NATO: Sojusz bliski zakończenia operacji w Libii

Carmen Romero, rzecznik prasowy NATO (fot. www.nato.int)
PAP / wm

Rzeczniczka NATO Carmen Romero oświadczyła we wtorek, że Sojusz jest "bardzo bliski" zakończenia trwającej już 7 miesięcy kampanii powietrznej w Libii.

Według niej, jest jednak zbyt wcześnie, by ustalić dokładną datę wstrzymania działań, gdyż ludności cywilnej nadal zagrażają ataki sił wiernych Muammarowi Kadafiemu.

Od początku kampanii 19 marca lotnictwo NATO dokonało ponad 9,5 tys. misji bojowych przeciwko celom w Libii. Ze względu na to, że zbrojny opór wobec nowych władz libijskich ogranicza się obecnie do zaledwie kilku miast, Sojusz ograniczył intensywność swych działań do średnio 15 ataków dziennie - podczas gdy w szczytowym okresie operacji w lecie było ich od 70 do 80 dziennie.

Jak zaznaczyła Romero, decyzja o zakończeniu kampanii zostanie podjęta po przeprowadzeniu przez NATO obszernej politycznej i wojskowej analizy sytuacji w dziedzinie bezpieczeństwa.

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

NATO: Sojusz bliski zakończenia operacji w Libii
Komentarze (11)
T
Troll
19 października 2011, 23:14
NATO brutalnie zaatakowało Libię, czy wsparło rewolucję przeciwko dyktatorowi? Ktoś się tu chyba pogubił. Ani to ani to, tu jak zwykle chodziło o złoża ropy naftowej. Oczywiście, że chodziło o ropę. Nie twierdzę, że NATO poparło rewolucję z miłości do ludu libijskiego a jedynie to, że nie zaatakowało brutalnie Libii tylko wsparło jedną ze stron trwającej już wojny domowej. Czy w czasie II wojny światowej Ameryka zaatakowała brutalnie Niemcy? Przypatrzcie się co robił i robi Irak,Iran i Turcja przeciwko Kurdom przez wiele lat a ONZ jest głucha tylko dlatego że,Kurdowie nie mają swojego państwa i nie mogą być chronieni przez wojska ONZ-u,gdzie tu moralność nie tyle chrześcijańska ale też ludzka.
K
klara
19 października 2011, 22:40
Czy inni zwolennicy PiS też uważają, że dyktatura jest lepsza od demokracji? Czy tylko klara? Hola, hola! Nie jestem żadną zwolenniczką PIS-u. A czy dyktatura jest lepsza od demokracji? To zależy kto jest dyktatorem.  Uważasz, że decyzje podejmowane przez niekompetentną i nieodpowiedzialną większość są słuszniejsze od decyzji podejmowanych przez jednostkę  (która ponosi jednostkową odpowiedzialność)?
J
ja
19 października 2011, 14:53
 Czy inni zwolennicy PiS też uważają, że dyktatura jest lepsza od demokracji? Czy tylko klara?
J
ja
19 października 2011, 14:46
NATO brutalnie zaatakowało Libię, czy wsparło rewolucję przeciwko dyktatorowi? Ktoś się tu chyba pogubił. Ani to ani to, tu jak zwykle chodziło o złoża ropy naftowej. Oczywiście, że chodziło o ropę. Nie twierdzę, że NATO poparło rewolucję z miłości do ludu libijskiego a jedynie to, że nie zaatakowało brutalnie Libii tylko wsparło jedną ze stron trwającej już wojny domowej.  Czy w czasie II wojny światowej Ameryka zaatakowała brutalnie Niemcy?
J
ja
19 października 2011, 14:39
@ja NATO brutalnie zaatakowało Libię, czy wsparło rewolucję przeciwko dyktatorowi? Ktoś się tu chyba pogubił. Jasne, że się ktoś pogubił. Bo nie wie, że NATO wsparło rewolucję, którą samo wpierw zmontowało. Znany schemacik, tylko pogubieni go nie dostrzegają. (Albo udają, że nie) Muammar Kaddafi niczym mąż opatrznościowy przez 40 lat opiekował się swoim narodem aż przyszli wstrętni zachodni imperialiści i zmontowali wśród zadowolonej z dotychczasowych rządów ludności quasipowstanie. Następni przekupili Radę Bezpieczeństwa ONZ, że to jest prawdziwy gniew ludu. Na szczęście z powodu znacznie większego niż w Libii zaufania ludu do swojego wodza taki numer nie przejdzie ani na Białorusi, ani w Korei Pn, Chinach czy Wenezueli.
K
klara
19 października 2011, 11:40
@ja NATO brutalnie zaatakowało Libię, czy wsparło rewolucję przeciwko dyktatorowi? Ktoś się tu chyba pogubił. Jasne, że się ktoś pogubił. Bo nie wie,  że NATO wsparło rewolucję, którą samo wpierw zmontowało. Znany schemacik, tylko pogubieni go nie dostrzegają. (Albo udają, że nie)
J
ja
19 października 2011, 09:01
Operacja NATO w Libii jest nielegalna, ponieważ NATO jest sojuszem obronnym, a Libia nie zaatakowała żadnego kraju NATO. W Libii NATO działa w oparciu o rezolucję Rady Bezpieczeństwa ONZ tak więc w świetle prawa międzynarodowego operacja ta jest legalna. Rosja i Chiny uważają, że NATO swój mandat przekroczyło. Zastanów się, czy bliżej Ci do Rosji i Chin, czy do zgniłego Zachodu. 
J
ja
19 października 2011, 08:45
Operacja NATO w Libii jest nielegalna, ponieważ NATO jest sojuszem obronnym, a Libia nie zaatakowała żadnego kraju NATO. Masz rację, tylko nie stosuj, proszę, tej kłamliwej terminologii, która brutalną napaść nazywa "operacją". NATO brutalnie zaatakowało Libię, czy wsparło rewolucję przeciwko dyktatorowi? Ktoś się tu chyba pogubił.
K
klara
18 października 2011, 20:53
Operacja NATO w Libii jest nielegalna, ponieważ NATO jest sojuszem obronnym, a Libia nie zaatakowała żadnego kraju NATO. Masz rację, tylko nie stosuj, proszę, tej kłamliwej terminologii, która brutalną napaść nazywa "operacją".
jazmig jazmig
18 października 2011, 20:31
 Operacja NATO w Libii jest nielegalna, ponieważ NATO jest sojuszem obronnym, a Libia nie zaatakowała żadnego kraju NATO.
V
veritas
18 października 2011, 19:47
Według niej, jest jednak zbyt wcześnie, by ustalić dokładną datę wstrzymania działań, gdyż ludności cywilnej nadal zagrażają ataki  sił wiernych Muammarowi Kadafiemu. Kończyć, kończyć - bo trzeba się zająć ludnością cywilną w USA, której też zagrażają ataki sił wiernych niejakiemu Obamie.