100 mld zł z Polski dla europejskich bankrutów

PAP / psd

Przywódcy Europy zgodzili się na zebranie 200 mld euro dla Międzynarodowego Funduszu Walutowego na ratowanie strefy euro. Na Polskę ma przypaść ponad 100 mld zł - czytamy w "Gazecie Polskiej codziennie".

Kwota, jaka z uzgodnionych 200 mld euro przypadłaby na nasz kraj, stanowi jedną trzecią wszystkich wydatków budżetowych Polski czyli tyle, ile na ochronę zdrowia lub modernizację naszego wojska wydajemy przez kilkanaście lat.

Cytowany przez gazetę prezydent Centrum Adama Smitha Robert Gwiazdowski uważa, że absurdem jest wydawanie naszych pieniędzy na ratowanie Włoch czy Grecji, których w dodatku nie da się uratować.

Czas, by spojrzeć prawdzie w oczy i pozwolić upaść bankrutom, by mogli zacząć budować swoje gospodarki od nowa na solidniejszych fundamentach - czytamy w gazecie.

DEON.PL POLECA


Więcej w "Gazecie Polskiej codziennie".

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

100 mld zł z Polski dla europejskich bankrutów
Komentarze (56)
AP
Adrian Podsiadło
20 grudnia 2011, 08:47
Propozycja dla Donalda Tuska: a może z 300 mld, które premier i PO obiecali w wyborach odjąć to co potrzebuje UE i reszta zainkasować? ;-)))))
20 grudnia 2011, 08:27
 Opinie na gorąco pod wpływem emocji to tylko slogany i hasła , bo tak naprawdę to chyba nikt nie ma jedynej pewnej recepty ,sytuacja jest wyjątkowa i bardzo dynamiczna , wymaga ścisłej wspólpracy bo wtedy szanse na jej przezwyciężenie są większe.To że ktoś nie przewidział czy też że przewidział kryzys także nie znaczy że ma najlepszą receptę na wyjście z niego.Najgorsze że politycznie każdy chce tę sytuację wygrać dla siebie
G
gość
20 grudnia 2011, 01:30
No cóż, dorzucam tę jedną gwiazdeczkę. Polecam blog prof. Rybińskiego - w miarę się zgadza, choć w tych sprawach niekt nie jest wszechwiedzący, może najwyżej prezes Goldman Sachs, skoro już wiemy, że rządzi światem:)))  Prof. Balcerowicz za to kryzysu nie przewidział, hehe.
T
Tak
20 grudnia 2011, 00:04
Nie chce mi się zwracać do adamjkisa. To zarozumiały beton: ale ktoś niezwykle mądry i wszystkowiedzący  powoływał się  na obiektywnych ekonomistów.  Otóż w Warszawie Balcerowicz zamontował zegar, który pokazuje nasz deficyt finansów publicznych. Osiąga on już 800 mld zł i pędzi dalej. Prof. Rybiński ,  były wiceprezes NBP, dawniej profesor SGH  najlepszej polskiej uczelni ekonomicznej podobnie ostro krytykuje politykę ekonomiczną rządu.  Nie do wiary, że rzeczony zarozumiały   mędrzec o tym nić nie wie. PiS zostawił Polskę bez długu, bezrobocie było znacznie niższe. To nie propaganda. Proszę sobie sprawdzić w dowolnej wyszukiwarce. Ale z jakichś powodów Polacy uwierzyli, że w Polsce wtedy działa się tragedia. No to mamy. Szkoda, że ja też. Będziemy musieli ja, moje dzieci i moje wnuki   spłacać długi nie przez nas zaciągnięte. A przecież to nie koniec zadłużania państwa, czyli nas. Co Wyście wyborcy PO nam i sobie zrobili! I naWET NIE MACIE ODWAGI PRZYZNAĆ SIĘ DO BŁĘDU.
G
Groszek
19 grudnia 2011, 23:08
Adamajkisie, serio mówisz? Albo żartujesz, albo nigdy nie zapoznałeś się z tym, co mówią ci "niezależni obserwatorzy i ekonomiści". Ćwierkają dokładnie tak jak media, w których się produkują. Zawsze mozesz pozostac na tym co Ci mówi Kaczyński i GP codziennie. Tak, wszechwiedzący i zawsze mający rację Adamajkis ma zawsze jeden argument - wyzwać od zwolenników Kaczyńskiego, i gotowe! On sam oczywiście jest absolutnie niezależny i wolny od uprzedzeń. Pełna kultura!!! Z moich obserwacji wynika, że to typ Polaka często spotykany w tramwaju, który wszystko wie lepiej - od lekarza, marynarza, stoczniowca, prokuratora, nawet od księdza. Z jednym wyjątkiem - nie poprawia tylko zwolenników PO. Wszyscy inni to ignoranci, kłamcy i oszuści zawłaszczający święta narodowe i wykorzystujący katastrofę smoleńską do swych politycznych celów. Żyje tak w swoim matrixie i innych do niego przekonuje.
STANISŁAW SZCZEPANEK
19 grudnia 2011, 22:00
Adamajkisie, serio mówisz? Albo żartujesz, albo nigdy nie zapoznałeś się z tym, co mówią ci "niezależni obserwatorzy i ekonomiści". Ćwierkają dokładnie tak jak media, w których się produkują. Zawsze mozesz pozostac na tym co Ci mówi Kaczyński i GP codziennie. Tak, wszechwiedzący i zawsze mający rację Adamajkis ma zawsze jeden  argument - wyzwać od zwolenników Kaczyńskiego, i gotowe! On sam oczywiście jest absolutnie niezależny i wolny od uprzedzeń. Pełna kultura!!!
V
veritas
11 grudnia 2011, 15:25
Warto również poczytac czy posłuchac ekonomistów i obserwatorów, język nie jest łatwy ale przynajmniej niezaangazowany politycznie.[/quote Adamajkisie, serio mówisz? Albo żartujesz, albo nigdy nie zapoznałeś się z tym, co mówią ci "niezależni obserwatorzy i ekonomiści". Ćwierkają dokładnie tak jak media, w których się produkują.
,
,,,
11 grudnia 2011, 14:26
@adamajkis, twoje wywody to czysta demagogia i propaganda, czyli zaangażowanie polityczne,  zero obiektywnego rozumienia rzeczywistości, ekonomicznej, czy jakiejkolwiek
X
xxyyzz
11 grudnia 2011, 12:52
Nic nie rozumie. Nie jestesmy w strefie euro. Jestesmy biedniejsi niz grecja czy wlochy. Czemu nasz bank narodowy ma drukowac dodatkowe pieniadze i psuc nasze zarobki i nasze oszczednosci zeby pozyczyc wlochom. Przeciez to jakas pomylka. Taka suma albo i nawet troche mniejsza jesli tu wypowiadajacy sie maja nowe wiadomosci to chyba wiecej niz wartaly dotad wszystkie nasze autostrady. Nawet nasza slawna dziura budzetowa jest chyba mniejsza.
S
stan
11 grudnia 2011, 12:46
Dltego uzywanie propgandowego hasło 100 mld zł z naszych podatków jako argumentu, nie może byc traktowane inaczej jak uleganie demagogii tej gazety. Nie wiem, czy masz rację, że GP kogokolwiek podpuściła, ale załóżmy, że masz rację. Idźmy za twoją wersją. Otóż NBP zarządza pieniądzem polskich podatników, także firm, instytucji, urzędów itd. Kapitał i funkcjonowanie NBP jest zabezpieczane naszymi podatkami. Jeśli NBP straci, będzie musiało wyemitować dodatkowe pieniądze, a my jako społeczeństwo stracimy 100mld na drogach, służbie zdrowia, kolejach, urzędach, budżetówce i wreszcie na relacji naszych pieniędzy do pieniądza zagranicznego.  Dlatego pożyczanie pieniędzy ulokowanych w NBP krajom-bankrutom, nawet pośrednie pożyczanie, krajom, które być może zwrócą pożyczkę, a być może zwrócą tylko jej część, a być może wszystko co im się pożyczy, zostanie umorzone, jest nieodpowiedzialne. Czy to będzie 100 miliardów, czy też 50, to za dużo. Ze stron, do których linki podano w tym wątku wynika, że mamy zapłacić pewną część z 50 mld euro. Resztę mają wpłacić banki mniejszych krajów. Taka niepewna pożyczka, to za dużo na statystycznego Polaka. To może zdestabilizować naszą gospodarkę.
L
lex
11 grudnia 2011, 12:34
Juz dziś wiemy, że GP codziennie podpusciła swoich czytelników. Nie wiadomo jaka to będzie kwota i najprawdopodobniej nie będzie to kwota płacona z budżetu państwa, a pożyczka z rezerwy NBP. Dltego uzywanie propgandowego hasło 100 mld zł z naszych podatków jako argumentu, nie może byc traktowane inaczej jak uleganie demagogii tej gazety. Pytam konkretnie, bez ironii - skąd to wiesz? Linki na angielskojęzycznych stronach www potwierdzały częściowo wiadomości, które przedstawiła GP. Czy dysponujesz nowymi wiadomościami, które możesz udokumentować, czy też to tylko twoje życzenia?
SK
szary kot
11 grudnia 2011, 11:33
  Nie  ciesz  sie tak, ~~adamajkis.   Wydoją nas,  wydoją.     A nasze  władze  będą  muczeć  z zadowolenia.
O
obserwator
11 grudnia 2011, 11:02
100 mld zł z Polski dla europejskich bankrutów Lepiej dla europejskich bankrutów niż dla polskich mafioso. Innej opcji nie ma.
.
...
10 grudnia 2011, 23:48
@adamajkis   Zdziwłbyś sie UE dopłaca ponad połowe pieniedzy do każdej inwestycji w Polsce. Akuratnie przykład dróg jest tu bardzo dobry. @adamajkis - krętaczu  ,  dobrze wiesz, że pieniądze, o których mówisz pochodzą z naszych kieszeni, to są składki do UE z naszego budżetu, i tylko część tych naszych pieniędzy wraca - z konktretnymi  dyrektywami, na co mają być wydane - o tym decyduje się w Brukseli - na co Polacy w swoim własnym kraju mają wydawać swoje pieniądze.
S
stan
10 grudnia 2011, 21:54
tu <a href="http://www.bloomberg.com/news/2011-12-09/euro-states-to-shift-267-billion-to-imf-as-focus-shifts-to-deficit-deal.html">http://www.bloomberg.com/news/2011-12-09/euro-states-to-shift-267-billion-to-imf-as-focus-shifts-to-deficit-deal.html</a> jest wiadomość nie pochodząca z GP. 50 billion euro, czyli po naszemu 50 miliardów euro przypadająca na kraje non-euro , to około 225 miliardów złotych. Z tych krajów "non-euro", Polska jest największa i to znacznie, pod względem ludności i PKB. Podana w artykule kwota 100 mld jest dlatego całkiem realna. Dodatkowo, każda kwota tego rzędu wydana przez nasz kraj na ratowanie "biednych Wloch i Grecji" jest bez sensu. Jako społeczeństwa, nie stać nas na to. A ja dotarłem do różnych źródeł i tam pisze, że będą to pożyczki dla MFW. Oczywiście GP wykorzysta brak wiedzy i wmówi ludziom, że to rząd tak odda 100 mld. zł. To jest właśnie działanie GP, żerowanie na biednych ludziach, niezorientowanych. Ja daleko omija takie piśmidła jak GP. A konkretnie, cytaty, linki, bo tak jesteś mniej godny zaufania niż GP. Poza tym pożyczki, nie pożyczki, jakie pożyczki może teraz spłacić Grecja? Banki, które pożyczyły Grecji liczą na 50% zwrot kosztów. Bądźmy realistami. Nie pożyczyłbym ani Grecji ani Wlochom ani złotówki.
G
Groszek
10 grudnia 2011, 20:57
a czy nas stac na pozyczki dla bogatszych od nas krajów? niech sie sami ratują. nam nikt nie dał kasy na drogi, mosty, zdrowie, edukacje ..... Zdziwłbyś sie UE dopłaca ponad połowe pieniedzy do każdej inwestycji w Polsce. Akuratnie przykład dróg jest tu bardzo dobry. To chyba nic dziwnego. Przecież wstępując do Unii tymi dopłatami nas kusili. Takie same dopłaty otrzymywali Grecy i Włosi (a może nawet większe), więc to żadna łaska. Teraz oddamy to co nam dopłacali? To po jakiego grzyba potrzebna nam była ta Unia? Po to by na jej polecenie rozwalić nasza stocznie i cały przemysł?
10 grudnia 2011, 19:33
A inna odpowiedź?
SK
szary kot
10 grudnia 2011, 18:30
Może ktoś zechce wytłumaczyć: po co było wprowadzać wspólną walutę dla państw, które znajdują się na różnym poziomie gospodarczym i życia materialnego w ogóle? Wydaje się to - zwłaszcza po szkodzie - jakimś absurdem. Po co to było i na co?    To proste:  aby zaprowadzić  pax.  A kokretnie  pax  teutonica .
10 grudnia 2011, 18:24
Może ktoś zechce wytłumaczyć:   po co było wprowadzać wspólną walutę dla państw, które znajdują się na różnym poziomie gospodarczym i życia materialnego w ogóle? Wydaje się to - zwłaszcza po szkodzie - jakimś absurdem. Po co to było i na co?
10 grudnia 2011, 18:15
Ani złotówki nie powinno się dawać tym, którzy nie chcą sami się ratować. Mogą łożyć ze swoich oszczędności i majątków na ratowanie własnych krajów. To zamożne społeczeństwa. Tymczasem tak trudno im zrzec się rozmaitych wygód. Trudno. Ich sprawa. Jedyne co możemy, to dobrze im życzyć i wskazywać dobrą drogą do rozwiązania problemów opartą na braniu odpowiedzialności za własny los. Rząd polski niech dba o zmniejszenie deficytu i długu polskiego.
O
obywatel
10 grudnia 2011, 16:55
A ja dotarłem do różnych źródeł i tam pisze, że będą to pożyczki dla MFW. Oczywiście GP wykorzysta brak wiedzy i wmówi ludziom, że to rząd tak odda 100 mld. zł. To jest właśnie działanie GP, żerowanie na biednych ludziach, niezorientowanych. Ja daleko omija takie piśmidła jak GP. a czy nas stac na pozyczki dla bogatszych od nas krajów? niech sie sami ratują. nam nikt nie dał kasy na drogi, mosty, zdrowie, edukacje .....
C
cm
10 grudnia 2011, 16:00
tu <a href="http://www.bloomberg.com/news/2011-12-09/euro-states-to-shift-267-billion-to-imf-as-focus-shifts-to-deficit-deal.html">http://www.bloomberg.com/news/2011-12-09/euro-states-to-shift-267-billion-to-imf-as-focus-shifts-to-deficit-deal.html</a> jest wiadomość nie pochodząca z GP. 50 billion euro, czyli po naszemu 50 miliardów euro przypadająca na kraje non-euro , to około 225 miliardów złotych. Z tych krajów "non-euro", Polska jest największa i to znacznie, pod względem ludności i PKB. Podana w artykule kwota 100 mld jest dlatego całkiem realna. Dodatkowo, każda kwota tego rzędu wydana przez nasz kraj na ratowanie "biednych Wloch i Grecji" jest bez sensu. Jako społeczeństwa, nie stać nas na to. A ja dotarłem do różnych źródeł i tam pisze, że będą to pożyczki dla MFW. Oczywiście GP wykorzysta brak wiedzy i wmówi ludziom, że to rząd tak odda 100 mld. zł. To jest właśnie działanie GP, żerowanie na biednych ludziach, niezorientowanych. Ja daleko omija takie piśmidła jak GP.
10 grudnia 2011, 15:37
 Zanim zaczniemy o czymkolwiek dyskutować, to najpierw trzeba sprawdzić kto to pisze. "Gazeta Poolska codziennie" to organ partyjny PiS-u. Obiektywność tego piśmidła jest bardzo słaba. Otóż to. Spokojnie. Rzecz trzeba sprawdzić, zwłaszcza info obliczone na wywołanie silnie negatywnych emocji.
V
veritas
10 grudnia 2011, 15:17
Dla przypomnienia informacja PAP z dnia 11.03.20011: Podczas spotkania z przedstawicielami organizacji żydowskich w USA w poniedziałek w Nowym Jorku premier Donald Tusk obiecał rozwiązanie jeszcze w tym roku ciągnącego się od lat problemu restytucji prywatnego mienia żydowskiego w Polsce. Chodzi o kwotę ok. 60 mld złotych. Plus 100 mld dla eurolandu - a co? Jak szastać, to szastać! Komu jeszcze komu, bo idę do domu?
C
cm
10 grudnia 2011, 15:07
 Zanim zaczniemy o czymkolwiek dyskutować, to najpierw trzeba sprawdzić kto to pisze. "Gazeta Poolska codziennie" to organ partyjny PiS-u. Obiektywność tego piśmidła jest bardzo słaba.
VS
votum separatum
10 grudnia 2011, 15:04
Kończąc rozmowy o mnie i o moich poglądach, To powtarzam kolejny raz, największym szkodnikiem w polskiej polityce jest Jarosław Kaczyński i jego propaganda. Jeśli Ty uważasz, że to pochwała rządu to trudne nie mam sił z tym dyskutować. Jeżeli potwierdzi sie to, że Polska ma dopłacić tak dużą sume do UE nic za to nie zyskując i to w krótkim czasie, to jest to największy skandal w naszej ostatniej historii i załamanie finansów państwa. Ale mysle, że zgodnie z tym co piszesz zgodzisz sięze mna, że nie ma co się dawać podpuszczać i trzeba poczekać na szczegóły. Myślę, że Kaczyński jest porównywalnym szkodnikiem w polityce, co Rostowski czy Tusk, wszyscy siebie warci. Tyle, że mnie nie interesuje polityka ani partie, bo one są dla mnie śmieszne w swojej walce o miejsce przy korycie. Myślę, że warto dyskutować konstruktywnie tylko o ekonomii i gospodarce. O ile przyznaję Ci rację, że GP może podpuszczać takimi wiadomościami i może być tubą PiSu, to link przytoczony w tym temacie, ten z bloomberga, trudno nazwać propagandą PiSu. Wrzuciłem tego newsa do goole. Inne serwisy zagraniczne też o tym piszą. Robi się mało śmiesznie.
CT
co to, to nie!
10 grudnia 2011, 14:58
Dla mnie to jakieś bzdury. Oczywiście że nas na to nie stać, nie stać nas nawet na ratowanie własnej "biedy" To próba ratowania /titanica/, który i tak pójdzie na dno( a dzięki "wspaniałomyslności" rządu, my z nim) Jako polka, nie zgadzam się na ładowanie pieniędzy do czarnej dziury. Nie zgadzam się na to, żeby polskie dzieci jadły chleb ze smalcem, kosztem utrzymania "standardów" Grecji czy Włoch.
M
malinka
10 grudnia 2011, 14:29
Prawda, nasz kraj nie jest w strefie euro i ratowanie strefy euro przez nasz kraj to jakaś paranoja. 100 mld złotych na Polaka to coś koło średniej pensji, nawet w przypadku osób nie pracujących. Jeśli liczyć na pracującego, to wyjdzie z 10 tysięcy na pracującego, czyli 2200 euro. Prezent naszego rządu z naszych kieszeni dla ubogich Włoch.
P
polonopitek
10 grudnia 2011, 14:25
Wobec tego cena "Marsa" również rośnie o 100 miliardów euro :)
R
Ryszard
10 grudnia 2011, 14:23
Nasz kraj nie jest w strefie euro.
S
stan
10 grudnia 2011, 13:51
tu <a href="http://www.bloomberg.com/news/2011-12-09/euro-states-to-shift-267-billion-to-imf-as-focus-shifts-to-deficit-deal.html">http://www.bloomberg.com/news/2011-12-09/euro-states-to-shift-267-billion-to-imf-as-focus-shifts-to-deficit-deal.html</a> jest wiadomość nie pochodząca z GP.  50 billion euro, czyli po naszemu 50 miliardów euro przypadająca na kraje non-euro , to około 225 miliardów złotych. Z tych krajów "non-euro", Polska jest największa i to znacznie, pod względem ludności i PKB. Podana w artykule kwota 100 mld jest dlatego całkiem realna. Dodatkowo, każda kwota tego rzędu wydana przez nasz kraj na ratowanie "biednych Wloch i Grecji" jest bez sensu. Jako społeczeństwa, nie stać nas na to.
VS
votum separatum
10 grudnia 2011, 13:22
Po pierwsze, zostałem tu bez powodu zaatakowany. Po drugie ja nie czytuje ani GP ani GW, staram się patrzeć zdroworozsądkowo i takie są moje wszystkie komentarze. Po trzecie skąd ta pewność, że Polska ma zapłącić 100 mld? W artykule nie ma źródeł, trzeba uwierzyć tej gazecie jak to zorbili fanatycy, którzy nie wiedzieć dlaczego zaczeli mnie wyzywać, bo zapewne byłem pierwszy pod ręką, bo na "a" :-) Nie. Zgaduję, że dlatego, bo głośno krzyczysz za polityką rządu PO. Też jesteś fanatykiem, tylko z drugiego obozu. A rząd PO właśnie strzela gola wszystkim Polakom. I tym spod znaku PO i tym spod znaku PIS. Ja nie identyfikuję się ani z jedną, ani z drugą partią Tu masz info z onetu: <a href="http://biznes.onet.pl/van-rompuy-200-mld-euro-dla-mfw-by-ratowac-eurolan,18493,4961862,3219970,199,1,news-detal">http://biznes.onet.pl/van-rompuy-200-mld-euro-dla-mfw-by-ratowac-eurolan,18493,4961862,3219970,199,1,news-detal</a>  . Przyznaj, że jeśli to prawda z tymi 100 mld, to PO popełnia olbrzymie głupstwo, a przyznam, że nie mam racji nazywając cię fanatykiem.
W
wkurzony
10 grudnia 2011, 13:15
~wkurzony i taki masz być tak chce Jarosław. 13 grudnia masz się wstawic i czekać na dalsze instrukcje. Dobrze mówisz. Czy na 13 grudnia przynieść tą składkę na Włochów? Stań z puszką gdzieś w widocznym miejscu i dobrze się oznacz. Pogadamy twarzą w twarz. Od tych, co 13 grudnia 30 lat temu oddali wolność lub życie za to, żeby taki szczur jak ty mógł pisać swoje bzdety, lepiej się odczep. Jednego możesz być pewien. Nie przyszłoby im wtedy do głowy, żeby będąc najbiedniejszym krajem w UE, będziemy płacić podatki na utrzymanie bogatszych państw. To jak niezapomniana zbiórka koców na bezdomnych amerykanów przez rząd Jaruzelskiego. Oczywiście nie wiesz o czym mówię. Rząd odbiera dopłaty do leczenia najuboższym w naszym społeczeństwie, żeby dopłacić Włochom do ich pokręconej ekonomii. Bardzo to mądre.
M
marcin
10 grudnia 2011, 13:11
 Może spróbujmy komentować artykuł a nie samych siebie, pogubić się można. Te wyliczenia, że 100mld to jeszcze tzeba sprawdzić - czy rzeczywiście 100mld zł ?, kiedy to wpłacić, jaki okres jest na wpłatę tych pieniędzy i czy wogóle dojdzie to do skutku ?
W
wkurzony
10 grudnia 2011, 13:08
~marcinie o jakim Ty zdowym rozsądku mówisz? Jak widać po komentarzach takich fanatyków GP codziennie może wmówić wszystko i wyprowadzić ich na ulice. Zero myślenia tylko łykanie co powie im "jedyna prawda", a do tego czepianie się tych, którzy nie łykają demagogii tak jak oni. To jakieś szleństwo, tu nie ma miejsca na zdrowy rozsądek, oni wykonują scenariusz z góry im narzucony. Czytelnicy GW wykonują natomiast scenariusz polegalący na spokojnym oddaniu ciężko zarobionych pieniędzy grekom i włochom, żeby spokojnie mogli żyć dalej na stopie o niebo wyższej od naszej. Ja akurat nie czytuję GP. Przejrzyj na oczy. 100 miliardów z naszego budżetu to jakieś szaleństwo, z tym się mogę zgodzić. Nie zrozumiałeś. Nie zgadzasz się z propozycją tuska. Adamajkis podciągnie cię pod zwolennika pisu. Nazwie pieskiem jarosława. Masz oddać te pieniądze, bo tak chce tusk i adamajkis.  Adamajkis uważa, że jeśli biedny Polak zgadza się oddać bogatemu Włochowi pieniądze, to jest to rozsądne. Bo tak mówi Tusk. A Adamajkis to nie fanatyk. On przecież widzi, że to mądre.
Karol p.
10 grudnia 2011, 13:04
To krzyczy o pomstę do nieba! :( 
C
czytelnik
10 grudnia 2011, 13:03
~marcinie o jakim Ty zdowym rozsądku mówisz? Jak widać po komentarzach takich fanatyków GP codziennie może wmówić wszystko i wyprowadzić ich na ulice. Zero myślenia tylko łykanie co powie im "jedyna prawda", a do tego czepianie się tych, którzy nie łykają demagogii tak jak oni. To jakieś szleństwo, tu nie ma miejsca na zdrowy rozsądek, oni wykonują scenariusz z góry im narzucony. Czytelnicy GW wykonują natomiast scenariusz polegalący na spokojnym oddaniu ciężko zarobionych pieniędzy grekom i włochom, żeby spokojnie mogli żyć dalej na stopie o niebo wyższej od naszej. Ja akurat nie czytuję GP. Przejrzyj na oczy. 100 miliardów z naszego budżetu to jakieś szaleństwo, z tym się mogę zgodzić.
E
emon
10 grudnia 2011, 13:00
Adamajkis, frajerze, jednym z wielu frajerskich wyborców peło. Zapłać te 100 miliardów. Jesteś zwolennikiem peło, nie ukrywasz tego, więc ponieś konsekwencje swoich wyborów. Zrobili cię w durnia, ale tego nie przyznasz, bo żaden dureń tego nie przyzna. Adamajkis nie głosował na po. Adamajkis głosował "przeciwko Kaczyństkiemu" więc nie dał się zrobić w durnia Teraz ze śpeiwem na ustach odda przypadającą na niego skromną część zrzutki
W
wkurzony
10 grudnia 2011, 12:57
Nawet mi się nie chce odnosic do małego człowieczka takiego jakim ty jesteś. Adamajkis jest wielkim człowiekiem, który się nie odnosi do małych ludzi. Rozumiem fanatyzm i wiara we wszystko co ci podadzą pod nos, narzekaj sobie na rząd, narzekaj sobie na UE, noś Jarosława na sztandararach jak kiedys noszono Stalina. Adamajkis chce powiedzieć, że noszenie Tuska to nie noszenie Jarosława. Tusk też jest tak wielki jak adamajkis. Obaj są wielcy. Adamajkis może powiedzieć: Tusk i ja. Pan i jego piesek. Zachowuj sie tak jak chca ci, którzy cie prowadzą jak pieska na smyczy. Ale co masz do mnie, musisz walić na oślep gdy tak ci każą? Adamajkis nie jest na smyczy. Adamajkis to wolny piesek peło, który szczeka, jak chce, zawsze zgodnie z wolą Pana, nawet gdy nie jest na smyczy. Adamajkis, frajerze, jednym z wielu frajerskich wyborców peło. Zapłać te 100 miliardów. Jesteś zwolennikiem peło, nie ukrywasz tego, więc ponieś konsekwencje swoich wyborów. Zrobili cię w durnia, ale tego nie przyznasz, bo żaden dureń tego nie przyzna. Niestety, razem z tobą w durnia kochany rząd zrobił i mnie, mimo że szczerze tego nie chciałem.
M
marcin
10 grudnia 2011, 12:48
 Proponuje nie myśleć po "platformowemu" lub po "pisowskiemu" ale osobiście i zdrowo rozsądkowo :)
A
antypeło
10 grudnia 2011, 12:39
Adamajkis czemu nie szczekasz po platformowemu? Co cie tak przytkało? Jak nie można przyznać, że ukochana partia zrobiła pieska w konia, to lepiej się zamknąć i przeczekać? Ale czemu druga połowa społeczeństwa ma także zapłacić?
E
emon
10 grudnia 2011, 12:36
Rząd obieca reformy. Wszystko obieca. Po czym podniesie podatki na koszt tych obiecanych reform.
M
marcin
10 grudnia 2011, 12:34
 Na pewno powinniśmy domagać się od Rządu - REFORM. Reformy to obowiazek. Polecam ciekawy wywiad z Leszkiem Balcerowiczem: http://tv.rp.pl/video/Ekonomia,Rozmowy/Szczyt-nie-byl-przelomem -pozdrawiam !
P
Polak
10 grudnia 2011, 12:33
NIE ZGADZAM SIĘ!!!!!!!!!!
P
patriota
10 grudnia 2011, 12:30
Słyszałem taką aluzję: w 1939 pytano w Europie - czy warto ginąć za Gdańsk ?... Teraz pojawia sie pytanie - czy warto ginąć za Grecję ?.... Tusk nie da nam wyboru. Tusk - "ja, państwo". Jedyne wyjście to ulica i protestować. Wtedy zrobią z nas bandytów, tak jak z tych co szli na paradę 11 listopada.
M
marcin
10 grudnia 2011, 12:25
 Słyszałem taką aluzję: w 1939 pytano w Europie - czy warto ginąć za Gdańsk ?...  Teraz pojawia sie pytanie - czy warto ginąć za Grecję ?....
C
czytelnik
10 grudnia 2011, 12:24
ciekawe,czy podecyzjach premiera DDT-Dyzmy Donalda Tuska,wielbiciele i wyborcy Platformy Obywatelskiej,zaprotestuja w jakis sposob,na okradanie Polski,na rzecz zbankrutowanego systemu walutowego euro,do ktorego przeciez Polska nie nalezy? Nie, bo nikt się otwarcie nie przyzna, że dał się zrobić w durnia głosując na PO. A ponieważ większość z wyborców PO nie kryje się ze swoimi jaśnie oświeconymi wyborami, uparcie będą nazywać białe czarnym. Przy następnych wyborach równiez oddadzą głos "przeciwko Kaczyńskiemu".
S
Stan
10 grudnia 2011, 12:17
ciekawe,czy podecyzjach premiera DDT-Dyzmy Donalda Tuska,wielbiciele  i wyborcy Platformy Obywatelskiej,zaprotestuja w jakis sposob,na okradanie Polski,na rzecz zbankrutowanego systemu walutowego euro,do ktorego przeciez Polska nie nalezy?
JO
jeden osiem
10 grudnia 2011, 12:15
Adamajkis, burku platformiany, może ty zapłać za nas te 100 miliardów. Czemu za błedy peło mają płacić wszyscy wyborcy. na tym polega demokracja . głos każdego idioty liczony jest jak głos normalnego człowieka . a ponieważ jakto powiedział nieodżałowanej pamięci Lepper "durny naród mamy" u nas nigdy nie będzie dobrze
R
rrr4321
10 grudnia 2011, 12:11
Ależ Tusk nas kocha, teraz tylko wystawił nam rachunek za tę miłość, każdemu z osobna, nie ma się o co złościć. Co prawda nie jesteśmy w eurolandzie, nie chcemy w nim być, średnia zarobków w polsce jest 4 razy niższa niż w eurolandzie, ale to polscy rolnicy i pracownicy polskich firm ścigani przez rozmaite urzędy zatrudniające siostrzeńców kuzynów i innych pociotków bandy po-psl zapłacą za butelkę chianti do grecko włoskiego obiadu.
JO
jeden osiem
10 grudnia 2011, 12:00
wszyscy zwolennicy platformy teraz ucichli jak zwykle gdy ich wybrańcy otwarcie wykańczają własny naród . czemu mamy oddać te pieniądze nie jesteśmy w strefie euro
Z
zołza
10 grudnia 2011, 11:56
Adamajkis, burku platformiany, może ty zapłać za nas te 100 miliardów. Czemu za błedy peło mają płacić wszyscy wyborcy.
W
wkurzony
10 grudnia 2011, 11:54
100 miliardów? Czyje to pieniądze? Przecież to my płacimy podatki. Kto nas pytał o zdanie??? 100 miliardów to 2500-3000 na każdego Polaka, wszystko jedno czy emeryta, pracującego, czy niemowlę. Dlaczego mamy oddać to ludziom bogatszym od nas? UE w żadnym traktacie nas do tego nie zobowiązywała. Nie mamy waluty euro, podobno nie spełniamy warunków. O co tu chodzi??
M
Militiades
10 grudnia 2011, 11:26
Jak ginąć to z trzaskiem. Oburzeni z Grecji i Włoch napełnią sobie brzuchy za pieniądze naszych emerytów, które zrabują im w majestacie prawa socjalistyczne (bo popierające socjal) partie POPiS'u. Po czym eurokraci sprzedzą naszą wolność temu, kto więcej zapłaci. W kolejce do licytacji wybija się dwóch sponsorów: Arabowie i Chińczycy. Co wolicie? Szariat czy komunizm?
S
Słaba
10 grudnia 2011, 10:56
"Chcieliście Unii, no to ją macie! (skumbrie w tomacie, pstrąg!" Jakoś tak pisał Gałczyński - ( tylko po co skumbrie i pstrąg?) -------------------------------------------------------------------------------------------- Bogata Polska i jeszcze bogatsza Słowacja będą pomagać zabiedzonym, wychudzonym i wygłodniałym Grekom, Włochom i innym obywatelom - podobno dostatniej i zamożnej - Unii Europejskiej. Sku-...mbrie dla "ulżenia sobie na psychice" ;-) Co do reszty - to chyba po coś nas do tej Unii przyjęli, no nie? Mi np. "na to konto"(?) właśnie ZUS ukradł (w majestacie prawa) zapłacone przeze mnie składki rentowe. Po wielu odwołaniach, renty ostatecznie mi nie przyznano. Od stycznia nie będę też maiła już ubezpieczenia zdrowotnego. Jestem po przeszczepie szpiku z powodu ostrej białaczki. Mam do końca lipca orzeczoną całkowitą niezdolność do pracy.
SK
szary kot
10 grudnia 2011, 08:47
 "Chcieliście  Unii,  no to ją macie!   (skumbrie w tomacie,  pstrąg!"    Jakoś tak pisał  Gałczyński - ( tylko  po co  skumbrie i pstrąg?) --------------------------------------------------------------------------------------------    Bogata  Polska  i  jeszcze  bogatsza  Słowacja  będą  pomagać  zabiedzonym,  wychudzonym  i wygłodniałym Grekom,  Włochom i innym obywatelom - podobno  dostatniej i zamożnej - Unii Europejskiej.