Poduszki powietrzne w Hondach do wymiany
Koncern motoryzacyjny Honda rozszerzył we wtorek trwającą od ponad roku akcję naprawy felernych poduszek powietrznych na dalsze 378 tys. aut. To kolejna w ostatnich miesiącach wpadka japońskich producentów samochodów, słynących do niedawna z niezawodności.
W listopadzie 2008 r. Honda ostrzegła, że niektóre samochody tej marki w USA wymagają wymiany poduszki powietrznej w kierownicy, ponieważ może ona otwierać się ze zbyt dużą siłą, stwarzając zagrożenie dla kierowcy. Producent z usterką tą wiąże 12 wypadków, w których zginęła jedna osoba a 11 zostało rannych.
Najnowsze wezwanie do serwisów adresowane jest do właścicieli modeli Accord, Civic, Odyssey, CR-V oraz Acura TL z lat 2001-2002.
Pod koniec stycznia Honda zapowiedziała akcję naprawy swoich samochodów, w których stwierdzono wadę mechanizmu otwierania okien. Dotyczyło to około 646 tys. pojazdów (modele Fit/Jazz/City), w tym 140 tys. w USA.
Zdecydowanie bardziej ucierpiała ostatnio reputacja innego japońskiego koncernu Toyoty. Nawet 8 mln aut tej marki może wymagać naprawy z powodu blokujących się pedałów gazu i przesuwających się mat podłogowych, a dalsze 400 tys. z powodu zawodnych hamulców.
Skomentuj artykuł