeni przez cieniasów dyskutanci ulegają hipnozie i tracą GODNOŚĆ ba nawet rozum w wypowiadaniu sie o danej kwestii.Dla mnie sam fakt w ystąpienia w tej tv jest obrażający albowiem wszelakimi sposobami ratują tego trupa którego juz wskrzesić nie sposób!!
S
Staszek
25 maja 2013, 21:11
Komentarz pani Katarzyny jest przykładem tego, o czym pisałem. Proszę moderację o jego usunięcie.
K
Katarzyna
25 maja 2013, 20:51
I bardzo dobrze, że powiedziała prawdę!!! Pedały, lesbijki, dziwki, transwestyci - wszyscy won, precz z naszej wspaniałej, Wielkiej Katolickiej Polski. Niech Bóg chroni nas od tych wszystkich zboczonych ludzi i ich grzechów!!! Jezu Chryste - wstaw się za nami, prosimy Cię Panie!!
A
Ania
25 maja 2013, 20:44
Niestety posłanka prof. Pawłowicz zachowała się fatalnie i sprawiła, że prawicy po raz kolejny (i słusznie tym razem) będzie przypinana etykietka: ciemnogrodu, zacofania, agresji i arogancji. Niestety, ale Ci co sami mienią się uczniami Chrystusa, są często najdalej od jego nauk w praktce i przez to narażają chrześcijaństwo na krytykę.
W
wierny
25 maja 2013, 08:14
http://www.naszdziennik.pl/blogaid/teraz-mowi-polska.html Makowski może bys pan poczytał tego bloga a nie tylko TVN i GW?
S
Staszek
24 maja 2013, 22:38
Na tym portalu, który jest katolicki, w komentarzach bardzo często widać wzajemną niechęć, złośliwości, a nawet wyzwiska. Proszę moderację o większą czujność w tej kwestii - kto ma dawać przykład dyskusji, jeśli tu - na portalu z nazwy katolickim - tyle wzajemnej nieżyczliwości? Postawa pani prof. Pawłowicz to wg mnie przekonywanie przekonanych. Część z nas słusznie zgadza się z meritum jej wypowiedzi. Nie sposób jednak przeoczyć sposobu argumentowania, który osoby nieprzekonane jedynie może zrażać i utwierdzać w swoich poglądach.
K
KL
24 maja 2013, 14:47
PANI PROF. PAWŁOWICZ TO MĄDRA I INTELIGENTNA KOBIETA !!! WSPANIALE SPRAWDZA SIĘ NA WYKŁADOWCA NA UCZELNI I JAKO POSEŁ W SEJMIE !!! TAKICH KOBIET POTRZEBUJE NASZA OJCZYZNA !!!!
P
pg
24 maja 2013, 13:05
[email]Do@jer[/email] i @leszek Wasza, delikatnie mówiąc, niechęć tak was zaślepia,że nie rozumiecie najprostszego tekstu. Bronicie manipulatorów zamiast bronić tych, którzy dali się zmanipulować. Jest to niesamowite. Gdyby Kuźniar potrącił Pawłowicz na pasach prawdopodobnie też byście go bronili. do @balin Tak. Miód na serce. Też nic nie rozumiesz z tego co czytasz.
M
mateo
24 maja 2013, 12:52
Autor pisze pod zamówienie deonu? Co to mówi o jezuitach redaktorach deonu? Dość prosto zauważyć bo to częsta sprawa na deonie. Liberalizm i postmodernizm i poprawność peowska tu króluje ale  widać o to chodzi.... Kto za to płaci? I na czym się zarabia? A co ze ślubami zakonnymi?
D
dan
24 maja 2013, 11:37
Ordynarne chamy cynicznie plują Polakom w twarz, a my mamy subtelnie dywagować na akademickim poziomie pałacu kultury i nauki ?  Do swołoczy używa się ich języka ! Inaczej nie zrozumie, a leming nawet nie zauważy ! Gdyby ta prosta zasada była stosowana przez większość, nie było by dziś takich programów i publicznie propagowanej moralnej dewiacji organizatorów marszu, którzy zapraszali do udziału następującym tekstem: „…dziwki i dżentelmeni, damy i żigolaki, kurtyzany i alfonsi, napalone queery i wyzwoleni feminiści, cudzołożnice i jawnogrzesznicy, fetyszystki i transwestyci, córy Koryntu i sukinsyni, nierządnice i sutenerzy, dominy i niewolnicy, ladacznice i stręczyciele, dewiantki i puszczalscy, święte prostytutki i sprośni utrzymankowie, sodomitki i zbereźnicy, poliamorystki i swingerzy, wszetecznice i rozpustnicy, nimfetki i satyrzy, bezwstydnice i erotomani, cyklistki i pedały… to jest nasza noc. Duszą, ciałem i seksem świętujemy 1. warszawski Marsz Szmat (Slutwalk)...”  ...Wypowiedź ws. Marszu Szmat zmanipulowana. Z materiału Faktów TVN wycięto zastrzeżenie, że pełen wulgaryzmów opis całego wydarzenia był zaczerpnięty bezpośrednio ze strony internetowej marszu. [url]http://niezalezna.pl/41607-kuzniar-przeprosi-prof-pawlowicz-wypowiedz-ws-marszu-szmat-zmanipulowana[/url]
Krystyna Wawrzeńczyk
24 maja 2013, 11:08
~Jerzyk Klapa to byc taki dziennikarzem na zamówienie PO i deonu którego szefowie i redaktorzy, w tym duchowni, wysmiewaja profesorów a sami mają marne doktoraciki lub nawet nie. Ale za to są lojalni wobec liberałów i postmodernistów.  TO JEST PRAWDZIWY PROBLEM. DLACZEGO DEON MANIPULUJE I KŁAMIE RĘKAMI REDAKTORÓW. WIDAĆ ŻE TAKIE JEST ZAMÓWIENIE JEZUITÓW Z DEONU. A może ze strony Radia Maryja odsłuchac i zobaczyć Polski punkt widzenia gdzie sama pani profesor Pawłowicz na ten temat mówi? To poniżej deonu i deonowiczów? Z tego źródła deonowi nie wolno korzystać? ... W moim przekonaniu  tytuły naukowe nie implikują monopolu na mądrość...
L
leszek
24 maja 2013, 10:38
-------- Główne nadużycie tej stacji polega na tym, że sformułowania, które krytykowałam, a były zamieszczone na stronach Fabryki Równości, jakiejś kolejnej lewackiej organizacji, w najwulgarniejszy sposób zapraszały na „Marsz Szmat”, który miał się odbyć w niedzielę. CYTOWAŁAM treść tego ohydnego, wulgarnego zaproszenia, żeby pokazać widzom telewizji TVN24, kto jest organizatorem, jaki poziom reprezentuje. --------- Organizatorami Marsz Szmat byli : "Queerowe Centrum Społeczne oraz Fundacja im. Heinricha Boella", a nie Fabryka Równości. Profesor Pawłowicz nie cytuje zaproszenia na Marsz Szmat, ale cytuje zaproszenie Fabryki Równości na imprezę, jaka miała sie odbyć potem. Profesor Pawłowicz prostując jakieś "nadużycia" sama brnie w jakieś kolejne absurdy i nonsensy. 
24 maja 2013, 10:13
Tytuł artykułu mówi o klapie - jakiej klapie? Przecież słowa pani Pawłowicz to dla wyborcy PISu miód na serce. Oczywiście gdyby tak mówiono do nich, to byłby to niebywały atak, pełen nienawiści i braku tolerancji. Ale tutaj gdy ktos od nich wali z tzw, gruby rury, to oczywiście jest to słuszne i tak ma być. Taki jezyk wręcz umacnia więzi prawdziwych Polaków i katolików, zgodnie z powiedzeniem co wolno wojewodzie to nie wolno tobie ....
J
jer
24 maja 2013, 09:37
Moja wypowiedź została w TVN zmanipulowana poprzez usunięcie mojej zapowiedzi, że będę cytowała. Dodano natomiast komentarz, że to pani Pawłowicz tak określa uczestników tej imprezy. Żałosne tłumaczenie. Jako, że nie raz występowała w telewizji wie kiedy jest na wizji, a to co mówi na zapleczu mało kogo obchodzi.
A
Affe
24 maja 2013, 09:12
Główne nadużycie tej stacji polega na tym, że sformułowania, które krytykowałam, a były zamieszczone na stronach Fabryki Równości, jakiejś kolejnej lewackiej organizacji, w najwulgarniejszy sposób zapraszały na „Marsz Szmat”, który miał się odbyć w niedzielę. CYTOWAŁAM treść tego ohydnego, wulgarnego zaproszenia, żeby pokazać widzom telewizji TVN24, kto jest organizatorem, jaki poziom reprezentuje. Kiedy zostałam zapytana przez pana prowadzącego, jak oceniam uczestniczki marszu, powiedziałam, aby Państwo sami ocenili, i poprosiłam, żeby posłuchać treści zaproszenia. Zacytowałam te wulgaryzmy specjalnie, żeby wszyscy wiedzieli, kto był zaproszony na ten marsz, żeby nazwać rzeczy po imieniu. Moja wypowiedź została w TVN zmanipulowana poprzez usunięcie mojej zapowiedzi, że będę cytowała. Dodano natomiast komentarz, że to pani Pawłowicz tak określa uczestników tej imprezy. Osoby, które wzięły udział w marszu, same się określiły jako „szmaty”, „zdziry” itd., jak było napisane w zaproszeniu, a co tylko odczytałam. To fragment wypowiedzi prof. Pawłowicz. Reszta - wejdź na bloga pani prof. portalu Naszego Dziennika
K
Klara2
24 maja 2013, 08:30
~Jerzyk Klapa to byc taki dziennikarzem na zamówienie PO i deonu którego szefowie i redaktorzy, w tym duchowni, wysmiewaja profesorów a sami mają marne doktoraciki lub nawet nie. Ale za to są lojalni wobec liberałów i postmodernistów.  TO JEST PRAWDZIWY PROBLEM. DLACZEGO DEON MANIPULUJE I KŁAMIE RĘKAMI REDAKTORÓW. WIDAĆ ŻE TAKIE JEST ZAMÓWIENIE JEZUITÓW Z DEONU. A może ze strony Radia Maryja odsłuchac i zobaczyć Polski punkt widzenia gdzie sama pani profesor Pawłowicz na ten temat mówi? To poniżej deonu i deonowiczów? Z tego źródła deonowi nie wolno korzystać?
A
a
24 maja 2013, 08:10
a p. bene, troche to nawet wyjasnia. Tylko kto z tych peoskich idiotow przejmuje sie takimi "szczegolami". A przy okazji ten artykul to spokojnie do tabloidu pasuje. PS. w poprzednim postcie powinno byc "To nie jest dobre dla Polski". Prostuje poniewaz przyssie sie za chwile jakas specjalistka od pisiorow.
A
a
24 maja 2013, 07:57
Nie wiem co p. Pawlowicz powiedziala, ale wiem ze daje Pan jasny sygnal tym PeOskim idiotom ze powinni jeszcze bardziej bac sie PiSu, a przy tym powinni ogladac tvn24. To jest nie jest dobre dla Polski. Artykul jest slabiutki jak judaszowe odpowiedzi Geoffrey'a.
B
bene
23 maja 2013, 20:44
Kuźniar przeprosi prof. Pawłowicz? Wypowiedź ws. Marszu Szmat zmanipulowana Przeprosin na początku głównego wydania Faktów TVN domaga się prof. Krystyna Pawłowicz, która zarzuca redakcji TVN24 manipulację wypowiedzi. Według posłanki Prawa i Sprawiedliwości z materiału wycięto zastrzeżenie, że pełen wulgaryzmów opis całego wydarzenia był zaczerpnięty bezpośrednio ze strony internetowej marszu. Pełna treść sprostowania, którego publikacji od redakcji TVN domaga się prof. Pawłowicz: [url]http://niezalezna.pl/41607-kuzniar-przeprosi-prof-pawlowicz-wypowiedz-ws-marszu-szmat-zmanipulowana[/url]
B
bene
23 maja 2013, 20:42
@T7HRR Pewnie, najlepiej uśmiechając się, recytować im wierszyki o miłości bliźniego. Ależ oni innego języka już nie przyswajają i nie są w stanie zrozumieć ! Czyli jednak chcesz, aby w przyszłym parlamencie palikotopodobni stanowili prawo. Musisz pamiętać, że prawica w przeciwieństwie do innych ugrupowań nie może liczyć na taryfę ulgową i musi starać się być bardziej papieska niż papież. Oni swoje błędy będą albo ukrywać, albo o nich lekko wspomną, a co jak zaprezentowała się Pawłowicz będą grillować i manipulować jak zawsze. Oczywiście, potrafią zrobić aferę z niczego, ale w tym przypadku pani poseł sama się podłożyła. To samo, a właściwie jeszcze bardziej dotyczy Kościoła katolickiego. Dla księży nie ma żadnej taryfy ulgowej. Sam papież musi być bardziej papieski od siebie ;-) ...I to jest tragedia, że daliśmy sobie narzucić taki sposób rozumowania. W takiej sytuacji najlepiej jest w ogóle się nie odzywać, a i wtedy z milczenia zrobią wymownie nienawistne. Czyli co ? Przepraszać za istnienie ? A tragedią podwójną jest, że takie artykuły na deonie i pod nim komentarze, narrację taką wzmacniają i powielają.
A
AP
23 maja 2013, 18:13
@T7HRR Pewnie, najlepiej uśmiechając się, recytować im wierszyki o miłości bliźniego. Ależ oni innego języka już nie przyswajają i nie są w stanie zrozumieć ! Czyli jednak chcesz, aby w przyszłym parlamencie palikotopodobni stanowili prawo. Musisz pamiętać, że prawica w przeciwieństwie do innych ugrupowań nie może liczyć na taryfę ulgową i musi starać się być bardziej papieska niż papież. Oni swoje błędy będą albo ukrywać, albo o nich lekko wspomną, a co jak zaprezentowała się Pawłowicz będą grillować i manipulować jak zawsze. Oczywiście, potrafią zrobić aferę z niczego, ale w tym przypadku pani poseł sama się podłożyła. To samo, a właściwie jeszcze bardziej dotyczy Kościoła katolickiego. Dla księży nie ma żadnej taryfy ulgowej. Sam papież musi być bardziej papieski od siebie ;-)
K
Klara
23 maja 2013, 17:45
~Jerzyk Klapa to byc taki dziennikarzem na zamówienie PO i deonu którego szefowie i redaktorzy, w tym duchowni, wysmiewaja profesorów a sami mają marne doktoraciki lub nawet nie. Ale za to są lojalni wobec liberałów i postmodernistów.  A niestety jak sam pisze nie ma tego doktoraciku. Wystarczy chęć szczera i praktyka w TP i tym podobnych - to przepustka dla deonu? A manipulowanie gdzieś pan studiował albo raczej u kogo praktykował?
B
bene
23 maja 2013, 17:09
@T7HRR A nauka jaka z tej króciutkiej rozmowy wypływa da się zamknąć stwierdzeniem: dialog jest stanowczo przeceniany, bo dziś już nie służy poznaniu prawdy, ale najczęściej usilnemu utwierdzaniu we własnych przekonaniach. Cóż się dopiero dziwić Pani prof. Krystynie Pawłowicz: vide - pierwszy mój wpis. Pozdrawiam
MR
Maciej Roszkowski
23 maja 2013, 16:00
Panie Boże! Chroń nas od takich "naszych". Z przeciwnikami z Twoją pomocą damy sobie radę.
23 maja 2013, 15:01
@T7HRR Pewnie, najlepiej uśmiechając się, recytować im wierszyki o miłości bliźniego. Ależ oni innego języka już nie przyswajają i nie są w stanie zrozumieć ! Czyli jednak chcesz, aby w przyszłym parlamencie palikotopodobni stanowili prawo. @bene wystarczy odpowiedzieć w stylu: Nie zgadzam się z wypowiedziami uzytkownika bene i nie będę u zywął słów wulgarnych odpowiadajac na jego wpisy nawet jesli stwierdzi, że bez slów wulgarnych nie jest w stanie zrozumiec odpowiedzi. Zapewniam Cie, że zwracanie się do nich, czy o nich per k... nie zmieni ich poglądów. Dziękuję za wymianę zdań. PS. Palikotopodbni stanowią prawo w tym parlamencie.
B
bene
23 maja 2013, 14:57
@T7HRR Pewnie, najlepiej uśmiechając się, recytować im wierszyki o miłości bliźniego. Ależ oni innego języka już nie przyswajają i nie są w stanie zrozumieć ! Czyli jednak chcesz, aby w przyszłym parlamencie palikotopodobni stanowili prawo.
23 maja 2013, 14:10
@bene Ja bym chciał aby osoba powołująca się na katolicyzm, nie mówiła o osobach pogubionych moralnie: k..wy, dz...ki , ... nawet jeśli część z tych osób tak o sobie mówi w ulotce reklamowej.
B
bene
23 maja 2013, 14:06
@T7HRR Czy wyrazistym politykiem może być tylko Palikot ? Kiedy najbardziej bluzgał miał największe POparcie ! A kiedy polityk, Pani prof. Krystyna Pawłowicz mówi zwyczajną prawdę językiem zrozumiałym dla interlokutora piszesz - "a na serio: jeśli się tak zachowuje, to po prostu nie rózni się bardzo od tego przeciwko czemu protestuje". Otóż zdecydowane - nie ! Zupełnie elementarna różnica jest między prawdą, a kłamstwem ! I o to jest najważniejsze. A forma powinna być dla polityka skuteczna ! To jak z Tobą właściwie jest T7HRR ? Chcesz, aby Polską rządzili kłamcy i moralne miernoty POkroju Palikota ? 
23 maja 2013, 13:20
Przykro mi, Pani profesor Pawłowicz mając dużą częśc racji jeśli chodzi o meritum, kompletnie przegrała i jedynie się pogrąża. Dlaczego przegrała? Bo przyjęła reguły walki przeciwnika, zeszła do jego poziomu i tam musi przegrać ze względu na mniejsze doświadczenie (a na serio: jeśli się tak zachowuje, to po prostu nie rózni się bardzo od tego przeciwko czemu protestuje).
23 maja 2013, 12:50
Komentarz p. Pawłowicz do tego i podobnych tekstów: Obrażających się na mnie za mój komentarz w TVN24 nt. „Marszu Szmat” kieruję pod właściwy adres, tj. na strony Fabryki Równości – organizatora marszu, który zapraszał do udziału następującym tekstem (o ile jeszcze tego nie zdjęto). Cytuję za organizatorami: „…dziwki i dżentelmeni, damy i żigolaki, kurtyzany i alfonsi, napalone queery i wyzwoleni feminiści, cudzołożnice i jawnogrzesznicy, fetyszystki i transwestyci, córy Koryntu i sukinsyni, nierządnice i sutenerzy, dominy i niewolnicy, ladacznice i stręczyciele, dewiantki i puszczalscy, święte prostytutki i sprośni utrzymankowie, sodomitki i zbereźnicy, poliamorystki i swingerzy, wszetecznice i rozpustnicy, nimfetki i satyrzy, bezwstydnice i erotomani, cyklistki i pedały… to jest nasza noc. Duszą, ciałem i seksem świętujemy 1. warszawski Marsz Szmat (Slutwalk)...” Po marszu organizatorzy przewidzieli m. in. następujące imprezy: "Sodoma. Zdziry & libertyni", "Zboczenie na scenie" czy "Rozpusta na parkiecie". W programie TVN zacytowałam jedynie fragment tego zaproszenia nie dodając od siebie żadnego nowego określenia. Cała ta impreza skompromitowała ważny problem ochrony ofiar gwałtu, na którą uwagę zwróciło tylko Prawo i Sprawiedliwość zgłaszając projekt ustawy o podwyższeniu kary za gwałty. Żadna z potępiających mnie dziś osób, w tym najbardziej oburzona Pani Marszałek Ewa Kopacz i Pani Minister Kozłowska-Rajewicz, projektu tego nie poparły. Obecne obrażające mnie komentarze dowodzą jedynie hipokryzji moich oskarżycieli.
B
bicz
23 maja 2013, 12:06
Ordynarne chamy cynicznie plują Polakom w twarz, a my mamy subtelnie dywagować na akademickim poziomie pałacu kultury i nauki ?  Do swołoczy używa się ich języka ! Inaczej nie zrozumie, a leming nawet nie zauważy ! Gdyby ta prosta zasada była stosowana przez większość, nie było by dziś takich programów i publicznie propagowanej moralnej dewiacji organizatorów marszu, którzy zapraszali do udziału następującym tekstem: „…dziwki i dżentelmeni, damy i żigolaki, kurtyzany i alfonsi, napalone queery i wyzwoleni feminiści, cudzołożnice i jawnogrzesznicy, fetyszystki i transwestyci, córy Koryntu i sukinsyni, nierządnice i sutenerzy, dominy i niewolnicy, ladacznice i stręczyciele, dewiantki i puszczalscy, święte prostytutki i sprośni utrzymankowie, sodomitki i zbereźnicy, poliamorystki i swingerzy, wszetecznice i rozpustnicy, nimfetki i satyrzy, bezwstydnice i erotomani, cyklistki i pedały… to jest nasza noc. Duszą, ciałem i seksem świętujemy 1. warszawski Marsz Szmat (Slutwalk)...” 
D
Daniello
23 maja 2013, 10:13
skoro słowa z zaproszenia na imprezę były kierowane do uczestniczek marszu to w czym problem? 
E
eugenia
23 maja 2013, 09:37
...jeśli ma się jakieś zastrzeżenia, czy rady dla danej osoby, to lepiej to przekazać jej  choćby w formie pisemnej, jeśli nie można inaczej. Stanowisko autora tekstu jest bardzo subiektywne i nie wnosi nic konstruktywnego. może tylko w wzbudzać niepotrzebne emocje. Pozdrawiam
S
szperacz
23 maja 2013, 09:21
[url]http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/dziwki-dewiantki-i-puszczalscy-pawlowicz-czyta-zaproszenie-ale-na-co-innego,327592.html[/url] --- Okazuje się jednak, że słowa, które przytoczyła posłanka to fragment zaproszenia nie na marsz, a na imprezę, która miała się odbyć po nim. Wynika to zarówno z ulotki reklamującej marsz oraz z zaproszenia umieszczonego na stronie Fabryki Równości. ---
:
:-(
23 maja 2013, 01:37
Dlaczego to coś poniżej wspiera Polskie Radio? Niebywałe! "... …dziwki i dżentelmeni, damy i żigolaki, kurtyzany i alfonsi, napalone queery i wyzwoleni feminiści, cudzołożnice i jawnogrzesznicy, fetyszystki i transwestyci, córy Koryntu i sukinsyni, nierządnice i sutenerzy, dominy i niewolnicy, ladacznice i stręczyciele, dewiantki i puszczalscy, święte prostytutki i sprośni utrzymankowie, sodomitki i zbereźnicy, poliamorystki i swingerzy, wszetecznice i rozpustnicy, nimfetki i satyrzy, bezwstydnice i erotomani, cyklistki i pedały… to jest nasza noc. Duszą, ciałem i seksem świętujemy 1. warszawski Marsz Szmat"
T
Tomek
22 maja 2013, 22:14
Widzę, że tu w komentarzach też sie robi niezły bajzel. Już nie wystarcza leczenie kompleksów na Frondzie. Posłanka Pawłkowicz pokazała, że niczym nie różni się o prof. Środy, czy prof. Hartmanna... zaryzykowałbym twierdzenie, że nawet tamtych dwoje się tak nie kompromitują. To ma być wykłądowca akademicki, co używa języka, jakby ją oderwali od budki z piwem? Można się zastanowić, kogo ona tak naprawdę reprezentuje, gdyż z katolicyzmem nie ma to za wielę w wspólnego.
P
pg
22 maja 2013, 20:28
@leszek Porównanie z Lepperem jest wyjątkowo wredne. Zapewne bliższa Ci jest pani artystka z Poznania, która nazwała papieża ch.... Jesteś coraz bliżej tej Pani i tych "pań" ze szmacianego marszu. Gratuluję towarzystwa.
L
leszek
22 maja 2013, 20:16
To że pani posłanka PiS takie poglądy głosi to raczej nic dziwnego, Słynne były przecież słowa była koalicjanta z PiS : ----------- No pierwsze, to jak można prostytutkę zgwałcić? --------- Różnica jest tylko taka, że ten koalicjant na szczęscie wycofał potem te słowa. Ale po pani profesor raczej takiej klasy bym nie oczekiwał. Zapewne za jakiś czas znowu wyskoczy z jakimś nienawistnym bełkotem pod adresem kolejnych "zboczeńców" I "odmieńców", czyli ludzi którzy ze względu na swoje poglądy, wygląd zewnęŧrzny czy decyzjne zyciowe nie podobają się Pani Profesor i Pani Poseł.
P
pg
22 maja 2013, 20:05
Brawo pani Pawłowicz. Właśnie takim językiem (ich jezykiem) trzeba z nimi rozmawiać.   Tak zresztą tłumaczyła w wywiadzie użwanie wulgaryzmów. Jeszcze raz brawo.
P
prawda
22 maja 2013, 19:52
brawo Pani Pawłowicz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KA
ks adam
22 maja 2013, 19:00
Autor;jakbym sluchal Urbana,prof Pawlowicz ma 100%racji,czego sie autor boi slupkow sondazowych, co jest wazniejsze partia czy prawo Boze?Skonczmy z hipokryzja,brawo p. Pawlowi.cz
S
Stan
22 maja 2013, 18:47
Czytając większość komentarzy widac: jaki deon tacy komentatorzy (w wiekszości bo nie wszyscy), jacy komentatorzy taki autor bo przecież dla ich uciechy i na zamówienie deonu to napisał. Fajny jezuicki portal!
Janusz Brodowski
22 maja 2013, 18:33
Wysłuchałem wywiadu pani poseł i muszę stwierdzic, że dała się sprowokować. Zupełnie niepotrzebne. Dziennikarz to manipulant ale polityk powinien być na to odporny. Tragedii nie było, ale momentami było bardzo nieprzyjemnie.
A
AP
22 maja 2013, 18:19
@ŁMMakowski Obawiam się, że pani poseł zgodziłaby się z Panem, że ma wszystkie atuty w ręce i dlatego tym razem przesadziła. To, że PiS prowadzi w sondażach NIC nie znaczy! Treść tak (wyjątkowo podły trik, którym zamknięto usta przeciwnikom na zachodzie czyli głoszenie lewackiej ideologii pod hasłami obrony np. ofiar gwałtów), forma nie. "gdzieś w to wszystko musiała zostać wpleciona Anna Grodzka (która się rzekomo zeszmaciła)" Zapewne Anna Grodzka był na marszu szmat, dziwek i alfonsów...
jazmig jazmig
22 maja 2013, 17:54
@leszek ---------- W zaproszeniu na tę paradę szmat napisano m. in., że zaproszeni są: "dziwki, żigolaki, kurtyzany, alfonsi, ladacznice i erotomani". ---------- W zaproszeniu na ten marsz nie ma takich słów. Profesor Pawłowicz nie dyskutuje z organizatorami tego marszu a wyłącznie z własnymi zmyśleniami i wyobrażeniami na ten temat. Zdecydowanie zalecam uważnie przeczytać tekst tego zaproszenia, a zwłaszcza jeden cytat: --------- Chcemy sprowokować do myślenia --------- "Myślenie" to nie to samo co "powtarzać za profesor Pawłowicz". ... One i pan piszecie bzdury. One wcale nie chcą nikogo sprowokować do myślenia, bo do myślenia się nie prowokuje, a prowokuje się do bezmyślności. One urządziły taką właśnie prowokację, żeby publicznie pokazać swój prymitywizm i się nim chwalić. Nie wiem, co pan czytał, a co p. Pawłowicz, ale mam do niej większe zaufanie, niż do pana. Jej podsumowanie odpowiada dokładnie temu, co się działo podczas tego marszu szmat, bo tu one akurat miały rację, one rzeczywiście są szmatami. chodząc
A
Agata
22 maja 2013, 17:51
@leszek Ja rozumiem problematykę - sama kiedys została "potraktowana" po męsku klepnięciem w tyłek pod własnym domem - wracałam wieczoram z imprezy. I co mogłam zrobić? nic - ani strojem nie prowokowałam, ani zachowaniem. Tu problem nie lezy po stronie dziewczyny skąpo ubranej czy ubranej od kostek po sam kołnierzyk. Tylko to się dzieje w umyśle sprawcy. A marsz szmat to nie jest dobra droga. Sprowokowac do myślenia - co za bzdura!  Nigdy nie uwierzę, że sprawcy zastanwiaja się choć trochę.Jedynie ostre kary i ostarcyzm społeczny da radę zmusic ich do powstrzymania się. 
L
leszek
22 maja 2013, 17:27
---------- W zaproszeniu na tę paradę szmat napisano m. in., że zaproszeni są: "dziwki, żigolaki, kurtyzany, alfonsi, ladacznice i erotomani". ---------- W zaproszeniu na ten marsz nie ma takich słów. Profesor Pawłowicz nie dyskutuje z organizatorami tego marszu a wyłącznie z własnymi zmyśleniami i wyobrażeniami na ten temat. Zdecydowanie zalecam uważnie przeczytać tekst tego zaproszenia, a zwłaszcza jeden cytat: --------- Chcemy sprowokować do myślenia --------- "Myślenie" to nie to samo co "powtarzać za profesor Pawłowicz".
K
KRzysztof
22 maja 2013, 17:10
Radykalizm to w Polsce 10-25%  vide Samoobrona. LPR.  Stawiam, że P. Pawłowicz zagospodaruje tą część elektoratu.  A że tracą głowy to już od dawna wiadomo. Dlatego na nich nie głosowałem a teraz słusznie mi przypomnieli dlaczego NIE. 
L
leszek
22 maja 2013, 16:56
Cytat: ----------- Załóżmy kuse ciuszki i sprowokujmy… sprowokujmy do myślenia! Marsz Szmat przejdzie przez Warszawę domagając się zmian w społeczeństwie i prawie oraz w praktykach stosowanych przez policję. Zostań częścią marszu, dołącz do nas i SPROWOKUJ DO MYŚLENIA ubierając się „jak szmata”. Sprowokuj polityków, władze ustawodawcze i wykonawcze, oprawców, a także ofiary! ---------- Dobrą jest rzeczą przeczytać cały tekst zaproszenia w wersji organizatorów, a nie przeczytać tylko to, co przeczytała pani profesor Pawłowicz. Szczególnie warto zwrócić uwagę na: "sprowokujmy do myślenia". Dla niektórych -  jak widać - "myślenie" oznacza "myśleć jak pani profesor Pawłowicz'.
jazmig jazmig
22 maja 2013, 16:33
Po co poucza pan lepszych od siebie? Mógł pan pójść do tej stacji i mamlać jak inni "katolicy, ale". W zaproszeniu na tę paradę szmat napisano m. in., że zaproszeni są: "dziwki, żigolaki, kurtyzany, alfonsi, ladacznice i erotomani". P. Pawłowicz powiedziała na zakończenie rozmowy z Kuźniarem: Szmaty zachowały się jak szmaty i niech szmaty walczą w taki sposób, jeśli rzeczywiście chcą coś wywalczyć niech przyjdą do Sejmu i niech pogadają z posłami, żeby przeforsować zmianę ustawy - radzi dalej uczestnikom marszu. - Ulica nie należy do dziw, kur..., alfonsów itd.(..) Jak walczą, to niech się dostosują do norm. Więcej i rzetelniej o tym wywiadzie można przeczytać w Rzepie <a href="http://www.rp.pl/artykul/16,1011865-Pawlowicz--Szmaty-zachowaly-sie-jak-szmaty.html">pod tym linkiem</a>.
M
MB
22 maja 2013, 16:00
To była krótka piłka. Mnie nie jest wstyd za panią Pawłowicz. Nie zgadzam się, że nagle sondaże pójdą w dół. Mało jest osób, które uważają, że nie miała racji. 
A
Agata
22 maja 2013, 15:43
Ja mam wrażenie, że immunitet poselski również obejmuje choroby psychiczne... A w każdym razie brak kontroli nad emocjami. Smutne to... Jeżeli chodzi o prawicę, czy (jak lepiej było by ując) partie konserwatywne - to niestety przez swój język leją wodę na młyn przeciwników. I choć sama mam poglądy konserwatywne, to po prostu przykro mi kiedy słucham takich wypowiedzi. @ Kinga - o co chodzi z tym wizerunkiem? Zaciekawiłaś mnie :)
L
leszek
22 maja 2013, 15:19
Pani profedor Pawłowicz wyraźnie pozazdrościła sławy posłowi Niesiołowskiemu i postanowiła się licytować z posłem w gadaniu głupstw, idiotyzmów, dosadnych stwierdzień i upajaniu się własnymi słowami. Jak widać - ofensyfa PiSu na każdym froncie.
W
wanda
22 maja 2013, 15:15
Mat.18.6..............Nie czas na konwenanse ,kiedy dzieci nam gorszą!
WM
Wojciech M
22 maja 2013, 14:58
Ooo, to ciekawe nie wiedziałem że warunkiem swiętosci jest straszenie piekłem - jakby jednak nie było - tragiczną rzeczywistoscią przed którą Kosciół ustami wielu swietych przestrzegał... To wrocmy do lepiej do Twojej wypowiedzi...
Jadwiga Krywult
22 maja 2013, 14:47
Błądzisz, Wojciechu M. Pewnie jesteś tu nowy i nie wiesz, że osoba na obrazku bynajmniej nie jest przez KK uznawana za świętą (bo piekłem nie straszyła).
WM
Wojciech M
22 maja 2013, 14:45
Kingo , zadałem pytanie Tobie, tym bardziej,  że swięty wizerunek zobowiązuje... Powinienem odesłać Cię do wypowiedzi i zachowań profesora Niesiołowskiego, którego masz zamiar użyć jako wunderwaffe w stosownym , jak piszesz czasie ? Może ta agresja noszących w klapie swięte wizerunki jest zaraźliwa ?
N
niemiec_gd
22 maja 2013, 14:38
Dyskusja rzeczywiście poszła w ciekawą stronę jako kontrargument skoro pojawiła się dostojna postać profesora Niesiołowskiego :)  Z artykułem trzeba się niestety zgodzić. Niestety również trudno jest utożsamić się z jakąkolwiek partią polityczną starając się być dobrym katolikiem i ceniąc sobie zarówno postęp jak i tradycję. Jedyne co można zrobić to praca u podstaw już z młodzieżą i wielka Ewangelizacja potwierdzana nieustającym świadectwem zycia, trudne to ale działać musimy i koniec, przeciwnicy Kościola są coraz sprawniejsi dlatego energię ze sporów we własncyh szeregach spożytkujmy pro publico bono :) Pozdrowienia dla autora, dalszerj determinacji  i szybkiej doktoryzacji o ile Pan o to zabiega :)
Jadwiga Krywult
22 maja 2013, 14:37
Wojciechu M, czy prof. Pawłowicz z najświątobliwszej superkatolickiej partii ma odpowiedni styl  ?
WM
Wojciech M
22 maja 2013, 14:34
Przede wszystko Kingo Twój styl jakos nie licuje z wizerunkiem który nosisz w klapie jak pewien prezydent. A to chyba w ogóle jest artukuł o stylu ? "Uderz w stół a nożyce sie odezwą"?
Marcin Makowski
22 maja 2013, 14:13
A tak na poważnie, żeby nie robić tutaj jakiejś politycznej wojenki - rzecz nie w sporze PO vs PiS, tylko w stylu wypowiedzi pani profesor. Nie raz stawałem w jej obronie, ale ona po prostu sama daje broń do ręki swoim przeciwnikom i szkodzi słusznej sprawie. Jak śpiewał klasyk, czasem "trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść, niepokonanym". 
Jadwiga Krywult
22 maja 2013, 14:07
wysmiewaja profesorów a sami mają marne doktoraciki lub nawet nie Przypomnimy to, pisiorki, kiedy będziecie wyśmiewać profesora Niesiołowskiego.
Marcin Makowski
22 maja 2013, 14:04
Jerzyk, ja nawet nie mam jeszcze tego marnego doktoraciku :(
TM
tylko magister
22 maja 2013, 14:01
artykuł trafia w sedno, niestety...
Piotr Żyłka
22 maja 2013, 14:01
@Jerzyk Serio? Ty w ogóle widziałeś ten wywiad?
J
Jerzyk
22 maja 2013, 13:53
Klapa to byc taki dziennikarzem na zamówienie PO i deonu którego szefowie i redaktorzy, w tym duchowni, wysmiewaja profesorów a sami mają marne doktoraciki lub nawet nie. Ale za to są lojalni wobec liberałów i postmodernistów.