Europosłowie PiS bronią o. Tadeusza Rydzyka

(fot. radiomaryja.pl)
PAP / drr

O. Tadeusz Rydzyk "przyczynia się do pluralizmu debaty publicznej w Polsce" - uważają europosłowie PiS. W liście do eurodeputowanych PO i PSL biorą w obronę toruńskiego redemptorystę, krytykowanego przez polityków koalicji za wypowiedź, że w Polsce panuje totalitaryzm.

O. Tadeusz Rydzyk gościł we wtorek w Parlamencie Europejskim na zaproszenie europosła PiS Marka Gróbarczyka, biorąc udział w seminarium o energii odnawialnej i geotermalnej. Jak relacjonowały PAP osoby uczestniczące w seminarium, redemptorysta z Torunia skrytykował tam decyzję obecnego rządu o rozwiązaniu w 2007 r. umowy podpisanej przez rząd PiS z fundacją Lux Veritatis o przyznaniu dotacji państwowych na odwierty geotermalne w Toruniu.

Rydzyk skarżył się też na dyskryminację. - To skandal, czujemy się wykluczani, jesteśmy dyskryminowani, to jest totalitaryzm - mówił. - To, co jest w Polsce, to jest dramat, draństwo najdelikatniej mówiąc, to jak niecywilizowany kraj - powiedział PAP po seminarium o. Rydzyk. - Tragedią Polski jest to, że od 1939 roku Polską nie rządzą Polacy - dodał. - Nie chodzi tu o krew ani przynależność. Oni nie kochają po polsku, nie mają serca polskiego - mówił.

W niedzielę do wypowiedzi o. Rydzyka odniósł się na Twitterze szef MSZ. "Kościół ma zasługi dla Polski, ale Ojciec Dyrektor przekracza granice. Zakony podlegają bezpośrednio Rzymowi. Państwo polskie zareaguje" - napisał Sikorski.

DEON.PL POLECA

Przeciwko wypowiedziom o. Rydzyka zaprotestowali już w środę europosłowie PO i PSL. - Stwierdzenia, iż Polską nie rządzą Polacy, określenie naszego kraju niecywilizowanym oraz totalitarnym, uważamy za słowa niezgodne z prawdą, obraźliwe, wręcz haniebne - napisał Jacek Saryusz-Wolski, szef polskiej delegacji w EPL, w liście adresowanym w imieniu europosłów PO i PSL do szefa Europejskich Konserwatystów i Reformatorów (EKR) Jana Zahradila.

- Polska jest krajem demokratycznym, w którym każdy może wypowiadać własne opinie. Ojciec Tadeusz Rydzyk znany jest w naszym kraju z wygłaszania poglądów skrajnych, obraźliwych, nie tylko pod adresem polskiego rządu - napisał Saryusz-Wolski.

W czwartek o. Rydzyka wzięli w obronę europosłowie PiS. W liście do edurodeputowanych PO i PSL napisali, że redemptorysta z Torunia, "kierujący ważnym ośrodkiem niezależnych mediów, w istotny sposób przyczynia się do pluralizmu debaty publicznej w Polsce". "Jako posłowie do Parlamentu Europejskiego cenimy sobie zwłaszcza szerokie zainteresowanie tych mediów sprawami europejskimi, w tym na przykład sprawami rolniczymi. Opinie, które wygłasza Ojciec Rydzyk są niekiedy ostre, ale nie wykraczają poza zakres uprawnionej w debacie publicznej krytyki" - czytamy w liście.

Zdaniem europosłów PiS oburzenie ich kolegów z PO i PSL wobec opinii wypowiadanych przez Rydzyka jest "trochę obłudne". "Nie oburzaliście się bowiem na skrajne i obraźliwe wypowiedzi polityków Wam bliskich, takich jak panowie Niesiołowski, Kutz czy Palikot. Wobec haniebnych wypowiedzi pana Palikota, obrażających Prezydenta Rzeczypospolitej Lecha Kaczyńskiego protestował tylko jeden z Was - poseł Filip Kaczmarek, co zachowujemy we wdzięcznej pamięci" - napisali.

Jak czytamy w liście, słowa o. Rydzyka o niecywilizowanych, totalitarnych rządach w Polsce wypowiedziane na seminarium w PE są "wyrwane z kontekstu dłuższej wypowiedzi, a to wyrwanie wypacza ich sens".

"Niezależnie wszak od kontekstu - tak bardzo Was boli, że ktoś państwu polskiemu, rządzonemu przez PO i PSL przypisał cechy totalitaryzmu? A jak państwo rządzone przez PiS wielokrotnie, niemal codziennie prominentni przedstawiciele Waszego obozu politycznego nazywali państwem totalitarnym - wtedy Was nie bolało?" - czytamy w liście. Zapewnili, że o. Rydzyka nie tylko nie skreślają z listy przyszłych gości w PE, ale wręcz przeciwnie, chętnie zaproszą go ponownie.

We wtorek od wizyty ojca Rydzyka w PE odciął się brytyjski konserwatysta, wiceszef frakcji EKR, do której należą europosłowie PiS i PJN, Timothy Kirkhope. W oświadczeniu wysłanym PAP stwierdził, że PE nie jest miejscem do promowania interesów "ludzi o poglądach antysemickich i homofobicznych, jakie głosi ojciec Rydzyk". Zapewnił, że nie został powiadomiony o przyjeździe Rydzyka na seminarium poświęconym energii odnawialnej i geotermalnej.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Europosłowie PiS bronią o. Tadeusza Rydzyka
Komentarze (27)
C
cm
25 czerwca 2011, 12:35
O. Tadeusz reprezentuje duchowość, która musi mieć wroga, aby działała. Nie ma komuny, to trzeba coś wymyślić, bo w sumie cała ideologia Radia Maryja opiera się na fanatyzmie i lękach. Jak nie ma się niczego pozytywnego do zaproponowania, to trzeba ludzi jakoś związac ze soba. Nie ma nic lepszego jak podsycanie atmosfery zagrożenia. A jeśli rzeczywiscie w Polsce panuje totalitaryzm, to ten rodzaj totalitaryzmu nie zabrania nikomu wyjeżdżać za granicę. Proponuje, aby O. Rydzyk wyjechal z Polski na jakis czas i przeczekał "trudny" okres totalitaryzmu. Tak właśnie działają sekty. Zastraszyć ludzi, wzbudzić w nich lęk przed światem, a potem podać mu lekarstwo. Oczywiście sekta mówi, że tym lekarstwem jesteśmy my, my Ciebie uwolnimy od wrogów, zdrajców, my wytropimy wszystkich, którzy spiskują na Twoje życie, tylko my mamy prawdę, inni to sprzedawczyki, agenci, tylko my jesteśmy "prawdziwi ...". No i oczywiście trzeba jeszcze od takiego zalęknionego wyciągnąć pieniądze.  
GP
goebbels przegrał
24 czerwca 2011, 20:42
a ten bełkot z kolei najlepiej obrazuje, do czego prowadzi zaślepienie nienawiścią do ludzi, którzy ośmielają się mieć inne zdanie niż Prezes J. Kaczyński i jego wielbiciele. Żal mi Was,że tak łatwo dajecie się wkręcić propagandzie RM, Wy rydzykoidalne matołki... vice versa, dodając;  jak wam  PO i SLD podkręcają kurek z nienawiścią, jestescie manipulowani. jesteście tylko biednymi ofiarami. JUż teraz nie odróżniacie mówienia prawdy, krytyki rzadu od siania nienawiścią, lepiej wyłączyc afekty a podumać na zimno.
G
Groszek
24 czerwca 2011, 19:50
Cały tekst na stronie: <a href="http://media.wp.pl/kat,1022941,wid,13457100,wiadomosc.html?ticaid=1c8b3">http://media.wp.pl/kat,1022941,wid,13457100,wiadomosc.html?ticaid=1c8b3</a>
G
Groszek
24 czerwca 2011, 19:46
Ok odpowiedz mi kto dzierży ta całą władzę nad mediami w Polsce? Tylko prosze bez teorii spiskowych. I jak to się ma do mojej wypowiedzi, że RM jest tubą PIS? Jak sobie życzysz, bez teorii spiskowych: "S. Bratkowski, E. Skalski, A. Michnik piszą o faszystowskich inspiracjach PiS, Bratkowski nazywa Kaczyńskiego „naszym Mussolinim”, a naczelny „Newsweeka” (który daje na okładce samolocik na krzyżu i organizuje konkurs „Czym powinni podróżować posłowie PiS” – bo „tupolew się nie sprawdził”) – W. Maziarski do faszyzmu dorzuca „hitleryzm i stalinizm”. Ale słowem się o tym nie zająknie T. Lis. Kompromitującą akcję ABW „przykrywa” jak większość mainstreamowych mediów dyskusją o chamstwie w Internecie. Jakie są prawdziwe relacje między TVN czy T. Lisem a Platformą Obywatelską? Wielu określa TVN mianem Tusk Vision Network. Ale niedawno na wniosek Tuska (via komendant policji i wojewoda) zamknięto stadion Legii. TVN odpowiedziała pokazaniem w „Faktach” listu wysoko postawionych działaczy PO, zawierającego petycję, by na inaugurację stadionu Legii wpuścić kibiców z zakazem stadionowym. Już następnego dnia stacja przypomniała sobie jednak, że kibice Legii skandowali ohydne hasła po śmierci Jana Wejcherta, współwłaściciela ITI, więc wszystko wróciło do normy. Jakiej normy? Najlepiej określił ją Andrzej Wajda, mówiąc, że partia rządząca ma „przyjaciół w prywatnych telewizjach”. Marcin Meller, dopiero po swoim głośnym, antyplatformerskim wpisie na Facebooku, który był, jak się okazało, jedynie akcją reklamującą jego program, przyznał, że po wyborach świętował triumf Platformy wspólnie z jej liderami. Od kilku lat prowadzi w TVN „Drugie śniadanie mistrzów”. Czy to przypadek, że ciągle zaprasza Marię Czubaszek, która uważa, że B. Kempie z PiS trzeba „dać w ryj”. Czy to zbieg okoliczności, że u Lisa w TVP2, po spotkaniu premiera z Mellerem, pojawiają się pupile „Drugiego śniadania…”, mimo że to przecież program konkurencji?"
D
drops
24 czerwca 2011, 16:53
 Drogi adamajkis; nie wiem, czy jest ci wiadome, że istnieje coś takiego jak zgodność sądów ze stanem faktycznym – jako podstawowe kryterium naszych sądów, o których można powiedzieć, iż są prawdziwe bądź fałszywe. Jest to przeciwieństwo matrixu-propagandy. REALNA RZECZYWISTOŚĆ NAPRAWDĘ ISTNIEJE !!! I jednym z głównych celów każdego człowieka jest dotarcie do tej rzeczywistości, aby wyrobić sobie o niej własny osąd i podjąć decyzję o swoim działaniu - w tym także dotyczącym Polski, czyli np. wyborów politycznych. I teraz mało pytanko: kto posiada monopol opisywania, czyli interpretacji tej rzeczywistości w Polsce od 20-tu lat ? Kto był beneficjentem przejęcia kontroli nad polskimi mediami po tzw. „okrągłym stole” ? Kto – od momentu powstania rozgłośni o. Rydzyka – bez ustanku – konsekwentnie i z uporem - judzi, podburza i opluwa, czyli dezinformuje nieprawdziwymi informacjami Polaków o tej rozgłośni i o. Rydzyku ? Ile z tych oszczerstw i pomówień okazało się prawdą ? Czy twoim zdaniem tak ma właśnie wyglądać ta „forma dialogu” w „demokratycznym państwie” opanowanym monopolem propagandy dezinformujących mediów ? Czy, doprawdy nie wiesz o ty, że kto ma władzę nad informacją, ten ma władzę nad ludźmi ?
M
marcin
24 czerwca 2011, 14:49
 Najsmutniejszy jest brak   Dobrej Nowiny..
B
buzuMAT
24 czerwca 2011, 12:54
"Ecce homo" b. zwiężle i trafnie zdiagnozował, co się w naszej umęczonej Polsce dzieje. "osobniki o cechach tuskoidalnych" "niech zap...la" "stuskowane matołki" "Ecce Homo" bardzo zwięźle i trafnie opisał stan swojej biednej, zaczadzonej nienawiścią duszy. Mówi Pismo: z obfitości serca mówią usta. Rzeczywiście, pokłady jadu i frustracji muszą być w nim obfite, skoro tak je na katolickim portalu pod adresem bliźnich wylewa... Idź w ślady Prezesa Kaczyńskiego - może Hydroksyzyna i Xanax Ci pomogą...
NZ
nienawiść zaślepia
24 czerwca 2011, 11:04
O. Tadeusz Rydzyk gościł we wtorek w Parlamencie Europejskim na zaproszenie europosła PiS Marka Gróbarczyka, biorąc udział w seminarium o energii odnawialnej i geotermalnej. Jak relacjonowały PAP osoby uczestniczące w seminarium, redemptorysta z Torunia skrytykował tam decyzję obecnego rządu o rozwiązaniu w 2007 r. umowy podpisanej przez rząd PiS z fundacją Lux Veritatis o przyznaniu dotacji państwowych na odwierty geotermalne w Toruniu. sekta PO zrobi wszystko aby przypodobać się Unii i pod płaszczykiem nienawiści i oskarżeń do Jarosława Kaczyńskiego i o.T.Rydzyka sprowadzi Polskę na dziady kierując społeczeństwem tak, że to społeczeństwo będzie współwinne.
AK
a kto to zaślepiony ???
24 czerwca 2011, 10:58
a ten bełkot z kolei najlepiej obrazuje, do czego prowadzi zaślepienie nienawiścią do ludzi, którzy ośmielają się mieć inne zdanie niż Prezes J. Kaczyński i jego wielbiciele. niektórzy spalają się od tej nienawiści do Jarosława Kaczyńskiego, który jest symbolem uczciwości, praworządności i suwerenności państwa, taka nienawiść zaślepia, są jak ofiary ludzkie uwikłane w sekcie, automaty zdalnie sterowane przez liderów sekty, którzy maja pianę na ustach nienawiści i prą do władzy za cenę zubożenia ekonomicznego i moralnego społeczeństwa nie mając poczucia patriotyzmu, solidarności i wrażliwości .  
M
marian
24 czerwca 2011, 07:09
O. Tadeusz reprezentuje duchowość, która musi mieć wroga, aby działała. Nie ma komuny, to trzeba coś wymyślić, bo w sumie cała ideologia Radia Maryja opiera się na fanatyzmie i lękach. Jak nie ma się niczego pozytywnego do zaproponowania, to trzeba ludzi jakoś związac ze soba. Nie ma nic lepszego jak podsycanie atmosfery zagrożenia. A jeśli rzeczywiscie w Polsce panuje totalitaryzm, to ten rodzaj totalitaryzmu nie zabrania nikomu wyjeżdżać za granicę. Proponuje, aby O. Rydzyk wyjechal z Polski na jakis czas i przeczekał "trudny" okres totalitaryzmu.
DM
DO: mądrego inaczej
24 czerwca 2011, 03:11
 @mądry: to jest wpis dla ludzi o przynajmniej średnim ilorazie inteligencji. No chyba, że ci płacą za rżnięcie głupa. "Ecce homo" b. zwiężle i trafnie zdiagnozował, co się w naszej umęczonej Polsce dzieje. Jak widać zaplecze wiedzy POlszewików wychodzących z Goebbelsowskiego założenia: plujmy, uparcie plujmy, to w końcu coś zostanie w świadomości ludzi – jest jedyną „formą dialogu” w „demokratycznym państwie” opanowanym propagandą usłużnych mediów. Żałosne...  
M
mądry
24 czerwca 2011, 02:27
Obecne tutaj wpisy podkręconych PObolszewicką propagandą osobników o cechach tuskoidalnych, najlepiej obrazują jak się obecnie dokonuje zabór Polski. Rozłożony w czasie, POwolutku, konsekwentnie PO europejsku w białych rękawiczkach. Na co bomby, to takie nieestetyczne i tyle hałasu robi. I jakie marnotrawstwo materiału ludzkiego i środków. No i na co pozbawiać się taniej siły niewolniczej - niech zap...la za cukierka 12 godz. dziennie. A te stuskowane matołki jeszcze nadstawiają własną pierś. To jest majstersztyk POlszewickiej propagandy: ofiara broni swoich oprawców !!! a ten bełkot z kolei najlepiej obrazuje, do czego prowadzi zaślepienie nienawiścią do ludzi, którzy ośmielają się mieć inne zdanie niż Prezes J. Kaczyński i jego wielbiciele. Żal mi Was,że tak łatwo dajecie się wkręcić propagandzie RM, Wy rydzykoidalne matołki... 
EH
Ecce homo
24 czerwca 2011, 00:50
Obecne tutaj wpisy podkręconych PObolszewicką propagandą osobników o cechach tuskoidalnych, najlepiej obrazują jak się obecnie dokonuje zabór Polski. Rozłożony w czasie, POwolutku, konsekwentnie PO europejsku w białych rękawiczkach. Na co bomby, to takie nieestetyczne i tyle hałasu robi. I jakie marnotrawstwo materiału ludzkiego i środków. No i na co pozbawiać się taniej siły niewolniczej - niech zap...la za cukierka 12 godz. dziennie. A te stuskowane matołki jeszcze nadstawiają własną pierś. To jest majstersztyk POlszewickiej propagandy: ofiara broni swoich oprawców !!! 
C
cm
23 czerwca 2011, 23:47
Przeciętny POwiec musi opluwać innych bo jeśli na chwilę zatrzyma się w procesie opluwania i wprawi swój orzeszek w ruch zauważy, że tak naprawdę nie ma pojęcia dlaczego popiera PO. Tusk jest wspaniały ale jak zadamy proste pytanie: dlaczego - gubi się. Rząd PO jest wspaniały ale jak zadamy pytanie, gubi się, wymień sukcesy rządu, tu już twarz robi się mu czerwona i ze stresu ropnie wyskakują na twarzy. Przeciętny internetowy wyborca PO wie, że musi pluć bo naśladuje swojego wodza don Tuska i jeśli przestanie pluć bedzie musiał się zastanowić, zadać sobie pytanie, to przeklęte pytanie: dlaczego ja ich tak lubię i POpieram - to koniec. Jest w kropce. I w sto lat nie wymyśli powodu dlaczego. KOCHANE ORZESZKI OBYWATELSKIE - granice głupoty poszerzacie wytrwale każdego dnia, z zapałem i w wielkim jakimś cierpieniu... aż litość człowieka bierze W swoim zacietrzewieniu w wyszukiwaniu plujących nie zauważasz, że sam plujesz. Ale to typowa filozofia Kalego.
A
anomim
23 czerwca 2011, 23:10
 "ludzi o poglądach antysemickich i homofobicznych, jakie głosi ojciec Rydzyk" Ciekawe skąd te brednie zaczerpnął? Kto ukształtował jego postrzeganie RM? Mam swoich "faworytów".
C
cm
23 czerwca 2011, 23:02
Do wszystkich naiwnych: europosłowie nie robią tego bezinteresownie. Wymiana jest obopólna. Mają zapewnioną agitację na antenie RM, z opluwaniem wszystkich konkurentów politycznych łącznie z PJN. 
KC
komuniści chociaż pozorowali
23 czerwca 2011, 21:13
 Przeciętny POwiec musi opluwać innych bo jeśli na chwilę zatrzyma się w procesie opluwania i wprawi swój orzeszek w ruch zauważy, że tak naprawdę nie ma pojęcia dlaczego popiera PO. Tusk jest wspaniały ale jak zadamy proste pytanie: dlaczego - gubi się. Rząd PO jest wspaniały ale jak zadamy pytanie, gubi się, wymień sukcesy rządu, tu już twarz robi się mu czerwona i ze stresu ropnie wyskakują na twarzy. Karierowicze, tchórze, plotkarze, ludzie dla których zasady i morale jest niczym ważnym, albo żyją z opluwania innych, albo wyłączają myślenie nie znając i nie usiłując poznać prawdziwej historiii o zgrozo, nie przeszkadza im zakłamywanie historii lub są z wyboru postkomunistami, sami sobie kręca bicz a przede wszystkim szkodzą uczciwym i najuboższym. Egoizm wyższego stopnia i znieczulica społeczna.
K
klops
23 czerwca 2011, 20:08
Przeciętny POwiec musi opluwać innych bo jeśli na chwilę zatrzyma się w procesie opluwania i wprawi swój orzeszek w ruch zauważy, że tak naprawdę nie ma pojęcia dlaczego popiera PO. Tusk jest wspaniały ale jak zadamy proste pytanie: dlaczego - gubi się. Rząd PO jest wspaniały ale jak zadamy pytanie, gubi się, wymień sukcesy rządu, tu już twarz robi się mu czerwona i ze stresu ropnie wyskakują na twarzy. Przeciętny internetowy wyborca PO wie, że musi pluć bo naśladuje swojego wodza don Tuska i jeśli przestanie pluć bedzie musiał się zastanowić, zadać sobie pytanie, to przeklęte pytanie: dlaczego ja ich tak lubię i POpieram - to koniec. Jest w kropce. I w sto lat nie wymyśli powodu dlaczego. KOCHANE ORZESZKI OBYWATELSKIE - granice głupoty poszerzacie wytrwale każdego dnia, z zapałem i w wielkim jakimś cierpieniu... aż litość człowieka bierze 
M
minimax
23 czerwca 2011, 19:58
bodzio, spokojnie! I jeżeli zamierzasz dalej pisać, to poszukaj słownika ortograficznego. Prawdziwy Polak powinien wiedzieć, że opluwanie pisze się przez "u" a nie przez "ó"..
B
bodzio
23 czerwca 2011, 19:53
DO: groszek Jeśli tak, to konkretnie: jakie kłamstwa zarzucasz o. Rydzykowi wygłoszone w Parlamencie Europejskim ? BEZ ICH KONKRETNEGO PODANIA TWÓJ WPIS JEST KOLEJNYM PRZYKŁADEM SZKALOWANIA I OPLÓWANIA LUDZI NA ZLECENIE MEDIALNEJ PROPAGANDY I PODPISANIEM SIĘ POD SŁOWAMI TOW. GOMÓŁKI. 
A
a
23 czerwca 2011, 19:46
Wypowiedz ma sens, przy zalozeniu klasycznej definicji prawdy (zgodnosci slow z rzeczywistoscia), ale ta zaklada b. uzurpatorsko doskonalosc wiedzy.  Klasyczna definicja prawdy moze byc czasami niewiele znaczaca. Np. w swiecie rzadzonym prawami mediow prawda moze miec calkowicie rozny ciezar gatunkowy, traci wszystko ze swojej klasycznej definicji. Dalej, prawda historyczna jest w zasadzie zawsze tendencyjna.   Wypowiedzi o. Rydzyka nie mozna nazwac klamliwa. Z punktu widzenia oceny rzeczywistosci, jest tendencyjna, jak kazda inna. Uzycie slowa klamliwa jest naduzyciem. Mozna pojsc dalej, wydawaloby sie ze absolutnie prawdziwa moze byc tylko matematyka, ale i tutaj mozna podac twierdzenia, ktore sa wzajemnie sprzeczne.  @groszek: Już napisałem, że każde kłamstwo przyczynia się do zdziczenia debaty publicznej, niezależnie od tego, kto je w tej debacie wygłasza. Dotyczy to wszystkich bez wyjątku, a więc polityków PO również. Jednak to, co mówili politycy PO, nie uzasadnia i nie usprawiedliwia słów wypowiedzianych przez o. Rydzyka w Parlamencie Europejskim.
Martino
23 czerwca 2011, 19:44
@groszek: Wypowiadam się wyłącznie we własnym imieniu, więc nie rozumiem, co masz na myśli pisząc "Wy". Chyba że to taki zwrot grzecznościowy (zresztą rusycyzm...)
G
Groszek
23 czerwca 2011, 19:39
@groszek: Już napisałem, że każde kłamstwo przyczynia się do zdziczenia debaty publicznej, niezależnie od tego, kto je w tej debacie wygłasza. Dotyczy to wszystkich bez wyjątku, a więc polityków PO również. Jednak to, co mówili politycy PO, nie uzasadnia i nie usprawiedliwia słów wypowiedzianych przez o. Rydzyka w Parlamencie Europejskim. Masz całkowitą rację valerio kłamstwo jest ohydne bez względu na to czy posługuje się nim Rydzyk,Tusk czy Kaczyński. Jakoś nigdy nie spotkałem Waszych słów krytyki piętnujących kłamstwa polityków PO. Za to nie szczędzicie śliny by opluć każdego kto wytyka obłudę i kłamstwa PO. Zaiste dziwna ta Wasza sprawiedliwość, a właściwie "sprawiedliwość". Brawo ~bodzio!!!
B
bodzio
23 czerwca 2011, 19:25
POlszewicy trzęsą porami. KIEDYŚ - RADIO WOLNA EUROPA, DZIŚ – WOLNE RADIO MARYJA. TYLKO SKRAJNI IGNORANCI NAPĘDZANI PROPAGANDĄ PO-BOLSZEWII TEGO NIE WIDZĄ. DLA NICH ZAMYKAĆ USTA W IMIĘ "WOLNOŚCI I DEMOKRACJI", TO NORMALKA. TOWARZYSZ GOMUŁKA MÓWIŁ: " Każdy prowokator czy szaleniec, który odważy się podnieść rękę przeciw władzy ludowej niech będzie pewny że mu tę rękę władza ludowa odrąbie...".
Martino
23 czerwca 2011, 18:35
@groszek: Już napisałem, że każde kłamstwo przyczynia się do zdziczenia debaty publicznej, niezależnie od tego, kto je w tej debacie wygłasza. Dotyczy to wszystkich bez wyjątku, a więc polityków PO również. Jednak to, co mówili politycy PO, nie uzasadnia i nie usprawiedliwia słów wypowiedzianych przez o. Rydzyka w Parlamencie Europejskim.
G
Groszek
23 czerwca 2011, 18:23
Ewidentne kłamstwo, jakie wygłosił o. Rydzyk, jak zresztą każde kłamstwo, nie przyczynia się do pluralizmu debaty publicznej, tylko do jej zdziczenia. A gdy politycy PO podobne słowa wypowiadali o Polsce rządzonej przez PiS, to wtedy ich słowa nie były kłamstwem? A pamiętasz Tuska nawołującego do "obywatelskiego nieposłuszeństwa"? Nie raziły Cię? Nie przyczyniały się do zdziczenia debaty publicznej?
Martino
23 czerwca 2011, 17:54
Ewidentne kłamstwo, jakie wygłosił o. Rydzyk, jak zresztą każde kłamstwo, nie przyczynia się do pluralizmu debaty publicznej, tylko do jej zdziczenia.