Anna Kaik
Ciągle słyszymy: "dopóki nie pokochasz samego siebie, nie będziesz umiał kochać innych". Tymczasem, kto z nas może ze spokojnym sumieniem stwierdzić, że prawdziwie kocha siebie?
Ciągle słyszymy: "dopóki nie pokochasz samego siebie, nie będziesz umiał kochać innych". Tymczasem, kto z nas może ze spokojnym sumieniem stwierdzić, że prawdziwie kocha siebie?
"Największe przykazanie" mówi o miłości Boga, bliźniego, ale także o miłości do samego siebie. Ktoś niekochający siebie i zniechęcony do swojego życia lęka się wyjść ku drugiemu człowiekowi.
"Największe przykazanie" mówi o miłości Boga, bliźniego, ale także o miłości do samego siebie. Ktoś niekochający siebie i zniechęcony do swojego życia lęka się wyjść ku drugiemu człowiekowi.
Bóg nie jest egocentrycznie rozmiłowany w samym sobie, bez odniesienia do dzieła swojego stworzenia. Bóg jest miłością. Miłość i Bóg to dwa między sobą wymienne pojęcia.
Bóg nie jest egocentrycznie rozmiłowany w samym sobie, bez odniesienia do dzieła swojego stworzenia. Bóg jest miłością. Miłość i Bóg to dwa między sobą wymienne pojęcia.
Czy miłość własna jest koniecznym i uprzednim warunkiem, by kochać innych? Czy idąc za tą logiką, nie wchodzimy przypadkiem na niebezpieczną ścieżkę samoluba, którego rozdmuchane ego sprytnie zasiądzie na pierwszym miejscu.
Czy miłość własna jest koniecznym i uprzednim warunkiem, by kochać innych? Czy idąc za tą logiką, nie wchodzimy przypadkiem na niebezpieczną ścieżkę samoluba, którego rozdmuchane ego sprytnie zasiądzie na pierwszym miejscu.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}