"Dwie godziny dla Rodziny" od pracodawcy

(fot. Daveblog / flickr.com)
PAP / slo

"Dwie godziny dla Rodziny" - pod takim hasłem niektóre firmy i instytucje skrócą w czwartek o dwie godziny dzień pracy swoim pracownikom, tak aby mogli spędzić ten czas z najbliższymi. Akcja organizowana jest z o okazji Międzynarodowego Dnia Rodziny.

Fundacja Humanites - Sztuka Wychowania w informacji przesłanej PAP w środę przypomniała, że 15 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Rodziny, w tym roku pod hasłem "Co pokolenie to marzenie". Dzień ten został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych.

Coroczna akcja "Dwie godziny dla Rodziny" jest częścią obchodów Dnia Rodziny w Polsce i promuje spędzanie czasu z bliskimi oraz pogłębianie więzi międzypokoleniowych.

Jak poinformowali przedstawiciele fundacji, w czwartek, w ramach akcji, wiele firm "zachęci swoich pracowników do międzypokoleniowych rozmów o marzeniach oraz podaruje im i ich bliskim dwie godziny na rozmowę i bycie razem".

Według fundacji "celem nadrzędnym akcji jest wspieranie budowy tożsamości młodego pokolenia i relacji rodzinnych poprzez ciekawość siebie i dobrą rozmowę". Zaangażowane w akcję firmy i instytucje 15 maja skrócą dzień pracy o dwie godziny, tak aby pracownicy mogli je spędzić ze swoimi najbliższymi: szczerze rozmawiając, bawiąc się, po prostu będąc razem.

W tym roku fundacja zachęca do rozmów z rodziną o marzeniach, zarówno tych spełnionych, jak i tych niespełnionych, często bardzo skrytych. - Akcja ma na celu poznanie korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. (...) 15 maja poświęćmy więc chwilę na refleksję: czy spędzamy z naszymi bliskimi wystarczająco dużo czasu? Czy jest to czas prawdziwie wspólny? Czy szczerze i otwarcie rozmawiamy o tym, co nas boli i co lubimy? Czy znamy się nawzajem? - zachęca prezes fundacji Zofia Dzik.

- Mamy deficyt dobrej rozmowy, bez której trudno o dobre, trwałe i cenne wzorce dla młodego pokolenia - dodała.

W tym roku udział w akcji zapowiedziały takie firmy jak: PZU, Allianz, Citi Handlowy, ENEL-MED, Grupa EFL, GFK Polonia, JVC, K2, Pentacomp, PWC, Tchibo, Wirtualna Polska, Ernst & Young oraz wiele szkół i instytucji społecznych i publicznych.

Honorowy patronat nad akcją objęła małżonka prezydenta Anna Komorowska i rzecznik praw dziecka Marek Michalak.

Więcej informacji na temat akcji można znaleźć na stronie internetowej www.fundacjahumanites.pl oraz www.mamrodzine.pl.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Dwie godziny dla Rodziny" od pracodawcy
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.