Logo źródła: Radio Watykańskie Radio Watykańskie / slo
Kościelna debata o rozwodnikach i dopuszczaniu ich do sakramentów schodzi na złą drogę. Przypomina ona kazuistykę, którą stosowali wobec Jezusa faryzeusze - uważa kard. Carlo Caffarra, pierwszy i wieloletni przewodniczący Papieskiego Instytutu im. Jana Pawła II dla Studiów nad Małżeństwem i Rodziną.
Kościelna debata o rozwodnikach i dopuszczaniu ich do sakramentów schodzi na złą drogę. Przypomina ona kazuistykę, którą stosowali wobec Jezusa faryzeusze - uważa kard. Carlo Caffarra, pierwszy i wieloletni przewodniczący Papieskiego Instytutu im. Jana Pawła II dla Studiów nad Małżeństwem i Rodziną.
KAI / drr
Nowy przewodniczący Niemieckiej Konferencji Biskupiej kard. Reinhard Marx uznał za możliwe udzielanie Komunii św. katolikom, którzy po rozwodzie zawarli ponowne związki cywilne, ale pod warunkiem wcześniejszego odbycia przez daną osobę pokuty.
Nowy przewodniczący Niemieckiej Konferencji Biskupiej kard. Reinhard Marx uznał za możliwe udzielanie Komunii św. katolikom, którzy po rozwodzie zawarli ponowne związki cywilne, ale pod warunkiem wcześniejszego odbycia przez daną osobę pokuty.
PAP / mm
Niemiecki kardynał Walter Kasper opowiedział się za nowymi rozwiązaniami dla osób rozwiedzionych będących w nowych związkach, by po okresie pokuty mogły przystępować do komunii. Kościół nie może posługiwać się gilotyną doktryny - stwierdził w wywiadzie.
Niemiecki kardynał Walter Kasper opowiedział się za nowymi rozwiązaniami dla osób rozwiedzionych będących w nowych związkach, by po okresie pokuty mogły przystępować do komunii. Kościół nie może posługiwać się gilotyną doktryny - stwierdził w wywiadzie.
W Ewangelii wielokrotnie słyszymy słowa Jezusa, który mówi, że wszystkie grzechy oprócz tego wobec Ducha Świętego, będą nam odpuszczone. Jak zatem rozumieć konsekwentne odmawianie udzielenia Eucharystii osobom żyjącym w ponownych związkach? Czyżby istniał jeszcze jeden grzech, od którego nie ma odwrotu?
W Ewangelii wielokrotnie słyszymy słowa Jezusa, który mówi, że wszystkie grzechy oprócz tego wobec Ducha Świętego, będą nam odpuszczone. Jak zatem rozumieć konsekwentne odmawianie udzielenia Eucharystii osobom żyjącym w ponownych związkach? Czyżby istniał jeszcze jeden grzech, od którego nie ma odwrotu?