"Dwie godziny dla Rodziny" od pracodawcy
"Dwie godziny dla Rodziny" - pod takim hasłem niektóre firmy i instytucje skrócą w czwartek o dwie godziny dzień pracy swoim pracownikom, tak aby mogli spędzić ten czas z najbliższymi. Akcja organizowana jest z o okazji Międzynarodowego Dnia Rodziny.
Fundacja Humanites - Sztuka Wychowania w informacji przesłanej PAP w środę przypomniała, że 15 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Rodziny, w tym roku pod hasłem "Co pokolenie to marzenie". Dzień ten został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych.
Coroczna akcja "Dwie godziny dla Rodziny" jest częścią obchodów Dnia Rodziny w Polsce i promuje spędzanie czasu z bliskimi oraz pogłębianie więzi międzypokoleniowych.
Jak poinformowali przedstawiciele fundacji, w czwartek, w ramach akcji, wiele firm "zachęci swoich pracowników do międzypokoleniowych rozmów o marzeniach oraz podaruje im i ich bliskim dwie godziny na rozmowę i bycie razem".
Według fundacji "celem nadrzędnym akcji jest wspieranie budowy tożsamości młodego pokolenia i relacji rodzinnych poprzez ciekawość siebie i dobrą rozmowę". Zaangażowane w akcję firmy i instytucje 15 maja skrócą dzień pracy o dwie godziny, tak aby pracownicy mogli je spędzić ze swoimi najbliższymi: szczerze rozmawiając, bawiąc się, po prostu będąc razem.
W tym roku fundacja zachęca do rozmów z rodziną o marzeniach, zarówno tych spełnionych, jak i tych niespełnionych, często bardzo skrytych. - Akcja ma na celu poznanie korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. (...) 15 maja poświęćmy więc chwilę na refleksję: czy spędzamy z naszymi bliskimi wystarczająco dużo czasu? Czy jest to czas prawdziwie wspólny? Czy szczerze i otwarcie rozmawiamy o tym, co nas boli i co lubimy? Czy znamy się nawzajem? - zachęca prezes fundacji Zofia Dzik.
- Mamy deficyt dobrej rozmowy, bez której trudno o dobre, trwałe i cenne wzorce dla młodego pokolenia - dodała.
W tym roku udział w akcji zapowiedziały takie firmy jak: PZU, Allianz, Citi Handlowy, ENEL-MED, Grupa EFL, GFK Polonia, JVC, K2, Pentacomp, PWC, Tchibo, Wirtualna Polska, Ernst & Young oraz wiele szkół i instytucji społecznych i publicznych.
Honorowy patronat nad akcją objęła małżonka prezydenta Anna Komorowska i rzecznik praw dziecka Marek Michalak.
Więcej informacji na temat akcji można znaleźć na stronie internetowej www.fundacjahumanites.pl oraz www.mamrodzine.pl.
Skomentuj artykuł