W refleksji nad człowiekiem nauki humanistyczne ukazują nam go i jego działalność w wielu specyficznych wymiarach. Przedstawiają go jako byt osobowy i relacyjny, który ciągle pyta o własną egzystencję. Człowiek często pyta się, kim jest, dokąd zmierza. Równocześnie pyta o własną tożsamość, własne przeznaczenie, sens życia, a niekiedy o sposób osiągnięcia szczęścia. Odpowiedzi na tego rodzaju pytania mają charakter filozoficzny, jeśli opierają się na refleksji czysto filozoficznej, a niekiedy teologiczny, jeśli odwołują się do Objawienia Bożego.
Fragment książki:
1. Ogólne rozumienie potrzeby
2. Potrzeby ludzkie
a) potrzeba obraz samego siebie
b) potrzeba transgresji
c) potrzeba samoakceptacji
Część I
Rozdział I
Potrzeby współczesnego człowieka
1. Ogólne rozumienie potrzeby
2. Potrzeby ludzkie
3. Potrzeby młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II
Podsumowanie
Problematyka życia duchowego człowieka w wymiarze eklezjalnym
1. Doświadczenie religijne
2. Elementy doświadczenia religijnego
3. Składniki sprzyjające rozwojowi życia duchowego
4. Fazy i cechy rozwoju życia duchowego
5. Zalety rozwoju życia duchowego Podsumowanie
Własne badania empiryczne
1. Syntetyczne ujęcie teoretycznych założeń problematyki badań
2. Stan badań nad podjętym zagadnieniem
3. Problem badawczy i cel badań
4. Strategia badań własnych
5. Metody zastosowane w pracy
6. Opis grupy badanej
Rozdział IV
Struktura przeżycia religijnego i kryzysu religijnego młodzieży
1. Przeżycie obecności Boga
2. Przeżycie nieobecności Boga
3. Świadomość przeżywanego kryzysu religijnego
Podsumowanie
Poziom i powiązanie samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi mężczyzn i kobiet wobec formacji eklezjalnej 225
1. Poziom samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego, sensu życia oraz przeżyć
religijnych mężczyzn i kobiet
2. Związek samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami
religijnymi mężczyzn i kobiet
Poziom i powiązanie samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych kierunkach studiów w odniesienu do formacji eklezjalnej
1. Poziom samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego, sens życia oraz przeżyć religijnych młodzieży o różnych profilach studiów
2. Związek samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami rengijnymi młodzieży o różnych profilach edukacyjnych
Powiązanie samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych tendencjach rozwojowych wobec formacji eklezjalnej 251
1. Związek samowiedzy, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych profilach osobowości
2. Powiązanie niepokoju egzystencjalnego, cech osobowości i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnej strukturze samowiedzy
3. Związek samowiedzy, niepokoju egzystencjalnegoi cech osobowości z przeżyciami religijnymi młodzieży o zróżnicowanym nasileniu motywacji do poszukiwania sensu i celu życia
4. Powiązanie samowiedzy, niepokoju egzystencjalnego i cech osobowości z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnym nasileniu realizacji sensu i celu życia
1. Problematyka pracy i metody badań
2. Uzyskane wyniki badań i ich ocena
3. Wskazówki pastoralne
Zakończenie
Bibliografia
Aneks
Indeks nazwisk
Skomentuj artykuł