Szykują się znaczne zmiany dla Google i Meta. Będą korzystne dla użytkowników

Fot. Firmbee.com / unsplash.com
rp.pl / tk

Jak podaje portal „Rzeczpospolita”, Parlament UE szykuje spore zmiany dla mediów społecznościowych i sklepów internetowych, które będą zobowiązane ujawniać swoim użytkownikom zasady wyświetlania reklam.

Zachodzące zmiany to efekt porozumienia Parlamentu UE z Radą UE w sprawie aktu o usługach cyfrowych. „Media społecznościowe i internetowe platformy handlowe pośredniczące w przekazywaniu różnego rodzaju treści, usług czy ogłoszeń będą musiały lepiej niż dotychczas chronić swoich użytkowników” – podaje rp.pl.

Nowe przepisy mają dotyczyć regulacji algorytmów, które wielkie platformy np. Meta czy Google wykorzystują do obiegu treści w sieci i kształtowania tym samym cyfrowych doświadczeń użytkowników.

Regulacje mają zapewnić większą dostępność internatów do wiedzy o zasadach działania takich algorytmów. Dzięki zmianom internauci dowiedzą się więcej o zasadach działania tego typu algorytmów, np. dlaczego dostajemy określoną reklamę i według jakich kryteriów jest ona wyświetlana.

DEON.PL POLECA

– Co bardzo istotne, nowe przepisy ograniczą też wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam, czyli szeroko stosowaną dziś praktykę, która może prowadzić do manipulowania decyzjami użytkowników i wykorzystywania ich słabości – mówi mówi Dorota Głowacka z Fundacji Panoptykon.

Platformy będą musiały zaoferować swoim użytkownikom opcję wyboru przynajmniej jednego systemu rekomendacyjnego, który nie będzie oparty na profilowaniu. Pozwoli to internautom mieć wpływ na wyświetlane się treści i przekazywanie im danych.

Źródło: rp.pl / tk

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Szykują się znaczne zmiany dla Google i Meta. Będą korzystne dla użytkowników
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.