Plus wprowadzał w błąd klientów. Zapłaci karę
Utrudnianie wypowiedzenia umowy, wprowadzające w błąd reklamy - m.in. takie praktyki dwóch spółek telekomunikacyjnych - Polkomtela i PTC - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za złamanie prawa. Na Polkomtel UOKiK nałożył ponad 11 mln 700 tys. zł kary.
Jak poinformował w środę UOKiK, postępowania wszczęto po licznych skargach konsumentów na operatorów telefonii komórkowej.
UOKiK stwierdził, że spółka przyjęła wewnętrzne rozwiązania, mające zachęcić pracowników do zatrzymania jak największej liczby abonentów. Klienci, którzy zdecydowali się na rozwiązanie umowy, napotykali na różne utrudnienia, m.in. byli odsyłani do innych placówek bądź centrali w Warszawie, a pracownicy twierdzili, że nie są kompetentni rozwiązać umowę. Według Urzędu, wielu klientom zasugerowano rozwiązanie umowy z innych przyczyn, niż zmiana regulaminu, co narażało ich na dodatkowe koszty.
UOKiK uznał, że praktyki te były naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów i ukarał Polkomtel karą w wysokości ponad 11 mln 700 tys. zł.
Urząd ustalił też, że Polska Telefonia Cyfrowa, reklamując jedną z usług, umożliwiających darmowe połączenia w ramach wybranej grupy, nie informowała o wszystkich warunkach promocji. Zakwestionowane ulotki sugerowały, że z usługi mogą skorzystać wszyscy posiadacze abonamentu w sieci Era, tymczasem oferta była skierowana tylko do wybranych. Jak poinformował UOKiK, Prezes Urzędu odstąpiła od finansowego ukarania PTC, ponieważ spółka zobowiązała się zmienić zakwestionowane treści ulotek.
Skomentuj artykuł