Jest śledztwo ws. policyjnego Help Desku
Warszawska prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie nieprawidłowości w Komendzie Głównej Policji przy przetargu na zakup systemu, który miał wykrywać i naprawiać błędy w programach komputerowych policji.
- 7 sierpnia wszczęliśmy śledztwo w sprawie domniemanego przekroczenia uprawnień funkcjonariuszy publicznych w ramach realizacji w latach 2010-2011 zamówienia publicznego, usługi Help Desk - powiedział w poniedziałek PAP rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie Dariusz Ślepokura.
Nie podał żadnych szczegółów. Dodał jedynie, że na obecnym, wstępnym etapie śledztwa, prokuratura zbierze dokumentacje całej sprawy.
Pod koniec lipca CBA zawiadomiło prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstw przez byłego i obecnych funkcjonariuszy Komendy Głównej Policji. Chodzi o kontrolę CBA w sprawie procedur podejmowania i realizacji decyzji udzielania zamówień publicznych w latach 2009-2011. W pierwszej kolejności badano zamówienia związane z Help Dek. CBA ma wątpliwości co do zasadności i celowości zakupu tej usługi.
Kontrola ma charakter doraźny; była kolejną rozpoczętą i prowadzoną po tzw. aferze korupcyjnej w Centrum Projektów Informatycznych MSWiA. W 2011 r. zatrzymano siedem osób; sześć z nich usłyszało zarzuty. Aresztowano wówczas b. dyrektora CPI MSWiA Andrzeja M., jego żonę oraz Janusza J., szefa firmy podejrzanego o wręczenie mu łapówki za wygraną w przetargu dotyczącym informatyzacji resortu. To oni usłyszeli najpoważniejsze zarzuty - M. i J. dotyczące przyjęcia i wręczenia łapówki w wysokości 211 tys. zł, a żona b. dyrektora - prania brudnych pieniędzy, czyli ukrywania łapówki - grozi za to do 10 lat więzienia.(
Skomentuj artykuł