Zapis rozmów kontrolerów z pilotami Ił-76

Z-ca D-cy Bazy: Trzeba Polakom powiedzieć, nie mają po co startować. Powiedzieć im... jaki dla nich, kurwa, wylot, no popatrz, przecież już ten...
PAP / slo

Przekazujemy zapis rozmów przekazanych podczas wtorkowej prezentacji przygotowanej przez polską komisję wyjaśniającą okoliczności katastrofy smoleńskiej.

Zapis rozmowy między pilotami Ił-76 a kontrolerami lotów:

7.21.44

DEON.PL POLECA

IŁ-76: 8-17-ty na 4-tym, klapy wypuszczone, mechanizacja 25-30.

7.21.48

7.21.51

7.21.56

7.22.20

7.22.32

7.22.46

7.22.54

7.23.11

7.23.13

7.29.19

7.23.21

7.23.30

7.23.36

A: (niezrozumiałe)

7.23.47

7.24.01

A: (niezrozumiałe)

7.24.08

A: (niezrozumiałe) wszystkiego nie trzeba.

7.24.18

7.24.23

7.24.31

7.24.35

A: (niezrozumiałe)

7.24.44

7.24.50

A: (niezrozumiałe)

7.24.58

A: 4 kilometry (niezrozumiałe)

7.25.03

7.25.04

7.25.17

KSL: 3 na kursie, ścieżce.

7.25.19

KL: 2

7.25.20,7

A: 2?

7.25.21

A: Tak.

7.25.21,8

A: Tak, tak.

7.25.22

KSL: Pomyłkowo, 2.

7.25.32

KSL: Jeden, na kursie, ścieżce.

7.25.45

KL: Obserwujesz?

7.25.46

A: (niezrozumiałe)

7.25.49

7.25.54

7.26.03

7.26.06

A: Jasne.

7.26.14

7.26.16

A: (niezrozumiałe)

7.26.20

Z-ca D-cy Bazy: Paliwa ile u nich?

7.26.21

7.26.23

7.26.32

7.26.38

TLF: Antena-35

TLF: Logika

TLF: Wywołuję

Operacyjny: Halo

7.39.50

7.39.52

7.39.55

7.40.00

Operacyjny: Na długo?

7.40.03

Operacyjny: Kurde.

7.40.13

7.40.17

Z-ca D-cy Bazy: A...?

7.40.19

7.40.39

7.40.50

Z-ca Dow. Bazy: Czysto.

Operacyjny: Czysto, tak.

7.41.04

Z-ca Dow. Bazy: Tutka wyleciała o 27.

Operacyjny: Tak, o 9.27.

7.41.06

7.41.12

7.41.23

7.41.28

Z-ca Dow. Bazy: Według lotniska 100 na 1, przy gorszych ja jego...

Operacyjny: Tak i ja mówię, że minimum lotniska wszystko jedno.

7.41.33

Z-ca Dow. Bazy: Oczywiście.

Operacyjny: Zrozumiałem.

7.41.34

7.41.44

Z-ca Dow. Bazy: Tak więc, podpowiedzcie.

Operacyjny: Ja do głównego centrum podpowiem, oni to nakręcą.

8.25.07

8.25.08

8.25.12

8.25.13

8.25.14

8.25.18

8.25.19

8.25.20

8.25.23

8.25.27

8.25.32

8.25.33

8.25.34

8.25.36

8.25.42

8.25.46

8.25.52

8.25.55

8.25.58

8.26.00

8.26.04

8.26.05

8.26.11

8.26.13

8.26.20

8.26.25

8.26.32

8.26.37

8.26.38

8.26.43

8.26.57

8.27.00

8.27.02

8.27.03

8.27.05

8.27.07

8.27.09

8.27.12

8.27.13

8.27.15

8.27.17

8.27.39

8.27.44

8.27.49

8.28.00

8.28.02

8.28.34

8.28.36

8.28.37

8.28.39

8.28.41

8.28.44

8.28.45

8.28.48

8.28.49

8.28.51

8.28.54

8.28.56

8.29.02

8.29.05

8.29.10

8.29.19

8.29.20

8.29.22

8.29.25

8.29.28

8.29.33

8.29.37

8.29.39

8.29.41

8.29.46

8.29.47

8.29.50

8.29.52

8.29.53

8.29.55

8.29.59

8.30.01

1 Pilot: 78.

8.30.02

Inżynier: 78.

8.30.05

8.30.06

Nawigator: Piątka szóstka automat ciągu.

8.30.07

8.30.15

8.30.16

Inżynier: Jest 78.

8.30.19

8.30.20

8.30.24

8.30.26

8.30.32

8.30.37

8.30.38

8.30.39

8.30.41

8.30.44

1 Pilot: Tak dla ciśnienia 993, 130... 125.

8.30.48

8.30.50

8.30.55

8.30.58

8.31.01

Nawigator: Nastawnik statecznika.

8.30.03

1 Pilot: Niech tak zostanie.

8.31.04

8.31.13

8.31.22

8.31.45

8.31.49

8.31.52

8.31.56

8.32.00

8.32.02

8.32.07

8.32.09

8.32.50

8.32.54

8.32.56

8.33.05

8.33.14

8.33.18

8.33.20

8.33.21

8.33.23

8.33.35

8.33.40

8.33.42

8.33.45

8.33.52

8.33.54

8.34.02

8.34.03

8.34.12

8.34.14

8.34.16

8.34.17

8.34.18

8.34.22

8.34.27

8.34.29

8.34.31

8.34.33

8.34.39

8.34.42

8.34.45

8.34.49

8.34.51

8.34.57

8.34.59

8.35.06

8.35.09

8.35.14

8.35.16

8.35.17

8.35.24

8.35.35

8.35.41

8.35.54

8.36.19

8.36.29

8.36.30

8.36.32

8.36.37

8.36.41

8.36.42

8.36.52

8.36.54

8.36.57

8.37.00

8.37.15

8.37.19

8.37.22

8.37.34

8.37.35

8.37.56

8.38.16

8.38.30

8.38.32

8.38.34

8.38.45

8.38.48

8.38.52

8.32.54

8.38.55

8.38.57

8.39.01

8.39.02

8.39.04

8.39.07

8.39.09

8.39.10

8.39.12

8.39.13

8.39.16

8.39.18

8.39.20

8.39.22

8.39.23

8.39.28

8.39.29

8.39.33

ATC: Pas wolny.

8.39.37

8.39.42

1 Pilot: Tak dokładnie.

8.39.45

8.39.46

8.39.50

8.39.54

8.40.02

8.40.04

8.40.06

8.40.09

8.40.14

8.40.16

8.40.19

8.40.21

8.40.22

8.40.27

8.40.28

8.40.30

8.40.33

8.40.34

8.40.35

8.40.38

Nawigator: Sto metrów.

8.40.42

8.40.44

8.40.45

8.40.46

Nawigator: Osiemdziesiąt, siedemdziesiąt.

8.40.47

Nawigator: Osiemdziesiąt, siedemdziesiąt. Sześćdziesiąt, pięćdziesiąt.

8.40.48

ATC: Horyzont 101.

8.40.49

ATC: Horyzont 101.

8.40.50

TAWS: PULL UP

8.40.51

8.40.57

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Zapis rozmów kontrolerów z pilotami Ił-76
Komentarze (1)
MP
mgła posłuszna czy nieposłusz
18 stycznia 2011, 22:22
7.40.39 Z-ca D-cy Bazy: Mgła. Operacyjny: Na długo? 7.40.03 Z-ca D-cy Bazy: Nie wiem, na razie nie gotowi, w prognozie jej nie było, w ciągu 20 minut wszystko przykryło, teraz Frołowa kierujemy na zapasowe do Tweru. Operacyjny: Kurde. Z-ca D-cy Bazy: Podpowiedzcie, dlatego, że w prognozie nie było, wilgotność 80 proc., skąd ona się wzięła o 9.00, przykryło kapitalnie, widzialność teraz 300 metrów maksimum. Operacyjny: A rozpoznanie radiolokacyjne robili. 7.40.50 Z-ca Dow. Bazy: Czysto. Operacyjny: Czysto, tak. 7.40.52 Z-ca Dow. Bazy: Bezchmurnie, widzialność była ponad 10 km, wszystkie zgody daliśmy, w prognozie nie było i ni z tego, ni z owego wszystko to naniosło. Odpowiedzialni za ustalenie przyczyn katastrofy przedstawiają sejmowym komisjom stan dochodzenia w sprawie katastrofy smoleńskiej. PiS zarzuca rządowi, że dopiero teraz ujawniamy nagarnia z wieży mimo, że mamy je od paru miesięcy. Oskarżenia opozycji szef Mon-u nazywa demagogią. Czym to nazwać ?