Petelicki i polska "normalność"

Krzysztof Wołodźko

Dowiadujemy się o śmierci o jednej z najważniejszych osób w kraju i "na wejściu" otrzymujemy informację: "nic się nie stało". Media pełnią rolę opium.

Jedną z najważniejszych historii, jaką od początku III Rzeczpospolitej opowiadają media głównego nurtu jest opowiastka: "jest lepiej". Nazwę to po imieniu: jako krytyczny wobec lewicy lewicowiec czuję tu odwiecznego ducha "postępu". III RP miała być lepsza niż PRL. Rzecz jasna - jest. A samobójców należy wliczyć w koszta. Niech żyje postęp. Polska jest coraz lepsza.

Pozwolę sobie na polityczną niegrzeczność: nie wiem, czy generał Petelicki postanowił popełnić samobójstwo, czy samobójstwo popełniono za niego. O tym, że każdy gra w miarę możliwości, świadczy ostatni mecz reprezentacji. Koko, koko, nie wychodzimy z grupy. Och, pechowo niegdysiejszy szef GROMU, jednej z najważniejszych instytucji państwowych się zabił. Bywa. Dziennikarze przez grzeczność informują: samobójca.

DEON.PL POLECA

Zakładam, że spory odsetek mieszkańców Polski trzyma się ojczyzny. Czasem to jest ich główny powód, dla którego jest dla nich ważna. Wszystko nas boli: wiara, nadzieja, miłość. Cała reszta Jest. Boli. Jest.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Petelicki i polska "normalność"
Komentarze (63)
M
mx
20 czerwca 2012, 13:26
Samobójcza likwidacja generała Jan Pietrzak felieton http://www.youtube.com/watch?v=8XUvn7BmJSU&feature=plcp Podobno generał Petelicki miał popełnić samobójstwo już tydzień wcześniej ale wtedy nie zastano go w domu...
BB
bez Boga ani do proga
20 czerwca 2012, 13:12
'No cóż, zdarza się, że ludzie tego rodzaju autoramentu giną w dziwnych okolicznościach. Nie on pierwszy i ostatni - mówi Gontarczyk' każdej duszy szkoda, ale nawet taki człowiek domagał się prawdy o zamachu smoleńskim, ujawnił treść sms-ów, jakiś honor polskiego oficera w nim pozostał, nawet jeżeli był człowiekiem sprzeczności... ile jeszcze ofiar pochłonie ta bestia komunistyczna z piekła rodem ? i jej ciągle odradzające się jak hydry spadkobiercy bękarty;  NKWD, UB, SB, KGB takich zdolnych ludzi potrafi zniszczyć... taki człowiek mógłby się Polsce sprzydać ale bez Boga to ani do proga człowieku, puchu marny.... memento mori...
20 czerwca 2012, 12:28
Ciekawy głos: http://www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/gontarczyk_dla_fronda.pl:_petelicki__wyjatkowo_nieciekawy_sb-ek_21966 ojczegrzegorzu właśnie, Gontarczyk napisał m.in.: 'Wyjątkowo nieciekawy SB-ek, który w normalnym cywilizowanym kraju nie miałby szans na normalne funkcjonowanie w przestrzeni publicznej, bo to się kończy zawsze tak jak jego przypadku zarzutami prokuratorskimi o prywatyzację STOEN-u. Po 1989 r. karierę mógł robić tylko w kraju z tak marnymi elitami jak III RP.' 'No cóż, zdarza się, że ludzie tego rodzaju autoramentu giną w dziwnych okolicznościach. Nie on pierwszy i ostatni - mówi Gontarczyk' I tu się zgadzamy :-) Powszechne sugerowanie, że zamobójstwa chodzą po ludziach w kontekście śmierci od strału w głowę członków służb specjalnych, wygląda na: działanie służb specjalnych?
B
bnf
20 czerwca 2012, 12:12
Ciekawy głos: http://www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/gontarczyk_dla_fronda.pl:_petelicki__wyjatkowo_nieciekawy_sb-ek_21966 wersja klikana: <a href="/www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/gontarczyk_dla_fronda.pl:_petelicki__wyjatkowo_nieciekawy_sb-ek_21966">www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/gontarczyk_dla_fronda.pl:_petelicki__wyjatkowo_nieciekawy_sb-ek_21966</a>
B
bnf
20 czerwca 2012, 11:50
Artykul jest dosyc dobry. Polskie media i rzad naszpikowane sa SBecja, sa chore. Nawet tutaj, w tym watku przedrukowywane sa swieze cytaty dot. odpowiedzi na wypowiedz Pana Premiera Kaczynskiego, podrzucane przez SB-kow poprzez tvn np., a potem powtarzane przez medialnych narkomanow. Sytuacja jest tak klarowna, ze nie pozostawia watpliwosci Polacy sa sterowani, jak w teatrze lalek. Też jesteś sterowany/sterowana? Jeśli nie, to znaczy, że nie jesteś Polakiem/Polką. Cechy uzależnień można raczej znaleźć u pseudeochrześcijańskich patriotów, których tu mnóstwo całe... Chory jest człowiek, który nienawidzi...
OD
oko donalda
20 czerwca 2012, 11:35
Doradca Komorowskiego sugerował by gen. Petelicki "strzelił sobie w łeb" Przypominam skandaliczne słowa Tomasza Nałęcza sprzed ok. 2 miesięcy. Generał Petelicki mówiąc o smsach rozsyłanych przez polityków PO zaraz po katastrofie smoleńskiej rozsierdził do czerwoności Tomasza Nałęcza, naczelnego harcownika Pałacu Prezydenckiego. Nałęcz w sobie podobnym stylu, z miną pełną obrzydzenia mieszał Petelickiego z błotem, sugerując że za krytykę rządu powinien sobie w łeb strzelić. cd. na stronie: <a href="http://acontrario.nowyekran.pl/post/66031,doradca-komorowskiego-sugerowal-by-gen-petelicki-strzelil-sobie-w-leb">acontrario.nowyekran.pl/post/66031,doradca-komorowskiego-sugerowal-by-gen-petelicki-strzelil-sobie-w-leb</a>
TN
to nie artykuł
20 czerwca 2012, 11:26
Czy świetny, czy nie, to kwestia gustu, ale przecież to nie artykuł! To zaledwie parę zdań na prędce i emocjonalnie skleconych!
KC
ks.Jerzy cię kocha on przebacza
20 czerwca 2012, 11:02
Popiełszko nie jest takim świętym,i co z tego że,z balkonu kościoła św.Kostki na Żoliborzu wygłaszał płomienne kazania a czy może zdawał sobie sprawę czy nie narażał wiernych na pałowanie przez MO. ks.Popiełuszko nie głosił politycznych kazań, głosił o miłosci człowieka do człowieka a miłość bliźniego dla komunistów to jak czerwona płachta na byka, to jak dla diabła woda święcona, niestety. Kimuniści dobrze wiedzieli, że miłość do bliźniego ukazana przez Pana Jezusa aż po krzyż, kruszy kajdany komunizmu, faszyzmu, liberalizmu, a tego najbardziej boi się piekło, tej miłości bliźniego, a piekło musi się posłużyć człowiekiem, polityką, pychą ludzką. Zamiast  miłości podtyka swawolę, rozpustny erotyzm, zdrady, aborcję, sodomię, gomorię i w ślad po grzechu; łzy porzuconych współmałżonków, dzieci, syndromy poaborcyjne u kobiet, choroby weneryczne, AIDS, narkomania, alkoholizm, depresje, choroby duchowe, samobójstwa, morderstwa, przestępstwa, afery..... bł.ks.Popiełuszko chciał ustrzec ludzkość przed cierpienie, które powoduje brak miłości.... a jak uderzy w stół to nożyce się odezwą i tną. Okrucieństwo śmierci ks.Jerzego to było diabelskim okrucieństwem, żeby tak zmaltretować niewinnego człowieka, ale to już tylko Pan Bóg może wyrwać takich morderców z rąk diabła. Miłosierdzie Boże, przez kapłana.
A
a
20 czerwca 2012, 10:31
Artykul jest dosyc dobry. Polskie media i rzad naszpikowane sa SBecja, sa chore. Nawet tutaj, w tym watku przedrukowywane sa swieze cytaty dot. odpowiedzi na wypowiedz Pana Premiera Kaczynskiego, podrzucane przez SB-kow poprzez tvn np., a potem powtarzane przez medialnych narkomanow. Sytuacja jest tak klarowna, ze nie pozostawia watpliwosci Polacy sa sterowani, jak w teatrze lalek.
KM
kamień może rykoszetem
20 czerwca 2012, 09:08
Pomyślcie sobie ile było księży konfidentów na usługach SB i Lecha Wałęsy to zobaczycie że,ten kościół katolicki w Polsce to jedne wielki bagno rozpusty moralnej. sądzisz wg siebie ? a ile to wtyczek do wnętrza kościoła  powtykała SBecja ? na czele z Tomaszem Turowskim, który nic wspólnego nie miał z kapłaństwem ? mieli zasianych agentów jak las, w każdych strukturach państwa, a przede wszystkim w kosciele, gdzie była ostoja patriotyzmu i kultury, sam Kiszczak mówił w wywiadzie, a pedofile gdzie mogli urzędować ? szli do seminarium, wiadomo po co, czy ich prześwietlali ? a ilu było księży niezłomnych na czele z kard.Stefanem Wyszyńskim, abp. Ignacym Tokarczukiem, ks. Wł.Findyszem, bp.Czesławem Kaczmarkiem, ks. Wł.Gurgaczem, ks. Jerzym Popiełuszko, ks. Zychem, ks.Suchowolcem, ks.Niedzielakiemi i wieloma innymi kapłanami-męczennikami - co z nimi robili ? mordowali, prześladowali, dręczyli, szantażowali a potem przemalowali się i pod płaszczem  Unii Wolnosci dalej robili i robią swoje udając pobożnych jak za czasów Pana Jezusa faryzeusze.
T
Troll
20 czerwca 2012, 08:17
Przecież pisiorki zgadzają się z Michnikiem. Pojednaliście się z Petelickim. Platfusku, Twoje insynuacje są nurotyczne. Przetłumacz na polski słowo 'nurotyczne'. Nie ma tu żadnych insynuacji, to są fakty: Petelickiego nie potępiacie za to, że był funkcjonariuszem PRL, a niektórzy tutaj piali nawet z zachwytu, jaki patriota itp., itd. Biskupi słusznie oburzali się, że funkcjonariusze PRL są bezkarni, a ściga się tylko konfidentów. Właśnie widzimy, jak pisiorki (umiłowane przez biskupów) realizują to, co biskupów oburzyło. Ironia losu. Pomyślcie sobie ile było księży konfidentów na usługach SB i Lecha Wałęsy to zobaczycie że,ten kościół katolicki w Polsce to jedne wielki bagno rozpusty moralnej.Wszystko co dzieje się wtym kościele jest pod dywan zamiatane i niech się ktoś tylko wychyli to już jest potępiony,dziwne,jeśli w czasach inkwizycji byle jakiś anonim był pretekstem spalenia człowieka na stosie to dlaczego KRK boi się prawdy albo tak mataczy że,cała sprawa rozejdzie się po kościach.
Jadwiga Krywult
20 czerwca 2012, 07:54
Petelicki upominał się o Polskich zamordowanych w Smoleńsku To tylko ofiary katastrofy lotniczej.
Jadwiga Krywult
20 czerwca 2012, 07:50
Przecież pisiorki zgadzają się z Michnikiem. Pojednaliście się z Petelickim. Platfusku, Twoje insynuacje są nurotyczne. Przetłumacz na polski słowo 'nurotyczne'. Nie ma tu żadnych insynuacji, to są fakty: Petelickiego nie potępiacie za to, że był funkcjonariuszem PRL, a niektórzy tutaj piali nawet z zachwytu, jaki patriota itp., itd. Biskupi słusznie oburzali się, że funkcjonariusze PRL są bezkarni, a ściga się tylko konfidentów. Właśnie widzimy, jak pisiorki (umiłowane przez biskupów) realizują to, co biskupów oburzyło. Ironia losu.
19 czerwca 2012, 22:49
- Pytam publicznie, kiedy Kaczyński złożył doniesienie do prokuratury, wiedząc o przygotowa­niach do zbrodni? Ciąży na nim taki obowiązek prawny - powiedział Wojciech Brochwicz, przy­jaciel generała Petelickiego, w "Kropce nad i" w TVN24. Tymi słowami skomentował słowa Jaro­sława Kaczyńskiego, który stwierdził, iż ktoś zdradził mu, że "Petelicki jest na krótkiej liście osób zagrożonych". Znowu Prezes ma problemy z byciem mężczyzną!Bo mężczyzna jak coś wie to mówi a nie kręci a on zawsze posługuje się zwrotami mówi się , podobno , słyszałem itp. czyli typowa mowa tchórza który nie zdobędzie się na to żeby jak mężczyzna powiedzieć tak ijestem gotów tej prawdy bronić albo jak nie mam dowodów milczę , ale tak postępują mężczyźni. Miernoty zaś gotowe są żerować nawet na ludzkich tragediach obrzydliwość 
A
a
19 czerwca 2012, 18:40
 1. Artykul jest dosyc dobry. Autor stara sie wzmocnic nazwijmy to "majestat panstwa" i pokazuje, ze przeplyw informacji i media to uklad nerwowy tego systemu, a system nerwowy jest chory, dziennikarstwo to bulwarowka. Kazdy powinien zdawac sobie sprawe, ze dziennikarze to nie sa bynajmniej autorytety, ale bardzo czesto niedouczeni, skacowani manipulanci. 2. Szybkie przesledzenie watkow pod artykulem, moze jednak jeszcze stac sie przyczynkiem do szerszej dyskusji o roli Kosciola jako instytucji w umacnianiu panstwa. Historycznie Kosciol pelnil role destabilizujaca, ale takze konsolidujaca i nadal tak jest. W tej dyskusji przewaza ta pierwsza, poniewaz ludzie Kosciola, jako instytucji "wyczuwaja", ze Autor wykorzystuje ich retoryke i wystawiaja mu od razu zolta kartke. I to był własnie blad Autora, ta powszechna oazowa retoryka na wakacje dla 16-latek: "Wszystko nas boli: wiara, nadzieja, miłość. Cała reszta Jest. Boli. Jest." To dlatego wg mnie artykul pomimo b. dobrych intencji jest dosyc dobry.
PS
Pojednać się ze sobą prioryte
19 czerwca 2012, 17:05
Pojednaliście się z Petelickim. pojednał się z prawdą czyli coś w nim było dobrego, nie całkiem zaćmiło mu rozum, nie chciał kryć ewidentnej zbrodni na sercu Polski mam nadzieję, że co jest najważniejsze,  pojednał sie z Bogiem a może oddał życie aby żył ktoś ??? szantaż niejedno ma imię...
AT
a ty jesteś patriotą ?
19 czerwca 2012, 15:19
Byliśmy ofiarami w niemieckiej okupacji  na równi z Żydami, z tą jednak różnicą, że to my Żydów a nie Żydzi nas  ratowali! Dziś robi się z Polaków  katów i kto to robi?... Ci którzy ponoszą pełną odpowiedzialność za wojenne zbrodnie. w NKWD prym prowadzili żydowskiego pochodzenia sędziowie, prokuratorzy, zaledwie po kursach prawniczych a najokrutniejsi, bezzwzględni, dzisiaj pobierają polską emeryturę, siedzą pod kloszem za granicą, w Szwecji, Anglii i innych krajach i sumienie ich nie rusza.... chcieli zabić polskość Kto popiera Grossa ?  kto chce rządzić Polską, światem ? to są patrioci mający polskie obywatelstwo ? nie wszyscy... obce dla Żyda słowo wstyd, choć w polskiej chował się rodzinie ? Geremek i jego spółka wyśmiewali się z Polski, która ich ocaliła, żywiła, kształciła....
PN
Petelicki nie szarą eminencją
19 czerwca 2012, 15:06
Przecież pisiorki zgadzają się z Michnikiem. Pojednaliście się z Petelickim. rzeczywiście nie możesz być mężczyzną, za bardzoś POkrętną osobą, Petelicki a Michnik to dwa różne bieguny, choć postkomuniści za ojcami swymi. Petelicki upominał się o Polskich zamordowanych w Smoleńsku, honr ocalił Michnik nie był w tym temacie odważny, to już bardziej czytelny bywał Urban, wiadomo było kim był komu służył, odważny w swych przekonaniach choć mój wróg, Petelicki nie słyszałam by się naśmiewał z Jana Pawła II jak to robiła gazeta wybiórcza... i nie popierał Grossa aby opluć naród, firmując architektów stołu okrągłego, kiedy to w Magdalence ościskiwali się przy alkoholu z Kiszczakiem  itd. itp. Dla mnie Michnik pozawijał się w swoje filozofie ale to jego sprawa
PN
Petelicki nie szarą eminencją
19 czerwca 2012, 15:05
Przecież pisiorki zgadzają się z Michnikiem. Pojednaliście się z Petelickim. rzeczywiście nie możesz być mężczyzną, za bardzoś POkrętną osobą, Petelicki a Michnik to dwa różne bieguny, choć postkomuniści za ojcami swymi. Petelicki upominał się o Polskich zamordowanych w Smoleńsku, honr ocalił Michnik nie był w tym temacie odważny, to już bardziej czytelny bywał Urban, wiadomo było kim był komu służył, odważny w swych przekonaniach choć mój wróg, Petelicki nie słyszałam by się naśmiewał z Jana Pawła II jak to robiła gazeta wybiórcza... i nie popierał Grossa aby opluć naród, firmując architektów stołu okrągłego, kiedy to w Magdalence ościskiwali się przy alkoholu z Kiszczakiem  itd. itp.
N
note
19 czerwca 2012, 14:58
Przecież pisiorki zgadzają się z Michnikiem. Pojednaliście się z Petelickim. Platfusku, Twoje insynuacje są nurotyczne.
Jadwiga Krywult
19 czerwca 2012, 13:36
Wiem, że mnie się oskarża o kryptokomunizm, że chcę zrobić grubą kreskę dla PZPR. To nie jest prawda. Ja powiadam tylko tyle – musimy się pojednać. Jest tylko jedna Polska, wspólna Polska, gdzie będzie miejsce dla (...) wszystkich różnych ludzi. (...) Adam Michnik Przecież pisiorki zgadzają się z Michnikiem. Pojednaliście się z Petelickim.
GK
gruba kreska Adama M
19 czerwca 2012, 13:33
Gruba krecha zniszczyła akta agentów i morderców i mamy 20ooo% biedy Nieprawda. Gruba kreska to było wyłącznie zapewnienie, że rząd Mazowieckiego nie będzie ograniczał się do narzekania na PRL, że będzie odpowiadał za swoje działania i nie będzie zrzucał na poprzedników odpowiedzialności za swoje niepowodzenia. Już podczas pobytu w Paryżu w 1977 r. Michnik w wywiadzie dla „Le Monde” sformułował tezę, że istnieje fundamentalna zbieżność interesów kierownictwa politycznego ZSRR, kierownictwa politycznego w Polsce i polskiej „demokratycznej opozycji”. Ten sam pogląd wyraził wkrótce Jacek Kuroń, gdy w „Biuletynie Informacyjnym KSS KOR” nr 3 z 1979 r. postulował dialog z partią komunistyczną i chęć współpracy z jej „pragmatyczną frakcją”. Jednocześnie w paryskiej „Kulturze” w nr. 1-2 z 1979 r., w artykule pt. „Drogi i podziały” zapewniał, że „mówienie o niepodległości Polski i domaganie się jej, to deklaracje budzące litość”. Wiem, że mnie się oskarża o kryptokomunizm, że chcę zrobić grubą kreskę dla PZPR. To nie jest prawda. Ja powiadam tylko tyle – musimy się pojednać. Jest tylko jedna Polska, wspólna Polska, gdzie będzie miejsce dla (...) wszystkich różnych ludzi. (...) Adam Michnik
DM
diabeł mąci i zniewala
19 czerwca 2012, 13:02
Szatan, choć sobie mądrość i siłę przyznaje, Wie, że kłamie, i wiary sam sobie nie daje; choćbyś jak bronił szatana, nic z tego dla siebie biedaku nie zyskasz.... szatan wykorzysta narzędzia swe i potem je zniszczy ze swoistą  lubością mściciela komunizm, faszyzm i liberalizm - te potwory, to dzieło szatana z piekła rodem, morderstwa, ludobójstwo winnych i w większości niewinnych istot w czasie wojny a w czasie pokoju z klinik aborcyjnych płyną rzeki niewinnej krwii nienarodzonych... biedne ofiary tych potworów, biedni wykonawcy, pracujący dla potworów, którzy jeżeli sie nie nawrócą skończą w piekle na wieki
Jadwiga Krywult
19 czerwca 2012, 13:02
ruba krecha zniszczyła akta agentów i morderców i mamy 20ooo% biedy Jasne, aktami agentów byś się nażarł, a jeszcze bardziej wypocinami Macierewicza. Smacznego.
DM
diabeł mąci i zniewala
19 czerwca 2012, 13:01
Szatan, choć sobie mądrość i siłę przyznaje, Wie, że kłamie, i wiary sam sobie nie daje; choćbyś jak bronił szatana, nic z tego dla siebie biedaku nie zyskasz.... szatan wykorzysta narzędzia swe i potem je zniszczy ze swoistą  lubością mściciela komunizm, faszyzm i liberalizm - te potwory, to dzieło szatana z piekła rodem, morderstwa, ludobójstwo winnych i w większości niewinnych istot w czasie wojny a w czasie pokoju z klinik aborcyjnych płyną rzeki niewinnej krwii nienarodzonych... biedne ofiary tych potworów, biedni wykonawcy, którzy jeżeli sie nie nawrócą skończą w piekle na wieki
Jadwiga Krywult
19 czerwca 2012, 12:59
Gruba krecha zniszczyła akta agentów i morderców i mamy 20ooo% biedy Nieprawda. Gruba kreska to było wyłącznie zapewnienie, że rząd Mazowieckiego nie będzie ograniczał się do narzekania na PRL, że będzie odpowiadał za swoje działania i nie będzie zrzucał na poprzedników odpowiedzialności za swoje niepowodzenia.
PB
poskomunę bronisz ?
19 czerwca 2012, 12:53
Wbrew Twoim mniemaniom brak kreski to byłoby nieustanne pinkolenie, że nic się nie da zrobić, bo poprzednicy winni. Całe szczęście, że Kaczyńscy i Olszewscy nie dorwali się wtedy do władzy, bo mielibyśmy dalej 10000% inflacji. Gruba krecha zniszczyła akta agentów i morderców i mamy 20ooo% biedy zamachy, seryjnych samobójców, nam katolkom nawet media się zabiera i chleb To tylko wasza konstytucja W ostatnim dniu pielgrzymki do Polski w 1983 roku podczas pożegnania na lotnisku generał Jaruzelski poskarżył się Papieżowi JP II , że ten w swych homiliach niezwykle surowo potraktował reżim komunistyczny. - Ja jedynie przytaczałem artykuły waszej własnej konstytucji - odparł łagodnie Papież.
Jadwiga Krywult
19 czerwca 2012, 12:40
Wasi święci Kaczyńscy byli okrągłostołowcami, a wydziwiać zaczęli, kiedy ciasteczko wymknęło się im z łapek. przejrzeli na oczy... G..no prawda. a i nie ukrywali się pod czarną krechą czyli nie skorumpowani... Wbrew Twoim mniemaniom brak kreski to byłoby nieustanne pinkolenie, że nic się nie da zrobić, bo poprzednicy winni. Całe szczęście, że Kaczyńscy i Olszewscy nie dorwali się wtedy do władzy, bo mielibyśmy dalej 10000% inflacji. Szatan, choć sobie mądrość i siłę przyznaje, Wie, że kłamie, i wiary sam sobie nie daje; To o Kaczyńskim ? Oj, nie przesadzaj.
KB
kogo boli prawda
19 czerwca 2012, 12:31
Wasi święci Kaczyńscy byli okrągłostołowcami, a wydziwiać zaczęli, kiedy ciasteczko wymknęło się im z łapek. przejrzeli na oczy... a i nie ukrywali się pod czarną krechą czyli nie skorumpowani... Szatan, choć sobie mądrość i siłę przyznaje, Wie, że kłamie, i wiary sam sobie nie daje; Dlatego rad śród ludzi zdania swoje szerzyć. By je słysząc z ust cudzych, mógł im sam uwierzyć. Straszniejsze jest dla zbrodni świadectwo niż skarga. Łotr lży oskarżyciela, na świadków się targa; Skarżących mędrków czasem pospólstwo łajało, Lecz świadczących o prawdzie zawsze mordowało.
KB
kogo boli prawda
19 czerwca 2012, 12:30
Wasi święci Kaczyńscy byli okrągłostołowcami, a wydziwiać zaczęli, kiedy ciasteczko wymknęło się im z łapek. przejrzeli na oczy... Szatan, choć sobie mądrość i siłę przyznaje, Wie, że kłamie, i wiary sam sobie nie daje; Dlatego rad śród ludzi zdania swoje szerzyć. By je słysząc z ust cudzych, mógł im sam uwierzyć. Straszniejsze jest dla zbrodni świadectwo niż skarga. Łotr lży oskarżyciela, na świadków się targa; Skarżących mędrków czasem pospólstwo łajało, Lecz świadczących o prawdzie zawsze mordowało.
Jadwiga Krywult
19 czerwca 2012, 12:04
Wasi święci Kaczyńscy byli okrągłostołowcami, a wydziwiać zaczęli, kiedy ciasteczko wymknęło się im z łapek.
PM
Polsko moja
19 czerwca 2012, 11:54
Jasne, wg pisiorków KGB nie służył PRL-owski szpieg, a służyli opozycjoniści.  jak Michnik, Geremek, Kuroń, Mazowiecki i treszta tej części "okrrągostołowców' pod patronatem Kiszczaka i Jaruzelskiego „Polsko ! Ojczyzno moja ! Ty jesteś macocha, Która podłego syna bezrozumnie kocha, Zaś dobre dziecko krzywdzi znieczulicą łona, Bo jej niemiłe! Tak ogrodnica szalona Chwast podlewa, nawozi, przed wiatrem osłania, Gdy kwiat daremnie czeka kropli zmiłowania, Choć lepszy — wyrzucony do kąta ogrodu. Nie mogłem tego pojąć, czytając za młodu O królu Bolesławie i o winowajcy, Którego bratem Judasz, godłem — stygmat zdrajcy, A zrobiono zeń Polski świętego patrona! Dziś wiem, iż była to rzecz trafnie ułożona Dla kraju, gdzie wciąż jeszcze ropieje ta blizna: Zdrajców domem, zaś prawych przytułkiem ojczyzna.” Waldemar Łysiak
Jadwiga Krywult
19 czerwca 2012, 11:25
Nie wiedziałam, że PiS to dom Ojca. nie zauważyłeś, że znaczna większość z PIS nie szła PO krzyż, lecz pod krzyż na Krak. Przedm. Pisiorki szły pod substytut pomnika. PO krzyż szli księża wysłani przez biskupa. nie promuje aborcji, sodomii itp. Jeszcze pisiorki się zdziwią, kiedy Kaczyński wejdzie w koalicję z Palikotem i dowiedzą się, że głosowali za promocją tego i owego. nie służy KGB ??? Jasne, wg pisiorków KGB nie służył PRL-owski szpieg, a służyli opozycjoniści. Przeinaczania historii komuniści mogliby się uczyć od pisiorków.
M
Mmm
19 czerwca 2012, 11:23
 Jeży nie Jerzy ;-)
M
Mmm
19 czerwca 2012, 11:21
 Tak na marginesie polecam wypowiedź gen. Petelickiego dla radia Wnet. Wczoraj zdarzyło mi się posłuchać. Jerzy włos na głowie...
SS
seryjny samobójca
19 czerwca 2012, 11:06
Nie wiedziałam, że PiS to dom Ojca. nie zauważyłeś, że znaczna większość z PIS  nie szła PO krzyż, lecz pod krzyż na Krak. Przedm. nie promuje aborcji, sodomii itp. nie służy KGB ??? Na pogrzebie Leppera kilka tysięcy ludzi stało w milczeniu, nie dowierzali, że tam w trumnie naprawdę składany do mogiły człowiek - to ten sam Lepper, silny, twardy, nie oglądający się na to co inni mówią! Nie było jednego, który wierzyłby w jego samowolną śmierć. Samobójstwo nie pasowało do niego, samobójstwo było przeciw jego światopoglądowi, przeciw temu w co wierzył i za co go zabito! Oczywiście wszystkie media natychmiast pochwyciły "ostateczną" wersję samobójczą. Od momentu znalezienia ciała, tłukły ludziom do głowy tę wersję! Bez obdukcji, bez badań, bez śledztwa! To Andrzej Lepper, szykujący się do wyborów, któremu syn zdrowieje, który planuje spotkania, wyjazdy, dalszą pracę - postanawia skończyć ze swoją walką - bez żadnego listu pożegnalnego? Nakazem odgórnym należało zamknąć usta tłuszczy, aby przypadkiem nie zażądano dokładnego zbadania sprawy? I dzięki temu każdy kto nie wierzy w jego samobójstwo jest już na cenzurowanym. Jest oszołomem! zagrażał ekspansywnej polityce Zachodu, miał kontakty, które były niebezpieczne w niedalekiej przyszłości dla tych z dzisiejszego układu.
SS
seryjny samobójca
19 czerwca 2012, 11:06
Nie wiedziałam, że PiS to dom Ojca. nie zauważyłeś, że znaczna większość z PIS  nie szła PO krzyż, lecz pod krzyż na Krak. Przedm. nie promuje aborcji, sodomii itp. nie służy KGB ??? Na pogrzebie Leppera kilka tysięcy ludzi stało w milczeniu, nie dowierzali, że tam w trumnie naprawdę składany do mogiły człowiek - to ten sam Lepper, silny, twardy, nie oglądający się na to co inni mówią! Nie było jednego, który wierzyłby w jego samowolną śmierć. Samobójstwo nie pasowało do niego, samobójstwo było przeciw jego światopoglądowi, przeciw temu w co wierzył i za co go zabito! Oczywiście wszystkie media natychmiast pochwyciły "ostateczną" wersję samobójczą. Od momentu znalezienia ciała, tłukły ludziom do głowy tę wersję! Bez obdukcji, bez badań, bez śledztwa! To Andrzej Lepper, szykujący się do wyborów, któremu syn zdrowieje, który planuje spotkania, wyjazdy, dalszą pracę - postanawia skończyć ze swoją walką - bez żadnego listu pożegnalnego? Nakazem odgórnym należało zamknąć usta tłuszczy, aby przypadkiem nie zażądano dokładnego zbadania sprawy? I dzięki temu każdy kto nie wierzy w jego samobójstwo jest już na cenzurowanym. Jest oszołomem! zagrażał ekspansywnej polityce Zachodu, miał kontakty, które były niebezpieczne w niedalekiej przyszłości dla tych z dzisiejszego układu.
Jadwiga Krywult
19 czerwca 2012, 10:51
PRL-wski szpieg stał się dla pisiorków świętym. Bardzo cenna uwaga Kingo! Tylko należy zmienić nieco opis: Ginie kolejny czlowiek głeboko powiązany ze słuzbami PRL-u, który dopuscił sie działania wbrew linii KGB... To inna sprawa, ale takie peany są dowodem zidiocenia (albo czegoś innego): "Nie mam żadnych wątpliwości musiał zginąć, należał do ludzi pragnących suwerennej Polski, dużo wiedział, był dla wielu niewygodny. Jego bezkompromisowość przeszkadzała. Nie wykluczam, że to ciąg dalszy eliminowania znaczących Polaków patriotów."
Jadwiga Krywult
19 czerwca 2012, 10:40
PRL-wski szpieg stał się dla pisiorków świętym. no cóż, syn marnotrawny powrócił do domu Ojca, ostatnie lata walczył bardzo odważnie o prawdę smoleńską Nie wiedziałam, że PiS to dom Ojca.
SN
szansa nawrócenia
19 czerwca 2012, 10:33
PRL-wski szpieg stał się dla pisiorków świętym. no cóż, syn marnotrawny powrócił do domu Ojca, ostatnie lata walczył bardzo odważnie o prawdę smoleńską .... był przeciw dorzynaniu watahy o odstrzale kaczek, a zwłaszcza zamachu na śp.prezydenta i generałów nie z układu warszawskiego,  dla Boga nie ma nic niemożliwego.... Petelicki miał łaskę... A tak kiedyś pisał " Ogień " w liście do Bieruta z 14 listopada 1946r. : Oddział Partyzancki " Błyskawica " walczy o Wolną, Niepodległą i prawdziwie demokratyczną Polskę (.....) Nie uznajemy ingerencji ZSRR w sprawy wewnętrzne Państwa Polskiego. Komunizm, który pragnie opanować Polskę, musi zostać zniszczony "........ " Ogień " zginął 22 Lutego 1947 r. poległ walcząc o prawdę i Ojczyznę z honorem rycerza nie zdrajcy  i miał ogromną rację ! a za parę lat zginął również Bierut.... bez czci i honoru jako zdrajca zdradzony... czy nie lepiej na dzid iść kły niż błoto deptać....
SN
szansa nawrócenia
19 czerwca 2012, 10:32
PRL-wski szpieg stał się dla pisiorków świętym. no cóż, syn marnotrawny powrócił do domu Ojca, ostatnie lata walczył bardzo odważnie o prawdę smoleńską .... dla Boga nie ma nic niemożliwego.... A tak kiedyś pisał " Ogień " w liście do Bieruta z 14 listopada 1946r. : Oddział Partyzancki " Błyskawica " walczy o Wolną, Niepodległą i prawdziwie demokratyczną Polskę (.....) Nie uznajemy ingerencji ZSRR w sprawy wewnętrzne Państwa Polskiego. Komunizm, który pragnie opanować Polskę, musi zostać zniszczony "........ " Ogień " zginął 22 Lutego 1947 r. poległ walcząc o prawdę i Ojczyznę z honorem rycerza nie zdrajcy  i miał ogromną rację ! a za parę lat zginął również Bierut.... bez czci i honoru jako zdrajca zdradzony... czy nie lepiej na dzid iść kły niż błoto deptać....
19 czerwca 2012, 09:47
PRL-wski szpieg stał się dla pisiorków świętym. Bardzo cenna uwaga Kingo! Tylko należy zmienić nieco opis: Ginie kolejny czlowiek głeboko powiązany ze słuzbami PRL-u, który dopuscił sie działania wbrew linii KGB... Czy modrują się służby na wyżynach wladzy i czy to dobrze? Oczywiście uwaga ogólna: wszyscy moga popełniać samobójstwa... ale jeśli w danym okresie popełnia je zbyt wielu polityków... to co by powiedziłą Ojciec Prusak? 'Z pewnością jednak problem nie tkwi w samych'  politykach, 'którzy odebrali sobie życie.' 
Jadwiga Krywult
19 czerwca 2012, 09:28
PRL-wski szpieg stał się dla pisiorków świętym.
19 czerwca 2012, 09:13
Dlaczego po wyrażeniu mojego ogólnego zdania przypisujesz mi opcję polityczną? Czy ja to robię? ojczegrzegorzu, to chyba dlatego, że jeśli pod wywiadem Tuska napisze Ojciec ogólne uwagi, np.: że nie należy kłamać, kłamca powinien przepraszać, a cześć kłamstw podlega karaniu przez sądy.. to ogólny komentarz poprzez kontekst staje się zajęciem stanowiska.
ND
nic dodać ni ująć
18 czerwca 2012, 23:45
Śmierć Petelickiego oznacza też odejście kolejnego wysokiego rangą wojskowego bliskiego NATO. W katastrofie transportowej CASY pod Mirosławcem zginęło 20 oficerów, w tym dowódcy lotnictwa wojskowego. W Smoleńsku zginęli szef Sztabu Generalnego WP i dowódcy wszystkich rodzajów sił zbrojnych. W styczniu br. został zamordowany gen. Henryk Szumski, kierujący Sztabem Generalnym w latach 1997-2000.
WC
wieczność czeka z zapłatą
18 czerwca 2012, 23:33
Najważniejsze, że Pan Bóg wie, w jaki sposób odszedł generał bo to się najbardziej liczy. Bóg najsprawiedliwiej to osądzi, jeżeli człek zasłużył - usprawiedliwi, jeżeli był ktoś kto pchnął generała do samobójstwa lub sfingował samobójstwo, to biada złoczyńcy, gdyż o zgrozo,  zabiera na siebie ogromny ciężar... a i licha to kariera na cudzym nieszczęściu... a wszystko się zaczęło dawno dawno temu, kiedy to car Piotr I utworzył w 1709 r. imperium, i  jest autorem słynnej definicji: "Polska stanowi dla Rosji pomost dla Europy, a Bałtyk to nasze okno na świat", a skończyło na zamachu w Smoleńsku i unicestwieniu  odważnego prezydenta i jego dobrych generałów z NATO
O
ojciecfranka
18 czerwca 2012, 23:07
Całkowita racja ojcze nie każdy życzył by sobie żeby włażono w buciorach w jego życie(nawet jeżeli jest to byłe życie)ale żyjemy w czasach królowania hien wszelkiej maści To fakt, grasują po tym świecie straszne hieny. Chciały kiedyś koniecznie poznać treść ostatniej rozmowy braci Kaczyńskich. Nawet niektóre hieny ją cytowały.
O
ojciecfranka
18 czerwca 2012, 23:02
A przy takich sprawach zawsze są grupy ludzi, którzy nie uwierzą nikomu tylko swoim tezą. Tak jakbym słyszał Donalda T.
MM
media mataczą
18 czerwca 2012, 22:05
na monitoringu nie było jakoby strzelał sobie w głowę, droga do garażu nie była krótka, skąd ta wersja o samobójstwie, i to akurat generała, który naciskał na różne sposoby aby wyjaśnić zamach w Smoleńsku i który miał ogomną wiedzę o ludziach, którzy robili kariery polityczne i nie tylko, zupełnie samobójstwo nie pasuje do tego zasłużonego człowieka, i do poprzednich samobójstw niewygodnych świadków, którzy otarli sie o Smoleńsk.
18 czerwca 2012, 21:58
A ja uważam Groszku, że media nie koniecznie muszą ustalić, co było przyczyną. To, że to był człowiek walki, żonierz to jedno, ale ten człowiek miał też swoje życie prywatne i niekoniecznie wszyscy muszą wiedzieć, co stało za jego decyzją. Całkowita racja ojcze nie każdy życzył by sobie żeby włażono w buciorach w jego życie(nawet jeżeli jest to byłe życie)ale żyjemy w czasach królowania hien wszelkiej maści
F
franek
18 czerwca 2012, 19:04
Niektórzy lubią gdy jest tajemniczo! Dzieci  w większości to lubią, potem wyrastają, godzą się że nie wszystko da się zrozumieć. Niektórzy muszą jednak dalej mieć ten nastrój, ten dreszczyk, to przekonanie że wiedzą lepiej bo intuicyjnie. Niech tak będzie! Oby tylko nie dorwali się do władzy, bo wtedy łatwo nimi manipulować. Oni oczywiście wiedzą na pewno, że nimi nikt nie manipuluje!
CS
chyba skecz
18 czerwca 2012, 17:43
Mmm a jak jesteś osobą "wpływową" to możesz być ;)
M
Mmm
18 czerwca 2012, 17:11
 Leppera wykończyli, teraz Petelicki... Kurczę... Czuję, że będę następny ;-) PS. Artykuł świetny
G
Groszek
18 czerwca 2012, 17:06
Groszek, czy naprawdę w innych krajach (bo rozumiem, że to masz na myśli) jest inaczej? Polacy lubią mówić, że u innych coś jest lepiej. Coś jest, coś nie jest. Nie ma idealnego kraju. To taka ogólna moja uwaga. A z tymi samobójstwami. Jak się przeanalizuje różne przypadki, to nie da się ich zamknąć w logicznym myśleniu na zasadzie miał dwa pokoje, mógł się zabić w jednym z nich. Nigdy do końca nie dowiemy się dlaczego człowiek się zabija. Nawet jeśli zostawia szczegółowy list. To przecież znów - gdyby wziąć argumenty samobójcy, ktoś inny powie - można było te problemy załatwić inaczej. Zawsze można pogdybać, tymczasem ktoś podejmuje taką a nie inną decyzję. Zastrzegam, że pisałem "ogólnie" nie o przypadku Pana Petelickiego. Tak drogi ojcze Grzegorzu w innych krajach jest inaczej. Przykład? Proszę bardzo: W 2007, lub 2008 roku min spraw wewn. Belgi stwierdził, że w ostatnich latach zanotowano u nich wzrost działań rosyjskich służb wywiadowczych większy niż w czasach zimnej wojny. W tym czasie poseł PiS przepytywany przez dziennikarzy na temat WSI i powiązań z KGB został przez nich zmieszany z błotem gdyż nieśmiało zasugerował związki naszych komunistycznych służb z KGB. Jak z tego wynika w Polsce jest inaczej. Nam nie zagrażają obce służby, agenci wpływu itp. Co innego w Belgii, tam tak. Takich przykładów można przytoczyć więcej, ale zabraknie 2000 słów. Zgadzam się z ojcem, że nigdy nie dowiemy się o przyczynie samobójstwa, zwłaszcza wtedy, gdy nie pozostawia się listu pożegnalnego. Możemy tylko snuć domysły i zastanawiać się dlaczego nastąpił taki fakt. Mnie tylko dziwi dlaczego dziennikarze nie starają się dociekać, co było przyczyną tragedii. Wyjaśnienia typu "problemy rodzinne", są dla mnie tym samym co pogrzeb bez trumny. Pozdrawiam.
GN
gorzej niż wojna
18 czerwca 2012, 16:59
Zdaniem gen. Petelickiego, lot do Smoleńska miał status wojskowy i nie podlega to wątpliwości, a odpowiedzialnością za katastrofę nie można obarczać pilotów. Winę za przygotowanie lotu ponosi za to - według twórcy GROM - Kancelaria Premiera. Twórca jednostki GROM ostro krytykował rząd za to, że przy wyjaśnianiu przyczyn katastrofy smoleńskiej nie poprosił o pomoc NATO. - Tuż po katastrofie tylko Bogdan Klich pamiętał, że Polska jest od 12 lat członkiem Sojuszu i zaproponował, by poprosić NATO o pomoc. Ale premier tego nie chciał, ponieważ gdyby śledztwo toczyło się pod auspicjami NATO raport końcowy byłby miażdżący dla rządu i MON [...] NATO powiedziałoby nam o wiele więcej na temat przyczyn katastrofy niż możemy się dowiedzieć od Rosjan. Rosjanie nie są zainteresowani, by pokazać całą sytuację – np. to, co działo się w baraku na lotnisku smoleńskim, którego nie można nazwać wieżą kontroli lotów. Ale Tusk najwyraźniej też nie jest tym zainteresowany. A przecież zwrócenie się do NATO tuż po katastrofie było obowiązkiem premiera! - mówił gen. Petelicki w jednym z wywiadów.
DM
dużo mówił
18 czerwca 2012, 16:56
Jak nieoficjalnie dowiedział się portal Niezależna.pl jedną z ostatnich osób, z którymi rozmawiał gen. Petelicki, był Radosław Sikorski. Jak udało nam się ustalić, jeszcze kilka dni temu podczas przyjęcia w ambasadzie brytyjskiej, gen. Petelicki był wesoły i rozmowny. Nic nie wskazywało na to, że może mieć on jakieś problemy. Przypominamy, że to gen. Petelicki ujawnił, że zaraz po katastrofie do polityków PO rozsyłane były wiadomości SMS z instrukcją , w jaki sposób mają się wypowiadać na ten temat. Petelicki oświadczył w mediach, że takiego SMS-a otrzymał od jednego z polityków Platformy, a autorami wiadomości były najważniejsze osoby w PO. SMS, którego otrzymali czołowi politycy PO brzmiał tak: „ Katastrofę spowodowali piloci, którzy zeszli we mgle poniżej 100 metrów. Do ustalenia pozostaje, kto ich do tego skłonił". Gen. Petelicki był także współautorem raportu poświęconego przyczynom katastrofy smoleńskiej przygotowanego przez Zespół Eksportów Niezależnych. Twórca jednostki GROM twierdził, że decyzja o przyjęciu konwencji chicagowskiej jako podstawy prowadzenia badania katastrofy zapadła w trójkącie Donald Tusk-Tomasz Arabski-Paweł Graś.
PS
prorocze słowa
18 czerwca 2012, 16:31
...jedne z ostatnich słów  prezesa dr Janusza Kurtyki... prezesa IPNu. Powiedział te słowa tuż po konferencji katyńskiej, jaka miała miejsce 6 kwietnia 2010 roku. Wyszedł z tej konferencji bardzo zdenerwowany i rzucił takie słowa; "DEMONTAŻ PAŃSTWA JUŻ SIĘ SKOŃCZYŁ. TERAZ ZACZNĄ ZNIKAĆ LUDZIE"."
AT
a tak dużo płacą Lisowi
18 czerwca 2012, 16:26
Tomasz Lis kazał usunąć wywiad z gen. Petelickim krytykującym Tuska za Smoleńsk dodany 1 rok 2 mies. temu przez Bahamonde z rp.pl Portal Wprost24.pl usunął wywiad, w którym gen. Sławomir Petelicki zarzucił rządowi odpowiedzialność za doprowadzenie do katastrofy smoleńskiej Przejdź do artykułu: http://www.rp.pl/artykul/2,640364.html
G
Groszek
18 czerwca 2012, 16:04
Ja to rozumiem tak: obraz Polski kreowany przez media, które wmawiają nam od 20 lat: "jest lepiej" jest fałszywy. Giną najważniejsi obywatele kraju, a media zachwycają się pięknem uroczystości pogrzebowych. Od kilku lat krąży po Polsce seryjny samobójca, a dziennikarze twierdzą: "kłopoty rodzinne". Czy tak jest w normalnym kraju??? Czy przypadkiem nie jest tak w kraju gdzie media zamieszane są w te "samobójstwa"? A może mediami sterują mocodawcy "samobójców"??? Czy śmierć Leppera rozwiązała jego problemy rodzinne? Czy on o tym nie wiedział, że śmierć niczego nie rozwiąże? Był przybity (twierdziły media) chorobą syna. Syn żyje do tej pory, Lepper niestety nie. Pan Petelicki chcąc popełnić samobójstwo musiał koniecznie to zrobić w garażu? Mieszkanie miał tylko jednopokojowe? Autor pisze: " ...Dowiadujemy się o śmierci o jednej z najważniejszych osób w kraju i "na wejściu" otrzymujemy informację: "nic się nie stało". Media pełnią rolę opium." Opium łagodzi ból, ale ja wolę czuć ból, niż codziennie ulegać medialnym narkotykom.
M
marcin
18 czerwca 2012, 16:00
 Panie Autorze artykułu, a jakie madia mówą, że "nic się nie stało"? Bo ja nie odebrałem tej wiadomości w ten sposób. Może klucz jest w indywidualnym odbiorze informacji ? 
18 czerwca 2012, 15:26
Ja wiem o co chodzi autorowi. To jest taki typ co by chciał, żeby Polska go nie bolała i była na tyle normalna, żeby mozna ja było spokojnie krytykować a nie trzeba było cały czas bronić. Ten pogląd jest mi bliski... PS.: Zawsze czuć było od autora lewicowością,  ale może jak dojrzeje wyrośnie z tego ;-)
P
Paweł
18 czerwca 2012, 15:01
Czy ktoś wie, o co tu chodzi autorowi?
GK
Grzegorz Kramer SJ
18 czerwca 2012, 14:43
Kurde Krzysiek, nie zrozumiałem.