Zapis rozmów kontrolerów z pilotami Ił-76
Przekazujemy zapis rozmów przekazanych podczas wtorkowej prezentacji przygotowanej przez polską komisję wyjaśniającą okoliczności katastrofy smoleńskiej.
Zapis rozmowy między pilotami Ił-76 a kontrolerami lotów:
7.21.44
IŁ-76: 8-17-ty na 4-tym, klapy wypuszczone, mechanizacja 25-30.
7.21.48
7.21.51
7.21.56
7.22.20
7.22.32
7.22.46
7.22.54
7.23.11
7.23.13
7.29.19
7.23.21
7.23.30
7.23.36
A: (niezrozumiałe)
7.23.47
7.24.01
A: (niezrozumiałe)
7.24.08
A: (niezrozumiałe) wszystkiego nie trzeba.
7.24.18
7.24.23
7.24.31
7.24.35
A: (niezrozumiałe)
7.24.44
7.24.50
A: (niezrozumiałe)
7.24.58
A: 4 kilometry (niezrozumiałe)
7.25.03
7.25.04
7.25.17
KSL: 3 na kursie, ścieżce.
7.25.19
KL: 2
7.25.20,7
A: 2?
7.25.21
A: Tak.
7.25.21,8
A: Tak, tak.
7.25.22
KSL: Pomyłkowo, 2.
7.25.32
KSL: Jeden, na kursie, ścieżce.
7.25.45
KL: Obserwujesz?
7.25.46
A: (niezrozumiałe)
7.25.49
7.25.54
7.26.03
7.26.06
A: Jasne.
7.26.14
7.26.16
A: (niezrozumiałe)
7.26.20
Z-ca D-cy Bazy: Paliwa ile u nich?
7.26.21
7.26.23
7.26.32
7.26.38
TLF: Antena-35
TLF: Logika
TLF: Wywołuję
Operacyjny: Halo
7.39.50
7.39.52
7.39.55
7.40.00
Operacyjny: Na długo?
7.40.03
Operacyjny: Kurde.
7.40.13
7.40.17
Z-ca D-cy Bazy: A...?
7.40.19
7.40.39
7.40.50
Z-ca Dow. Bazy: Czysto.
Operacyjny: Czysto, tak.
7.41.04
Z-ca Dow. Bazy: Tutka wyleciała o 27.
Operacyjny: Tak, o 9.27.
7.41.06
7.41.12
7.41.23
7.41.28
Z-ca Dow. Bazy: Według lotniska 100 na 1, przy gorszych ja jego...
Operacyjny: Tak i ja mówię, że minimum lotniska wszystko jedno.
7.41.33
Z-ca Dow. Bazy: Oczywiście.
Operacyjny: Zrozumiałem.
7.41.34
7.41.44
Z-ca Dow. Bazy: Tak więc, podpowiedzcie.
Operacyjny: Ja do głównego centrum podpowiem, oni to nakręcą.
8.25.07
8.25.08
8.25.12
8.25.13
8.25.14
8.25.18
8.25.19
8.25.20
8.25.23
8.25.27
8.25.32
8.25.33
8.25.34
8.25.36
8.25.42
8.25.46
8.25.52
8.25.55
8.25.58
8.26.00
8.26.04
8.26.05
8.26.11
8.26.13
8.26.20
8.26.25
8.26.32
8.26.37
8.26.38
8.26.43
8.26.57
8.27.00
8.27.02
8.27.03
8.27.05
8.27.07
8.27.09
8.27.12
8.27.13
8.27.15
8.27.17
8.27.39
8.27.44
8.27.49
8.28.00
8.28.02
8.28.34
8.28.36
8.28.37
8.28.39
8.28.41
8.28.44
8.28.45
8.28.48
8.28.49
8.28.51
8.28.54
8.28.56
8.29.02
8.29.05
8.29.10
8.29.19
8.29.20
8.29.22
8.29.25
8.29.28
8.29.33
8.29.37
8.29.39
8.29.41
8.29.46
8.29.47
8.29.50
8.29.52
8.29.53
8.29.55
8.29.59
8.30.01
1 Pilot: 78.
8.30.02
Inżynier: 78.
8.30.05
8.30.06
Nawigator: Piątka szóstka automat ciągu.
8.30.07
8.30.15
8.30.16
Inżynier: Jest 78.
8.30.19
8.30.20
8.30.24
8.30.26
8.30.32
8.30.37
8.30.38
8.30.39
8.30.41
8.30.44
1 Pilot: Tak dla ciśnienia 993, 130... 125.
8.30.48
8.30.50
8.30.55
8.30.58
8.31.01
Nawigator: Nastawnik statecznika.
8.30.03
1 Pilot: Niech tak zostanie.
8.31.04
8.31.13
8.31.22
8.31.45
8.31.49
8.31.52
8.31.56
8.32.00
8.32.02
8.32.07
8.32.09
8.32.50
8.32.54
8.32.56
8.33.05
8.33.14
8.33.18
8.33.20
8.33.21
8.33.23
8.33.35
8.33.40
8.33.42
8.33.45
8.33.52
8.33.54
8.34.02
8.34.03
8.34.12
8.34.14
8.34.16
8.34.17
8.34.18
8.34.22
8.34.27
8.34.29
8.34.31
8.34.33
8.34.39
8.34.42
8.34.45
8.34.49
8.34.51
8.34.57
8.34.59
8.35.06
8.35.09
8.35.14
8.35.16
8.35.17
8.35.24
8.35.35
8.35.41
8.35.54
8.36.19
8.36.29
8.36.30
8.36.32
8.36.37
8.36.41
8.36.42
8.36.52
8.36.54
8.36.57
8.37.00
8.37.15
8.37.19
8.37.22
8.37.34
8.37.35
8.37.56
8.38.16
8.38.30
8.38.32
8.38.34
8.38.45
8.38.48
8.38.52
8.32.54
8.38.55
8.38.57
8.39.01
8.39.02
8.39.04
8.39.07
8.39.09
8.39.10
8.39.12
8.39.13
8.39.16
8.39.18
8.39.20
8.39.22
8.39.23
8.39.28
8.39.29
8.39.33
ATC: Pas wolny.
8.39.37
8.39.42
1 Pilot: Tak dokładnie.
8.39.45
8.39.46
8.39.50
8.39.54
8.40.02
8.40.04
8.40.06
8.40.09
8.40.14
8.40.16
8.40.19
8.40.21
8.40.22
8.40.27
8.40.28
8.40.30
8.40.33
8.40.34
8.40.35
8.40.38
Nawigator: Sto metrów.
8.40.42
8.40.44
8.40.45
8.40.46
Nawigator: Osiemdziesiąt, siedemdziesiąt.
8.40.47
Nawigator: Osiemdziesiąt, siedemdziesiąt. Sześćdziesiąt, pięćdziesiąt.
8.40.48
ATC: Horyzont 101.
8.40.49
ATC: Horyzont 101.
8.40.50
TAWS: PULL UP
8.40.51
8.40.57
Skomentuj artykuł