Kaczyński: "Zabójca Rosiaka był członkiem PO"

(fot. PAP/Bartłomiej Zborowski)
PAP / wab

Prezes PiS Jarosław Kaczyński powiedział w czwartek w Łodzi, że zabójca pracownika łódzkiego biura PiS Marka Rosiaka, Ryszard C., był przez rok członkiem PO. "Jego nienawiść była skierowana w stronę PiS" - uważa lider PiS. Absolutne szaleństwo - mówią politycy PO.

Trzy miesiące temu do łódzkiej siedziby PiS wtargnął 62-letni Ryszard C. i zaatakował znajdujące się tam osoby. Zastrzelił Rosiaka i ranił innego pracownika biura.

- Zabójca był swego czasu, przez rok członkiem PO. Jego nienawiść była skierowana w jednym kierunku: w stronę PiS. Dokładnie w tym kierunku, który jest nieustannie podtrzymywany przez PO i osobiście przez premiera - powiedział Kaczyński podczas konferencji prasowej w Łodzi.

Nie chciał zdradzić, skąd ma informację, że Ryszard C. był członkiem Platformy. - To jest oczywiście ważny element tego wydarzenia, ale z całą pewnością nie najważniejszy. Gdyby nawet C. nie był członkiem PO, to i tak wiadomo, kto doprowadził do tego stanu wrzącej nienawiści - mówił Kaczyński. Powiedział też, że nadal dostaje pogróżki z zapowiedziami zabójstwa.

DEON.PL POLECA


W przesłanym w czwartek wieczorem PAP oświadczeniu szefowa częstochowskiej PO Halina Rozpondek napisała, że Ryszard C. był członkiem Platformy od kwietnia 2004 roku. - W styczniu 2006 roku został wykreślony z listy członków partii z powodu braku jakiejkolwiek aktywności. Procedurę wykreślenia rozpoczęto w kwietniu 2005 roku - napisała Rozpondek.

We wcześniejszych rozmowach przedstawiciele częstochowskiej PO zaprzeczali, by zabójca pracownika łódzkiego biura PiS był członkiem tego ugrupowania w Częstochowie. Ryszard C. mieszkał w tym mieście - wyprowadził się kilka miesięcy przez zabójstwem.

- Całe to sianie nienawiści jest czystym cynizmem, grą zmierzającą do tego, żeby utrzymywać własną pozycję polityczną. Ta gra kosztowała życie około 100 ludzi. Gdyby nie ta nienawiść, (...) nie byłoby katastrofy smoleńskiej, gdyby nie ta nienawiść nie zginąłby Marek Rosiak - powiedział Kaczyński. Według niego, cała ta sytuacja jest niebezpieczna, groźna i "haniebna i to powinno być skończone".

Kaczyński mówił, że czwartkowe spotkanie w Łodzi jest przeciwko nienawiści, jest "kolejnym wezwaniem do tego, aby ludzie, którzy tę nienawiść siali odeszli z polskiej sceny politycznej". - By do Polski powróciła polityczna normalność - mówił.

Jego zdaniem nienawiść PO do PiS wzięła swój początek po przegranych przez Platformę wyborach w 2005 roku, zarówno parlamentarnych jak i prezydenckich.

Pytany, czy po zabójstwie Rosiaka "polityka nienawiści" nasiliła się, czy osłabła Kaczyński odpowiedział, iż liczył, że osłabnie. "Niestety zawiodłem się" - dodał.

Spotkanie z dziennikarzami odbyło się w budynku PiS, w którym w październiku ub. roku doszło do zabójstwa Rosiaka. Na Kaczyńskiego czekała grupa kilkunastu osób, trzymali flagi narodowe, zapalili też znicze przed siedzibą partii.

Do zabójstwa Rosiaka doszło 19 października, gdy do łódzkiej siedziby PiS wtargnął 62-letni Ryszard C. i zaatakował znajdujące się tam osoby. Zastrzelił Rosiaka, a później strzelił do 39-letniego Pawła Kowalskiego; gdy chybił, zaatakował go paralizatorem i ranił

nożem. Świadkowie tragedii twierdzą, że krzyczał, iż chciał zabić Jarosława Kaczyńskiego i "powystrzelać pisowców".

Po zatrzymaniu Ryszard C. usłyszał zarzuty zabójstwa i usiłowania zabójstwa z użyciem broni palnej. Zdaniem śledczych, motywem ataku była przynależność partyjna obu ofiar. Podejrzany przyznał się do zarzucanych czynów, ale odmówił składania wyjaśnień i odpowiedzi na pytania. Przebywa w areszcie. Grozi mu dożywocie.

Ryszard C. mieszkał w Częstochowie, skąd wyjechał kilka miesięcy przed zabójstwem. W Częstochowie skończył szkołę budowlaną, pracował jako budowlaniec w Kanadzie, po powrocie przez kilka lat był taksówkarzem.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Kaczyński: "Zabójca Rosiaka był członkiem PO"
Komentarze (21)
KS
kupione słupki do PiSu- jadem
22 stycznia 2011, 00:29
Opozycja i rzeczowa krytyka, Pokrywa białą pianą gębę polityka, I wszyscy jak leci bez mózgu peowce, Co dla nich jest wstydem wyślą na manowce, Czemu rządzisz tak dziadowsko, Przecież rządzisz całą Polską, Człowiek spytał o to dziada, A dziad, ten kto przeciw niech wypada, Cały nasz kraj zasypało, na biało, W innych krajach to samo się stało, Tylko u nas te żelazne oraz pęk dróg innych, Są nie do przebycia, i znów nie ma winnych, Czemu rządzisz tak dziadowsko, Przecież rządzisz całą Polską, Człowiek spytał o to dziada, A dziad, przecież to kaczyzmu wada, Wrona jest to konieczny ptak, Żeby przyjaźń poddańczą odnowić, tak, Jak to za czasów namiestnika było, I żeby w dawne lata wszystko wróciło, Czemu rządzisz tak dziadowsko, Przecież rządzisz całą Polską, Człowiek spytał o to dziada, A dziad, cóż to bez wrony za Rada, Im gorzej tym lepiej, wbrew rozumu, Rośnie peowskie poparcie tłumu, Kupione słupki ramy rozsądku przekraczają, Oj dadzą w kość głupkom jeśli wygrają, Czemu rządzisz tak dziadowsko, Przecież rządzisz całą Polską, Człowiek spytał o to dziada, A dziad, sondażownia zawsze nam doda.
KS
kupione słupki do PiSu- jadem
22 stycznia 2011, 00:28
Ballada dziadowska. Woda naszła na kraj cały, Nie wytrzymały tego wały, Więc zalało miasta wsie, A winnego nie ma znaleźć gdzie, Czemu rządzisz tak dziadowsko, Przecież rządzisz całą Polską, Człowiek spytał o to dziada, A dziad wciąż głupoty gada, Z kadrą dowódców leciał samolot do domu, Nie dowiózł, rozbił się, ale nikomu, Nie postawiono zarzutów, nie wyjaśniono, Pod dywan sprawę szybko zamieciono, Czemu rządzisz tak dziadowsko, Przecież rządzisz całą Polską, Człowiek spytał o to dziada, A dziad, ciągle nie odpowiada, Odkryto rządową aferę, tymczasem, Z posady cebea szef poleciał z hałasem, Potem po wnikliwych naradach z krzesłami, Ogłoszono, afery nie było cebea skłamało, Czemu rządzisz tak dziadowsko, Przecież rządzisz całą Polską, Człowiek spytał o to dziada, A dziad na to spadaj, Zginął Prezydent i Wspaniałych wielu, Gdyż samolot się rozbił, nie doleciał do celu, Oddano więc sprawę by wyjaśnił MAK A naszym swobodę by potwierdzić tak, Czemu rządzisz tak dziadowsko, Przecież rządzisz całą Polską, Człowiek spytał o to dziada, A dziad odrzekł że nie nada, Wszystkie wyborcze obiecane cuda, Choć wiedzieli, że lipa i się nie uda, A że naiwnych potrzebne im głosów, Tuskalskie oszustwa dobry na to sposób, Czemu rządzisz tak dziadowsko, Przecież rządzisz całą Polską, Człowiek spytał o to dziada, A dziad nasze oszustwo nie wada, Z nauką, internetem, podatkiem liniowym, Autostradą, okienkiem a także ze zdrowiem Odwrotne od obiecanych wyszły wyniki, Więc rację ma Donek,że kraj nasz jest dziki, Czemu rządzisz tak dziadowsko, Przecież rządzisz całą Polską, Człowiek spytał o to dziada, A dziad, nas wybierz znowu, to się uda,  
TT
tes tes
21 stycznia 2011, 22:54
 Uwaga do wpisu "wrócic honor Kaczyńskemu....) W moim wpisie bylo takie zdanie dotyczącego tej kwestii:"Szef PiS nie chciał zdradzić, skąd ma informację o tym, że Ryszard C. był członkiem Platformy. - To jest oczywiście ważny element tego wydarzenia, ale z całą pewnością gdyby nawet C. nie był członkiem PO, to i tak wiadomo, kto doprowadził do tego stanu wrzącej nienawiści." NORMALNY człowiek w takim przypadku powiedział by:mam pewną informację z pewnego źrodła,lub powiedział przepraszam-uzyskałem błedne informacje. Ale nie Kaczyński!!!!!-bo juz nie ważna jest prawda w tym wzgledzie,bo bez wzgłedu na prawdę,on WIE!!!!!. SZALENIEC CZY CYNICZNY GRACZ???A może jedno i drugie??????
WH
wrócić honor J.Kaczyńskiemu
20 stycznia 2011, 22:27
Prezes PiS Jarosław Kaczyński wywołał burzę. Powiedział, że zabójca pracownika łódzkiego biura PiS Marka Rosiaka, Ryszard C., był przez rok członkiem PO. Po początkowych zaprzeczeniach ze strony Platformy okazało się, że morderca należał do tej partii w latach 2004-2006 i został z niej wyrzucony. Początkowo członkowie Platformy zaprzeczali rewelacjom prezesa PiS. Jednak w przesłanym w wieczorem oświadczeniu szefowa częstochowskiej PO Halina Rozpondek napisała, że Ryszard C. był członkiem Platformy od kwietnia 2004 roku. "W styczniu 2006 roku został wykreślony z listy członków partii z powodu braku jakiejkolwiek aktywności. Procedurę wykreślenia rozpoczęto w kwietniu 2005 roku" - napisała Rozpondek. We wcześniejszych rozmowach przedstawiciele częstochowskiej PO zaprzeczali, by zabójca pracownika łódzkiego biura PiS był członkiem tego ugrupowania w Częstochowie. Ryszard C. mieszkał w tym mieście - wyprowadził się kilka miesięcy przez zabójstwem.
C
cm
20 stycznia 2011, 20:44
 Przepraszam, w poprzednim poście w pośpiechu popełniłem błąd ortograficzny. Powinno być: "rządziła", a nie "żądziła". 
C
cm
20 stycznia 2011, 20:42
"cm" zgadzam się z Tobą, że wkażdym środowisku (rodzinie) trafia się przysłowiowa "czarna owca". Tylko zastanawiam się czy w PO nie było ich zbyt wiele? Czy to środowisko w jaiś sposób nie odpowiada za taki a nie inny stan swojego otoczenia? Zobacz co się dzieje w naszym kraju za rządów platformy. Dlaczego Jarosław Kaczyński będąc premierem rospisał przedfczesne wybory, czy przypadkiem nie chciał oczyścić środowiska najwyższych władz w tym kraju z korupcjogennych ludzi? proszę zastanów się nad tym. Nie mam dowodów żeby osądzać kogoś czy był korupcjogennym człowiekiem czy nie. Ale to sami Kaczyńscy wyrzucili z rządu Dorna (chociaż nazywany był "trzecim" bliżniakiem i był wobec nich lojalny) a wepchali Kaczmarka. I w sytuacji kiedy prawica miała swojego premiera i prezydenta oddali władzę. J. Kaczyński nie ma moralnego prawa narzekać na obecną sytuację w Polsce, bo sam do niej doprowadził. Przez 20 lat w Polsce żadna partia nie żądziła samodzielnie. Trzeba umieć działać z koalicjantami. Ale jeśli prawica się nie umiała dogadać ze sobą, to co teraz narzekać. Po drugie: skuteczna walka z przestępczością jest wtedy, gdy działa się z zaskoczenia, bez rozgłosu. A tymczasem Kaczyński zaczął robić przedstawienia teatralne i szopki na pokaz. Co to za śledztwo i walka z przestępczością jak ujawnia się opinii publicznej szczegóły działania. Każdy myślący człowiek wie, że to było na pokaz. 
TT
tes tes
20 stycznia 2011, 20:33
Ze strony Wirtualnej Polski: "Prezes PiS Jarosław Kaczyński powiedział, że zabójca pracownika łódzkiego biura PiS Marka Rosiaka, Ryszard C., był przez rok członkiem PO. Tymczasem przedstawiciele częstochowskiej PO zaprzeczają temu i mówią o wykorzystywaniu kolejnej tragedii do celów politycznych.  Szef PiS nie chciał zdradzić, skąd ma informację o tym, że Ryszard C. był członkiem Platformy. - To jest oczywiście ważny element tego wydarzenia, ale z całą pewnością Gdyby nawet C. nie był członkiem PO, to  i tak wiadomo, kto doprowadził do tego stanu wrzącej nienawiści Jarosław KaczyńskiGdyby nawet C. nie był członkiem PO, to i tak wiadomo, kto doprowadził do tego stanu wrzącej nienawiści - mówił Kaczyński". Szaleństwo Kaczynskiego jest już chyba oczywiste!!!!!
T
T
20 stycznia 2011, 20:27
"cm" zgadzam się z Tobą, że wkażdym środowisku (rodzinie) trafia się przysłowiowa "czarna owca". Tylko zastanawiam się czy w PO nie było ich zbyt wiele? Czy to środowisko w jaiś sposób nie odpowiada za taki a nie inny stan swojego otoczenia? Zobacz co się dzieje w naszym kraju za rządów platformy. Dlaczego Jarosław Kaczyński będąc premierem rospisał przedfczesne wybory, czy przypadkiem nie chciał oczyścić środowiska najwyższych władz w tym kraju z korupcjogennych ludzi? proszę zastanów się nad tym.
C
cm
20 stycznia 2011, 20:11
Kochani powstrzymajcie się z ocenami Pana Prezesa Jarosława Kaczyńskiego do czasu reakcji PO, jeżeli są to pomówienia to napewno bedzie taka reakcja. Osobiście wątpię żeby taki polityk posługiwał się kłamstwem zwłaszcza teraz przed wyborami do parlamentu. Myślę, że podana informacja jest tylko informacją i nikt z nas nie wie czy Pan Ryszard C był czy też nie był członkiem PO. POTRAKTÓJCIE TEN ARTYKÓŁ JAKO INFORMACJĘ!!!,a ocenę pozostawcie na później. To, że ktoś był (nie jest, tylko był) kiedyś członkiem partii i to przez jeden rok nic nie znaczy. Są ludzie, którzy popełnili przestępstwa, a np. byli ministrantami. I co ztego wynika. Bo dla mnie nic. Tak to można oskarżać wszystkich dookoła. Taka logika po prostu jest chora. A wykorzystywanie śmierci ludzkiej do rozgrywek politycznych jest wysoce niemoralne.
T
T
20 stycznia 2011, 19:58
Kochani powstrzymajcie się z ocenami Pana Prezesa Jarosława Kaczyńskiego do czasu reakcji PO, jeżeli są to pomówienia to napewno bedzie taka reakcja. Osobiście wątpię żeby taki polityk posługiwał się kłamstwem zwłaszcza teraz przed wyborami do parlamentu. Myślę, że podana informacja jest tylko informacją i nikt z nas nie wie czy Pan Ryszard C był czy też nie był członkiem PO. POTRAKTÓJCIE TEN ARTYKÓŁ JAKO INFORMACJĘ!!!,a ocenę pozostawcie na później.
A
az
20 stycznia 2011, 19:44
 Szanuję Kaczyńskiego, ale w ten sposób, to on niczego nie osiągnie.  Jego sugestia jest pomówieniem.
T
T
20 stycznia 2011, 19:22
Tak "preludium" tak, jak sam widzisz jest bardzo zbliżony do franciszkańskiego znaku wywodzącego się z alfabetu hebrajskiego oznaczającego literę "tau". Co ozmacza ten znak chyba każdy wie i nie trzeba Tobie tłumaczyć kto Jest moim Panem.
C
cm
20 stycznia 2011, 19:19
 Widać, że J. Kaczyńskiemu śmierć i tragedia ludzka służą do uprawiania harcy politycznych. Już nie tylko to jest antychrześcijańskie, ale też antyludzkie. Czy jeszcze kiedyś J. Kaczyński będzie mówił, że jest katolikiem?
P
preludium
20 stycznia 2011, 19:03
a Ty coś przez swój? 
T
T
20 stycznia 2011, 19:01
preludium, czy chcesz przez swój psełdo nam coś powiedzieć o swoich zamiarach? 
P
preludium
20 stycznia 2011, 18:47
T Ostatni twój komentarz... Błyskotliwy.
T
T
20 stycznia 2011, 18:45
To jesze dodajcie stare dobre zawołanie "wsań stalinie naród ginie"
P
preludium
20 stycznia 2011, 18:39
Nie wiem, czy mi się już wyłączyło myślenie, Wiem tylko tyle, że tobie i Groszkowi wcale się nie włączyło
T
T
20 stycznia 2011, 18:29
<a href="../../../profile-uzytkownikow/profil,1950.html">"Szalom</a>" i "~preludium" kiedy wam spadną klapki z oczu, czy naprawdę nie widzicie co sie dzieje, czy wyłączyło się wam myślenie przez oglądanie "Polsatu" i "TVN" ewentualnie innych słusznych stacji?
G
Groszek
20 stycznia 2011, 16:53
"Logicznie myślący" byli agenci - fani pe-o już w natarciu?
P
preludium
20 stycznia 2011, 16:48
Zgodnie z tą logiką tylko czekać dnia, gdy wszyscy, którzy kiedykolwiek głosowali na PO, okażą się mordercami. Trzeba budować więzienia, oj trzeba