Mecz Gwiazd pod lupą Izby Celnej

PAP/PR

Izba Celna w Białej Podlaskiej wszczęła w poniedziałek postępowanie w sprawie reklam jednej z firm bukmacherskich widocznych podczas Meczu Gwiazd koszykarzy, co jest niezgodne z nową ustawą hazardową. Władze Polskiej Ligi Koszykówki zachowują spokój.

Jak poinformowała rzecznik prasowy Izby Celnej w Białej Podlaskiej Marzena Siemieniuk, czynności wyjaśniające wszczęto w trybie pilnym. Od 1 stycznia obowiązuje nowa ustawa, która zabrania firmom z branży hazardowej, w tym bukmacherskim działającym w internecie i zarejestrowanych za granicą, sponsorowania zawodów sportowych w Polsce i reklamowania tego typu działalności podczas imprez.

Ustawa przewiduje za złamanie prawa przez organizatorów grzywnę w wysokości od 700 tys. do 1,2 mln zł. Na koszulkach najlepszych koszykarzy w Polsce oraz banerach otaczających parkiet w Lublinie widoczna była reklama firmy bet-at-home. "Liga podpisała umowę z agencją reklamową, sprzedając prawa do powierzchni reklamowej w czasie meczu. Agencja sprzedała te miejsca, między innymi firmie bukmacherskiej, za co wzięła pełną odpowiedzialność. Mamy to zapisane w umowie. Liga nie podpisywała bezpośrednio kontraktu z firmą bukmacherską. Agencja szukając środków, by móc się wywiązać z umowy z ligą, znalazła takiego, a nie innego sponsora. Najważniejsze jest to, że było dobre widowisko, a zamieszczone treści nikogo nie obrażały" - powiedział prezes PLK Jacek Jakubowski.

Zgodnie z ustawą Polska Liga Koszykówki może jednak ponieść konsekwencje, ponieważ karze podlega każdy, kto odnosi korzyść z reklamy e-hazardu. Do tej pory najgłośniej o podejrzeniu złamania nowej ustawy mówiło się w przypadku styczniowych zawodów PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem oraz meczów Vive Targów Kielce w rozgrywkach Ligi Mistrzów piłkarzy ręcznych.

W Zakopanem reklamowała się ta sama firma co w Lublinie podczas Meczu Gwiazd PLK. W przypadku piłkarzy ręcznych sprawa jest bardziej skomplikowana, bo dotyczy banerów reklamowych jednej z firm bukmacherskich, która jest oficjalnym sponsorem federacji EHF i obecnej edycji Ligi Mistrzów. Postępowanie prowadzą odpowiednie dla miejsc imprez Izby Celne, ale do tej pory nikt został ukarany.

Przed podobnym problemem, jak władze Vive Kielce, stanęli po 1 stycznia 2010 szefowie mistrza Polski koszykarzy Asseco Prokomu Gdynia, bo jednym ze sponosorów Euroligi jest firma bukmacherska. Władze Euroligi zgodziły się jednak, by podczas meczów w Gdyni nie były pokazywane reklamy tejże firmy.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Mecz Gwiazd pod lupą Izby Celnej
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.