PAP / pzk
Ponad 40 naukowców zaapelowało o wstrzymanie cyfryzacji w szkołach i przedszkolach, ostrzegając przed skutkami psychologicznymi, poznawczymi i społecznymi. Eksperci przekonują m.in., że „nauczanie za pomocą tabletów i laptopów nie czyni dzieci mądrzejszymi, ale głupszymi”. Ministerstwo Kultury Hesji ma inne plany – opisuje portal dziennika „Frankfurter Allgemeine Zeitung” (FAZ).
Ponad 40 naukowców zaapelowało o wstrzymanie cyfryzacji w szkołach i przedszkolach, ostrzegając przed skutkami psychologicznymi, poznawczymi i społecznymi. Eksperci przekonują m.in., że „nauczanie za pomocą tabletów i laptopów nie czyni dzieci mądrzejszymi, ale głupszymi”. Ministerstwo Kultury Hesji ma inne plany – opisuje portal dziennika „Frankfurter Allgemeine Zeitung” (FAZ).
PAP / pk
Nie ma żadnych planów uruchamiania nauki zdalnej odgórnie przez MEiN w związku z zachorowaniami na grypę i RSV - powiedział w piątek minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.
Nie ma żadnych planów uruchamiania nauki zdalnej odgórnie przez MEiN w związku z zachorowaniami na grypę i RSV - powiedział w piątek minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.
PAP / tk
Podczas nauki online w trakcie pandemii część uczniów z małych miejscowości miała trudność z dostępem do lekcji i uważa, że nauczyła się dużo mniej, niż gdyby uczęszczała do szkoły. Pogorszył się też stan psychiczny młodzieży, co mimo powrotu do szkoły wydaje się czas utrzymywać - wynika z badań zespołu badaczy z Polski, Czech, Słowacji i Węgier.
Podczas nauki online w trakcie pandemii część uczniów z małych miejscowości miała trudność z dostępem do lekcji i uważa, że nauczyła się dużo mniej, niż gdyby uczęszczała do szkoły. Pogorszył się też stan psychiczny młodzieży, co mimo powrotu do szkoły wydaje się czas utrzymywać - wynika z badań zespołu badaczy z Polski, Czech, Słowacji i Węgier.
PAP/mk
Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek potwierdził, że od 10 stycznia szkoły wrócą do lekcji stacjonarnych. Jak stwierdził, nauczanie zdalne wywołuje u uczniów wiele negatywnych konsekwencji.
Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek potwierdził, że od 10 stycznia szkoły wrócą do lekcji stacjonarnych. Jak stwierdził, nauczanie zdalne wywołuje u uczniów wiele negatywnych konsekwencji.
PAP/ kb
W poniedziałek Kuratorium Oświaty w Białymstoku poinformowało w jakiej formie będą się odbywać zajęcia w szkołach przy granicy z Białorusią. Decyzja dotyczy placówek w Nowym Dworze i w Kuźnicy.
W poniedziałek Kuratorium Oświaty w Białymstoku poinformowało w jakiej formie będą się odbywać zajęcia w szkołach przy granicy z Białorusią. Decyzja dotyczy placówek w Nowym Dworze i w Kuźnicy.
PAP/ kb
We wtorek w Warszawie szef MEiN Przemysław Czarnek poruszył kwestię nauki zdalnej w przygranicznych szkołach. Jaka będzie decyzja?
We wtorek w Warszawie szef MEiN Przemysław Czarnek poruszył kwestię nauki zdalnej w przygranicznych szkołach. Jaka będzie decyzja?
PAP / pk
Minister podkreślił, że jeśli chodzi o zamykanie szkół, dużo do powiedzenia mają dyrektorzy oraz sanepid. - Te zjawiska mają zawsze charakter lokalny i nie ma sensu podejmować decyzji centralnej, bo w jakimś jednym miejscu mamy większą zachorowalność - powiedział szef MZ Adam Niedzielski.
Minister podkreślił, że jeśli chodzi o zamykanie szkół, dużo do powiedzenia mają dyrektorzy oraz sanepid. - Te zjawiska mają zawsze charakter lokalny i nie ma sensu podejmować decyzji centralnej, bo w jakimś jednym miejscu mamy większą zachorowalność - powiedział szef MZ Adam Niedzielski.
PAP / tk
Badacze z Polski i Ukrainy podsumowali rok zdalnej nauki wśród polskich uczniów. Wg ich analiz 20 proc. uczniów przejawia objawy depresji, a 65 proc. uważa, że lekcje zdalne były prowadzone na niższym poziomie, niż stacjonarne. Część obawia się powrotu do szkolnej rzeczywistości.
Badacze z Polski i Ukrainy podsumowali rok zdalnej nauki wśród polskich uczniów. Wg ich analiz 20 proc. uczniów przejawia objawy depresji, a 65 proc. uważa, że lekcje zdalne były prowadzone na niższym poziomie, niż stacjonarne. Część obawia się powrotu do szkolnej rzeczywistości.