Rola Kościoła w integralnym rozwoju młodzieży

Rola Kościoła w integralnym rozwoju młodzieży Wyd. WAM
Stanisaw Głaz SJ / Wyd. WAM

W refleksji nad człowiekiem nauki humanistyczne ukazują nam go i jego działalność w wielu specyficznych wymiarach. Przedstawiają go jako byt osobowy i relacyjny, który ciągle pyta o własną egzystencję. Człowiek często pyta się, kim jest, dokąd zmierza. Równocześnie pyta o własną tożsamość, własne przeznaczenie, sens życia, a niekiedy o sposób osiągnięcia szczęścia. Odpowiedzi na tego rodzaju pytania mają charakter filozoficzny, jeśli opierają się na refleksji czysto filozoficznej, a niekiedy teologiczny, jeśli odwołują się do Objawienia Bożego.

Fragment książki:

1. Ogólne rozumienie potrzeby

 

 

2. Potrzeby ludzkie

 

a) potrzeba obraz samego siebie

 

 

b) potrzeba transgresji

 

c) potrzeba samoakceptacji

 

Część I

Rozdział I

Potrzeby współczesnego człowieka

1. Ogólne rozumienie potrzeby

2. Potrzeby ludzkie

3. Potrzeby młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II

Podsumowanie

Problematyka życia duchowego człowieka w wymiarze eklezjalnym

1. Doświadczenie religijne

2. Elementy doświadczenia religijnego

3. Składniki sprzyjające rozwojowi życia duchowego

4. Fazy i cechy rozwoju życia duchowego

5. Zalety rozwoju życia duchowego Podsumowanie

Własne badania empiryczne

1. Syntetyczne ujęcie teoretycznych założeń problematyki badań

2. Stan badań nad podjętym zagadnieniem

3. Problem badawczy i cel badań

4. Strategia badań własnych

5. Metody zastosowane w pracy

6. Opis grupy badanej

Rozdział IV

Struktura przeżycia religijnego i kryzysu religijnego młodzieży

1. Przeżycie obecności Boga

2. Przeżycie nieobecności Boga

3. Świadomość przeżywanego kryzysu religijnego

Podsumowanie

Poziom i powiązanie samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi mężczyzn i kobiet wobec formacji eklezjalnej 225

1. Poziom samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego, sensu życia oraz przeżyć

religijnych mężczyzn i kobiet

2. Związek samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami

religijnymi mężczyzn i kobiet

Poziom i powiązanie samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych kierunkach studiów w odniesienu do formacji eklezjalnej

1. Poziom samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego, sens życia oraz przeżyć religijnych młodzieży o różnych profilach studiów

2. Związek samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami rengijnymi młodzieży o różnych profilach edukacyjnych

Powiązanie samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych tendencjach rozwojowych wobec formacji eklezjalnej 251

1. Związek samowiedzy, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych profilach osobowości

2. Powiązanie niepokoju egzystencjalnego, cech osobowości i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnej strukturze samowiedzy

3. Związek samowiedzy, niepokoju egzystencjalnegoi cech osobowości z przeżyciami religijnymi młodzieży o zróżnicowanym nasileniu motywacji do poszukiwania sensu i celu życia

4. Powiązanie samowiedzy, niepokoju egzystencjalnego i cech osobowości z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnym nasileniu realizacji sensu i celu życia

1. Problematyka pracy i metody badań

2. Uzyskane wyniki badań i ich ocena

3. Wskazówki pastoralne

Zakończenie

Bibliografia

Aneks

Indeks nazwisk

Stanisław Głaz SJ

Rola Kościoła w integralnym rozwoju młodzieży

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Rola Kościoła w integralnym rozwoju młodzieży
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.