Stenogramy lotu - wiemy więcej, ale co?

Strona stenogramów rozmów pilotów TU-154m przekazanych Polsce przez Rosjan
PAP / drr

Analiza nagrań z rejestratorów samolotu Tu-154M  jest zaawansowana - mówi szef MSWiA Jerzy Miller. Odszyfrowano kolejne fragmenty, ale wstępna ich analiza pokazuje, że mają one - jak to określił Miller - "średnią rangę".

Miller, pytany w TOK FM, czy w tym, co odczytano w Polsce, jest coś rzeczywiście istotnego, "czy to są tylko uzupełnienia", odpowiedział: - To są uzupełnienia, których ranga jest jeszcze analizowana - czy to są elementy takie, które zmieniają nasze podejście do przyczyn, czy nie. Raczej (są) średniej rangi.

Po raz kolejny powtórzył, że jest przeciwnikiem ujawniania zapisów rozmów z kabiny pilotów, jeżeli nie wnosi to niczego nowego do śledztwa. W jego ocenie rodziny ofiar katastrofy są tym zmęczone. - Chciałyby dowiedzieć się, jaki jest werdykt, ale niekoniecznie ze wszystkimi szczegółami - powiedział minister, który jednocześnie przewodniczy komisji badającej przyczyny katastrofy.

Dodał, że komisja praktycznie kończy prace nad dokumentami, które były dostępne w Polsce. - Mocno zaawansowana jest analiza tych nagrań, które przywieźliśmy z rejestratorów (...). Czekamy teraz na dokumenty, które opisują sytuację na lotnisku w Smoleńsku, bo to jest jeszcze ten obszar, który wymaga przebadania, na ile miał wpływ na przebieg wypadków, a ten obszar jest najmniej dla nas udokumentowany - powiedział szef MSWiA.

W ubiegłym tygodniu Miller spotkał się w Moskwie z rosyjskim ministrem transportu Igorem Lewitinem. W trakcie rozmów - jak podano w oficjalnym komunikacie - "uzgodniono dalsze usprawnienie obiegu informacji związanych z ustaleniem okoliczności i przyczyn wypadku lotniczego".

Miller ocenił, że przekazanie Polsce dokumentów przez stronę rosyjską może się przedłużyć ze względu na skalę pożarów, z którymi obecnie walczą Rosjanie. - Pewne naturalne zamieszanie w administracji może o kilka dni ten proces wydłużyć - powiedział minister.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Stenogramy lotu - wiemy więcej, ale co?
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.