"Rzeczpospolita": Miliardy wydawane w sieci

(fot. jorge_franganillo/flickr.com)
PAP / psd

Polacy w poszukiwaniu niższych cen coraz częściej wybierają e-handel - czytamy w "Rzeczpospolitej". W Polsce działa już ok. 11 tys. sklepów internetowych i szybko ich przybywa.

Dodatkowo potencjał tego rynku zauważyły firmy tradycyjnego handlu, które coraz chętniej szukają w ten sposób kolejnych klientów. Na takie posunięcie zdecydowały się m.in. Auchan, E.Leclerc, Leroy Merlin, a w tym półroczu ma zrobić to także Tesco. W innych segmentach rynku mocną pozycję mają np. Empik, największy sprzedawca książek, lub Neo24.pl powiązany z siecią Neonet sprzedającą sprzęt elektroniczny. Od dawna mowa jest o e-sklepie lidera, czyli Media Markt.

Handel internetowy w Polsce w przeciwieństwie do sektora tradycyjnego jest znacznie bardziej otwarty. Koszt uruchomienia sklepu w sieci jest mniejszy niż w przypadku tradycyjnej placówki, a można dotrzeć do znacznie większej grupy potencjalnych klientów. Jest to szansa m.in. dla małych firm.

DEON.PL POLECA

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

"Rzeczpospolita": Miliardy wydawane w sieci
Komentarze (1)
G
Gosia
26 stycznia 2012, 11:04
Znam przynajmniej jedną małą firmę, która otworzyła taki sklep internetowy :-) <a href="http://www.nappy.pl">www.nappy.pl</a> Można tam kupić nowoczesne pieluszki wielorazowe dla dzieci.