"Dworak dyskryminuje Telewizję Trwam"

PAP / slo

Klub PiS wnioskuje o zwołanie specjalnego posiedzenia sejmowej komisji administracji i cyfryzacji ws. miejsca na multipleksie dla Telewizji Trwam.

Konkurs na cztery ostatnie miejsca na pierwszym multipleksie (MUX-1) KRRiT ogłosiła pod koniec ub.r. Krajowa Rada zdecydowała, że otrzymają je podmioty nadające programy: społeczno-religijny, filmowy, edukacyjno-poznawczy oraz dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Na oferty nadawców Krajowa Rada czeka do 25 lutego 2013 r.

- Podpisy zbierane pod apelem o miejsce na multipleksie, wielotysięczne marsze obrazują, jak duże jest zapotrzebowanie, by tego typu stacja telewizyjna znalazła się na multipleksie - mówił na czwartkowej konferencji w Sejmie Adam Rogacki (PiS).

Posłowie PiS chcą, by na posiedzenie komisji zaproszeni zostali minister administracji i cyfryzacji Michał Boni, a także przedstawiciele KRRiT.

DEON.PL POLECA


Marcin Mastalerek (PiS) odniósł się do wypowiedzi szefa Krajowej Rady Jana Dworaka ze środowej konferencji prasowej. Dworak ocenił, że artykuły na temat nowego konkursu na miejsca na multipleksie, które ukazały się w mediach związanych z o. Tadeuszem Rydzykiem, przekroczyły granice pomówienia i - jak dodał - KRRiT rozważy podjęcie kroków prawnych w tej sprawie.

- Pojawiła się bardzo niepokojąca i bulwersująca wypowiedź Jana Dworaka, który twierdzi, że media związane z o. Rydzykiem przekroczyły granicę pomówienia. Nie przystoi urzędnikowi państwowemu próba zastraszania nie tylko mediów ojca dyrektora, ale i osób, które zbierają podpisy pod apelami, by TV Trwam miała miejsce na multipleksie - powiedział Mastalerek. Jak dodał, słowa Dworaka przyjmuje jako "próbę zastraszania".

W rozmowie z "Naszym Dziennikiem" o. Rydzyk mówił ostatnio, że ma informacje, iż podejmowane są działania, aby ktoś inny, a nie należąca do jego fundacji Telewizja Trwam, dostał miejsce na multipleksie.

- Nie mogę ujawnić, kto mi o tym powiedział, ale rzeczywiście są podejmowane działania, aby utworzyć podmiot, który miałby dostać koncesję na naziemne nadawanie cyfrowe. W te działania są zaangażowani m.in. członkowie Krajowej Rady i niektórzy duchowni - mówił redemptorysta. Ocenił też, że "niedanie miejsca na MUX-1 będzie równoznaczne z likwidacją tej telewizji".

Szef Lux Veritatis zaapelował też o dalsze zbieranie podpisów pod protestem "przeciwko dyskryminowaniu Telewizji Trwam", organizowanie manifestacji i interweniowanie u posłów i senatorów.

Obecnie TV Trwam posiada koncesję na nadawanie drogą satelitarną; program można odbierać w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W lipcu ub.r. koncesja dla TV Trwam została przedłużona do 2023 r.

Lux Veritatis już raz ubiegała się o miejsce na MUX-1, ale go nie otrzymała. Krajowa Rada tłumaczyła wówczas, że sytuacja finansowa fundacji nie wróżyła powodzenia tego przedsięwzięcia. Fundacja odwołała się od decyzji KRRiT. Odwołanie Krajowa Rada odrzuciła, a późniejszą skargę oddalił Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Skarga kasacyjna, jaką fundacja złożyła do NSA, nie została jeszcze rozpatrzona.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Dworak dyskryminuje Telewizję Trwam"
Komentarze (21)
K
katolik
4 stycznia 2013, 10:53
TV Trwam trwa w błędach a Radio Maryja głosi herezje. Warto poznać prawdę objawioną przez Boga. http://tradycja-2007.blog.onet.pl/ a co głosi TVN 24 - telewizja Dworaka i jego spółki ????kogo zapraszają ? co głoszą wróżbici, tarociarze jawnie i bezkarnie w telewizji ??? poza tym, że naciągają naiwnych na koszty ???? czy odmawiają różaniec ?
P
pg
4 stycznia 2013, 10:10
@katolik Co tam Onet. Proponuję od razu Fakty i Mity.Tam dopiero walczą z Kościołem, bez owijania w bawełnę, bez tej całej hipokryzji i obłudy.
K
katolik
4 stycznia 2013, 09:38
TV Trwam trwa w błędach a Radio Maryja głosi herezje. Warto poznać prawdę objawioną przez Boga. http://tradycja-2007.blog.onet.pl/
4 stycznia 2013, 08:42
~Anna A wszystkie dokumenty finansowe sa zamieszczone na stronie Radia Maryja Anno to ile RM dostaje kasy od swoich słuchaczy wiesz?
A
Anna
4 stycznia 2013, 08:35
Dlaczego ludzie musza wychodzic na ulicę i kto sie powinien za to wstydzić? Jest odpowieź na stronie Radia Maryja "Biskupi żądaja multipleksu dla Tv Trwam. A w styczniu po raz piąty wypowie się z tym żądaniem KEP. A wszystkie dokumenty finansowe sa zamieszczone na stronie Radia Maryja
J
Jacek
4 stycznia 2013, 08:29
Może zgodzimy się choć co do tego, że na multipleksie prawo do nadawania powinny mieć przynajmniej dwie telewizje religijne, a nie tylko jedna? ... Tak, zgodzimy się. Byłoby super, gdyby było więcej telewizji religijnych. Ale tu już wchodzimy w obszar dywagacji o telewizji publicznej, prywatnej, możliwościach technicznych itd. itd., co nie jest już przedmiotem komentowanego przez nas artykułu ani też nie za bardzo się na tym znam. Kończę więc udział w komentowaniu i serdecznie wszystkich Was pozdrawiam.
AP
Adrian Podsiadło
4 stycznia 2013, 00:04
Jacku, czyli nie jest tak, że zawsze trzeba pięknie zginąć. Być może nie istnieje między nami różnica kiedy określone działania należy podejmować tylko inaczej oceniamy obecną sytuację. Może zgodzimy się choć co do tego, że na multipleksie prawo do nadawania powinny mieć przynajmniej dwie telewizje religijne, a nie tylko jedna?
J
Jacek
3 stycznia 2013, 23:25
@Jacek "gdzieś się tam we mnie odzywa stary rycerski etos: stanąć do walki z otwartą przyłbicą i ją uczciwie wygrać, albo równie uczciwie przegrać" Pięknie. Czuję to samo. Ale warunki walki musza być równe. Nie muszę chyba tłumaczyć,która strona jest silniejsza (...) Piszesz z pozycji tych "lepszych" zadowolonych. Zrób coś z tym swoim pięknym etosem, ujmij się za słabszymi.  ... Pozwól, że się pięknie z Tobą nie zgodzę. W mojej ocenie strony są porównywalnie silne, więc uczciwa walka jest OK. I ja nie piszę z pozycji "lepszych", zadowolony też nie jestem z tzw. otaczającej rzeczywistości. Może co najwyżej jestem niepoprawnym marzycielem, że uczciwie można, nawet w Polsce ... Ale też nie domagam się dla siebie specjalnego traktowania i specjalnych przywilejów. A odnoszę wrażenie, że szeroko rozumiane środowisko wokół o.Rydzyka występuje często z pozycji "bo nam się należy". Otóż nie - nic się nikomu nie należy: ani mnie, ani Tobie, ani telewizji TRWAM. Każdy na swoje musi zapracować.
J
Jacek
3 stycznia 2013, 23:16
Szanuję Twoje podejście, ale ja od wspaniałej porażki wolę szare zwycięstwo. Dam Ci przykład ze świata nie zamoczony w nasze, polskie spory. Obama. USA. Ubezpieczenie zdrowotne. Musi zawierać aborcję itp. rozwiązania cywilizacji śmierci. Firmy (chrześcijańskie i nie tylko) mogą to obejść zatrudniając swoich pracowników na mniejszy wymiar godzin niż 40 i próbować innymi daninami zrekompensować im straty w dochodach. Ja popieram takie podejście niż rycerską porażkę (porażka w sądzie) i płacenie ubezpiecznia, które będzie sobą obejmować mordowanie nienarodzonych. ... A ja z kolei szanuje Twoje podejście. Faktycznie, w sytuacji kiedy ustanowione ludzkie prawo zmusza nas do zachowań niezgodnych z prawami Bożymi, mamy prawo podejmować wszelkie działania chroniące nas i związanych z nami ludzi (np. naszych pracowników) przed zachowaniami - nazwijmy to wprost - grzesznymi. Tylko że w obecnej sytuacji wokół multiplexu taka konieczność nie zachodzi - w wolnym kraju jest ogłoszony wolny konkurs do którego mogą startować wolne podmioty, telewizja TRWAM również. I niech startuje. A ja życzę jej po prostu powodzenia i wygrania - ale dlatego, że będzie wystarczająco dobra i konkurencyjna, a nie dlatego, że będzie straszyć KRRiT obecnością setek tysięcy ludzi na ulicy.
M
Marek1
3 stycznia 2013, 23:11
O.rydzyk-mam informację, ale jej nie ujawnię.To tak jak z kaczyńskim w sprawie dowodu o zamach w Smoleńsku.Ten tez miał dowód, którego nie chciał ujawnić.Wart Pac pałaca, a pałac paca,dobrali sie panowie..
P
pg
3 stycznia 2013, 22:43
@Jacek "gdzieś się tam we mnie odzywa stary rycerski etos: stanąć do walki z otwartą przyłbicą i ją uczciwie wygrać, albo równie uczciwie przegrać" Pięknie. Czuję to samo. Ale warunki walki musza być równe. Nie muszę chyba tłumaczyć,która strona jest silniejsza. A demonstracje są jedyną formą zaistnienia tych, którzy czuja się wykluczenia. Zreszta nikt ich na siłe nie "wyprowadzał". Po prostu oni chcą żyć w pełni demokratycznym kraju. Piszesz z pozycji tych "lepszych" zadowolonych. Zrób coś z tym swoim pięknym etosem, ujmij się za słabszymi. 
AP
Adrian Podsiadło
3 stycznia 2013, 22:20
I wywieranie nacisków poprzez wyprowadzanie ludzi na ulice trochę mi się z tym etosem kłóci, no co ja na to poradzę :) ... Szanuję Twoje podejście, ale ja od wspaniałej porażki wolę szare zwycięstwo. Dam Ci przykład ze świata nie zamoczony w nasze, polskie spory. Obama. USA. Ubezpieczenie zdrowotne. Musi zawierać aborcję itp. rozwiązania cywilizacji śmierci. Firmy (chrześcijańskie i nie tylko) mogą to obejść zatrudniając swoich pracowników na mniejszy wymiar godzin niż 40 i próbować innymi daninami zrekompensować im straty w dochodach. Ja popieram takie podejście niż rycerską porażkę (porażka w sądzie) i płacenie ubezpiecznia, które będzie sobą obejmować mordowanie nienarodzonych.
J
Jacek
3 stycznia 2013, 21:52
Jacek, a co jest złego w wywieraniu nacisków czy lobbowaniu? Nacisków przecież nie skrytych, nie przeprowadzanych w zaciszu cmentarza, jak to niektórzy mają w zwyczaju. ... A wiesz, Adrian, gdzieś się tam we mnie odzywa się taki stary rycerski etos: stanąć do walki z otwartą przyłbicą i ją uczciwie wygrać, albo równie uczciwie przegrać ... I wywieranie nacisków poprzez wyprowadzanie ludzi na ulice trochę mi się z tym etosem kłóci, no co ja na to poradzę :)
3 stycznia 2013, 21:26
Może PiS wniesie propozycję ustawy że o.Rydzyk jest ponad prawem i może mówić wszystko co mu tylko ślina na jżęzyk przyniesie i nie może z tego tytułu ponosić żadnych konsekwencji prawnych.A może to właśnie jest ta demokracja o którą walczą ramię w ramię o.dyrektor i PiS? Druga sprawa to uważam że TV Trwam powinna otrzymać miejsce na multipleksie jako nadawco polityczno religijny i dziwi mnie dlaczego o.Rydzyk rzekomo walczący o prawdę nie chce w niej stanąc tylko posługuje sie naciskami,wybiegami i krętactwem.Czyżby chciał zwieść tymi zasłonami udającymi apolityczność Watykan?
AP
Adrian Podsiadło
3 stycznia 2013, 21:18
Jacek, a co jest złego w wywieraniu nacisków czy lobbowaniu? Nacisków przecież nie skrytych, nie przeprowadzanych w zaciszu cmentarza, jak to niektórzy mają w zwyczaju. Po drugie, i to już nie do Ciebie, nie rozumiem dlaczego na multipleksie ma być miejsce tylko na jeden kanał społeczno-religijny? A dlaczego nie dwa? Ile musi być kanałów z durnymi programami o niczym, których i tak nikt nie będzie oglądał?
J
Jacek
3 stycznia 2013, 20:56
Niektórzy wolą wierzyć diabłu niż polskiemu kaplanowi i Kościołowi, jak np. naiwny Jacek ...To ja może coś wyjaśnię. Otóż osobiście uważam, że byłoby dobrze dla pluralizmu na polskim rynku medialnym, gdyby telewizja TRWAM otrzymała miejsce na multipleksie. Uważam jednak również, że powinna to osiągnąć w uczciwym konkursie, spełniając wymagania, przedstawiając potrzebne dokumenty, w tym rozliczenia finansowe - a nie metodą organizowania ulicznych manifestacji i wywierania nacisków. Tylko tyle. Na temat szatana, polskiego kapłana, naiwności itd. nie zamierzam polemizować
J
Jacek
3 stycznia 2013, 20:51
@jacek Spróbuj zainteresować się głębiej sprawą. Poznaj argumenty obu stron (wg wskazówek Anny). I zabierz głos jeszcze raz. ... Polecam Waszej uwadze wywiad Andrzeja Grajewskiego z Krzysztofem Luftem (Gość Niedzielny nr 09/2012) http://gosc.pl/doc/1091336.Spor-o-koncesje-dla-TV-Trwam
P
pg
3 stycznia 2013, 18:04
@jacek Spróbuj zainteresować się głębiej sprawą. Poznaj argumenty obu stron (wg wskazówek Anny). I zabierz głos jeszcze raz.
D
DNA
3 stycznia 2013, 17:31
Niektórzy wolą wierzyć diabłu niż polskiemu kaplanowi i Kościołowi, jak np. naiwny Jacek
A
Anna
3 stycznia 2013, 16:58
PAP zapomniało dodać , że Dworak zaatakował abp. Głodzia z ramienia KEP odpowiedzialnego za TV Trwam. A Deon mógłby tez zamieścić odpowiedź abp. Głodzia dla KAI na wypowiedź Dworaka (jest na stronie Radia Maryja i wielu innych portalach). PAP podaje też tylko co KRRiT uznała w sprawie finansów a nie ma co podaje Radio Maryja (całośc dokumentacji na stronie Radia Maryja). A Sąd podjął  wyrok niejednogłośnie, na trzy osoby jedna była przeciw- dlaczego też mozna samemu przeczytać.  Tez mozna przeczytać i posłuchać kto i z kim i o czym rozmawiał w tej sprawie tego "pomówienia". Wszystko na stronie Radia Maryja
J
Jacek
3 stycznia 2013, 16:56
A może wystarczyłoby po prostu złożenie przez telewizję TRWAM wniosku, spełniającego warunki ogłoszonego konkursu wraz z wymaganymi sprawozdaniami itd., czego - zdaje się - nie udało się im zrobić poprzednim razem ?